Skocz do zawartości

Przeciekający taras


Recommended Posts

Napisano
Witam.
W zeszłym roku, dzięki pomocy forumowiczów podjąłem decyzję co do technicznego rozwiązania tarasu nad garażem.
Warstwa spadkowa, papa, folia, styropian, folia i posadzka. Jednak taras przy odpływach przecieka. Ekipa od elewacji zawiodła zaklejając styropianem odprowadzenie wody. Od frontu chłopcy rozpędzili się ze styropianem, pewnie w celu minimalizacji mostków termicznych. Nie zdążyłem przed zimą położyć ostatniej warstwy hydroizolacji np. folii w płynie. Nie zmienia to faktu, że odpływy przy murkach zostały wykonane niepoprawnie. Zdjęcia poniżej.
Na tarasie planuję położyć sztuczną trawę.
Mam teraz kilka możliwości naprawy:
1) Wywalić murki ze styropianu od frontu i poprawić posadzkę na tarasie, na to ekofolia wysokociśnieniowa dwuskładnikowa w płynie. Własna praca.
2) Całość samemu w obecnym stanie zabezpieczyć produktem SIKAFLOOR 400N.
3) Zlecić ekipie, która zaproponowała mi zabezpieczenie tarasu produktem Fatrafol 814.

Koszt w pkt 2 to około 1,2 tys., pkt 3 to już 4 tys. Coś szanowni koledzy doradzicie?
Czy samo zabezpieczenie tarasu folią np. Izohan Eko 2K bez przykrywania tego gresem zda egzamin? A może macie jakieś doświadczenia z elastycznymi powłokami poliuretanowymi do stosowania jako hydroizolacja?
[attachment=16296:Taras.jpg]
[attachment=16297:Taras2.jpg]
[attachment=16298:Taras3.jpg]
Napisano
Cytat

Witam.
W zeszłym roku, dzięki pomocy forumowiczów podjąłem decyzję co do technicznego rozwiązania tarasu nad garażem.
Warstwa spadkowa, papa, folia, styropian, folia i posadzka. Jednak taras przy odpływach przecieka. Ekipa od elewacji zawiodła zaklejając styropianem odprowadzenie wody. Od frontu chłopcy rozpędzili się ze styropianem, pewnie w celu minimalizacji mostków termicznych. Nie zdążyłem przed zimą położyć ostatniej warstwy hydroizolacji np. folii w płynie. Nie zmienia to faktu, że odpływy przy murkach zostały wykonane niepoprawnie. Zdjęcia poniżej.
Na tarasie planuję położyć sztuczną trawę.
Mam teraz kilka możliwości naprawy:
1) Wywalić murki ze styropianu od frontu i poprawić posadzkę na tarasie, na to ekofolia wysokociśnieniowa dwuskładnikowa w płynie. Własna praca.
2) Całość samemu w obecnym stanie zabezpieczyć produktem SIKAFLOOR 400N.
3) Zlecić ekipie, która zaproponowała mi zabezpieczenie tarasu produktem Fatrafol 814.

Nie do końca rozumiem jakie masz możliwości naprawy co to są "murki ze styropianu".

Co tu można doradzić to tyle że to musi być zrobione wzorcowo -szczelnie , odprowadzenia wody z możliwością szybkiego pozbycia się wody z tarasu .Te rury od balustrady zamontowane w pionie przebijające izolację ,obniżają jednak szczelność.


Napisano
Murki (balustrada) ze styropianu - na pierwszym zdjęciu widać, że posadzka miała być "wolna" od przeszkód. Ale wyrósł murek ze styropianu. Mogę je wywalić, uzupełnić posadzkę i problem powinien się rozwiązać. Z drugiej strony elastyczne powłoki poliuretanowe wyglądają dość solidnie i stają coraz powszechniejsze. Szukam osobowy z doświadczeniem z taką technologią, która wydaje mi się właśnie wzorcową.
Rury od balustrady nie stanowią problemu.
Napisano
Cytat

Murki (balustrada) ze styropianu - na pierwszym zdjęciu widać, że posadzka miała być "wolna" od przeszkód. Ale wyrósł murek ze styropianu. Mogę je wywalić, uzupełnić posadzkę i problem powinien się rozwiązać. Z drugiej strony elastyczne powłoki poliuretanowe wyglądają dość solidnie i stają coraz powszechniejsze. Szukam osobowy z doświadczeniem z taką technologią, która wydaje mi się właśnie wzorcową.
Rury od balustrady nie stanowią problemu.


