Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
Karlsen

Przeciekający taras

Witam.
W zeszłym roku, dzięki pomocy forumowiczów podjąłem decyzję co do technicznego rozwiązania tarasu nad garażem.
Warstwa spadkowa, papa, folia, styropian, folia i posadzka. Jednak taras przy odpływach przecieka. Ekipa od elewacji zawiodła zaklejając styropianem odprowadzenie wody. Od frontu chłopcy rozpędzili się ze styropianem, pewnie w celu minimalizacji mostków termicznych. Nie zdążyłem przed zimą położyć ostatniej warstwy hydroizolacji np. folii w płynie. Nie zmienia to faktu, że odpływy przy murkach zostały wykonane niepoprawnie. Zdjęcia poniżej.
Na tarasie planuję położyć sztuczną trawę.
Mam teraz kilka możliwości naprawy:
1) Wywalić murki ze styropianu od frontu i poprawić posadzkę na tarasie, na to ekofolia wysokociśnieniowa dwuskładnikowa w płynie. Własna praca.
2) Całość samemu w obecnym stanie zabezpieczyć produktem SIKAFLOOR 400N.
3) Zlecić ekipie, która zaproponowała mi zabezpieczenie tarasu produktem Fatrafol 814.

Koszt w pkt 2 to około 1,2 tys., pkt 3 to już 4 tys. Coś szanowni koledzy doradzicie?
Czy samo zabezpieczenie tarasu folią np. Izohan Eko 2K bez przykrywania tego gresem zda egzamin? A może macie jakieś doświadczenia z elastycznymi powłokami poliuretanowymi do stosowania jako hydroizolacja?
[attachment=16296:Taras.jpg]
[attachment=16297:Taras2.jpg]
[attachment=16298:Taras3.jpg]
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.
W zeszłym roku, dzięki pomocy forumowiczów podjąłem decyzję co do technicznego rozwiązania tarasu nad garażem.
Warstwa spadkowa, papa, folia, styropian, folia i posadzka. Jednak taras przy odpływach przecieka. Ekipa od elewacji zawiodła zaklejając styropianem odprowadzenie wody. Od frontu chłopcy rozpędzili się ze styropianem, pewnie w celu minimalizacji mostków termicznych. Nie zdążyłem przed zimą położyć ostatniej warstwy hydroizolacji np. folii w płynie. Nie zmienia to faktu, że odpływy przy murkach zostały wykonane niepoprawnie. Zdjęcia poniżej.
Na tarasie planuję położyć sztuczną trawę.
Mam teraz kilka możliwości naprawy:
1) Wywalić murki ze styropianu od frontu i poprawić posadzkę na tarasie, na to ekofolia wysokociśnieniowa dwuskładnikowa w płynie. Własna praca.
2) Całość samemu w obecnym stanie zabezpieczyć produktem SIKAFLOOR 400N.
3) Zlecić ekipie, która zaproponowała mi zabezpieczenie tarasu produktem Fatrafol 814.

Nie do końca rozumiem jakie masz możliwości naprawy co to są "murki ze styropianu".

Co tu można doradzić to tyle że to musi być zrobione wzorcowo -szczelnie , odprowadzenia wody z możliwością szybkiego pozbycia się wody z tarasu .Te rury od balustrady zamontowane w pionie przebijające izolację ,obniżają jednak szczelność.


0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Murki (balustrada) ze styropianu - na pierwszym zdjęciu widać, że posadzka miała być "wolna" od przeszkód. Ale wyrósł murek ze styropianu. Mogę je wywalić, uzupełnić posadzkę i problem powinien się rozwiązać. Z drugiej strony elastyczne powłoki poliuretanowe wyglądają dość solidnie i stają coraz powszechniejsze. Szukam osobowy z doświadczeniem z taką technologią, która wydaje mi się właśnie wzorcową.
Rury od balustrady nie stanowią problemu.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Murki (balustrada) ze styropianu - na pierwszym zdjęciu widać, że posadzka miała być "wolna" od przeszkód. Ale wyrósł murek ze styropianu. Mogę je wywalić, uzupełnić posadzkę i problem powinien się rozwiązać. Z drugiej strony elastyczne powłoki poliuretanowe wyglądają dość solidnie i stają coraz powszechniejsze. Szukam osobowy z doświadczeniem z taką technologią, która wydaje mi się właśnie wzorcową.
Rury od balustrady nie stanowią problemu.


