Skocz do zawartości

Stan surowy otwarty


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Szukam ekipy budowlanej w Łodzi na budowę domu 180m2 + 40m2 garażu (stan surowy otwarty).
Proszę powiedzieć jakich kosztów mogę się spodziewać za robocizne ?
Pozdrawiam Edytowano przez KICAJ (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Boże kochany..
Ja rozumiem, że nie każdy ma czas czytać i każdy ma ochotę mieć gotowe.
Więc daję szybką odpowiedź.
Cytat

Proszę powiedzieć jakich kosztów mogę się spodziewać ?


Koszt poszukiwania ekipy - dziennik łódzki ogłoszenia na pół roku do przodu bo dobre ekipy takie mają minimalne zamówienia do przodu- 150 zł/ ogłoszenia za ramkę, ew. alegratka, można wynająć sterowiec z allegro - opłata miejsca na "Lublinku" + koszty przelotu nad łodzią - ok 40.000 złotych.
Tańsza opcja wynajęcie billboardów na przyczepkach - ok 150 zł/dobę, billboardy na mieście ok 800 zł/mc - chyba że przy Galerii lub Manufakturze - wtedy drożej. Można jeszcze wynająć ludzi z tablicami - jak masz firmę to możesz wziąć stażystę z PUP-u a tablicę samemu namalować, niech chodzi przy praktikerze na przemian z castoramą.
To chyba wszystkie koszty jakie mi przychodzą do głowy tak na szybko. I kredyt hipoteczny tego nie obejmuje - można na szybko miniratkę z PKO lub 15 koła z ing sląskiego.






































A teraz na poważnie - może by tak chociaż jakiś projekt ? Czy masz działkę etc... ????????????? Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Szukam ekipy budowlanej w Łodzi na budowę domu 180m2 + 40m2 garażu (stan surowy otwarty).
Proszę powiedzieć jakich kosztów mogę się spodziewać za robocizne ?
Pozdrawiam


Zabawny jesteś

Cytat

Boże kochany..
Ja rozumiem, że nie każdy ma czas czytać i każdy ma ochotę mieć gotowe.
Więc daję szybką odpowiedź.

Koszt poszukiwania ekipy - dziennik łódzki ogłoszenia na pół roku do przodu bo dobre ekipy takie mają minimalne zamówienia do przodu- 150 zł/ ogłoszenia za ramkę, ew. alegratka, można wynająć sterowiec z allegro - opłata miejsca na "Lublinku" + koszty przelotu nad łodzią - ok 40.000 złotych.
Tańsza opcja wynajęcie billboardów na przyczepkach - ok 150 zł/dobę, billboardy na mieście ok 800 zł/mc - chyba że przy Galerii lub Manufakturze - wtedy drożej. Można jeszcze wynająć ludzi z tablicami - jak masz firmę to możesz wziąć stażystę z PUP-u a tablicę samemu namalować, niech chodzi przy praktikerze na przemian z castoramą.
To chyba wszystkie koszty jakie mi przychodzą do głowy tak na szybko. I kredyt hipoteczny tego nie obejmuje - można na szybko miniratkę z PKO lub 15 koła z ing sląskiego.














Mam wszystko. Chodzi mi tylko o jakieś szacunkowe koszty stanu surowego .
Ktoś na forum napisał że ekipa za dom 200m2 wzięła 28000 (woj. Łódzkie)
Trochę mnie to zaskoczyło ponieważ mi dużo wyższe koszty powiedziało kilka ekip.
























A teraz na poważnie - może by tak chociaż jakiś projekt ? Czy masz działkę etc... ?????????????


Napisano
Cytat

Szukam ekipy budowlanej w Łodzi na budowę domu 180m2 + 40m2 garażu (stan surowy otwarty).
Proszę powiedzieć jakich kosztów mogę się spodziewać za robocizne ?
Pozdrawiam






witam zalezy od rejony ale glownie do 40zl mkw za mury 30zl elewacja scian pozdrawiam
Napisano
140 zł /m2 powierzchni całkowitej ?!? nie ma szans.

Policzmy na mb ( metr bieżący ) ściany wchodzi 1m fundament, 0,5m stan zero 2,5m ściana nośna - łącznie 4m2 ściany.
Budynek powiedzmy masz 10x20m ( te 200m2) więc ściany zewnętrzne 10+10+20+20+ ściany wewnętrzne - drugie tyle
120mb x 4m2 = 480m2 wszystkich ścian.

