ARCHON+ Napisano 20 stycznia 2016 Udostępnij #1451 Napisano 20 stycznia 2016 (edytowany) Cytat oto nasz żurawka jeszcze nie skończona;)oto nasz żurawka jeszcze nie skończona;) Gratulujemy pięknej realizacji. Cieszymy się, że nasz projekt Dom w żurawkach cieszy się taką popularnością.Zapraszamy Państwa do udziału w naszym konkursie fotograficznym - http://archon.pl/konkurs-fotograficzny-art-108 Edytowano 20 stycznia 2016 przez ARCHON+ (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Kalmar Napisano 21 stycznia 2016 Udostępnij #1452 Napisano 21 stycznia 2016 Cytat Cześć, ile przewodu elektrycznego zużyliście? Na instalację elektryczną? U nas poszło blisko kilometr, ale mamy elektryczne rolety i sporą ilość włączników Link do komentarza
105marcin Napisano 22 stycznia 2016 Udostępnij #1453 Napisano 22 stycznia 2016 Hej,Kalmar a może podzielicie się jakie rozwiązania zastosowaliście (gdzie zastosowaliście przełączniki, gniazdka) poza głównym projektem instalacji, My jesteśmy teraz na etapie planowania gdzie mają byś przełączniki itp i fajnie byłoby usłyszeć jakieś wskazówki żeby później nie żałować Każdy kto zastosował jakieś innowacyjne własne rozwiązania może się podzielić wskazówkami Link do komentarza
Kalmar Napisano 23 stycznia 2016 Udostępnij #1454 Napisano 23 stycznia 2016 Cytat Hej,Kalmar a może podzielicie się jakie rozwiązania zastosowaliście (gdzie zastosowaliście przełączniki, gniazdka) poza głównym projektem instalacji, My jesteśmy teraz na etapie planowania gdzie mają byś przełączniki itp i fajnie byłoby usłyszeć jakieś wskazówki żeby później nie żałować Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_smile.gif" border="0"> Każdy kto zastosował jakieś innowacyjne własne rozwiązania może się podzielić wskazówkami Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_smile.gif" border="0"> Postaram sie odpowiedzieć, choć w dużej mierze zdaliśmy się na wiedzę elektryka. Doradził nam, aby pod każdym włącznikiem światła zrobić gniazdo (włącznik na górze na wysokości 110cm). Do każdej rolety osobny wyłącznik a oprócz tego zbiorczy włącznik rolet na dole, żeby je szybko zamknać wszystkie (i drugi taki zbiorczy wlacznik w sypialni). Warto na etapie instalacji zaplanowac włączniki i wypusty pod oświetlenie ganka i tarasu. Zrobiliśmy również wyjście na oświetlenie ogrodu oraz brame wjazdową (choć to jeszcze przyszłość). Elektryk moze też położyć instalację rtv/internet, żeby potem kable się nie plątały. Włączniki światła w miarę możliwości obok siebie (estetyka). Podświetlenie schodów tak by w nocy sie nie wywrócić, ale żeby nie było za jasno. Włączniki oświetlenia klatki schodowej i korytarza z każdej strony. Warto się przejść po domu, wyobrazic sobie, jak będą się drzwi otwierać i gdzie najwygodniej sięga się ręką, żeby zapalić światło (nie zawsze ogolne zasady znajda zastosowanie). Nie żałować gniazdek w kuchni, pamietac o polozeniu lodowki, piekarnika i plyty. W łazience mamy wyprowadzone kalbe pod kinkiety i gniazdka przy lustrze. Zasilanie pieca i pralki. Zastosować klapki na puszki "z wąsami", tak aby ich nie trzeba było odszukiwać po tynkach.OswietenieSalon został podzielony na strefy. Oświetlenie nad stolem (zlozonym i rozlozonym) oraz osobne nad strefa wypoczynkowa.Zrobilismy oświetlenie komunikacji.W kuchni mamy 6 punktow swietlnych.Kompletnie nie kierowalismy sie projektem, bo jest uproszczony.Mam nadzieje, ze nie napisalam samych oczywistych oczywistosci Chętnie przeczytam, co na ten temat powiedzą uzytkownicy Żurawek.Nie rozlczalismy sie z elektrykiem za punkty.Tablice rozdzielcza daliśmy w scianie pod schodami przy wejściu. Link do komentarza
autorushd Napisano 24 stycznia 2016 Udostępnij #1455 Napisano 24 stycznia 2016 U mnie wszystkie rolety sa podpięte bezpośrednio do prądu a sterowanie jest bezprzewodowe sterownikiem nice plano.Ale jednak po kilku latach chyba wolałbym mieć do każdego okna przycisk. Nauczyłem sie obsługi tych sterowników, ale intuicyjne to IMO nie jest zbytnio. Link do komentarza
