Skocz do zawartości

Wylewka anhydrytowa kontra cementowa-


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
kolego mi chodzi tylko o to że jakość zależy od firmy nie robi się nic samo to doświadczenie ma wpływ na jakość
po niżej pare zdjęć , zrobiłem je ponieważ inwestor pokazywał mi jak zrobili 3 godziny lali nie pamiętam ile m2 dawno to było ale co z tego
nie ma złych technologi tylko źli wykonawcy


mam jeszcze zdjecia po sprawdzeniu nivcompem

to nie jest że wszędzie tak było ale było dużo takich miejsc

chyba fizyka ich zawiodła icon_smile.gif

Cytat

Ja się nie muszę douczać, skoro widziałeś setki wylewek to tym bardziej cię proszę przestań bzdury gadać, nie będziemy dyskutować o źle zrobionych wylewkach bo spier... można wszystko. Pokazywanie źle wykonanych wylewek nic nie wnosi do tego tematu. Mówimy o dobrze wykonanej wylewce anhydrytowej i cementowej, a dobrze wykonana wylewka anhydrytowa i dobrze wylana zachowa poziom i tyle w temacie.



masz na zdjęciach jak jest zrobione, ty jedna posadzke widziałes wiec nie pisz że samo sie poziomuje bo to bzdury! dlaczego tym wykonawcą fizyka nie pomogła zrobić posadzki?
odpowiem ci! bo to kolejna firma która bierze się za coś o czym nie ma pojęcia szybko i do przodu tylko kasa się liczy a pokrzywdzony jak zawsze jest inwestor!
więc nie wprowadzaj ludzi w błąd
rzadna posadzka sama dobrze się nie zrobi nie ma takiej technologi, odpowiednia wiedza i doświadczenie jest potrzebne

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukasz860910 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

masz na zdjęciach jak jest zrobione, ty jedna posadzke widziałes wiec nie pisz że samo sie poziomuje bo to bzdury! dlaczego tym wykonawcą fizyka nie pomogła zrobić posadzki?
odpowiem ci! bo to kolejna firma która bierze się za coś o czym nie ma pojęcia szybko i do przodu tylko kasa się liczy a pokrzywdzony jak zawsze jest inwestor!
więc nie wprowadzaj ludzi w błąd
rzadna posadzka sama dobrze się nie zrobi nie ma takiej technologi, odpowiednia wiedza i doświadczenie jest potrzebne



Widzę że dalsza dyskusja nie ma sensu, żeby nie zaśmiecać tematu, powiem jeszcze raz że wylewka anhydrytowa wykonana zgodnie z recepturą poziomuje się sama (nie będę już wnikał w takie szczegóły jak bardzo czy idealnie itp). Nie będę dyskutował o źle wykonanych wylewkach bo jest to temat "Wylewka anhydrytowa konta cementowa" wiec zakładamy że wylewki są wykonane zgodnie ze sztuką i zaleceniami producenta. Źle wykonane wylewki to inny temat. Edytowano przez lukasino (zobacz historię edycji)
Napisano
dyskusja nie ma seneu bo mam racje, nic samo się nie robi jeśli tak to dlaczego nanosi się tyle punktów kontrolnych na pomieszczeniu? jeden by wystarczył. Tylko tak się mówi wylewka samopoziomująca ale samo nic się nie zrobi

i wszystko jest na temat tylko nie zrozumiałeś mi chodziło kolego o to że nie ważne jaką wylewkę wybierzesz z każdej będzie klient zadowolony jeśli wykona to ekipa zgodnie ze sztuką budowlaną (dziś wiele firm powstało wiele nie ma doświadczenia tylko szkolenia, lub troche pracowali w tym ma kase i już firme otwiera i uczy się u kogo? u nas na budowie! tylko że jest za póżno często taki znika nie odbiera telefonu itp.) Chodziło mi tylko o to żeby wybierać odpowiednie firmy, bo każda technologia może być wykonana dobrze i źle
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Hej.

Nie zamierzam się wypowiadać na temat poziomowa wylewki - jaka by nie była, poziom ma być, a jak nie ma, to wykonawca dał ciała.

Ale wrzucę tutaj 2 gr w kwestii ceny. U mnie wylewki anhydrytowe w całym domu (z ogrzewaniem podłogowym) wyniosły 6900 PLN. Do tego miałem nieco poprawek, bo instalatorzy spieprzyli nieco układanie styropianu i w łazience panowie od wylewek musieli to zniwelować. Więc jakieś 400 PLN za to należałoby odliczyć. Powierzchnia podłóg to jakieś 130 m2. Daje to jakieś 51 PLN za metr kwadrat burtto. Wylewki były sprowadzane z Niemiec z firmy Wolplan, a wykonawca - firma Kibo (pan Przemek Jakubczyk). Z czystym sumieniem ekipę można polecić.
Napisano (edytowany)
Cytat

Hej.

Nie zamierzam się wypowiadać na temat poziomowa wylewki - jaka by nie była, poziom ma być, a jak nie ma, to wykonawca dał ciała.

