Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Karlsen

Przeciekający taras

Recommended Posts

Witam.
W zeszłym roku, dzięki pomocy forumowiczów podjąłem decyzję co do technicznego rozwiązania tarasu nad garażem.
Warstwa spadkowa, papa, folia, styropian, folia i posadzka. Jednak taras przy odpływach przecieka. Ekipa od elewacji zawiodła zaklejając styropianem odprowadzenie wody. Od frontu chłopcy rozpędzili się ze styropianem, pewnie w celu minimalizacji mostków termicznych. Nie zdążyłem przed zimą położyć ostatniej warstwy hydroizolacji np. folii w płynie. Nie zmienia to faktu, że odpływy przy murkach zostały wykonane niepoprawnie. Zdjęcia poniżej.
Na tarasie planuję położyć sztuczną trawę.
Mam teraz kilka możliwości naprawy:
1) Wywalić murki ze styropianu od frontu i poprawić posadzkę na tarasie, na to ekofolia wysokociśnieniowa dwuskładnikowa w płynie. Własna praca.
2) Całość samemu w obecnym stanie zabezpieczyć produktem SIKAFLOOR 400N.
3) Zlecić ekipie, która zaproponowała mi zabezpieczenie tarasu produktem Fatrafol 814.

Koszt w pkt 2 to około 1,2 tys., pkt 3 to już 4 tys. Coś szanowni koledzy doradzicie?
Czy samo zabezpieczenie tarasu folią np. Izohan Eko 2K bez przykrywania tego gresem zda egzamin? A może macie jakieś doświadczenia z elastycznymi powłokami poliuretanowymi do stosowania jako hydroizolacja?
[attachment=16296:Taras.jpg]
[attachment=16297:Taras2.jpg]
[attachment=16298:Taras3.jpg]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.
W zeszłym roku, dzięki pomocy forumowiczów podjąłem decyzję co do technicznego rozwiązania tarasu nad garażem.
Warstwa spadkowa, papa, folia, styropian, folia i posadzka. Jednak taras przy odpływach przecieka. Ekipa od elewacji zawiodła zaklejając styropianem odprowadzenie wody. Od frontu chłopcy rozpędzili się ze styropianem, pewnie w celu minimalizacji mostków termicznych. Nie zdążyłem przed zimą położyć ostatniej warstwy hydroizolacji np. folii w płynie. Nie zmienia to faktu, że odpływy przy murkach zostały wykonane niepoprawnie. Zdjęcia poniżej.
Na tarasie planuję położyć sztuczną trawę.
Mam teraz kilka możliwości naprawy:
1) Wywalić murki ze styropianu od frontu i poprawić posadzkę na tarasie, na to ekofolia wysokociśnieniowa dwuskładnikowa w płynie. Własna praca.
2) Całość samemu w obecnym stanie zabezpieczyć produktem SIKAFLOOR 400N.
3) Zlecić ekipie, która zaproponowała mi zabezpieczenie tarasu produktem Fatrafol 814.

Nie do końca rozumiem jakie masz możliwości naprawy co to są "murki ze styropianu".

Co tu można doradzić to tyle że to musi być zrobione wzorcowo -szczelnie , odprowadzenia wody z możliwością szybkiego pozbycia się wody z tarasu .Te rury od balustrady zamontowane w pionie przebijające izolację ,obniżają jednak szczelność.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Murki (balustrada) ze styropianu - na pierwszym zdjęciu widać, że posadzka miała być "wolna" od przeszkód. Ale wyrósł murek ze styropianu. Mogę je wywalić, uzupełnić posadzkę i problem powinien się rozwiązać. Z drugiej strony elastyczne powłoki poliuretanowe wyglądają dość solidnie i stają coraz powszechniejsze. Szukam osobowy z doświadczeniem z taką technologią, która wydaje mi się właśnie wzorcową.
Rury od balustrady nie stanowią problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Murki (balustrada) ze styropianu - na pierwszym zdjęciu widać, że posadzka miała być "wolna" od przeszkód. Ale wyrósł murek ze styropianu. Mogę je wywalić, uzupełnić posadzkę i problem powinien się rozwiązać. Z drugiej strony elastyczne powłoki poliuretanowe wyglądają dość solidnie i stają coraz powszechniejsze. Szukam osobowy z doświadczeniem z taką technologią, która wydaje mi się właśnie wzorcową.
Rury od balustrady nie stanowią problemu.