105marcin Napisano 26 stycznia 2016 Udostępnij #1456 Napisano 26 stycznia 2016 Dzięki za rady a co myślicie o instalacji do alarmu? Czy ktoś z Was zastosował w domku alarm? Dostałem taką propozycję od elektryka żeby lepiej zrobić od razu ale na moim spokojnym osiedlu chyba sobie daruję Link do komentarza
Kalmar Napisano 27 stycznia 2016 Udostępnij #1457 Napisano 27 stycznia 2016 Cytat Dzięki za rady a co myślicie o instalacji do alarmu? Czy ktoś z Was zastosował w domku alarm? Dostałem taką propozycję od elektryka żeby lepiej zrobić od razu ale na moim spokojnym osiedlu chyba sobie daruję też mieszkamy na spokojnym osiedlu, ale ciągle się słyszy o jakiś włamaniach w okolicy...wypuściliśmy sobie kabel pod alarm i na razie mamy nie podłączony, ale na ścianie mamy urządzenie imitująceza to do domu zakradło nam się jakieś zwierzę i niszczy docieplenie Link do komentarza
105marcin Napisano 27 stycznia 2016 Udostępnij #1458 Napisano 27 stycznia 2016 Broń się Kalmar przed gryzoniami u mnie dzisiaj przyszły roztopy i cała działka pływa, czeka mnie jeszcze nawiezienie ziemi i podniesienie terenu żeby w przyszłości woda spływała dalej ale to zrobię dopiero po zrobieniu wszystkich przyłączy jak już nie będzie więcej kopania Link do komentarza
ewamariusz Napisano 30 stycznia 2016 Udostępnij #1459 Napisano 30 stycznia 2016 Cytat za to do domu zakradło nam się jakieś zwierzę i niszczy docieplenie Co dokładnie Wam niszczy. Jeśli na poddaszu to może to być kuna i wtedy trzeba założyć na nią pułapkę, złapać i wywieźć do lasu i wypuścić. Link do komentarza
kotyl Napisano 31 stycznia 2016 Udostępnij #1460 Napisano 31 stycznia 2016 Jestem na etapie wyboru Tynkarza i każdy mi mówi co innego odnośnie ścianki kolankowej. Chodzi mi o łączenie ścianki kolankowej z zabudową z kartongipsu na skosach. Czy konieczne jest dobudowanie kawałka ścianki kolankowej do murłaty czy zabudowa z płyt na skosach wyjdzie poniżej murłaty? Jeżeli trzeba zabudować murłatę to jaką metodą ? małymi bloczkami betonu komórkowego ? czy cała ściankę kolankową regipsem ? Jestem bardzo ciekawy jak wy rozwiązaliście ten problem. Link do komentarza
Kalmar Napisano 31 stycznia 2016 Udostępnij #1461 Napisano 31 stycznia 2016 Cytat Co dokładnie Wam niszczy. Jeśli na poddaszu to może to być kuna i wtedy trzeba założyć na nią pułapkę, złapać i wywieźć do lasu i wypuścić. Chyba jednak łasica lub ptaki. Zamontowalismy elekroniczny odstraszacz i chyba sobie poszło Cytat Jestem na etapie wyboru Tynkarza i każdy mi mówi co innego odnośnie ścianki kolankowej. Chodzi mi o łączenie ścianki kolankowej z zabudową z kartongipsu na skosach. Czy konieczne jest dobudowanie kawałka ścianki kolankowej do murłaty czy zabudowa z płyt na skosach wyjdzie poniżej murłaty? Jeżeli trzeba zabudować murłatę to jaką metodą ? małymi bloczkami betonu komórkowego ? czy cała ściankę kolankową regipsem ? Jestem bardzo ciekawy jak wy rozwiązaliście ten problem. U nas właśnie dobudowana zostala scianka z gazobetonu do murlaty. Daje to te korzyść, że skos zaczyna się wyżej. Ponadto u nas wykończenie było betonowe i trudno byłoby do niego montowac stelaz pod płyty gk. Jeśli chcesz dodatkowo docieplić ściankę konankową, możesz dać regips na całej długości. 1 Link do komentarza
kotyl Napisano 1 lutego 2016 Udostępnij #1462 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Chyba jednak łasica lub ptaki. Zamontowalismy elekroniczny odstraszacz i chyba sobie poszłoU nas właśnie dobudowana zostala scianka z gazobetonu do murlaty. Daje to te korzyść, że skos zaczyna się wyżej. Ponadto u nas wykończenie było betonowe i trudno byłoby do niego montowac stelaz pod płyty gk. Jeśli chcesz dodatkowo docieplić ściankę konankową, możesz dać regips na całej długości. Masz może jakąś fotkę z tego etapu budowy ? Link do komentarza