Ale wrzucę tutaj 2 gr w kwestii ceny. U mnie wylewki anhydrytowe w całym domu (z ogrzewaniem podłogowym) wyniosły 6900 PLN. Do tego miałem nieco poprawek, bo instalatorzy spieprzyli nieco układanie styropianu i w łazience panowie od wylewek musieli to zniwelować. Więc jakieś 400 PLN za to należałoby odliczyć. Powierzchnia podłóg to jakieś 130 m2. Daje to jakieś 51 PLN za metr kwadrat burtto. Wylewki były sprowadzane z Niemiec z firmy Wolplan, a wykonawca - firma Kibo (pan Przemek Jakubczyk). Z czystym sumieniem ekipę można polecić.




firma która wylewała posadzkę była przed wylaniem na budowie? naniosła albo sprawdziła poziomy?
jeśli nie to ich wina jeżeli klient dzwoni wcześniej posadzkarz powinien wcześniej przyjechać sprawdzić poziomy i powiedzieć gdzie jaki bedzie trzeba położyć styropian, od poziomów są posadzkarze wiec nie powinni nic doliczać

chyba że szukałeś posadzkarzy jak była zrobiona już podłogówka

ważne że masz dobrze zrobione dlatego warto polecać sprawdzone ekipy

za posadzkę betonową tak dobrze zrobioną klient płaci około 28-36zł za 1m2 zależy jakie miasto ceny żwirów są różne,
w cenie: piasek płukany 0-4mm, kruszywo, siatka stalowa (nie zawsze jest konieczność stosowania jej wiec może być taniej o około 3zł za 1m2), cement, dylatacje, włókno, plastyfikator Edytowano przez lukasz860910 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

firma która wylewała posadzkę była przed wylaniem na budowie? naniosła albo sprawdziła poziomy?



Tak. Byli wcześniej jak już styropian leżał. Sporo było już wtedy do poprawki: praktycznie cały dół i coś na piętrze. Dokładnie zaznaczyli poziomy, żeby można było to poprawić. Później sam zaopatrzyłem się w poziomicę laserową i zostawiłem gościom od układania styropianu. No ale oni jacyś byli zieleni w kwestii wylewek anhydrytowych i dla nich +/- kilka centymetrów to żaden problem, no i zostawili jednego babola w łazience icon_smile.gif

W każdym razie fajnie, że goście od wylewek zwrócili na to uwagę. Zawsze mogliby dowalić tego anhydrytu tyle, żeby zniwelować te nierówności. No i wtedy cały ten misterny plan szlag by trafił. Zapłaciłbym jak za wołu, a zysk byłby żaden.
Napisano
Cytat

Tak. Byli wcześniej jak już styropian leżał. Sporo było już wtedy do poprawki: praktycznie cały dół i coś na piętrze. Dokładnie zaznaczyli poziomy, żeby można było to poprawić. Później sam zaopatrzyłem się w poziomicę laserową i zostawiłem gościom od układania styropianu. No ale oni jacyś byli zieleni w kwestii wylewek anhydrytowych i dla nich +/- kilka centymetrów to żaden problem, no i zostawili jednego babola w łazience icon_smile.gif

W każdym razie fajnie, że goście od wylewek zwrócili na to uwagę. Zawsze mogliby dowalić tego anhydrytu tyle, żeby zniwelować te nierówności. No i wtedy cały ten misterny plan szlag by trafił. Zapłaciłbym jak za wołu, a zysk byłby żaden.


Jak można spieprzyć układanie styropianu? Masz wylanego chudziaka równo (chyba że chudziak miał góry i doliny) na to kładziesz styro ile tam centymetrów potrzeba i wszędzie musi być równo. Co oni z kawałków układali różnej grubości?
A poziom posadzki powinien być naniesiony przed układaniem styropianu.
Napisano (edytowany)
dokładnie tak powinno się robić, nanieść poziom i do tego układać styropian dla mnie jest to nie do spieprzenia

posadzkarze powinni oglądać budowy przed ułożeniem styropianu, chudziaki i stropy są nie raz zrobione katastrofalnie aż zal że klient za to zapłacił
strop, chudziaki oczyszcza się z zanieczyszczeń reszty tynków nierówności jeżeli są dziury trzeba je uzupełnić, przy układaniu styropianu jeżeli dotniemy styropian do rurki sypiemy piasek i ściągamy równo z styropianem tak żeby nie pozostawić pustych przestrzeni dopiero układamy drugą warstwe

pamiętajmy aby folia była wywinięta ponad poziom posadzki po wylaniu obetniemy nadmiar( na zdjęciu widać styropian układany na stropie w takim przypadku folie dajemy na styropianie przy podłogach na gruncie folie dajemy pod styropian i na styropian)

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukasz860910 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jak można spieprzyć układanie styropianu? Masz wylanego chudziaka równo (chyba że chudziak miał góry i doliny)



Miał góry i doliny +/- 3cm.

Do tego, żeby było weselej na dole miałem 3 oddzielne chudziaki, ze względu na przechodzący próg fundamentu. No i w związku z tym 3 różne wysokości chudziaka icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Miał góry i doliny +/- 3cm.

Do tego, żeby było weselej na dole miałem 3 oddzielne chudziaki, ze względu na przechodzący próg fundamentu. No i w związku z tym 3 różne wysokości chudziaka icon_biggrin.gif


I zapewne ten chudziak był lany jak już stały ściany zewnętrzne i wewnętrzne.
Napisano
Cytat

Miał góry i doliny +/- 3cm.

