Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam
Mam zamontowaną bramę przesuwną o szerokości 4,5m, przeciwwaga ma 1,8m czyli razem wszystko to 6,3m. Ponieważ nie mieliśmy więcej miejsca na działce na przeciwwagę to wybraliśmy taką długość zgodnie z sugestią firmy w której ją zamawialiśmy. Powiedzieli że w naszym wypadku będą to minimalne dopuszczalne wymiary i ciężary.Narazie nie montowaliśmy automatu do otwierania. Pręty bramy są w środku puste by była lżejsza.

Bezpośrednio po montażu brama nie chodziła płynnie blokowała się przy przesuwaniu i trzeba było użyć znacznej siły by proces otwarcia lub zamknięcia przeprowadzić do końca icon_wink.gif Teraz się to chyba "wyrobiło" bo jest dużo lepiej. Do tego przy przesuwaniu trochę się buja na boki.
Trzeci problem(jak dla mnie chyba najważniejszy) to nie trzymanie jednej lini poziomu bramy i przeciwwagi przy przesuwaniu: jak ją otwieram to w pewnym momencie przeciwwaga opuszcza się w dół a brama o tyle samo w górę, natomiast przy jej zamykaniu proces jest odwrotny, brama w dół przeciwwaga w górę. Czy z taką usterką będzie możliwe funkcjonowanie bramy po montażu automatu do jej otwierania? Bo chyba wszystko powinno chodzić w jednej linii poziomej?

Pytania zadaję bo czeka mnie wizyta reklamacyjna ekipy montażowej a wiem, że lubią dawać różne wytłumaczenia do zastanej sytuacji.

J Edytowano przez jakobs1977 (zobacz historię edycji)
Napisano
Zrób jakieś zdjęcie poglądowe.
Brama będzie się trochę "bujać" przy ręcznym otwieraniu, przy automacie powinno się to już ustabilizować.

Bez zdjęć ciężko ocenić. Ile rolek podtrzymuje przęsło? W jakiej odległości od siebie są zamocowane w betonowej stopie?
Napisano
  Cytat

Witam
.

Bezpośrednio po montażu brama nie chodziła płynnie blokowała się przy przesuwaniu i trzeba było użyć znacznej siły by proces otwarcia lub zamknięcia przeprowadzić do końca icon_wink.gif Teraz się to chyba "wyrobiło" bo jest dużo lepiej. Do tego przy przesuwaniu trochę się buja na boki.
Trzeci problem(jak dla mnie chyba najważniejszy) to nie trzymanie jednej lini poziomu bramy i przeciwwagi przy przesuwaniu: jak ją otwieram to w pewnym momencie przeciwwaga opuszcza się w dół a brama o tyle samo w górę, natomiast przy jej zamykaniu proces jest odwrotny, brama w dół przeciwwaga w górę. Czy z taką usterką będzie możliwe funkcjonowanie bramy po montażu automatu do jej otwierania? Bo chyba wszystko powinno chodzić w jednej linii poziomej?

Pytania zadaję bo czeka mnie wizyta reklamacyjna ekipy montażowej a wiem, że lubią dawać różne wytłumaczenia do zastanej sytuacji.

J

Rozwiń  

Reklamacje powinieneś złożyć zaraz po stwierdzeniu nieprawidłowości w działaniu. A jeżeli fachowcy z firmy będą się bronic ,że to nie wina montażu czy wada fabryczna to powiedz ,że jest jeszcze taka instytucja jak Rzecznik Konsumentów.
Przed wizytą popstrykaj trochę fotek dokładnie tych miejsc gdzie stwierdziłeś jakie nieprawidłowości,a to po to abyś miał dowód.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Witam
Mam zamontowaną bramę przesuwną o szerokości 4,5m, przeciwwaga ma 1,8m czyli razem wszystko to 6,3m. Ponieważ nie mieliśmy więcej miejsca na działce na przeciwwagę to wybraliśmy taką długość zgodnie z sugestią firmy w której ją zamawialiśmy. Powiedzieli że w naszym wypadku będą to minimalne dopuszczalne wymiary i ciężary.Narazie nie montowaliśmy automatu do otwierania. Pręty bramy są w środku puste by była lżejsza.

Bezpośrednio po montażu brama nie chodziła płynnie blokowała się przy przesuwaniu i trzeba było użyć znacznej siły by proces otwarcia lub zamknięcia przeprowadzić do końca Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_wink.gif"> Teraz się to chyba "wyrobiło" bo jest dużo lepiej. Do tego przy przesuwaniu trochę się buja na boki.
Trzeci problem(jak dla mnie chyba najważniejszy) to nie trzymanie jednej lini poziomu bramy i przeciwwagi przy przesuwaniu: jak ją otwieram to w pewnym momencie przeciwwaga opuszcza się w dół a brama o tyle samo w górę, natomiast przy jej zamykaniu proces jest odwrotny, brama w dół przeciwwaga w górę. Czy z taką usterką będzie możliwe funkcjonowanie bramy po montażu automatu do jej otwierania? Bo chyba wszystko powinno chodzić w jednej linii poziomej?

