Skocz do zawartości

Remont . Pytanie o dokładność mojej wyceny remontu .


Recommended Posts

Napisano
Witam . Za rok planujemy z dziewczyną zamieszkać razem . Dostałem drugie piętro mojego rodzinnego domu .
Będziemy chcieli w nim przeprowadzić remont . Napiszę najpierw co nieco o domu jego wielkości i pomieszczeniach jakie będą i jakie będą miały metraże .
Całkowita powierzchnia użytkowa to 90m a teraz metraż pomieszczeń w zależności od zakładanego przeznaczenia:
-Salon 25m, Łazienka z WC 6m, Sypialnia 25m, Kuchnia 25m (prawdopodobnie pomieszczenie zostanie rozdzielone ale o tym później), Korytarz 10m .

Teraz zacznę od tego co trzeba zrobić:
- Dach obecnie jest na papie bitumicznej kąt nachylenia to 15stopni przecieka . Wymiana papy ew nałożenie nowej na starą.
- Podłogi: Łazienka terakota, reszta domu panele podłogowe .
- Kafelkowanie łazienki 100%
- Wymiana kaloryferów (w domu jest centralne ogrzewanie)
- Malowanie całego mieszkania ściany+sufity (ew tapetowanie tutaj proszę o rady co lepsze)
- Elektryka gniazdka nowe przewody itp
- Wymiana futryn i drzwi
- Ciągnięcie rur wodnych i kanalizacyjnych w odpowiednie miejsca

Czego robić nie trzeba:
-Wymieniać okien .
-Zmieniać rozstawienia ścianek działowych .

A tutaj mój pierwszy ogólnikowy kosztorys remontu:

-25 do 45zł metr kwadratowy . 2000 do 3500zł za panele .
-Papa bitumiczna na dach od 6 do 12zł metr kwadratowy 400 do 800 za papę
-Lepik do papy od 4 do 9zł kg potrzeba 150kg = 600 do 1350zł
-Folia paraizolacyjna groszowy koszt to 100zl
-Podklad pod panele od 4 do 9 = 300 do 700zł
-Inne potrzebne elementy 400-700zł
Koszt wykonania ww czynności od 3800zł do 7100zł .
Czyli Zrobienie dachu i podłóg .

-Kafelki do łazienki . 20 metrow kwadratowych koszt kafelek 1m kwadratowy 20-30zł = 400-600zł
-Dodatkowe kafelki z wzorami od 20-50sztuk cena od 10 do 20zł = 200-1000zł
-Plus podłoga ok 8m kwadratowych cena kafelek do 30 = 240zł
Koszt wykonania ww czynności od 850 do 1800zł
Czyli wykafelkowanie łazienki .

-Kaloryfery potrzeba : 2 małe łazienka i przedpokój 3 duże do pokojów .
-Koszt 2 małe 400-500zł, 3 duże 1200-1600zł .
-Cała reszta elementów grzewczych liczmy 100-300zł .
Koszt wykonania ww czynności od 1700 do 2400zł
Czyli zrobienie ogrzewania .

-farby na sufity i ściany 900-1000zł za caly dom
-Inne eledemnty potrzebne pędzle folie zabezpieczajace itp 200-300zl .
Koszt Wykonania ww czynności 1100-1300zł
Czyli kompletne pomalowanie domu

-Gniazka i wejścia na gniazka plus właczniki światel itp 400
-Kable i różne elektryczne 200-600
Koszt wykonania ww czynności 600-1000zł
Czyli elektryka

Mieszkanie wyremontowane na surowo bez wyposażenia koszt całkowity ;
Minimalny- 8050zł
Maksymalny- 13600zł

I tutaj moje pytanie główne co sądzicie o kosztorysie ? . Czy jest realne zmieszczenie się w sumie maksymalnej w wykorzystaniem w miarę dobrych jakościowo materiałów .
Czy o czymś zapomniałem materiałach czy może są one nieprawidłowe ? .
Materiały dobierałem teoretycznie z niskiej i średniej półki .
To mój pierwszy kosztorys i chciałbym się tylko dowiedzieć czy to wszystko ma chodź ręce i nogi .
Wszystkie prace wykonywałbym ja sam z małą pomocą ojca i wujka .