Do tego, żeby było weselej na dole miałem 3 oddzielne chudziaki, ze względu na przechodzący próg fundamentu. No i w związku z tym 3 różne wysokości chudziaka icon_biggrin.gif




nie ważne i tak wina jest tych co wylewali to stare przyzwyczajenia kiedyś ściągali do fundamentu albo mierzyli od nich a przecież nie jest idealnie równy dla wielu fachowców chudy beton jest pozbywamy nikt nie przykłada się do niego i później są problemy ja jak wylewam chudziaki zawsze nanoszę poziom uwzględnia się otwory dzwi, schody, bramy garażowej, okna tarasowe (jak nie ma ich to trzymamy się wymiarów podanych w projekcie)

po niżej zdjęcia chudego betonu zrobionego tak jak się należy:P na takim podbetonie styropian dolega całą płaszczyzną nie ma też ostrych nierówności które uszkodzą np. folie


Dla zainteresowanych jak wygląda wylewanie posadzek maszynowych mixokretem.

Zapraszam do obejrzenia naszego filmu i galerii zdjęć na youtube.pl po niżej link:

- zdjęcia naszych realizacji: http://www.youtube.com/watch?v=lNpdbn0UnMU

- film jak wylewa się posadzki maszynowe: http://www.youtube.com/watch?v=YvCuhlh1jH4

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Więc proszę się zastanowić ,wylewka anhydrytowa ma lepszą przewodność niż betonowa ,czyli grzejąc dwa identyczne pomieszczenia ,utrzymując w nich identyczne temperatury powietrza , powierzchnia na styku płyty z powietrzem wylewki anhydrytowej, będzie chłodniejsza od wylewki betonowej czy cieplejsza?.


W obu przypadkach temperatura będzie taka sama. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

A czym łatwiej sterować ? grzejnikami czy podłogówką i dlaczego ?



Masz wylewkę betonową i podłogówkę ? to włącz pompę obiegową i poczekaj po jakim czasie instalacja zareaguje na podanie wody w rurki podłogówki tzn, po jakim czasie podłoga zacznie robić się ciepła...


Podłogówka wodna posiada zdolność do samoregulacji, czyli dostosowywania ilości ciepła do zmian temperatury w pomieszczeniach. oczywiście w pewnym zakresie. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Ale się gościu nakręcił "ponad dwa razy szybciej się nagrzewa" ,nie lepiej napisać prawie trzy razy szybciej .


No tak pisać można różnie.
Wg badań, w standardowych grubościach nagrzewanie wylewki zależy od temperatury w rurkach.
Przy 42'C beton nagrzewa sie nieco ponad 3 godziny, anchydryt około 2 godz, przy nizszej temperaturze różnica się powiększa. Pozdrawiam.

Cytat

Witam forumowiczów icon_smile.gif
Przy takiej samej grubości wylewek... być może, ale też nie jestem do końca przekonany( chociażby ze względu na mniejszą ich porowatość niż cementowych).
W wylewkach ahydrytowych chodzi również o to, że mogą być cieńsze niż cementowe, a co za tym idzie szybciej oddadzą ciepło, można wtedy lepiej, patrz grubiej docieplić podłogę itp.


Masz wiele racji, aczkolwiek bez euforii.
Przy 70W z metra różnica w stopniach wynosi około 1 'C natomiast przy połowie powyższego wydatku cieplnego już tylko około 0,5'C.
Pozdrawiam.
  • 11 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Drodzy Państwo, trochę odgrzejemy temat, natomiast przygotowaliśmy dla Was poradnik, jak powinno poprawie wyglądać przygotowanie podłoża pod jastrych anhydrytowy, zależy nam na edukacji szczególnie naszych klientów, natomiast lubimy pomagać wszystkim, więc udostępniamy dokument dla szerszego grona odbiorców.

Dzięki poprawnemu przygotowaniu znacząco obniżymy koszt samego wykonania jastrychu anhydrytowego, który przeważnie rozliczany jest z m2 oraz z dodatkowego materiału rozliczanego powykonawczo, czy to z m3 czy z ton.

Jak pisaliśmy na innych forum wraz z użytkownikiem lukasz860910 nigdy nie zdarzyło się, żeby budowa była w 100% równa, zawsze dochodzą dodatkowe tony materiału raz tona, raz więcej 2-3tony, czasem jak jest naprawdę spartaczony chudziak nawet 7-8 ton, więc zawsze lepiej dobrze przypilnować ekipy od chudziaka, o czym praktycznie nikt nie pamięta, albo nie wie, a następnie dobrze przypilnować ekipę od układania styropianów, bo im wyżej idziemy z równaniem tym drożej nas wszystko kosztuje.

Zwracajcie zawsze uwagę na zrobienie podbudowy pod jastrych, bo im cieńszy, tym lepiej grzeje i mniej Was kosztuje samo jego wykonanie i późniejsze grzanie domu.




Pozdrawiam
Antoni Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Reklama reklamą, ale uważam, że Lafarge można zawierzyć. Zakładałem kilka lat temu i wylewka utrzymała odpowiednią elastyczność, a jednocześnie jest wytrzymała i odporna. Nie warto się kierować ceną. Tanio był zrobiony pas startowy w Modlinie, a chyba nie chodzi o mnożenie tak nietrafionych inwestycji. Szczególnie temu kto inwestuje.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Dzień Dobry, Najlepszej jakości usługi wcale nie muszą być drogie. W przypadku Lafarge produkt wraz z wykonaniem dostępne są już od 21 zł za m2. Cena zależna jest od miejsca wykonywanej usługi, więc najlepiej dowiedzieć się bezpośrednio u przedstawiciela pod numerem 22 250 22 43. Posadzka anhydrytowa jest twardsza od cementowej, nie wymaga zbrojenia. Ponadto lepiej przewodzi ciepło, zatem bardzo dobrze sprawdza się przy nowoczesnym ogrzewaniu podłogowym.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Niestety przy jastrychach anhydrytowych liczy się przygotowanie podłoża.