ewamariusz Napisano 1 lutego 2016 Udostępnij #1463 Napisano 1 lutego 2016 Cytat Jestem na etapie wyboru Tynkarza i każdy mi mówi co innego odnośnie ścianki kolankowej. Chodzi mi o łączenie ścianki kolankowej z zabudową z kartongipsu na skosach. Czy konieczne jest dobudowanie kawałka ścianki kolankowej do murłaty czy zabudowa z płyt na skosach wyjdzie poniżej murłaty? Jeżeli trzeba zabudować murłatę to jaką metodą ? małymi bloczkami betonu komórkowego ? czy cała ściankę kolankową regipsem ? Jestem bardzo ciekawy jak wy rozwiązaliście ten problem. Witam. Ja murłatę zabudowałem styropianem i pianką, a gipsy do ścianki kleiłem na klej. Pozdrawiam 1 Link do komentarza
always_a_fool Napisano 1 lutego 2016 Udostępnij #1464 Napisano 1 lutego 2016 Witam mam pytanie do tych ktorzy juz sa po rozprowadzeniu wody/kan/CO. Jestesmy po dwoch wycenach ktore sie diametralnie roznia - przyjmujac podlogowke na dole + na gorze lazienka, wc w stelazu do zabudowy czyli standard bez udziwnien - jeden fachowiec wycenil robocizne + materialy na 18 tys a drugi (jego wycena nie obejmuje styropianu,wc+bidet w stelazu) na 7,5 tys. Prosze podpowiedzcie cos ile u Was to kosztowalo - przegladalem forum i znalazlem ceny blizej 17K. Obaj fachowcy sa z polecenia - oboje robia na materialach dobrej jakosci (przynajmniej tak deklaruja:). Oczywiscie wyceny nie obejmuja grzejnikow i pieca. Dzieki z gory za pomoc! Link do komentarza
105marcin Napisano 2 lutego 2016 Udostępnij #1465 Napisano 2 lutego 2016 Hej, My jesteśmy właśnie na etapie instalacji wodno kanalizacyjnej i CO. Co prawda zdecydowaliśmy się na Żurawkę 4 więc domek troszke większy ale do rzeczy...Wycena całości wraz z piecem i grzejnikami (piec gazowy Viessman z zasobnikiem 120l) wyszła 22 000 materiał + ok 6000 ma być za robotę. Oczywiście cana może sie finalnie delikatnie różnić, jakieś kolanka mogą jeszcze dojść albo coś może zostać ale rozliczenie będzie już na koniec po zrobieniu całej instalacji. W domu będziemy mieli grzejniki (z uwagi na grzanie gazem będą dużo większe niż w projekcie tak więc to też może mieć wpływ na wycenę - co będzie źródłem ogrzewania) oraz podłogówkę standardowo wiatrołap kuchnia, łazienki i pralnia. Materiały nie najtańsze i nie najdroższe, że tak powiem klasa średnia W wycenie nie uwzględnione są stelaże do wc. 1 Link do komentarza
kotyl Napisano 2 lutego 2016 Udostępnij #1466 Napisano 2 lutego 2016 Cytat Hej, My jesteśmy właśnie na etapie instalacji wodno kanalizacyjnej i CO. Co prawda zdecydowaliśmy się na Żurawkę 4 więc domek troszke większy ale do rzeczy...Wycena całości wraz z piecem i grzejnikami (piec gazowy Viessman z zasobnikiem 120l) wyszła 22 000 materiał + ok 6000 ma być za robotę. Oczywiście cana może sie finalnie delikatnie różnić, jakieś kolanka mogą jeszcze dojść albo coś może zostać ale rozliczenie będzie już na koniec po zrobieniu całej instalacji. W domu będziemy mieli grzejniki (z uwagi na grzanie gazem będą dużo większe niż w projekcie tak więc to też może mieć wpływ na wycenę - co będzie źródłem ogrzewania) oraz podłogówkę standardowo wiatrołap kuchnia, łazienki i pralnia. Materiały nie najtańsze i nie najdroższe, że tak powiem klasa średnia W wycenie nie uwzględnione są stelaże do wc. Ja jestem po rozmowie z pierwszym z hydraulików koszt całej instalacji wycenił na 7500 (robocizna). Planujemy podłogówkę na całym dole i w łazience na piętrze poza garażem.Mam pytanie odnośnie przyłączenia domu do skrzynki energetyki ZK. Instalację wewnątrz domu chciałbym zrobić sam (wspólnie z teściem elektrykiem nie pracującym w zawodzie) kabel do skrzynki i wykop zamierzam też sam zrobić. Czy ktoś z Was jest w stanie mi powiedzieć co potrzebuję aby przyłączyć się do skrzynki ZK ? Link do komentarza