Może podciąć styropian od dołu tylko z 10 cm żeby udrożnić odpływ ,mi się wydaje że tą papę masz niedogrzaną ,solidnie położona papa termozgrzewalna nigdzie nie odstaje ,pewno żałowali gazu .Rury słupki od balustrady powinny być zamocowane od czoła .
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To nie jest kwestia źle podciętej papy. To również nie jest kwestia słupków balustrady zamocowanych od góry. Animus drogi, wiem, gdzie leży problem mego taras, przeoczyłem to na etapie wykonawstwa, ale mam wykonanych kilka fotek, które obrazują przyczynę zaciekania. Teraz pytanie, jakiej "hydroizolacji" użyć? Zostaje jeszcze połączenie powierzchni poziomych z pionowymi - tutaj mam wielkie wątpliwości, ile wytrzyma, bądź po prostu jak poradzi sobie jakaś taśma uszczelniająca lub nawet wspominana powłoka poliuretanowa, która (jak wynika z deklaracji producenta) nie wymaga taśmy, bo nakłada się na powierzchnie pionowe. Ale w 100% nie zabezpieczę wtedy górnej krawędzi - niezbędna jest moim zdaniem obróbka blacharska. Takie dylematy.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To nie jest kwestia źle podciętej papy. To również nie jest kwestia słupków balustrady zamocowanych od góry. Animus drogi, wiem, gdzie leży problem mego taras, przeoczyłem to na etapie wykonawstwa, ale mam wykonanych kilka fotek, które obrazują przyczynę zaciekania. Teraz pytanie, jakiej "hydroizolacji" użyć? Zostaje jeszcze połączenie powierzchni poziomych z pionowymi - tutaj mam wielkie wątpliwości, ile wytrzyma, bądź po prostu jak poradzi sobie jakaś taśma uszczelniająca lub nawet wspominana powłoka poliuretanowa, która (jak wynika z deklaracji producenta) nie wymaga taśmy, bo nakłada się na powierzchnie pionowe. Ale w 100% nie zabezpieczę wtedy górnej krawędzi - niezbędna jest moim zdaniem obróbka blacharska. Takie dylematy.



To mógłbyś wkleić te kilka fotek .
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W pierwszym poście umieściłem.
1) Papa wywinięta na ścianę na wysokość 25 cm. Murek z betonu zaczyna od miejsca, w którym kończy się wywinięta papa.
2) Ocieplenie murka zostało wykonane po całej wysokości do papy, a powinno jedynie zakryć murek. Poniżej miała być posadzka i swobodny "spływ" wody z tarasu.
3) Tu widać, gdzie jest posadzka, a gdzie otynkowany murek. Końcówka obróbki blacharskiej oznacza koniec tarasu, czyli miejsce, do którego powinna wykonana posadzka.
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W pierwszym poście umieściłem.
1) Papa wywinięta na ścianę na wysokość 25 cm. Murek z betonu zaczyna od miejsca, w którym kończy się wywinięta papa.
2) Ocieplenie murka zostało wykonane po całej wysokości do papy, a powinno jedynie zakryć murek. Poniżej miała być posadzka i swobodny "spływ" wody z tarasu.
3) Tu widać, gdzie jest posadzka, a gdzie otynkowany murek. Końcówka obróbki blacharskiej oznacza koniec tarasu, czyli miejsce, do którego powinna wykonana posadzka.



Nic tam nie widać na tych zdjęciach ,widzę papę wywiniętą na murek ale za to kończy się w miejscu gdzie zaczyna się pionowo styropian grafitowy i obróbki nie widać pod papą . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0