Niestety w Polsce byłem tylko na 1 prostej budowie nie wykonywanej przeze mnie. A nadmienię że jastrychami zajmuję się już długo.
Przez to ceny materiału rosną.
Złe przygotowanie podłoża niestety skutkuje wyższymi kosztami wylewki.
I czy jest to cementowa czy jest to anhydrytowa zawsze to samo jak strop lub chudziak jest nierówny.
Istnieje możliwość wyrównania styropianem.
Ale rzadko posadzkarze chcą to robić.
A żaden z hydraulików których znam nie ma niczego do pomiarów.
Tu powstaje mały problem icon_smile.gif


DSC01446.jpg

ktoś tak miał ?


Pozdrawiam Maciej 535183669 Edytowano przez budo-spec (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dzień Dobry, Najlepszej jakości usługi wcale nie muszą być drogie. W przypadku Lafarge produkt wraz z wykonaniem dostępne są już od 21 zł za m2. Cena zależna jest od miejsca wykonywanej usługi, więc najlepiej dowiedzieć się bezpośrednio u przedstawiciela pod numerem 22 250 22 43. Posadzka anhydrytowa jest twardsza od cementowej, nie wymaga zbrojenia. Ponadto lepiej przewodzi ciepło, zatem bardzo dobrze sprawdza się przy nowoczesnym ogrzewaniu podłogowym.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.


Przy posadzkach z drewna, poza czasem rozgrzania, rodzaj wylewki anhydryt-beton nie robi większej różnicy. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Przy posadzkach z drewna, poza czasem rozgrzania, rodzaj wylewki anhydryt-beton nie robi większej różnicy. Pozdrawiam.


Tak masz racje !
Ale stosowanie ogrzewania podłogowego z parkietem to tak jak Kupić 30 cm styropianu na ścianę i kłaść go z fugą 5cm.
Napisano
Cytat

Tak masz racje !
Ale stosowanie ogrzewania podłogowego z parkietem to tak jak Kupić 30 cm styropianu na ścianę i kłaść go z fugą 5cm.



Posadzka z parkietu na podłogówce nie stanowi żadnego problemu i wbrew pozorom nie generuje strat, jak w Twoim porównaniu - dziury w izolacji.

Istotną jest kwestia umiejętnego skonfigurowania właściwości posadzki drewnianej z temperaturą płyty grzewczej i jej termoizolacją.

A wszytko dlatego, aby w strumień ciepła w pożądanej ilości skierować do ogrzewanego pomieszczenia.

Wystarczy znajomość prostej termodynamiki.

Należy wiedzieć, że po podłodze chodzimy zimą - kiedy grzejemy, ale również w przedzimiu i przedwiośniu, kiedy nie grzejemy i przyjemniej jest, kiedy mamy cieplejszy kontakt, który daje nam drewno, a czego nie da nam kamień czy ceramika.

Od dziesięciu lat wykonuję posadzki na podkładach grzewczych - bez problemowe ogrzewanie i podłoga.

Pozdrawiam.
Napisano
Ale parkiet nie najlepszym rozwiązaniem do ogrzewania podłogowego. Wystarczy porównać ogrzewanie podłogowe z płytkami, z panelami i z parkietem czy deska barlinecką. Dwa pierwsze materiały lepiej się sprawują przy podłogówce.
Napisano
Cytat

Ale parkiet nie najlepszym rozwiązaniem do ogrzewania podłogowego. Wystarczy porównać ogrzewanie podłogowe z płytkami, z panelami i z parkietem czy deska barlinecką. Dwa pierwsze materiały lepiej się sprawują przy podłogówce.



Ile podłóg ogrzewanych obliczałeś i wykonałeś? Na pewno żadnej, stąd taka odpowiedź.

Nie rozumiesz prostych zależności w przenikaniu ciepła i wolisz powtarzać slogany nie mające pokrycia z rzeczywistością.

Na pocieszenie dla Ciebie, póki co, należysz do większości.

Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Niestety przy jastrychach anhydrytowych liczy się przygotowanie podłoża.

Niestety w Polsce byłem tylko na 1 prostej budowie nie wykonywanej przeze mnie. A nadmienię że jastrychami zajmuję się już długo.
Przez to ceny materiału rosną.
Złe przygotowanie podłoża niestety skutkuje wyższymi kosztami wylewki.
I czy jest to cementowa czy jest to anhydrytowa zawsze to samo jak strop lub chudziak jest nierówny.
Istnieje możliwość wyrównania styropianem.
Ale rzadko posadzkarze chcą to robić.
A żaden z hydraulików których znam nie ma niczego do pomiarów.
Tu powstaje mały problem icon_smile.gif


[attachment=23343:007_th_p..._do_izol.jpg] ktoś tak miał ?


Pozdrawiam Maciej 535183669



Owszem, potwierdzam - podłoże pod wylewkę musi być dobrze wyrównane, dlatego lepiej takie prace zlecać sprawdzonej ekipie budowlanej.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.
Napisano
Cytat

Owszem, potwierdzam - podłoże pod wylewkę musi być dobrze wyrównane, dlatego lepiej takie prace zlecać sprawdzonej ekipie budowlanej.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.