I teraz 28000zł /480m2 = 58,33 zł/m2 - tyle to biorą za...
1) położenie 1m2 dachówki
2) wymurowanie 1m2 ściany nośnej z cegły pełnej

A gdzie masz jeszcze robienie stropu, wylewek, tynków, ocieplenia, wykonania instalacji, wykonania dachu ?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Szukam ekipy budowlanej w Łodzi na budowę domu 180m2 + 40m2 garażu (stan surowy otwarty).
Proszę powiedzieć jakich kosztów mogę się spodziewać za robocizne ?
Pozdrawiam




Witam,
Ja buduje dom w Piotrkowie Trybunalskim 140 m i brałem pod uwagę cztery ekipy. Ceny przedstawiały się następująco:
1) 33 tys. od fundamentów po dach
2) 20 tys od fundamentów po dach
3) 20 tyś od fundamentów, mury, bez dachu
4) 13,5 tyś od fundamentów, mury, bez dachu

Ekipy z doświadczeniem, sprawdzone. Ostatecznie wybrałem 4. Także z cenami to jest różnie jak widać. Na szczęście jest zastój w budowlance dlatego myślę, ze ceny będą spadać. Powodzenia.
Napisano
Cytat

Witam,
Ja buduje dom w Piotrkowie Trybunalskim 140 m i brałem pod uwagę cztery ekipy. Ceny przedstawiały się następująco:
1) 33 tys. od fundamentów po dach
2) 20 tys od fundamentów po dach
3) 20 tyś od fundamentów, mury, bez dachu
4) 13,5 tyś od fundamentów, mury, bez dachu

Ekipy z doświadczeniem, sprawdzone. Ostatecznie wybrałem 4. Także z cenami to jest różnie jak widać. Na szczęście jest zastój w budowlance dlatego myślę, ze ceny będą spadać. Powodzenia.



Też się orientowałem "u siebie". Same fundamenty i mury z Porothermu można postawić za ok. 13 tys. zl. Ale to wszystko zależy od metrażu, warunków zewnętrznych, dostępności mediów na działce bla bla bla. Ogólne pytanie to i odpowiedzi ogólne!! :P
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

13,5 tyś od fundamentów, mury, bez dachu

Ekipy z doświadczeniem, sprawdzone.



to jest żart?
jak można wybudować dom za 13,5 tys?
to ile ci murarze zarabiają na mies? 1000 zł?
Napisano
nie mało?
Ty to mówisz poważnie?
to ilu ludzi i w ile czasu jest w stanie wybudować dom od fundamentu, ściany nośne, działowe, strop, ściany piętra, podciągi, belki, nadproża...
przyjmij do kalkulacji niezbędne koszty czyli podatki, zusy, koszty paliwa, amortyzacja sprzętu, koszty drobnych narzędzi, przecież przy cenie 13,5 tys firma wykonawcza musi dołożyć z własnej kieszeni żeby to zrobić...
chyba że robi to "pan Franek" ze szwagrem, na czarno itd, ale chyba nie tędy droga...
Napisano
Cytat

Same fundamenty i mury z Porothermu można postawić za ok. 13 tys. zl.



Za samo postawienie ścian.

Przy czym, buduje na klej.

W moich stronach, za postawienie 1m2 ściany, od 20 do 40zł - cennik firm
Napisano
jak nie ma stropu to może i tak, chociaż u mnie praktycznie każdy bierze po ok 100 za mb robocizny fundamentu więc sam fundament wynosi prawie tyle co te 13,5 tys ;)
chociaż jak wszędzie zaraz okaże się, że te 13,5 to tylko prace murarskie bez kanalizy stanu 0, izolacji fundamentu, zasypania, chudziaka itp a po doliczeniu tych etapów wyjdzie tyle ile powinno ;)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Za samą robociznę wyjdzie taniej, ale ja osobiście wolałbym ekipę ze sprzętem i bez martwienia się o materiały, cena wtedy wzrasta, ale jak powiedziano wyżej, co ekipa to inny cennik i trzeba sobie każda przeliczyć wiadomo, wystarczy poszukać ekip, popatrzeć na cenniki, użyć kalkulatora i nie trzeba wtedy szukać na forum

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze@rett np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...