Pytania zadaję bo czeka mnie wizyta reklamacyjna ekipy montażowej a wiem, że lubią dawać różne wytłumaczenia do zastanej sytuacji.

J

Rozwiń  

Nie ma lepszej opcji najlepsza to już teraz montaż automatu do jej otwierania,i wszystko się okaże czy firma zrobiła to profesjonalnie nie można na razie nikogo oskarżać ,oraz będzie możliwość ciągłego testowania całości w okresie gwarancyjnym .Nie ma na co czekać .Otwieranie ręczne to nie to samo ,brama powinna przejść jeszcze chrzest w okresie zimowym i najlepsza opcja jak będzie jeszcze na gwarancji . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Zrób jakieś zdjęcie poglądowe.
Brama będzie się trochę "bujać" przy ręcznym otwieraniu, przy automacie powinno się to już ustabilizować.

Bez zdjęć ciężko ocenić. Ile rolek podtrzymuje przęsło? W jakiej odległości od siebie są zamocowane w betonowej stopie?

Rozwiń  



Wygląda to tak jak na zdjeciu. Fundament ma wymiary 200x60 głebokosc 110cm

DSC01446.jpg

Napisano
  Cytat

Wygląda to tak jak na zdjeciu. Fundament ma wymiary 200x60 głebokosc 110cm

Rozwiń  


Z drugiej strony słupka jest te kółko, które trzyma w pionie prowadzenie bramy?

Rok temu montowaliśmy bramę: 6,50 m w świetle przejazdu + 2,50 przeciwwaga, na trzech rolkach. Kilka minut regulacji i chodziła w miarę sprawnie. Po dwóch tygodniach doszedł automat i nie było żadnych zastrzeżeń.

Z tym, że montaż na trzech rolkach jest stabilniejszy, np na dwóch opiera się ciężar przęsła, trzecia dociska przeciwną ściankę prowadnicy, przez co nie ma "bujania" przęsła góra i dół gdy minie się środek ciężkości przy przesuwaniu...

  • 3 lata temu...
Napisano
Nie będę zakładać nowego tematu, ale uważam, że przy odpowiednio wyważonej i wypoziomowanej bramie oraz prawidłowej pracy łożysk wszystko powinno pracować bez problemu.
Napisano
Widzę, że temat ożył. Dodam tylko, że wypoziomowanie to podstawa - zważywszy na fakt, że w miarę przesuwania skrzydła w stronę słupka ogrodzeniowego z zamkiem (zakładam, ze bramę zamykamy na klucz jeśli jest bez napędu) robi nam się element o szerokości przynajmniej 2 m podparty z jednej strony zrównoważony przeciwwagą. Łożyska (samosmarujące) mają za zadanie zapewnić płynną pracę ale pod warunkiem, że nie są zapiaszczone, a sama prowadnica drożna (czyli nie zabłocona, oblodzona etc.)
I tu chyba ten "przysłowiowy pies pogrzebany". Napęd wyręczy nas w prowadzeniu skrzydła ale konserwacja i tak leży po stronie użytkownika.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
U mnie problem jest podobny, też brama się blokowała, a później chyba trochę za bardzo się wyluzowała, ciekawa jestem jaką bramę miałeś i jak rozwiązałeś problem. Wydaje mi się, że to może być jakaś wada techniczna, z która wyszła cała seria tych bram. No ale pewności nie mam, dam znać co powie fachowiec.
Napisano
  Cytat

U mnie problem jest podobny, też brama się blokowała, a później chyba trochę za bardzo się wyluzowała, ciekawa jestem jaką bramę miałeś i jak rozwiązałeś problem. Wydaje mi się, że to może być jakaś wada techniczna, z która wyszła cała seria tych bram. No ale pewności nie mam, dam znać co powie fachowiec.

Rozwiń  


Po zastanowieniu dalej podtrzymuję moją wersję. Prowadnica i wyważenie bramy. Skoro sa tu mechanizmy rolkowe, trzeba zadbać o drożność szyny.
  • 1 rok temu...
Napisano

Jeśli na działce brakuje miejsca na bramę przesuwną z przeciwwagą, można wybrać bramę teleskopową lub składaną. Przy montażu bramy automatycznej, pamiętajcie o bezpieczeństwo. W Polsce mało który producent montuje w standardzie listwy bezpieczeństwo, większozść z nich rezygnuje aby obniżyć cenę jednocześnie narażając na zaklaszczenie lub zmiażdżenie użytkowników bramy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...