To chyba nie o to chodzi...
Lepiej od samego początku mieć dobrze zrobione niż później szukać ekipy do równania...
Problem jest w tym że bardzo bardzo rzadko ludzie zwracają uwagę na wykonanie pierwszych prac na budowie.
Z których później wynikają dodatkowe problemy.

Maciej Biełous
Budo-Spec
Napisano (edytowany)
Cytat

Ile podłóg ogrzewanych obliczałeś i wykonałeś? Na pewno żadnej, stąd taka odpowiedź.

Nie rozumiesz prostych zależności w przenikaniu ciepła i wolisz powtarzać slogany nie mające pokrycia z rzeczywistością.

Na pocieszenie dla Ciebie, póki co, należysz do większości.

Pozdrawiam.


Tak bardzo lubisz cyframi operować to sprawdź sobie przenikalność cieplną a potem możesz się wymądrzać.
I nie zakładaj, że czegoś nie robiłem albo robiłem bo nie od tego tu jesteś abyś chwalił się swoją fachowością a innych ganił, nie idź tą drogą kolego.
Pozdrawiam serdecznie

A jeszcze się zapytam tak nieskromnie nawiązują do ilości wykonanych podłóg. A Ty ile podłóg użytkowałeś? Po zrobić i iść sobie dalej to nie sztuka. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ile podłóg ogrzewanych obliczałeś i wykonałeś? Na pewno żadnej, stąd taka odpowiedź.

Nie rozumiesz prostych zależności w przenikaniu ciepła i wolisz powtarzać slogany nie mające pokrycia z rzeczywistością.

Na pocieszenie dla Ciebie, póki co, należysz do większości.

Pozdrawiam.


to Kolego wyjaśnij, skoro proste, to chętnie przeczytam bo może zrozumiem, inaczej będę miał problem z zaszufladkowaniem siebie do właściwej grupy (mniejszość czy większość)

Cytat

Posadzka z parkietu na podłogówce nie stanowi żadnego problemu i wbrew pozorom nie generuje strat, jak w Twoim porównaniu - dziury w izolacji.


prawda, porównanie lekko nietrafione

Cytat

Istotną jest kwestia umiejętnego skonfigurowania właściwości posadzki drewnianej z temperaturą płyty grzewczej i jej termoizolacją.


to skonfigurujmy coś na sucho, please
Cytat

A wszytko dlatego, aby w strumień ciepła w pożądanej ilości skierować do ogrzewanego pomieszczenia.

Wystarczy znajomość prostej termodynamiki.


wyjaśnij co i jak

Cytat

Należy wiedzieć, że po podłodze chodzimy zimą - kiedy grzejemy, ale również w przedzimiu i przedwiośniu, kiedy nie grzejemy i przyjemniej jest, kiedy mamy cieplejszy kontakt, który daje nam drewno, a czego nie da nam kamień czy ceramika.


myślę, że tu akurat nikogo przekonywać nie trzeba

Cytat

Od dziesięciu lat wykonuję posadzki na podkładach grzewczych - bez problemowe ogrzewanie i podłoga.


tu się trochę pogubiłem w Twoim przekazie, no może te 10 lat to rozumiem, ale to tu najmniej jest ważne

rozwiń trochę te swoje skondensowane sentencje

Napisano
Cytat

to Kolego wyjaśnij, skoro proste, to chętnie przeczytam bo może zrozumiem, inaczej będę miał problem z zaszufladkowaniem siebie do właściwej grupy (mniejszość czy większość)


prawda, porównanie lekko nietrafione


to skonfigurujmy coś na sucho, please

wyjaśnij co i jak


myślę, że tu akurat nikogo przekonywać nie trzeba


tu się trochę pogubiłem w Twoim przekazie, no może te 10 lat to rozumiem, ale to tu najmniej jest ważne

rozwiń trochę te swoje skondensowane sentencje


Ok., postaram się jak najprościej.
Konfiguracja na sucho - proszę bardzo na zasadzie porównań.
I opcja - płytki R=0,012 m2K/W na podkładzie grzewczym przy max obciążeniu 70W/m2 i izolacji płyty grzewczej grubości 10 cm, straty go gruntu są poniżej 10% - ok.7 W/m2
II opcja - na tej samej płycie grzewczej, z tą samą izolacją instalujemy parkiet 16 mm R = 0,1 m2K/W. Chcąc uzyskać analogiczną moc cieplną 70 W/m2 musimy podnieść temperaturę płyty grzewczej o kilka stopni, a wówczas przy tej samej izolacji wzrosną straty ciepła do gruntu.
III opcja - ta sama posadzka jak w opcji II (parkiet 16 mm R= 0,1 m2K/W), podobna jak w opcji II temperatura płyty grzewczej, jednak grubsza izolacja - 15 cm przyczynia się do zredukowania strat ciepła do gruntu jak w opcji I <10%.
Na tym polega właściwa konfiguracja termoizolacji z rodzajem posadzki przy podłogówce, oczywiście w bardzo uproszczonym sposobie. Pozdrawiam.



Cytat

Tak bardzo lubisz cyframi operować to sprawdź sobie przenikalność cieplną a potem możesz się wymądrzać.
I nie zakładaj, że czegoś nie robiłem albo robiłem bo nie od tego tu jesteś abyś chwalił się swoją fachowością a innych ganił, nie idź tą drogą kolego.
Pozdrawiam serdecznie

A jeszcze się zapytam tak nieskromnie nawiązują do ilości wykonanych podłóg. A Ty ile podłóg użytkowałeś? Po zrobić i iść sobie dalej to nie sztuka.


