Skocz do zawartości

Mocna konstrukcja na worek bokserski


Recommended Posts

Napisano
Planuje skonstruować taka konstrukcje na worek bokserski potrzebuje rad jakich materiałów użyć aby wszystko było mocne a górna część nie wygięła się w dół i aby służyła przez jakieś 10 lat szacuję że na haku będzie obciążenie około 120 kilogramów ponieważ sam worek waży 60 a przy dynamicznych skokach pewnie będzie 2x większe .

Myslałem nad tym aby konstrukcja była z prętu ze stali konstrukcyjnej a łączenia spawane , konstrukcja bardzo przypomina huśtawkę jednak nie mogę kopać dołów w ziemi dla lepszej przyczepności , myslałem o podstawkach gumowych które zaznaczyłem na szaro zeby zmniejszyc obciążenie na betonie . Macie jakieś pomysły piszcie
[attachment=16195:dra.bmp]

dra.bmp

dra.bmp

Napisano
to ma być na worek bokserski?
rzeźnik rzekłby, że na tym oprawi ze 4 wieprzki naraz
jakie masz podłoże?
sądząc po konstrukcji ma być to na świeżym powietrzu?
Napisano
Ma to byc w garażu , podłoże betonowe . Jesli daloby sie na tym powiesic 4 wieprzki to bardzo dobrze ma to byc mocna konstrukcja na bardzo dlugi czas . Najbardziej mnie interesuje jakich materialow uzyc do tej góry (nazwa) , ja slabo znam sie na budownictwie niestety
Napisano
skoro garaż to masz ściany, strop/sufit
po co wtedy te stojaki?
nie da rady belki "od ściany do ściany", lub bezpośrednio do sufitu?

z czego "sufit" vel strop nad garażem?
Napisano
w bloku?
to tym bardziej w sufit, bo to żelbet pewnie
a to co wkleiłeś to do zawieszania siatek z zakupami, lub zająca na skruszenie

z czego ściana i sufit, możesz odpowiedzieć?

a jak się upierasz na tego "koziołka" to heby trzysetki i życia Ci (i Twoim następcom do 100 pokolenia wprzód) nie staczy na rozp... konstrukcji (w sumie to dżołk)
Napisano
no sciany sa z cegly bo jak wiercilismy to kruszylo na pomaranczowo ale za cegla jest cos mocniejszego prawdopodobnie zelbeton , sufit jest nietkniety ale tez pewnie ten material co za cegla . Heby trzysetki? co to jest jaka jest tego pelna nazwa zeby zobaczyc np. na allegro? wydaje mi sie ze ten koziolek to najlepsza opcja bo nic miejsca nie zajmuje w garazu praktycznie.
Napisano
sufit z cegieł? to blok chyba jeszcze z przed Przedwiośnia icon_biggrin.gif

może co najwyżej pierw jest izolacja termiczna,
moim zdaniem uparłeś się na konstrukcję o największym oporze myśli technicznej, ale skoro lubisz pod górkę czyli spawanie żelastwa, to poszukaj sobie rur kwadratowych, chyba najbardziej optymalne rozwiązanie dla tego pomysłu
przekój "na oko" doberze Ci ślusarz, który to by wykonywał (znajdź takiego i sobie pogadaj o pomyśle), niemniej przekrój tej belki nie będzie drobny, stawiam na jakieś 160x60x4 (jeżeli taki istnieje w katalogu - w necie pełno o tym)

osobiście dałbym nocniejszą kotwę w strop i pozamiatane, ale co kto woli
Napisano (edytowany)
Cytat

Planuje skonstruować taka konstrukcje na worek bokserski potrzebuje rad jakich materiałów użyć aby wszystko było mocne a górna część nie wygięła się w dół i aby służyła przez jakieś 10 lat szacuję że na haku będzie obciążenie około 120 kilogramów ponieważ sam worek waży 60 a przy dynamicznych skokach pewnie będzie 2x większe .

Myslałem nad tym aby konstrukcja była z prętu ze stali konstrukcyjnej a łączenia spawane , konstrukcja bardzo przypomina huśtawkę jednak nie mogę kopać dołów w ziemi dla lepszej przyczepności , myslałem o podstawkach gumowych które zaznaczyłem na szaro zeby zmniejszyc obciążenie na betonie . Macie jakieś pomysły piszcie
[attachment=16195:dra.bmp]


Zadzwoń do tego gościa niech ci wyceni sam stojak bez huśtawki.
http://allegro.pl/siedzisko-hustawki-170-l...3211579493.html

Na srodku poprzeczki wkręcisz hak do rusztowań z uchem zamkniętym spawanym :
http://allegro.pl/sruby-sruba-haki-do-rusz...3204055595.html
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...