Dziękuję za odpowiedzi icon_smile.gif .
Napisano
Cytat

oj ciężka sprawa icon_smile.gif
Nie liczysz żadnych drobiazgów, a na nich sporo pieniędzy ucieka...


Absolutnie zgodzę się z Kolegą pomijasz niezbędne drobiazgi a one niestety kosztują. I tak jeśli chodzi o kafelkowanie to pominąłeś między innymi klej, fugi ,listwy, ramki rewizyjne itp Jeśli chodzi o hydraulikę to koszty które przewidujesz na materiały pomocnicze to wystarczą Tobie tylko na zawory termostatyczne a gdzie rury , kształtki itp. Malowanie brak ujęcia gipsów szpachlowych, gruntów . W wersji minimalnej koszt remontu 1mkw to niecałe 90 zł a w wersji maksymalnej to 150 zł/mkw . Uważam że obydwie te kwoty są niestety mocno zaniżone jednak życzę powodzenia.
Napisano
To tylko prowizoryczna początkowa wycena i chciałem się właśnie dowiedzieć czy te kwoty które podałem są w miarę realne ale z tego co napisałeś 17remi58 wywnioskowuję że nawet kwota max jest zbyt mała .
Ile tak realnie potrzeba na 1mkw ? Bo z internetu wyczytałem że nawet 1tyś zł .
Kwota którą będę mógł przeznaczyć na 1mkw nie będzie mogła przekroczyć 175zł ewentualnie moglibyśmy zrezygnować na początku z wykończenia salonu .

W następnym tygodniu przygotuję już bardziej szczegółowy kosztorys .
Teraz mam jeszcze pytanie Castorama czy Leroy-Merlin ? Z tego co zauważyłem to wydaje mi się że w Castoramie jest taniej .
Napisano
Cytat

To tylko prowizoryczna początkowa wycena i chciałem się właśnie dowiedzieć czy te kwoty które podałem są w miarę realne ale z tego co napisałeś 17remi58 wywnioskowuję że nawet kwota max jest zbyt mała .
Ile tak realnie potrzeba na 1mkw ? Bo z internetu wyczytałem że nawet 1tyś zł .
Kwota którą będę mógł przeznaczyć na 1mkw nie będzie mogła przekroczyć 175zł ewentualnie moglibyśmy zrezygnować na początku z wykończenia salonu .

W następnym tygodniu przygotuję już bardziej szczegółowy kosztorys .
Teraz mam jeszcze pytanie Castorama czy Leroy-Merlin ? Z tego co zauważyłem to wydaje mi się że w Castoramie jest taniej .


Jakbyś poczytał inne wątki to konkluzja jest jedna Ja rozumiem ograniczeniem jest kwota jaką dysponujemy dlatego moja rada i pytanie czy możesz prace podzielić na etapy czy całość musisz wykończyć od razu. Jeśli robisz już konkretny remont to należałoby zastosować konkretne materiały by za dwa trzy lata z powrotem nie robić czegoś co zostało zrobione. Ja nie twierdzę że materiały w sklepach które wymieniłeś są złe jednak pod sieciówki producenci robią zupełnie inne rzeczy niż zwykle podam Ci przykład rura miedziana jest w sieciówce tańsza gdyż ma np. o 1/4 cieńszą ściankę. Kilkukrotnie wymieniałem u klienta panele podłogowe które kosztowały niecałe 20 zł za mkw i po roku używania stan ich był opłakany. Tak samo spotkałem się z dachem na który użyto super taniej papy termozgrzewalnej i po jednej zimie po każdym deszczu zalane pomieszczenia. Dlatego są prace gdzie powinieneś kierować się przede wszystkim jakością materiału a nie ceną , bo może się okazać ze będziesz płacił dwa razy.
Napisano
Sprawa przedstawia się mniej więcej tak kwota jaką będziemy dysponować będzie wynosiła 30tyś zł . Będziemy musieli wyremontować mieszkanie za te pieniądze i je wyposażyć . Wszystko musimy zrobić od razu jedynie możemy jak będzie trzeba odpuścić remont i wyposażenie salonu oprócz tego wszystko musimy zrobić .
Jeśli nie liczymy salonu metraż będzie wynosił ok 65mkw .