mateo1986 Napisano 2 lutego 2016 Udostępnij #1467 Napisano 2 lutego 2016 Witam:) Też rozpoczynam budowę domu w żurawkach aktualnie jestem na etapie adaptacji projektu. Nic nie zmieniam poza wysokością okna w salonie będzie tak jak w kuchni. Dom powstanie na śląsku cieszyńskim. Mam takie pytanie czy na cały domek wychodzi 150,74 m^2 bloczka 24? Tak jak w zestawieniu materiałów który jest dołączony do projektu. Akurat mam możliwość kupna teraz w promocji i przechowania na składzie do wiosny. Za odpowiedz z góry dziekuje Link do komentarza
Kalmar Napisano 3 lutego 2016 Udostępnij #1468 Napisano 3 lutego 2016 Cytat Masz może jakąś fotkę z tego etapu budowy ? Sprobuje zrobic i wstawie Cytat Ja jestem po rozmowie z pierwszym z hydraulików koszt całej instalacji wycenił na 7500 (robocizna). Planujemy podłogówkę na całym dole i w łazience na piętrze poza garażem.Mam pytanie odnośnie przyłączenia domu do skrzynki energetyki ZK. Instalację wewnątrz domu chciałbym zrobić sam (wspólnie z teściem elektrykiem nie pracującym w zawodzie) kabel do skrzynki i wykop zamierzam też sam zrobić. Czy ktoś z Was jest w stanie mi powiedzieć co potrzebuję aby przyłączyć się do skrzynki ZK ? U nas wyszła robocizna 9500zł i materiały ok 10.000. Podlogowe w całym domu (mamy wersje bez garazu) i montaż wszystkiego. Cena materialow nie obejmuje pieca. Jakość materialow rozsadna. Warto brac fachowcow i materialy z rekomendacją, gdyz rozwiazywanie pozniejszych problemow moze byc bardzo kosztowne (znajomym pekla rura i zalala dom tydzien po wprowadzeniu) 1 Link do komentarza
Dorocia23 Napisano 3 lutego 2016 Udostępnij #1469 Napisano 3 lutego 2016 A u nas wyszła robocizna 3 000zl (byli tacy co wyceniali tą samą prace za 5500 czy7,500. Materiał też około 10 tys plus piec za nie całe 6. nie potrzebnie z wymiennymi rusztami bo przyzwyczailiśmy się do eko groszku. Żałujemy ze nie zrobiliśmy sobie podłogówki w salonie tylko w kuchni łazienkach i przedpokoju. 1 Link do komentarza
Marecki666 Napisano 3 lutego 2016 Udostępnij #1470 Napisano 3 lutego 2016 U nas wyszło 18600 (materiały + robocizna) w całym domu podłogówka, łącznie z garażem ( bardzo rzadko) i kotłownią. Pominęliśmy tylko pomieszczenie pod schodami. Piec gazowy Wolf + instalacja gazowa + montaż 14500. Link do komentarza
Kalmar Napisano 4 lutego 2016 Udostępnij #1471 Napisano 4 lutego 2016 Cytat U nas wyszło 18600 (materiały + robocizna) w całym domu podłogówka, łącznie z garażem ( bardzo rzadko) i kotłownią. Pominęliśmy tylko pomieszczenie pod schodami. Piec gazowy Wolf + instalacja gazowa + montaż 14500. Zapomnialam dodac, ze fachowcy robili tez doprowadzenie gazu do domku od granicy dzialki - w tej cenie. Cytat Masz może jakąś fotkę z tego etapu budowy ? Niestety nie bedzie fotki bo juz sa regipsy zalozone Link do komentarza
Kalmar Napisano 5 lutego 2016 Udostępnij #1472 Napisano 5 lutego 2016 Cytat Co dokładnie Wam niszczy. Jeśli na poddaszu to może to być kuna i wtedy trzeba założyć na nią pułapkę, złapać i wywieźć do lasu i wypuścić. Niestety zwierzę (lub zwierzęta) powrociło i niestety dziurawi nam folie paroprzepuszczalną. Jest to raczej któryś z mniejszych gryzoni (łasica?) Czy ktoś się orientuje, czy wykonanie elewacji moze zapobiec takim aktakom? Link do komentarza
ewamariusz Napisano 5 lutego 2016 Udostępnij #1473 Napisano 5 lutego 2016 Witam. Elewacja raczej nie pomoże, spróbuj ją złapać do klatki i wywieźć, ewentualnie jakieś odstraszacze ale nie wiem czy są skuteczne, sprawdzić nie zaszkodzi. . Pozdrawiam Link do komentarza
ewamariusz Napisano 5 lutego 2016 Udostępnij #1474 Napisano 5 lutego 2016 Cytat Witam:) Też rozpoczynam budowę domu w żurawkach aktualnie jestem na etapie adaptacji projektu. Nic nie zmieniam poza wysokością okna w salonie będzie tak jak w kuchni. Dom powstanie na śląsku cieszyńskim. Mam takie pytanie czy na cały domek wychodzi 150,74 m^2 bloczka 24? Tak jak w zestawieniu materiałów który jest dołączony do projektu. Akurat mam możliwość kupna teraz w promocji i przechowania na składzie do wiosny. Za odpowiedz z góry dziekuje Witam. Oddaj projekt do składu gdzie planujesz robić zakupy, a oni Ci tam wszystko fajnie wyliczą.Pozdrawiam Link do komentarza