Szanowny kolego, w ciągu roku nadzoruję wykonanie grubo ponad sto podłóg, a robię to od 25 lat.
Żeby po pierwszej podłodze móc robić drugą, to trzeba tę pierwszą zrobić przyzwoicie - i tak dalej. Inaczej się nie da.
Chcąc udzielać się w tematach ogrzewnictwa powinieneś rozróżnić przewodzenie ciepła od jego przenikania.
Pozdrawiam.
Napisano
co nie zmienia faktu, że w całej tej konfiguracji parkiet wychodzi najgorzej, więc po co te głupie komenty po poniższym wpisie, Panie Ekspercie

Cytat

Ale parkiet nie najlepszym rozwiązaniem do ogrzewania podłogowego. Wystarczy porównać ogrzewanie podłogowe z płytkami, z panelami i z parkietem czy deska barlinecką. Dwa pierwsze materiały lepiej się sprawują przy podłogówce.




a kładzenie na szali lat doświadczeń raczej zachowaj dla Siebie, będzie bardziej elegancko (moim zdaniem), ergo - mniej protekcjonalnie
Napisano
Cytat

co nie zmienia faktu, że w całej tej konfiguracji parkiet wychodzi najgorzej, więc po co te głupie komenty po poniższym wpisie, Panie Ekspercie
.



Widać "nie załapałeś" - no trudno.

Jeżeli inwestor "ładuje" kilkaset tysięcy w budowanie, a chce zaoszczędzić kilkaset zł na izolacji to jego sprawa.

Natomiast coraz więcej jest budujących dla własnego komfortu.

Kto chce kłaść płytki na podłogówce - niech kładzie.

Kto chce drewno na podłogówce - będzie wiedział jak to skonfigurować.

I to na tyle, pozdrawiam
Napisano
Cytat

Szanowny kolego, w ciągu roku nadzoruję wykonanie grubo ponad sto podłóg, a robię to od 25 lat.
Żeby po pierwszej podłodze móc robić drugą, to trzeba tę pierwszą zrobić przyzwoicie - i tak dalej. Inaczej się nie da.
Chcąc udzielać się w tematach ogrzewnictwa powinieneś rozróżnić przewodzenie ciepła od jego przenikania.
Pozdrawiam.




Cytat

co nie zmienia faktu, że w całej tej konfiguracji parkiet wychodzi najgorzej, więc po co te głupie komenty po poniższym wpisie, Panie Ekspercie


W zasadzie to co chciałem napisać napisał już Barbossa.
Napisano
i widzisz, trzeba zmotywować takiego tuza jak Ty (mam nadzieję, że bez obrazy) pewnymi, lekko prowokacyjnymi wpisami, żeby dostać proste i pomocne info - parkiet jak najbardziej można i wiele drożej to nie wychodzi, bo to koszt paru centów styro więcej w posadzce
nie można tak od razu icon_biggrin.gif

co do płytek, to w upały są często błogosławieństwem, nie każdy uznaje drewno za to, co mu daje ten najlepszy komfort, warto mieć to na uwadze
Napisano
Cytat

Widać "nie załapałeś" - no trudno.

Jeżeli inwestor "ładuje" kilkaset tysięcy w budowanie, a chce zaoszczędzić kilkaset zł na izolacji to jego sprawa.

Natomiast coraz więcej jest budujących dla własnego komfortu.

Kto chce kłaść płytki na podłogówce - niech kładzie.

Kto chce drewno na podłogówce - będzie wiedział jak to skonfigurować.

I to na tyle, pozdrawiam


A co stoi na przeszkodzie aby do płytek położyć porządną izolację?
Jeżeli chcesz porównywać zyski i straty to porównuj w identycznych warunkach, wtedy to odda prawdziwy obraz sytuacji.
Napisano
Cytat

i widzisz, trzeba zmotywować takiego tuza jak Ty (mam nadzieję, że bez obrazy) pewnymi, lekko prowokacyjnymi wpisami, żeby dostać proste i pomocne info - parkiet jak najbardziej można i wiele drożej to nie wychodzi, bo to koszt paru centów styro więcej w posadzce
nie można tak od razu icon_biggrin.gif

co do płytek, to w upały są często błogosławieństwem, nie każdy uznaje drewno za to, co mu daje ten najlepszy komfort, warto mieć to na uwadze





Co do płytek to powtarzasz slogany. Górny pułap komfortu cieplnego w naszym klimacie jest podobny dla ceramiki i dla drewna - podłoga ok. 30oC. Dolny pułap jest korzystny dla drewna.

Komfort cieplny to odczucie subiektywne - jeden czuje tak, drugi inaczej.

Dlatego warto dać możliwość wyboru - płytki, parkiet itd, przy czym warto wiedzieć, co z czego wynika - to wszystko lub prawie wszystko.

Pozdrawiam.




Cytat

A co stoi na przeszkodzie aby do płytek położyć porządną izolację?
Jeżeli chcesz porównywać zyski i straty to porównuj w identycznych warunkach, wtedy to odda prawdziwy obraz sytuacji.


A co zrobiłem?

Widzę, że też "nie załapałeś".

Można przy płytce ceramicznej dać lepszą izolację, ale wszystko w granicach zdrowego rozsądku.
Wraz ze wzrostem izolacji maleją różnice strat ciepła pomimo zmian rodzaju - oporności cieplnej okładziny posadzkowej.