Panele podłogowe: za 35-45zł/mkw w tej cenie będzie w miarę dobra jakość ?
Listwy przypodłogowe: Warto się pchać w tańsze z tworzywa czy nie oszczędzać na tym i kupić drewniane ? .

Powierzchnia będzie wyrównana wylewką samopoziomującą . I tutaj moje pytanie jaki podkład będzie najlepszy ?
Najbardziej myślę obecnie o Płytach ekologicznych (Eko-płyty) a na drugim miejscu podkład z polietylenu .


Napisano
powiem tak ... koszt samej łazienki z robocizną wyniesie w najtańszej wersji ( jeżeli bedzie robiona nowa hydraulika ) od 7-8 tyś , jest różnica ?? w porównaniu do tego co sam wyliczyłeś ? zaufaj mi , robię łazienki na codzień , jak się wyrobisz w 7 tyś na czysto to będziesz gość , tak samo będzie z resztą , remont - ehhh , tylko zacząć , juz nie jeden płakał że w pierwszej ćwiartce roboty juz grosz sie skończył a chata rozebrana ..
Napisano
Ja ci powiem że będę remontował mieszkanie 60 m2:
- 4 okna - wymiana na PCV z parapetami wewnętrznymi
- drzwi wejściowe - wymiana na nowe
- grzejniki + zawory termostatyczne - nowe wszystko
- malowanie całości
- podłogi - panele + płytki po całości
- kompletny remont łazienki (3m2) - zerwanie płytek, położenie nowych, cały biały montaż nowy + krany
- zakup zlewozmywaka do kuchni + kuchenka gazowa + zmywarka

Większość prac chcę zrobić sam dodatkowo mam dwóch szwagrów od wykończeniówki którzy też mi pomogą sporo za niedużą kasę. Jakość materiałów średnia, bez szału. Koszt oszacowałem na ok 20.000 zł. Jak pisali poprzednicy drobiazgi mają duże znaczenie, same grzejniki z zaworami to koszt 2600 zł.

Policz dokładnie i lepiej weź ceny maksymalne bo lepiej się cieszyć że wydasz mniej niż w połowie miałyby ci się skończyć pieniądze.

W każdym razie życzę powodzenia!
Napisano
Cytat

Witam . Za rok planujemy z dziewczyną zamieszkać razem . Dostałem drugie piętro mojego rodzinnego domu .
Będziemy chcieli w nim przeprowadzić remont . Napiszę najpierw co nieco o domu jego wielkości i pomieszczeniach jakie będą i jakie będą miały metraże .
Całkowita powierzchnia użytkowa to 90m a teraz metraż pomieszczeń w zależności od zakładanego przeznaczenia:
-Salon 25m, Łazienka z WC 6m, Sypialnia 25m, Kuchnia 25m (prawdopodobnie pomieszczenie zostanie rozdzielone ale o tym później), Korytarz 10m .



Generalnie liczysz dość tanio i nie zwracasz uwagi na różne niewielkie rzeczy, które po zsumoawniu podniosą koszty o dobre 20%. Zresztą grube rzeczy też liczysz po najniższych kosztach. Jak nie chcesz za kilka lat wszystkiego odnawiać to może pomyśl o podniesieniu budżetu w takich miejscach jak łazienka, którą bądź co bądź robisz na dłuuuuuugie lata...
Zobacz sobie ten artykuł, dotyczy łazienki, daje całkiem niezły pogląd na koszty jej remontu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...