Skocz do zawartości

Ściany w łazience obłożone drewnem


ifra

Recommended Posts

Napisano
Chciałabym dwie z czterech ścian w mojej łazience obłożyć drewnem. Nie wiem jaki musi to być rodzaj drewna i czym go chronić przed nadmiarem wilgoci? W mojej łazience jest małe okienko więc dopływ powietrza będzie ale jednak jakaś obawa przed zniszczeniem istnieje... Czy mógłby mi ktoś doradzić co wybrać?
Napisano
My mamy łazienkę całą obłożoną drewnem impregnowanym olejem szkutniczym. Najlepiej użyć drewna egzotycznego (ma bardzo dużą odporność na wilgoć). Z tego rozwiązania jesteśmy zadowoleni już trzeci rok i nic nie wskazuje na to by coś sie zmieniło. Łazienka wygląda bardzo ładnie. Naprawdę polecam to rozwiązanie.
Napisano
Do obłożenia ścian łazienki można użyć dowolnego gatunku drewna - również popularnej sosny czy świerku. Okładzina w formie desek boazeryjnych powinna być zaimpregnowana obustronnie i pokryta na zewnątrz np. lakierobejcą. Istotne jest umożliwienie przepływu powietrza między okładziną a ścianą zatem w listwach montażowych powinny być wycięcia i przy podłodze i pod sufitem należy pozostawić szczeliny osłonięte listwami ozdobnymi. Drewno na okładzinie nie może mieć dużych sęków, gdyż przy zmianach wilgotności będzie się paczyć a deski nie szersze niż 10 - 12 cm.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

My mamy łazienkę całą obłożoną drewnem impregnowanym olejem szkutniczym. Najlepiej użyć drewna egzotycznego (ma bardzo dużą odporność na wilgoć). Z tego rozwiązania jesteśmy zadowoleni już trzeci rok i nic nie wskazuje na to by coś sie zmieniło. Łazienka wygląda bardzo ładnie. Naprawdę polecam to rozwiązanie.


I to jest dobry kierunek :-D . Nie musi to byc koniecznie olej szkutniczy, wystarczy taki jakim pokrywa się parkiety. Błędem jest zastosowanie lakierów czy lakierobejc na scianach czy podłogach drewnianych w łazience. Na połwoce lakierniczej mogą powstawać mikropeknięcia, w które wnika woda i nie możliwości 'wyjścia'. Wtedy żadne szczeliny wentylacyjne ani inne kombinacje nie pomogą.
Na rynku pojawiły się plastyfikatory ( masa wypełniająca szczeliny pomiedzy deskami), która pracuje razem z drewnem - można zastosować do układania podłóg i brodzików prysznicowych.



----------------------------------
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
I trzeba uwzględnić pracę drewna w warunkach, jakich będzie pracować, czyli dać odpowiedni luz na zmianę wymiarów. Sądzę, że drewno w łazience będzie zmieniać wilgotność od 8% do nawet 20%.
  • 6 lata temu...
Napisano
Pamiętać należy, iż do łazienki można stosować tylko drewno, które jest twarde, stabilne oraz posiada niski współczynnik skurczu. Tutaj doskonale spisują się egzotyczne odmiany. Duża ilość związków żywicznych i oleistych w tych gatunkach pozwala je zachować w dobrej "kondycji" przez długi czas. Przy takich zastosowaniach dobrze się sprawdzi: tek i iroko, można również zastosować: cedr, merbau czy jatoba. Z tego co wiem stosuje się również rodzime gatunki takie jak: dąb, wiąz czy jesion.
Napisano
Zdecydowanie lepsze do łazienki jest drewno egzotyczne. Moi znajomi mają wykończoną takim materiałem łazienkę i są bardzo zadowoleni. Nic się z tym nie dzieje, drewno nadal wygląda jak nowe icon_smile.gif
Napisano
Też się dołączę do wtóru, że drewno egzotyczne. Ale pamiętaj o dobrej i sprawnej wentylacji. Przy odpowiednim przewiewie możesz nawet biblioteczkę w łazience zrobić i nic książką nie będzie icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...