Skocz do zawartości

Podlaczenie 2 lamp 2lacznika i kontaktu


aronus

Recommended Posts

Napisano
Witam. Zbyt wielkiego doświadczenia w tym temacie nie mam więc postanowiłem napisać tutaj. Zamierzam podłączyć sobie w garazu oswietlenie i kontakt. Moje pytanie jak do zrobic dobrze? Idzie glowny kabel zasilajacy, dochodzi do puszki z tamtad idzie na lampy i na wlacznik. Wlacznik bedzie 2 biegunowy (1 przycisk zapala pierwsza lampe a 2 druga).

1. Czy na kablu ktory bedzie szedl do wlacznika mozna rownież zalozyc kontakt (np. poniezej wlacznika)?

2. Ile żył ma miec kabel idacy do lamp (2 czy 3).

2a. Czy mozna poprowadzic 1 kabel od puszki do lamp ( tak zeby obydwie byly na 1 kablu)?

3. Jak podlaczyc kable w puszce?
Napisano

Spokojnie wyłączę. Prąd będę brał z mieszkania które ma nową instalację, więc tam wyłączę bezpieczniki, no ale sprawdzić sprawdzę czy aby na pewno jest wyłączony. No postaraj się narysować. Lampy nie musza być na jednym kablu ale tak pytałem, 1 będzie zarazy przy puszce a 2 z cztery metry dalej więc spokojnie mogą iść inne kable.


Aha, coś takiego i giazdko tylko z L i N bo nie ma bolca. Dzięki bardzo.
Gość elpapiotr
Napisano
Cytat

Ale przewód puść 3x1,5 na przyszłość.
Reasumując:

Z puszki do wyłącznika potrzebujesz przewód 3x1,5 mm2 (faza do rozłącznika i dwie fazy powrotne do lamp)
Z puszki do lampy I przewód 2x1,5 lub 3x1,5 (wg. potrzeb)
Z puszki do lampy II przewód 2x1,5 lub 3x1,5 (wg. potrzeb)
Z puszki do gniazdka przewód 2x1,5 lub 3x1,5 (wg. potrzeb)

Wszystko ładnie połączyć. Zero i PE wspólne.
Fazowy (do lamp) przez rozłącznik


Witam.
Co to znaczy 2x1,5 lub 3x1,5 - porada szkodliwa
Zdecyduj się, czy tam jest zero, PE - porada szkodliwa
W poprzednim poście również porady szkodliwe, wprowadzające w błąd.
Napisano
Cytat

Z puszki do wyłącznika potrzebujesz przewód 3x1,5 mm2 (faza do rozłącznika i dwie fazy powrotne do lamp)
Z puszki do lampy I przewód 2x1,5 lub 3x1,5 (wg. potrzeb)
Z puszki do lampy II przewód 2x1,5 lub 3x1,5 (wg. potrzeb)
Z puszki do gniazdka przewód 2x1,5 lub 3x1,5 (wg. potrzeb)



Nie pieprz głupot.
Napisano
Cytat

Nie pieprz głupot.


Możesz jaśniej?

Cytat

Witam.
Co to znaczy 2x1,5 lub 3x1,5 - porada szkodliwa
Zdecyduj się, czy tam jest zero, PE - porada szkodliwa
W poprzednim poście również porady szkodliwe, wprowadzające w błąd.



To niby ja mam się zdecydować? To nie moja instalacja.
Napisałem wyraźnie:
"Do lampy jak i do gniazdka musisz doprowadzić trzy przewody L,N,PE. Jeśli nie wykorzystasz przewodu PE, bo lampa ma obudowę np. z drewna to inna sprawa."

Ale jeśli lampa ma wyprowadzenie na przewody L i N albo nie ma tam w puszce uziemienia, to nie widzę powodu,
dla którego nie można zamiast przewodu 3x1,5 dać przewód 2x1,5.
Nie jestem jasnowidzem. Poradziłem najbardziej uniwersalnie jak umiałem.