Może podciąć styropian od dołu tylko z 10 cm żeby udrożnić odpływ ,mi się wydaje że tą papę masz niedogrzaną ,solidnie położona papa termozgrzewalna nigdzie nie odstaje ,pewno żałowali gazu .Rury słupki od balustrady powinny być zamocowane od czoła .
Napisano
To nie jest kwestia źle podciętej papy. To również nie jest kwestia słupków balustrady zamocowanych od góry. Animus drogi, wiem, gdzie leży problem mego taras, przeoczyłem to na etapie wykonawstwa, ale mam wykonanych kilka fotek, które obrazują przyczynę zaciekania. Teraz pytanie, jakiej "hydroizolacji" użyć? Zostaje jeszcze połączenie powierzchni poziomych z pionowymi - tutaj mam wielkie wątpliwości, ile wytrzyma, bądź po prostu jak poradzi sobie jakaś taśma uszczelniająca lub nawet wspominana powłoka poliuretanowa, która (jak wynika z deklaracji producenta) nie wymaga taśmy, bo nakłada się na powierzchnie pionowe. Ale w 100% nie zabezpieczę wtedy górnej krawędzi - niezbędna jest moim zdaniem obróbka blacharska. Takie dylematy.
Napisano
Cytat

To nie jest kwestia źle podciętej papy. To również nie jest kwestia słupków balustrady zamocowanych od góry. Animus drogi, wiem, gdzie leży problem mego taras, przeoczyłem to na etapie wykonawstwa, ale mam wykonanych kilka fotek, które obrazują przyczynę zaciekania. Teraz pytanie, jakiej "hydroizolacji" użyć? Zostaje jeszcze połączenie powierzchni poziomych z pionowymi - tutaj mam wielkie wątpliwości, ile wytrzyma, bądź po prostu jak poradzi sobie jakaś taśma uszczelniająca lub nawet wspominana powłoka poliuretanowa, która (jak wynika z deklaracji producenta) nie wymaga taśmy, bo nakłada się na powierzchnie pionowe. Ale w 100% nie zabezpieczę wtedy górnej krawędzi - niezbędna jest moim zdaniem obróbka blacharska. Takie dylematy.



To mógłbyś wkleić te kilka fotek .
Napisano
W pierwszym poście umieściłem.
1) Papa wywinięta na ścianę na wysokość 25 cm. Murek z betonu zaczyna od miejsca, w którym kończy się wywinięta papa.
2) Ocieplenie murka zostało wykonane po całej wysokości do papy, a powinno jedynie zakryć murek. Poniżej miała być posadzka i swobodny "spływ" wody z tarasu.
3) Tu widać, gdzie jest posadzka, a gdzie otynkowany murek. Końcówka obróbki blacharskiej oznacza koniec tarasu, czyli miejsce, do którego powinna wykonana posadzka.
Napisano (edytowany)
Cytat

W pierwszym poście umieściłem.
1) Papa wywinięta na ścianę na wysokość 25 cm. Murek z betonu zaczyna od miejsca, w którym kończy się wywinięta papa.
2) Ocieplenie murka zostało wykonane po całej wysokości do papy, a powinno jedynie zakryć murek. Poniżej miała być posadzka i swobodny "spływ" wody z tarasu.
3) Tu widać, gdzie jest posadzka, a gdzie otynkowany murek. Końcówka obróbki blacharskiej oznacza koniec tarasu, czyli miejsce, do którego powinna wykonana posadzka.



Nic tam nie widać na tych zdjęciach ,widzę papę wywiniętą na murek ale za to kończy się w miejscu gdzie zaczyna się pionowo styropian grafitowy i obróbki nie widać pod papą . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...