Skocz do zawartości

jak reklamować pompę ciepła


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Mieszkam w lokalu w szeregówce. Moje mieszkanie to jedynie 50m2. Mam własną pompę ciepła(tylko na potrzeby mojego mieszkania). Budynek jest narożny, ale ocieplony 35cm wełny mineralnej. Sąsiad z góry grzeje od pażdziernika również pompą. Ja mieszkam już drugi rok. Pompa ciepła PPC polskiego producenta albo 4.5 albo 5kW. Już raz producent wymieniał sprężarkę. A teraz rozkłada ręce. Mam zamontowany licznik przy pompie i od końca listopada 2011 roku pobór jest 6000kWh. Średnio za dzień (w zimie) wychodzi ok15kWh. Przy takiej powierzchni oraz przy zapotrzebowaniu eneretycznym (zgodnie ze świadectwem energetcznym) =30kWh/metr coś jest nie tak. Uważam że rachunki za prąd są za duże.
Producent mierzył wydajność pompy ciepłomierzem. (nie mam wyników tych badań) i stwierdził że pompa produkuje 50% energii więcej niż powinno pobierać moje mieszkanie. To spowodowało że zbadaliśmy straty ciepła kamerą termowizyjną. Wszystko jest ok.
Dodam że mam dwa odwierty poziome połączone zesobą oba na głębokość 40metrów.
Nie wiem jak mam dochodzić swoich praw.
Proszę o porady. Ile tak na prawdę powinna zużywać moja pompa ciepła i jak ewentualnie rozmawiać z praducentem, który oczywiście probuje się zasłonić również małowydajnym dolnym źródłem.
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
Mieszkam w lokalu w szeregówce. Moje mieszkanie to jedynie 50m2. Mam własną pompę ciepła(tylko na potrzeby mojego mieszkania). Budynek jest narożny, ale ocieplony 35cm wełny mineralnej. Sąsiad z góry grzeje od pażdziernika również pompą. Ja mieszkam już drugi rok. Pompa ciepła PPC polskiego producenta albo 4.5 albo 5kW. Już raz producent wymieniał sprężarkę. A teraz rozkłada ręce. Mam zamontowany licznik przy pompie i od końca listopada 2011 roku pobór jest 6000kWh. Średnio za dzień (w zimie) wychodzi ok15kWh. Przy takiej powierzchni oraz przy zapotrzebowaniu eneretycznym (zgodnie ze świadectwem energetcznym) =30kWh/metr coś jest nie tak. Uważam że rachunki za prąd są za duże.
Producent mierzył wydajność pompy ciepłomierzem. (nie mam wyników tych badań) i stwierdził że pompa produkuje 50% energii więcej niż powinno pobierać moje mieszkanie. To spowodowało że zbadaliśmy straty ciepła kamerą termowizyjną. Wszystko jest ok.
Dodam że mam dwa odwierty poziome połączone zesobą oba na głębokość 40metrów.
Nie wiem jak mam dochodzić swoich praw.
Proszę o porady. Ile tak na prawdę powinna zużywać moja pompa ciepła i jak ewentualnie rozmawiać z praducentem, który oczywiście probuje się zasłonić również małowydajnym dolnym źródłem.