Masz dalsze pytania - proszę bardzo.

Pozdrawiam.


Napisano
Cytat

Co do płytek to powtarzasz slogany. ........


nie tylko Ty masz siwy łeb, weź łaskawie to pod uwagę mądralo
osobiście wole płytki i w doopie mam Twe przekonanie w tym temacie
jak jest zimno chodzę w kapciach, ciepłych dodam
jak gorąco - łażenie boso sprawia przyjemność

lepiej?

Cytat

.....
Komfort cieplny to odczucie subiektywne - jeden czuje tak, drugi inaczej.
.....


to po co te krzywe teksty :scratching:

Cytat

......

Można przy płytce ceramicznej dać lepszą izolację, ale wszystko w granicach zdrowego rozsądku.
Wraz ze wzrostem izolacji maleją różnice strat ciepła pomimo zmian rodzaju - oporności cieplnej okładziny posadzkowej.
......


a tu to Amerykę odkryłeś, zupełnie jak nasz przyjaciel Irek (manipulujesz info) icon_biggrin.gif

można jeszcze dodać jedno
10 czy 15 centów w posadzkę na glebie to w ubiegłym stuleciu się zalecało, skoryguj swą wiedzę w tym temacie, do norm nie równaj, te często są w tyle za możliwościami/potrzebami
Napisano
Cytat

nie tylko Ty masz siwy łeb, weź łaskawie to pod uwagę mądralo
osobiście wole płytki i w doopie mam Twe przekonanie w tym temacie
jak jest zimno chodzę w kapciach, ciepłych dodam
jak gorąco - łażenie boso sprawia przyjemność

lepiej?


to po co te krzywe teksty :scratching:


a tu to Amerykę odkryłeś, zupełnie jak nasz przyjaciel Irek (manipulujesz info) icon_biggrin.gif


Szanowny kolego, jeżeli Ty wolisz płytki, to masz do tego prawo i mnie nic do tego.

Natomiast są również tacy, którzy wolą podłogę drewnianą i warto im podpowiedzieć jak to zrobić przy podłogówce.
Szanujmy odczucia innych.
Pozdrawiam.
Napisano
Jak dla mnie - wygląda to tak:

1. Budując tylko zgodnie z wymaganiami, co do izolacyjności termicznej posadzki/podłogi na gruncie (dla domów mieszkalnych), przedstawione argumenty są akademickie, bo wpływ rodzaju wykończenia posadzki/podłogi na temperaturę "ogrzewania gruntu" jest na tyle mały, że możemy mówić o kilku mm zwiększeniu grubości izolacji - czyli wartość realnie pomijalną.

2. Zalecana temperatura posadzki/podłogi w strefach stałego przebywania ludzi to 24 - 26 stopni, a dopuszczalna chwilowa to 29 stopni.

3. W zależności od rodzaju wykończenia posadzki/podłogi określa się odległości między układanymi rurkami ogrzewania podłogowego, tak aby przy warunkach skrajnych (obliczeniowych), temperatura posadzki/podłogi nie przekraczała tej z pkt.2.

4. Wykończenie posadzki/podłogi drewnem (o określonej grubości maksymalnej dla danego gatunku) nie powoduje żadnych strat (w porównaniu do ceramiki) - natomiast zwiększa bezwładność i akumulacyjność posadzki/podłogi, co może być odczuwalne.

%. Jeśli ktoś będzie twierdził, że pitolę bez sensu niech odpowie na pytanie - czy na drewnie (deseczce) można upiec rybę nad ogniskiem, grillem.....
Napisano
Cytat

I opcja
II opcja
III opcja



moim zdaniem jest jeszcze inna opcja o której nie wspomniano
inwestor wie, że w danym pomieszczeniu będzie parkiet i zagęszcza tam rurki - pisze o tym bajbaga wyżej

bo to że we wszystkich opcjach wymienionych przez eksperta jest ta sama płyta grzewcza zakłada jednocześnie że inwestor nie myśli podczas budowy....co nie zawsze jest prawdą icon_razz.gif

kolejna kwestia która rzuciła mi się w oczy - dzisiaj chyba coraz mniej jest takich inwestorów co dają tylko 10cm izolacji od gruntu - więc przykłady moim zdaniem są mało adekwatne
Napisano
Cytat

moim zdaniem jest jeszcze inna opcja o której nie wspomniano.....



To nie jest opcja, tylko wymóg rzetelnego zaprojektowania i wykonania ogrzewania podłogowego.
Napisano
Ps. U dla podłogi na gruncie nie może być większe niż 0,30 W/(m2*K) - co daje min. 15 cm styropianu.

Zwiększenie temperatury medium grzewczego o 10 stopni (dla tego minimalnego U) powoduje "stratę do gruntu" dużo mniejszą jak 0,1 stopnia/m2, a przy 20cm styropianu taka "strata" wynosi dużo mniej jak 0,05 stopnia/m2
Napisano
Cytat

Wraz ze wzrostem izolacji maleją różnice strat ciepła pomimo zmian rodzaju - oporności cieplnej okładziny posadzkowej.




Temperatura powierzchni podłogi zależy od zapotrzebowania na ciepło w ogrzewanym pomieszczeniu.

Temperatura jastrychu - wylewki grzewczej zależy od powyższego + oporność okładziny posadzkowej i przy zamianie ceramiki na drewno różnica temperatur jastrychu grzewczego może różnić się nawet o 10 oC.