dang5 Napisano 8 lutego 2016 Udostępnij #1475 Napisano 8 lutego 2016 Cytat Mam pytanie odnośnie przyłączenia domu do skrzynki energetyki ZK. Instalację wewnątrz domu chciałbym zrobić sam (wspólnie z teściem elektrykiem nie pracującym w zawodzie) kabel do skrzynki i wykop zamierzam też sam zrobić. Czy ktoś z Was jest w stanie mi powiedzieć co potrzebuję aby przyłączyć się do skrzynki ZK ? ja robiłem instalację elektryczną we własnym zakresie, rozprowadziłem kable, wuja elektryk podłączył w rozdzielnikoszt materiałów około 2,5 tys złpo podpisaniu umowy na moc przyłączeniową musiałem czekać około 1,5 roku na postawienie skrzynki na działcepotem przyszło pismo z enea, że mam 2 miesiące na podpisanie umowywypełniłem wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej, określenie taryfy , oświadczenia, że instalacja wewnętrzna została wykonana zgodnie ze sztuką itp... po upływie chyba dwóch tygodni przyjechał gość z enea i podłączył licznik, jak jest doprowadzony kabel przyłączeniowy to może go od razu podpiąć. Kabel przyłączeniowy to YAKY 4x16, mam nadzieję, że nic nie pomieszałem, bo trochę czasu już minęło od kiedy to załatwiałemMam podpisaną umowę kompleksową z Eneaco do instalacji WOD-KAN i CO mi wyszło 25tys zł z piecem tekla draco duopodłogówka na dole, grzejniki: garaż, łazienki i pokoje na górzerobocizna 100zł od punktu - 4100złmam jedno pytanie:czy ocieplaliście dodatkowo strych? Link do komentarza
crobe Napisano 8 lutego 2016 Udostępnij #1476 Napisano 8 lutego 2016 (edytowany) Witam. Mam inne pytanie z jakiego materiału budowali Państwo ściany ?I czy ktoś może powiedzieć ile bloczków fundamentowych i pustaków potrzeba?Z góry dziękuję za odpowiedzi. Edytowano 8 lutego 2016 przez crobe (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Kalmar Napisano 8 lutego 2016 Udostępnij #1477 Napisano 8 lutego 2016 Cytat ja robiłem instalację elektryczną we własnym zakresie, rozprowadziłem kable, wuja elektryk podłączył w rozdzielnikoszt materiałów około 2,5 tys złpo podpisaniu umowy na moc przyłączeniową musiałem czekać około 1,5 roku na postawienie skrzynki na działcepotem przyszło pismo z enea, że mam 2 miesiące na podpisanie umowywypełniłem wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej, określenie taryfy , oświadczenia, że instalacja wewnętrzna została wykonana zgodnie ze sztuką itp... po upływie chyba dwóch tygodni przyjechał gość z enea i podłączył licznik, jak jest doprowadzony kabel przyłączeniowy to może go od razu podpiąć. Kabel przyłączeniowy to YAKY 4x16, mam nadzieję, że nic nie pomieszałem, bo trochę czasu już minęło od kiedy to załatwiałemMam podpisaną umowę kompleksową z Eneaco do instalacji WOD-KAN i CO mi wyszło 25tys zł z piecem tekla draco duopodłogówka na dole, grzejniki: garaż, łazienki i pokoje na górzerobocizna 100zł od punktu - 4100złmam jedno pytanie:czy ocieplaliście dodatkowo strych?Na strychu mamy wełne 15cm i oprocz tego daliśmy matę aluminiową z Leroy, ktróra zastępuje 5cm wełny. Jest ona jednocześnie wykonczeniem, ponieważ na strychu nie kładliśmy regipsów. Ta mata ma jeszcze tę zaletę, ze bardzo dobrze wycisza Link do komentarza
dang5 Napisano 8 lutego 2016 Udostępnij #1478 Napisano 8 lutego 2016 Cytat Na strychu mamy wełne 15cm i oprocz tego daliśmy matę aluminiową z Leroy, ktróra zastępuje 5cm wełny. Jest ona jednocześnie wykonczeniem, ponieważ na strychu nie kładliśmy regipsów. Ta mata ma jeszcze tę zaletę, ze bardzo dobrze wycisza a jaka była cena tej maty? Cytat Witam. Mam inne pytanie z jakiego materiału budowali Państwo ściany ?I czy ktoś może powiedzieć ile bloczków fundamentowych i pustaków potrzeba?Z góry dziękuję za odpowiedzi. suprorex Solbet 24cm około 1000sztna działowe 12cm - 4 paletyi kilkadziesiąt 6cmbloczki jeśli dobrze pamiętam to też ponad 1000szt. (7 warstw) Link do komentarza