Zbyt mało danych, aby stwierdzić, co może być przyczyną takiego działania pompy ciepła, i czy to ona jest przyczyną tak dużego użycia energii.
Oczywiście zakładam, że wszystkie podane informacje są prawdziwe i rzetelne. Chociaż już te "dwa odwierty poziome połączone zesobą oba na głębokość 40metrów" dają do myślenia, czy autor tematu wie o czym pisze.
6000kWh pobranych przez taką pompę ciepła oznaczałoby, że pompa musiałaby pracować prawie "na okrągło".
To zapotrzebowanie energetyczne 30kWh/metr też jest niejednoznaczne. Czy jest to energia użytkowa, końcowa, czy pierwotna?
Zresztą świadectwo energetyczne dotyczy "normalnie" użytkowanego mieszkania.
To samo mieszkanie z nastawioną temperaturą 26 st. C i wietrzone na okrągło przez otwieranie okien może mieć kilkukrotnie większe zapotrzebowanie na ciepło.
W domu szeregowym dodatkowe straty może generować nieogrzewany segment sąsiada.
Podobnie jest ze zużyciem ciepłej wody - może ono być kilkukrotnie większe od "normowego" (35l/osobę dziennie).
Pozostaje więc sporządzenie rzetelnej ekspertyzy energetycznej: sprawdzenie obliczeń na świadectwie energetycznym i pomiar wydajności pompy ciepła legalizowanym ciepłomierzem. Edytowano przez HenoK (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zbyt mało danych, aby stwierdzić, co może być przyczyną takiego działania pompy ciepła, i czy to ona jest przyczyną tak dużego użycia energii.
Oczywiście zakładam, że wszystkie podane informacje są prawdziwe i rzetelne. Chociaż już te "dwa odwierty poziome połączone zesobą oba na głębokość 40metrów" dają do myślenia, czy autor tematu wie o czym pisze.
6000kWh pobranych przez taką pompę ciepła oznaczałoby, że pompa musiałaby pracować prawie "na okrągło".
To zapotrzebowanie energetyczne 30kWh/metr też jest niejednoznaczne. Czy jest to energia użytkowa, końcowa, czy pierwotna?
Zresztą świadectwo energetyczne dotyczy "normalnie" użytkowanego mieszkania.
To samo mieszkanie z nastawioną temperaturą 26 st. C i wietrzone na okrągło przez otwieranie okien może mieć kilkukrotnie większe zapotrzebowanie na ciepło.
W domu szeregowym dodatkowe straty może generować nieogrzewany segment sąsiada.
Podobnie jest ze zużyciem ciepłej wody - może ono być kilkukrotnie większe od "normowego" (35l/osobę dziennie).
Pozostaje więc sporządzenie rzetelnej ekspertyzy energetycznej: sprawdzenie obliczeń na świadectwie energetycznym i pomiar wydajności pompy ciepła legalizowanym ciepłomierzem.



Tak autor wie jak najbardziej o czym pisze, nie wiem co jest dziwnego w tym co napisałam o odwiertach. Takie właśnie mam.
Podanie 30kWh/m - owszem nie pamiętam o którą energię chodziło ale jakie to ma znaczenie - podałam najwyższą ze świadectwa. Niech nawet wynosi 50kWh to i tak ma się to nijak do tego co zużywa moja pompa.
W mieszkaniu mam zainstalowany rekuperator. Poza tym temepratura w domu utrzymuje się na posziomie 18-21stopni.
Sąsiad z góry grzeje tak jak napisałam z boku też mieszkają, nie wiem jaką mają temperaturę w domu. i w jaki sposób grzeją.
Na podgrzewanie ciepłej wody w lecie pompa zużywała do 2kWh/dobę.
HenoK - w ogóle mi nie pomogłeś. Wspomniałam że odbyło się badanie kamerą termowizyjną i nie stwierdzono nic niepokojącego.

Bardzo proszę o pomoc jak mogę skutecznie reklamować pompę.
Napisano
Cytat

Tak autor wie jak najbardziej o czym pisze, nie wiem co jest dziwnego w tym co napisałam o odwiertach. Takie właśnie mam.
Podanie 30kWh/m - owszem nie pamiętam o którą energię chodziło ale jakie to ma znaczenie - podałam najwyższą ze świadectwa. Niech nawet wynosi 50kWh to i tak ma się to nijak do tego co zużywa moja pompa.
W mieszkaniu mam zainstalowany rekuperator. Poza tym temepratura w domu utrzymuje się na posziomie 18-21stopni.
Sąsiad z góry grzeje tak jak napisałam z boku też mieszkają, nie wiem jaką mają temperaturę w domu. i w jaki sposób grzeją.
Na podgrzewanie ciepłej wody w lecie pompa zużywała do 2kWh/dobę.
HenoK - w ogóle mi nie pomogłeś. Wspomniałam że odbyło się badanie kamerą termowizyjną i nie stwierdzono nic niepokojącego.

Bardzo proszę o pomoc jak mogę skutecznie reklamować pompę.


Przecież napisałem wyraźnie:
Cytat

Pozostaje więc sporządzenie rzetelnej ekspertyzy energetycznej: sprawdzenie obliczeń na świadectwie energetycznym i pomiar wydajności pompy ciepła legalizowanym ciepłomierzem.


Nie słyszałem dotąd o odwiertach poziomych, stąd moje zdziwienie.
Nadal nie napisałeś niczego konkretnego. Jeżeli dla Ciebie nie ma znaczenia czy Twoje mieszkanie zużywa 30kWh/m czy 50kWh/m, to trudno Ci w czymkolwiek pomóc.
Napisano
Cytat

Przecież napisałem wyraźnie:

Nie słyszałem dotąd o odwiertach poziomych, stąd moje zdziwienie.
Nadal nie napisałeś niczego konkretnego. Jeżeli dla Ciebie nie ma znaczenia czy Twoje mieszkanie zużywa 30kWh/m czy 50kWh/m, to trudno Ci w czymkolwiek pomóc.