Ilość przenikającego ciepła do gruntu, poza uwarunkowaniami zewnętrznymi, zależy od skuteczności izolacji i temperatury płyty grzewczej, jako że wzrasta różnica temperatur płyta grzewcza - grunt.

Zagęszczenie rurek - to też wzrost temperatury płyty grzewczej.

Istniejące slogany o stratach ciepła do gruntu przypadku parkietu na podłogówce należy prostować.

- jeżeli poskąpisz na izolacji to dołożysz do eksploatacji.
- jeżeli nie pożałujesz na izolację możesz spokojnie wybierać między parkietem a płytką.


Tu, w pewnym stopniu, barierą może być pompa ciepła.

Jak się buduje - izoluje widać na budowach?????

Gdyby wszyscy budowali zgodnie z zasadami - forum nie miałoby racji bytu.

Pozdrawiam.



Cytat

Ps. U dla podłogi na gruncie nie może być większe niż 0,30 W/(m2*K) - co daje min. 15 cm styropianu.

Zwiększenie temperatury medium grzewczego o 10 stopni (dla tego minimalnego U) powoduje "stratę do gruntu" dużo mniejszą jak 0,1 stopnia/m2, a przy 20cm styropianu taka "strata" wynosi dużo mniej jak 0,05 stopnia/m2



Podniesienie temperatury płyty grzewczej o 10K wymaga podniesienie temperatury medium grzewczego o kilka stopni więcej.

Spód jastrychu zawsze będzie cieplejszy od jego górnej części - z tytułu umiejscowienia rurek, szczególnie jak są zagęszczone.

Możesz zaprezentować sposób obliczeń - ciekawie wygląda to co piszesz.

Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Temperatura powierzchni podłogi zależy od zapotrzebowania na ciepło w ogrzewanym pomieszczeniu.

Temperatura jastrychu - wylewki grzewczej zależy od powyższego + oporność okładziny posadzkowej i przy zamianie ceramiki na drewno różnica temperatur jastrychu grzewczego może różnić się nawet o 10 oC.

Ilość przenikającego ciepła do gruntu, poza uwarunkowaniami zewnętrznymi, zależy od skuteczności izolacji i temperatury płyty grzewczej, jako że wzrasta różnica temperatur płyta grzewcza - grunt.

Zagęszczenie rurek - to też wzrost temperatury płyty grzewczej.

Istniejące slogany o stratach ciepła do gruntu przypadku parkietu na podłogówce należy prostować.

- jeżeli poskąpisz na izolacji to dołożysz do eksploatacji.
- jeżeli nie pożałujesz na izolację możesz spokojnie wybierać między parkietem a płytką.


Tu, w pewnym stopniu, barierą może być pompa ciepła.

Jak się buduje - izoluje widać na budowach?????

Gdyby wszyscy budowali zgodnie z zasadami - forum nie miałoby racji bytu.

Pozdrawiam.




Cytuję całość - w celach "zachowawczych".

1. Gdyby tak było, to grzałką o mocy 100W, można byłoby ogrzać np. ocean.

2. Temperatura a strumień cieplny(gęstość) nie są pojęciami tożsamymi - a jak widać, często są mylone.



Ps. Do obliczeń użyłem najprostszego programu "liczącego" U przegród budowlanych.
Napisano
Cytat

Cytuję całość - w celach "zachowawczych".

1. Gdyby tak było, to grzałką o mocy 100W, można byłoby ogrzać np. ocean.

2. Temperatura a strumień cieplny(gęstość) nie są pojęciami tożsamymi - a jak widać, często są mylone.



Strumień ciepła i gęstość strumienia ciepła - nie są pojęciami tożsamymi.

Prosił bym o obliczenia jeśli możesz.

Grzałka i ocean - nie zjeżdżajmy z istoty tematu.

Pozdrawiam.
Napisano
Obliczałem programem TERMIKA, który wyznacza współczynnik przenikania ciepła przez przegrodę oraz (do wyboru) rozkład temperatury i ciśnienia pary wodnej, w wielowarstwowej przegrodzie.
Napisano
Cytat

Tiaaa.
Jakoś nie widzę istotnych różnic, w stosunku do tego co napisałem.



Nie widzisz ??????
Grubości zalecanych izolacji dla posadzek NF 40 w zależności od strefy klimatycznej, też nie zauważyłeś.

Warto zagłębić się w ten temat.
Pozdrawiam.


Napisano
Człowieku - wyluzuj i czytaj ze zrozumieniem.

Pisałem o wymaganym U minimalnym, określonym przez przepisy.

Po drugie, te zależności na które się teraz powołujesz, nie wynikają z różnicy wynikającej z rodzaju materiału którym wykończono podłogę (drewno, ceramika) - a takie było meritum tej sprawy.

Gdzie tam jest napisane, że zastosowanie drewna przy ogrzewaniu podłogowym, wymusza grubszą izolację do gruntu ?
A przypominam, że to Ty tak pisałeś:

Cytat

Na tym polega właściwa konfiguracja termoizolacji z rodzajem posadzki przy podłogówce, oczywiście w bardzo uproszczonym sposobie.





Cytat

Temperatura jastrychu - wylewki grzewczej zależy od powyższego + oporność okładziny posadzkowej i przy zamianie ceramiki na drewno różnica temperatur jastrychu grzewczego może różnić się nawet o 10 oC.


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...