Kalmar Napisano 9 lutego 2016 Udostępnij #1479 Napisano 9 lutego 2016 Cytat a jaka była cena tej maty?suprorex Solbet 24cm około 1000sztna działowe 12cm - 4 paletyi kilkadziesiąt 6cmbloczki jeśli dobrze pamiętam to też ponad 1000szt. (7 warstw) Mata a w zasadzie folia termoizolacyjna kosztowała 169zł za rolkę, zużyliśmy 3 rolki rozwijając je wzdłuż i mocując spinaczem tapicerskim do krokwi. Kupiliśmy to w Leroy, ale nie pamiętam jak się dokładnie nazywa. Docelowo przewidziana przez producenta do docieplenia bramy garażu. Cytat a jaka była cena tej maty?suprorex Solbet 24cm około 1000sztna działowe 12cm - 4 paletyi kilkadziesiąt 6cmbloczki jeśli dobrze pamiętam to też ponad 1000szt. (7 warstw) My również użyliśmy bloczków 24cm z Solbetu. Choć są tanie, kruszą się bardzo, ale ekipa mówiła, że to standard. Link do komentarza
dang5 Napisano 9 lutego 2016 Udostępnij #1480 Napisano 9 lutego 2016 Cytat Niestety zwierzę (lub zwierzęta) powrociło i niestety dziurawi nam folie paroprzepuszczalną. Jest to raczej któryś z mniejszych gryzoni (łasica?) Czy ktoś się orientuje, czy wykonanie elewacji moze zapobiec takim aktakom? u nas poprzedniej zimy między membranę a dachówkę wpakowały się myszy(nie miałem jeszcze ocieplonego poddasza) było słychać jak biegają po membranie.dostały się nie zabezpieczoną szczeliną między elewacją a zewnętrzną krokwią, wyciąłem kawałem membrany i umieściłem tam trutkę. po kilku dniach był spokój, musiałem działać dość radykalnie, bo ewentualne uszkodzenia membrany mogłyby powodować duże problemy.Szczelinę zabezpieczyłem zeszłej wiosny. i już obecnej zimy nie zaobserwowałem żadnego gryzonia Link do komentarza
SylwiaD Napisano 9 lutego 2016 Udostępnij #1481 Napisano 9 lutego 2016 Witam, a ja mam takie pytanie do żurawkowiczów.Jakiego kosztu mniej więcej można się spodziewać za ocieplenie budynku? Nie robiliśmy jeszcze wyceny materiału, choć chyba styropian ma być grafit. Orientujemy się że u nas robota to koszt ok. 50 zł za m.kw. Ktoś podsunie jakieś kwoty czego możemy się spodziewać? Link do komentarza
Marecki666 Napisano 9 lutego 2016 Udostępnij #1482 Napisano 9 lutego 2016 (edytowany) Cytat Witam, a ja mam takie pytanie do żurawkowiczów.Jakiego kosztu mniej więcej można się spodziewać za ocieplenie budynku? Nie robiliśmy jeszcze wyceny materiału, choć chyba styropian ma być grafit. Orientujemy się że u nas robota to koszt ok. 50 zł za m.kw. Ktoś podsunie jakieś kwoty czego możemy się spodziewać? Dom w żurawkach G2 - U nas wyszło ok 20 tyś ( robocizna + materiał (styropian bez frezu grafit z ARBETu, z 3 stron 20 cm, z 1 strony 23 cm, tynk silikatowy - naturalna biel. Edytowano 9 lutego 2016 przez Marecki666 (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
SylwiaD Napisano 10 lutego 2016 Udostępnij #1483 Napisano 10 lutego 2016 Dzięki Marecki666Dorzucę kilka naszych fotek z Domu w Żurawkach z piwnicą. Stan na dzień dzisiejszy.Piwnica: ( w tym na szybko rysunek piwnicy dostosowanej wg naszych potrzeb) Link do komentarza
Kalmar Napisano 11 lutego 2016 Udostępnij #1484 Napisano 11 lutego 2016 Cytat Dzięki Marecki666Dorzucę kilka naszych fotek z Domu w Żurawkach z piwnicą. Stan na dzień dzisiejszy.Piwnica: ( w tym na szybko rysunek piwnicy dostosowanej wg naszych potrzeb) Wygląda to ciekawie. Widać, że zyskałaś dużo przestrzeni dzięki tej piwnicy. Czy dużo kosztowało Cię jej wybudowanie? Link do komentarza
SylwiaD Napisano 11 lutego 2016 Udostępnij #1485 Napisano 11 lutego 2016 Cytat Wygląda to ciekawie. Widać, że zyskałaś dużo przestrzeni dzięki tej piwnicy. Czy dużo kosztowało Cię jej wybudowanie? Koszt jaki ponieslismy lacznie z obsypaniem piwnicy)to 50 tys. Bez kosztow geodezyjnych i adaptacji projektu bo to zrobilismy z mezem sami.wiadomo dochodzi jeszcze wykonczenie. Mysle ze ze 20 tysiecy trzeba liczyc minimum. No ale wedlug nas warto. Jestesmy zadowoleni ze swojego domku. Link do komentarza