A to tak tutaj sie pomyliłam mam na myśli odwierty pionowe połączone, o głębokości 40metrów każdy. Przepraszam.
Wydaj mi się że napisałam mnóstwo konkretnych informacji. Co jeszcze mam napisać.
Napisałam w tym sensie że przy takim zużyciu jak moje niechby nawet świadectwo mówiło że zapotrzebowanie mojego mieszkania na energię wynosi 50kWh ...wtedy powinnam mieć zużycie 50x50=2500kWh a nie takie jak mam. nie wspomnę już o 30kWh podane w świadectwie.
Napisano
Cytat

A to tak tutaj sie pomyliłam mam na myśli odwierty pionowe połączone, o głębokości 40metrów każdy. Przepraszam.
Wydaj mi się że napisałam mnóstwo konkretnych informacji. Co jeszcze mam napisać.
Napisałam w tym sensie że przy takim zużyciu jak moje niechby nawet świadectwo mówiło że zapotrzebowanie mojego mieszkania na energię wynosi 50kWh ...wtedy powinnam mieć zużycie 50x50=2500kWh a nie takie jak mam. nie wspomnę już o 30kWh podane w świadectwie.

Rozumiem, pompa ciepła rozpoczęła pracę w listopadzie 2011 r. w nowym domu. Taki dom ma zazwyczaj bardzo dużo wilgoci technologicznej, której trzeba się pozbyć. W pierwszym sezonie zużycie może być nawet ponad 50% większe niż w następnych.
Przy pompie ciepła istotna jest wydajność dolnego źródła. Dlaczego dostawca pompy twierdzi, że jest ono za słabe?
Jakie są obecnie temperatury na dolnym źródle?
Jak jest wykonana instalacja grzewcza (grzejniki, bufor, ogrzewanie podłogowe)?
Na jakich parametrach pracuje ogrzewanie (temperatura zasilania i powrotu)?

To są wszystko bardzo ważne informacje, aby móc powiedzieć gdzie tkwi przyczyna.

Diagnoza na odległość jest bardzo trudna, aby nie rzec niemożliwa.
Mimo wszystko najwięcej informacji na temat tej pompy ciepła i instalacji ma jej dostawca i proponuję w pierwszej kolejności skorzystać z jego pomocy.
Napisano
Cytat

Mam zamontowany licznik przy pompie i od końca listopada 2011 roku pobór jest 6000kWh.


Czy to oznacza, że ten licznik pokazuje tylko zużycie energii przez pompę? Zakładam, że tak, ale wolę się upewnić.
Jakie jest całkowite zużycie energii elektrycznej przez Twoje gospodarstwo domowe (ogrzewanie+światło+TV+komputer itp.)?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Czy to oznacza, że ten licznik pokazuje tylko zużycie energii przez pompę? Zakładam, że tak, ale wolę się upewnić.
Jakie jest całkowite zużycie energii elektrycznej przez Twoje gospodarstwo domowe (ogrzewanie+światło+TV+komputer itp.)?



Tak, zużycie energii które podałam to odczyt licznika przy pompie. Niestety nie mam przy sobie zapisków z całkowitym zuzyciem prądu. Sprawdzę i podać jutro chociaż nie bardzo widzę związek.
A wspomniane wcześniej temperatury z dolnego żródła mam odczytać w którym momencie najlepiej żeby mogło to coś wnieść do sprawy?
Gość adiqq
Napisano
poproszę o więcej danych - konkretnie interesuje mnie zużycie za pełny rok - najlepiej z podziałem na CO+CWU (jeśli to możliwe - im więcej danych tym lepiej), jaki zasobnik CWU,ile osób, jakie zużycie zimnej wody/m

pierwszy rok, jak pisał HenoK, szczególnie przy rozpoczęciu grzania przy niskich temperaturach, skutkuje duużo wyższym zużyciem
to i te temperatury Dolnego Źródła też mnie bardzo interesują...najlepiej kilka godzin po rozpoczęciu grzania
było liczone OZC? jakie jest projektowe obciążenie cieplne?
nie znam Pomp PPC - czy one posiadają grzałki?

proszę jeszcze napisać, jak była wykonywana instalacja (czy firma całość itd) - to wszytstko jest ważne...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Mogę tylko podpisać się pod tym co już napisano. Podaj więcej info. Przez pierwszy rok PC może zjeść trochę więcej prądu icon_wink.gif))) Od naszych klientów mogę Ci tylko podpowiedzieć, że przy domach 150-200 m2 płacą za cały rok za ogrzewanie i cwu 1700-2500 zł w zależności od stanu ocieplenia, górnego źródła itd

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...