Napisano
Cytat

Możesz jaśniej?
...
Nie jestem jasnowidzem. Poradziłem najbardziej uniwersalnie jak umiałem.



Właśnie dlatego, że nie jesteś jasnowidzem, napisałem cobyś nie pieprzył głupot. Wykonywanie instalacji to nie smarowanie chleba masłem. Jak kromka wyleci z rąk, to najwyżej masło się zapiaszczy. A jak się spieprzy instalację, to możesz mieć zasługi w znajomym pogrzebie. Czy widzisz różnicę?
Więc jeśli nie jesteś jasnowidzem, to nie zabieraj głosu w sprawach o których masz mizerne pojęcie, bo możesz przyczynić się do czyjegoś nieszczęścia.
Napisano
Otóż widzisz ja uważam, że lepiej udzielić człowiekowi wskazówek, niż czekać aż weźmie się za to sam i dopiero będzie.
Jeśli według ciebie coś w tym co napisałem jest sprzeczne z zasadami to napisz co, może czegoś się dowiem.
Bo ja wykonałbym to podłączenie tak jak napisałem.
Napisano
No ja jestem wdzięczny za wskazówki MrTomo. Rozrysowałem sobie schemat tak jak ma to wyglądać i sobie podłącze i będzie dobrze. Do lamp potrzebny mi jest jedynie 2x1,5.
Napisano
Cytat

Otóż widzisz ja uważam, że lepiej udzielić człowiekowi wskazówek, niż czekać aż weźmie się za to sam i dopiero będzie.
Jeśli według ciebie coś w tym co napisałem jest sprzeczne z zasadami to napisz co, może czegoś się dowiem.
Bo ja wykonałbym to podłączenie tak jak napisałem.



Ty się najpierw dowiedz JAK NALEŻY wykonać takie połączenie, bo nie słyszałem o tym, zeby niewidomy był pilotem kierowcy rajdowego. Jak się chce być nauczycielem, to najpierw wypadałoby się nauczyć samemu, lub nie zabierać głosu.

Zapoznaj się z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1663277.html

Przypominam, że to jest prawo OBOWIĄZUJĄCE w tym kraju.
Napisano
Cytat

No ja jestem wdzięczny za wskazówki MrTomo. Rozrysowałem sobie schemat tak jak ma to wyglądać i sobie podłącze i będzie dobrze. Do lamp potrzebny mi jest jedynie 2x1,5.




To jest właśnie efekt słuchania "fahofcuf" w rodzaju MrTomo. Cóż, każdy jest kowalem własnego losu.
Napisano
Cytat

To jest właśnie efekt słuchania "fahofcuf" w rodzaju MrTomo. Cóż, każdy jest kowalem własnego losu.


W pełni się z Tobą zgadzam. A tak na marginesie to czy autorów takich wątków nie należało by ignorować. Prąd , gaz ,wentylacja, odprowadzenie spalin to są niestety prace tylko dla ludzi którzy po pierwsze na tym się znają a poza tym posiadają odpowiednie kwalifikacje.
Napisano (edytowany)
Słusznie prawisz że to robota dla ludzi znających się na tym , ale jeżeli koniecznie już musisz i chcesz aronus sam wykonać tę instalację to raczej nie pytaj na tym akurat forum , bo nadelektryk retrofood i tak Ci nie odpowie , a sam będzie tępił wszystkich podpowiadaczy . icon_biggrin.gif
Lepiej wpisz do wyszukiwarki słowa kluczowe i Ci wyskoczy co trzeba np. takie cuś :
http://monteredi.mojeforum.net/temat-vt112.html
Uprzedzam że nie czytałem tego więc nie wiem czy o to chodzi ,to tylko po słowach " dwie lampy jeden wyłącznik ".
Może mnie retro nie zruga , czy jakoś tak . icon_idea.gif icon_razz.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...