Kalmar Napisano 11 lutego 2016 Udostępnij #1486 Napisano 11 lutego 2016 Czy ktoś orientuje się ile czasu trzeba czekać od wylania podłogi w żurawce aby móc położyć panele? Link do komentarza
Marecki666 Napisano 11 lutego 2016 Udostępnij #1487 Napisano 11 lutego 2016 Cytat Czy ktoś orientuje się ile czasu trzeba czekać od wylania podłogi w żurawce aby móc położyć panele? Mój majster mówi, że minimum 28 dni. Tylko oczywiście należy chociaż trochę ogrzewać i wietrzyć dom. 1 Link do komentarza
Gość stach Napisano 12 lutego 2016 Udostępnij #1488 Napisano 12 lutego 2016 Te cztery tygodnie to taki średni czas dojrzewania wylewki, ale w temperaturze 20*C, więc rzeczywiście tak jak podpowiada Marecki666 trzeba utrzymać jakąś tam znośną temperaturę. Co do wietrzenia - pierwsze kilka dni wylewka musi być chroniona przed wyschnięciem, gdyż (jak przecież wiemy) woda potrzebna jest do związania składników wylewki - a więc nie wietrzymy, a raczej polewamy wylewki, albo chociaż nakrywamy ją folią, aby woda za szybko nie wyemigrowała - potem następuje okres dojrzewania i suszenia - i tu rzeczywiście trzeba wietrzyć pomieszczenia.Panele kładłbym jak najpóźniej, są one wrażliwe na wilgoć, a w okresie wykańczania budynku tej wilgoci jest kolosalna ilość, więc jeśli je kładziesz tak, aby "podgonić"robotę, a właściwie nie są one jeszcze niezbędne - przeczekaj. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 13 lutego 2016 Udostępnij #1489 Napisano 13 lutego 2016 Witam. Dokładnie jak napisali Ci poprzednicy, im później tym lepiej, a w międzyczasie możesz malować ściany itp. Pozdrawiam Link do komentarza
sylwus619 Napisano 25 lutego 2016 Udostępnij #1490 Napisano 25 lutego 2016 Jak w Swoich żurawkach montujecie drzwi wejściowe? Mamy zamówione okna, bramę garażową, i jesteśmy w trakcie zamawiania drzwi ale mamy problem z drzwiami czy na zewnątrz czy wewnątrz. Link do komentarza
Kalmar Napisano 25 lutego 2016 Udostępnij #1491 Napisano 25 lutego 2016 [quote name='sylwus619' date='25.02.2016, 11:48 ' post='499682']Jak w Swoich żurawkach montujecie drzwi wejściowe? Mamy zamówione okna, bramę garażową, i jesteśmy w trakcie zamawiania drzwi ale mamy problem z drzwiami czy na zewnątrz czy wewnątrz.Chodzi Ci o drzwi wejściowe? Jeszcze ich nie mam (tych właściwych), ale wydaje mi się, że wygodniej jest miec otwierane na zewnątrz, gdyż we wiatrołapie jest mało miejsca i będą przeszkadzać. Tymczasowe mam otwierane do środka i wydaje mi się, że zawadzałyby.[quote name='sylwus619' date='25.02.2016, 11:48 ' post='499682']Jak w Swoich żurawkach montujecie drzwi wejściowe? Mamy zamówione okna, bramę garażową, i jesteśmy w trakcie zamawiania drzwi ale mamy problem z drzwiami czy na zewnątrz czy wewnątrz.Chodzi Ci o drzwi wejściowe? Jeszcze ich nie mam (tych właściwych), ale wydaje mi się, że wygodniej jest miec otwierane na zewnątrz, gdyż we wiatrołapie jest mało miejsca i będą przeszkadzać. Tymczasowe mam otwierane do środka i wydaje mi się, że zawadzałyby. Link do komentarza
sylwus619 Napisano 25 lutego 2016 Udostępnij #1492 Napisano 25 lutego 2016 Tak właśnie myślę nad tym żeby na zewnątrz ale mam tu takich doradców że szkoda gadać niby dla naszego bezpieczeństwa mamy zamawiać otwierane do środka[quote name='Kalmar' date='25.02.2016, 12:14 ' post='499684'][quote name='sylwus619' date='25.02.2016, 11:48 ' post='499682']Jak w Swoich żurawkach montujecie drzwi wejściowe? Mamy zamówione okna, bramę garażową, i jesteśmy w trakcie zamawiania drzwi ale mamy problem z drzwiami czy na zewnątrz czy wewnątrz.Chodzi Ci o drzwi wejściowe? Jeszcze ich nie mam (tych właściwych), ale wydaje mi się, że wygodniej jest miec otwierane na zewnątrz, gdyż we wiatrołapie jest mało miejsca i będą przeszkadzać. Tymczasowe mam otwierane do środka i wydaje mi się, że zawadzałyby.Tak właśnie myślę nad tym żeby na zewnątrz ale mam tu takich doradców że szkoda gadać niby dla naszego bezpieczeństwa mamy zamawiać otwierane do środka[quote name='Kalmar' date='25.02.2016, 12:14 ' post='499684'][quote name='sylwus619' date='25.02.2016, 11:48 ' post='499682']Jak w Swoich żurawkach montujecie drzwi wejściowe? Mamy zamówione okna, bramę garażową, i jesteśmy w trakcie zamawiania drzwi ale mamy problem z drzwiami czy na zewnątrz czy wewnątrz.Chodzi Ci o drzwi wejściowe? Jeszcze ich nie mam (tych właściwych), ale wydaje mi się, że wygodniej jest miec otwierane na zewnątrz, gdyż we wiatrołapie jest mało miejsca i będą przeszkadzać. Tymczasowe mam otwierane do środka i wydaje mi się, że zawadzałyby. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 25 lutego 2016 Udostępnij #1493 Napisano 25 lutego 2016 Cytat Jak w Swoich żurawkach montujecie drzwi wejściowe? Mamy zamówione okna, bramę garażową, i jesteśmy w trakcie zamawiania drzwi ale mamy problem z drzwiami czy na zewnątrz czy wewnątrz. Witam. Jakie masz w projekcie drzwi. Otwierane na zewnątrz będą lepsze, gdyż nie zajmują miejsca w środku. Jednak trzeba pamiętać, że np. w zimie może Cię tak zasypać, że drzwi się zaklinują i ich nie otworzysz Link do komentarza
Marecki666 Napisano 26 lutego 2016 Udostępnij #1494 Napisano 26 lutego 2016 Cytat Jak w Swoich żurawkach montujecie drzwi wejściowe? Mamy zamówione okna, bramę garażową, i jesteśmy w trakcie zamawiania drzwi ale mamy problem z drzwiami czy na zewnątrz czy wewnątrz. My mamy otwierane na zewnątrz, na filar podtrzymujące dach. Czyli lewe. Link do komentarza
Damian. Napisano 29 lutego 2016 Udostępnij #1495 Napisano 29 lutego 2016 Cytat Jak w Swoich żurawkach montujecie drzwi wejściowe? Mamy zamówione okna, bramę garażową, i jesteśmy w trakcie zamawiania drzwi ale mamy problem z drzwiami czy na zewnątrz czy wewnątrz. My mamy wejściowe zgodnie z projektem czyli do wewnątrz, natomiast boczne do kotłowni są otwierane na zewnątrz. Zwróć uwagę oprócz komfortu użytkowania na to jak wyglądają drzwi w obu wariantach, w tych otwieranych na zewnątrz przeważnie zawiasy i skrzydło są na zewnątrz. Załączam zdjęcie, można porównać oba warianty. Link do komentarza
wacławw Napisano 8 marca 2016 Udostępnij #1496 Napisano 8 marca 2016 Do DamianaWystarczy światła w pokojach nad garażem i salonem bez okien dachowych i jakie są wymiary okien balkonowych. Jeżeli można to poproszę zdjęcie od strony salonu tych okien. Z góry dziękuje. Link do komentarza
Damian. Napisano 8 marca 2016 Udostępnij #1497 Napisano 8 marca 2016 Cytat Do DamianaWystarczy światła w pokojach nad garażem i salonem bez okien dachowych i jakie są wymiary okien balkonowych. Jeżeli można to poproszę zdjęcie od strony salonu tych okien. Z góry dziękuje. Wacławwodpowiedź była już na forum kilka stron wcześniej. Wymiary okien na poddaszu w ścianach szczytowych zgodnie z projektem: 180/230 nad garażem i 110/220 nad salonem i kuchnią.W mojej ocenie jest OK, nawet zdziwiłem się, że całkiem jasno jest w pokoju nad garażem, który jest u mnie od północy. Natomiast małe pokoje mam od południa, więc jest bardzo jasno od rana do wieczora.Zdjęcie mam tylko takie z pokoju nad garażem, załączam chociaż nie oddaje ono rzeczywistości ze względu na pogodę panującą za oknem. Link do komentarza
Kalmar Napisano 8 marca 2016 Udostępnij #1498 Napisano 8 marca 2016 Czy ktoś mógłby podzielić się informacją ile zapłacił za drewniane wykończenie schodów ? Z góry dziękuję. Link do komentarza
ewamariusz Napisano 9 marca 2016 Udostępnij #1499 Napisano 9 marca 2016 Witam. Wszystko zależy od materiału, stolarza i regionu w jakim planujesz wykonać schody. Zaproś stolarza i zrobi Ci wycenę. Pozdrawiam Link do komentarza
Kalmar Napisano 9 marca 2016 Udostępnij #1500 Napisano 9 marca 2016 Cytat Witam. Wszystko zależy od materiału, stolarza i regionu w jakim planujesz wykonać schody. Zaproś stolarza i zrobi Ci wycenę. Pozdrawiam Oczywiście, że to zależy od tych czynników, ale mimo wszystko chciałabym usłyszeć jakieś konkrety, żeby mieć porównanie Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się