Skocz do zawartości

Ledy zapytanie


Recommended Posts

Napisano
Witam, piszę z takim pytaniem ponieważ mam ledy rgb z sufitu z jednego pokoju zostało mi około 5 m i teraz robię drugi pokój tylko w tym drugim chciałbym zrobic też ledy ale swiatło zimne a to rgb bez kontrolera świeci właśnie na światło zimnie czy orietuje się ktoś czy da się połaczyc rgb z zwyklymi swiatło zimnymi. bo wole użyc to co mi zostało niż kupywac dodatkowo ledy. Proszę o pomoc w razie nie scisłości postaram się napisac bardziej zrozumiale. Z góry dziekuje za pomoc
Napisano
Jak połączysz np. żarówki o kolorze czerwonym z żarówkami o kolorze niebieskim, to nijak nie ma możliwości aby wszystkie żarówki świeciły na kolor czerwony albo niebieski.
Napisano
Ale mi chodzi zeby cala wionska loedow swiecila na bialo . Bo rgb swieci na bialo bez kontrolera i chodzi mi o to czy mozna to polaczyc z zwykla tasma zimna czyli swieca na bialo
Napisano
Czyli mogę użyc tego mojego rgb i dokupic wedle zapotrzebowanie swiatlo zimne tak ? Na rgb są 4 zastawki 12 v r , g ,b czyli te 12 v traktowac jako + a r g b jako minus ?
Napisano
Sterownik rgb to w zasadzie trójkanałowy ściemniacz – zmieniając intensywność poszczególnych barw podstawowych uzyskujemy pełną paletę barw. Zgodnie z twoim spostrzeżeniem, gdy wszystkie 3 składowe świecą równo mamy światło białe. Tyle w teorii. W praktyce światło "białę" uzyskane z 3 składowych rgb zwykle jest złej jakości. Jego barwa jest inna niż białych LED-ów. Nie polecam ich mieszania, bo w świetle każdego z tych dwóch odcinków kolory przedmiotów będą wyglądały inaczej. Efekt może być koszmarny. No i jeszcze ilość światła emitowanego przez te 5 m diod rgb może być zupełnie inna niż 5 m diod białyych. Moim zdaniem dużo lepiej dokupić już te dodatkowych 5 m białych LED.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Problem z oświetleniem dopadł także i Mnie.
Założyłem w łazience żarówki LED SMD 12V 275Ma 3.3W, do tego podłączyłem tranformator TOROIDALNY 2X100W.
Problem polega na tym że co jakiś czas przy włączaniu światła w łazience włącza się bezpiecznik oświetlenia w łazience.
Myślałem że spowodowane jest to jakimś zwarciem poprzez złe podłączenie, ale gdyby tak było bezpiecznik wyskakiwałby za każdym razem gdy tylko włączam światło.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...