Może podciąć styropian od dołu tylko z 10 cm żeby udrożnić odpływ ,mi się wydaje że tą papę masz niedogrzaną ,solidnie położona papa termozgrzewalna nigdzie nie odstaje ,pewno żałowali gazu .Rury słupki od balustrady powinny być zamocowane od czoła .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To nie jest kwestia źle podciętej papy. To również nie jest kwestia słupków balustrady zamocowanych od góry. Animus drogi, wiem, gdzie leży problem mego taras, przeoczyłem to na etapie wykonawstwa, ale mam wykonanych kilka fotek, które obrazują przyczynę zaciekania. Teraz pytanie, jakiej "hydroizolacji" użyć? Zostaje jeszcze połączenie powierzchni poziomych z pionowymi - tutaj mam wielkie wątpliwości, ile wytrzyma, bądź po prostu jak poradzi sobie jakaś taśma uszczelniająca lub nawet wspominana powłoka poliuretanowa, która (jak wynika z deklaracji producenta) nie wymaga taśmy, bo nakłada się na powierzchnie pionowe. Ale w 100% nie zabezpieczę wtedy górnej krawędzi - niezbędna jest moim zdaniem obróbka blacharska. Takie dylematy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To nie jest kwestia źle podciętej papy. To również nie jest kwestia słupków balustrady zamocowanych od góry. Animus drogi, wiem, gdzie leży problem mego taras, przeoczyłem to na etapie wykonawstwa, ale mam wykonanych kilka fotek, które obrazują przyczynę zaciekania. Teraz pytanie, jakiej "hydroizolacji" użyć? Zostaje jeszcze połączenie powierzchni poziomych z pionowymi - tutaj mam wielkie wątpliwości, ile wytrzyma, bądź po prostu jak poradzi sobie jakaś taśma uszczelniająca lub nawet wspominana powłoka poliuretanowa, która (jak wynika z deklaracji producenta) nie wymaga taśmy, bo nakłada się na powierzchnie pionowe. Ale w 100% nie zabezpieczę wtedy górnej krawędzi - niezbędna jest moim zdaniem obróbka blacharska. Takie dylematy.



To mógłbyś wkleić te kilka fotek .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W pierwszym poście umieściłem.
1) Papa wywinięta na ścianę na wysokość 25 cm. Murek z betonu zaczyna od miejsca, w którym kończy się wywinięta papa.
2) Ocieplenie murka zostało wykonane po całej wysokości do papy, a powinno jedynie zakryć murek. Poniżej miała być posadzka i swobodny "spływ" wody z tarasu.
3) Tu widać, gdzie jest posadzka, a gdzie otynkowany murek. Końcówka obróbki blacharskiej oznacza koniec tarasu, czyli miejsce, do którego powinna wykonana posadzka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W pierwszym poście umieściłem.
1) Papa wywinięta na ścianę na wysokość 25 cm. Murek z betonu zaczyna od miejsca, w którym kończy się wywinięta papa.
2) Ocieplenie murka zostało wykonane po całej wysokości do papy, a powinno jedynie zakryć murek. Poniżej miała być posadzka i swobodny "spływ" wody z tarasu.
3) Tu widać, gdzie jest posadzka, a gdzie otynkowany murek. Końcówka obróbki blacharskiej oznacza koniec tarasu, czyli miejsce, do którego powinna wykonana posadzka.



Nic tam nie widać na tych zdjęciach ,widzę papę wywiniętą na murek ale za to kończy się w miejscu gdzie zaczyna się pionowo styropian grafitowy i obróbki nie widać pod papą . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
    • A podzielisz się, tak w skrócie, czym uzasadnia to że te szmaragdy tańsze? Bardzo mnie to zaintrygowalo. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...