SylwiaD Napisano 9 marca 2016 Udostępnij #1501 Napisano 9 marca 2016 Cytat Oczywiście, że to zależy od tych czynników, ale mimo wszystko chciałabym usłyszeć jakieś konkrety, żeby mieć porównanie Chetnie tez sie dowiem.. ;) Link do komentarza
erykz Napisano 11 marca 2016 Udostępnij #1502 Napisano 11 marca 2016 Cytat Czy ktoś mógłby podzielić się informacją ile zapłacił za drewniane wykończenie schodów ? Z góry dziękuję. Od 5500 - 7900. Oczywiście rzeczywiście zależy to od materiału, regionu i stolarza. 1 Link do komentarza
Kalmar Napisano 11 marca 2016 Udostępnij #1503 Napisano 11 marca 2016 [quote name='erykz' date='11.03.2016, 11:47 ' post='501460']Od 5500 - 7900. Oczywiście rzeczywiście zależy to od materiału, regionu i stolarza.[/qz uote]Bardzo dziękuję. Stolarze jeżdżą po całej Polsce. W moim regionie (Legnica) cenieni są stolarze z Raciborza. Nam stolarz za proste schody z jesionu (bez podstopni) z prostą barierką "zawołał" 9150zł. Cena wydała nam się zawrotna, więc chcielismy bliżej przyjrzeć się tematowi i okazało się że można kupić gotowe stopnie po kilkadziesiąt zlotych za sztukę i samemu przykleic. Koszt całej operacji (gotowe elementy do poręczy mozna kupic w markecie budowlanym) nie powinien przekroczyć 3000zł. Link do komentarza
erykz Napisano 13 marca 2016 Udostępnij #1504 Napisano 13 marca 2016 Pare fotek z mojej żurawki: Link do komentarza
Kalmar Napisano 13 marca 2016 Udostępnij #1505 Napisano 13 marca 2016 Bardzo nam się podoba Twoja żurawka. Dziękujemy za zdjęcia. Schody chcielibyśmy mieć takie jak Ty, tylko jaśniejsze. Link do komentarza
kotyl Napisano 14 marca 2016 Udostępnij #1506 Napisano 14 marca 2016 Cytat Od 5500 - 7900. Oczywiście rzeczywiście zależy to od materiału, regionu i stolarza.Bardzo dziękuję. Stolarze jeżdżą po całej Polsce. W moim regionie (Legnica) cenieni są stolarze z Raciborza. Nam stolarz za proste schody z jesionu (bez podstopni) z prostą barierką "zawołał" 9150zł. Cena wydała nam się zawrotna, więc chcielismy bliżej przyjrzeć się tematowi i okazało się że można kupić gotowe stopnie po kilkadziesiąt zlotych za sztukę i samemu przykleic. Koszt całej operacji (gotowe elementy do poręczy mozna kupic w markecie budowlanym) nie powinien przekroczyć 3000zł. Gdzie w okolicy Legnicy budujecie swoją Żurawke ? Ja buduję pod Złotoryją. Na jakim etapie jesteście ? Link do komentarza
Kalmar Napisano 14 marca 2016 Udostępnij #1507 Napisano 14 marca 2016 Cytat Gdzie w okolicy Legnicy budujecie swoją Żurawke ? Ja buduję pod Złotoryją. Na jakim etapie jesteście ? Właśnie tynkujemy, przed nami podłogi i wykończenie. A Ty na jakim jesteś etapie? (a stolarze z Rawicza a nie Raciborza...) Link do komentarza
kotyl Napisano 14 marca 2016 Udostępnij #1508 Napisano 14 marca 2016 Cytat Właśnie tynkujemy, przed nami podłogi i wykończenie. A Ty na jakim jesteś etapie? (a stolarze z Rawicza a nie Raciborza...) O to chyba zaczęliśmy prawie w tym samym okresie bo ja też jestem na etapie tynków, my kładziemy gipsowe w cenie 25 zł z materiałem od metra jak u Was to wygląda ?Jeżeli chodzi o schody to my nie mamy wylewanych, stolarz będzie stawiał od początku. Link do komentarza
Kalmar Napisano 14 marca 2016 Udostępnij #1509 Napisano 14 marca 2016 Cytat O to chyba zaczęliśmy prawie w tym samym okresie bo ja też jestem na etapie tynków, my kładziemy gipsowe w cenie 25 zł z materiałem od metra jak u Was to wygląda ?Jeżeli chodzi o schody to my nie mamy wylewanych, stolarz będzie stawiał od początku. Zaczęliśmy 22 czerwca 2015 roku (wykop pod fundamenty). Pierwszy etap do dachu poszedł nam bardzo sprawnie, potem 2 miesiące czekaliśmy na okna i tak powoli prace szły do przodu. Za tynki gipsowe zapłacimy 24zł z materiałem, ale mamy bardzo proste ściany. Tynkarz obiecuje, że przygotuje mury do malowania (mamy nadzieję). Link do komentarza
105marcin Napisano 15 marca 2016 Udostępnij #1510 Napisano 15 marca 2016 Hej, U nas też ostatnio trochę ruszyło Instalacja wodno-kanalizacyjna zrobiona, instalacja elektryczna już na finiszu i jak pogoda pozwoli to startujemy z tynkami. Zdecydowaliśmy się na tradycyjne tynki cementowo-wapienne, koszt z metra 20 PLN za metr. Jak będzie chwilka to wrzucę pare fotek z dotychczasowych prac Erykz miło popatrzeć na Twoją żurawkę, ładna i już wykończona... aż nie moge się doczekać takiego etapu u mnie ale jeszcze dalekoooo... Pozdrawiam. Link do komentarza
dokocz Napisano 17 marca 2016 Udostępnij #1511 Napisano 17 marca 2016 Cytat Hej, U nas też ostatnio trochę ruszyło Instalacja wodno-kanalizacyjna zrobiona, instalacja elektryczna już na finiszu i jak pogoda pozwoli to startujemy z tynkami. Zdecydowaliśmy się na tradycyjne tynki cementowo-wapienne, koszt z metra 20 PLN za metr. Jak będzie chwilka to wrzucę pare fotek z dotychczasowych prac Erykz miło popatrzeć na Twoją żurawkę, ładna i już wykończona... aż nie moge się doczekać takiego etapu u mnie ale jeszcze dalekoooo... Pozdrawiam. 20 zł za metr z materiałem? Mi zaofertowali 12 zł za metr (robocizna) do negocjacji, ale trzeba doliczyć szpachlowanie dwa razy gdzieś po 12 zł za metr(robocizna), czyli metr kwadratowy za robote wychodzi 36 zł plus materiał a przy gipsowym wycenili mi za robote 9 zł za metr plus jakieś szpachlowanie ale tylko wyprawki raczej. Link do komentarza
Kalmar Napisano 17 marca 2016 Udostępnij #1512 Napisano 17 marca 2016 Cytat 20 zł za metr z materiałem? Mi zaofertowali 12 zł za metr (robocizna) do negocjacji, ale trzeba doliczyć szpachlowanie dwa razy gdzieś po 12 zł za metr(robocizna), czyli metr kwadratowy za robote wychodzi 36 zł plus materiał a przy gipsowym wycenili mi za robote 9 zł za metr plus jakieś szpachlowanie ale tylko wyprawki raczej. Może to jest cena razem z gładziami? Link do komentarza
sylwus619 Napisano 17 marca 2016 Udostępnij #1513 Napisano 17 marca 2016 U nas wchodzi tynkarz 18 kwietnia i za cementowo wapienne robocizna + materiał płacimy 24 zł. Link do komentarza
105marcin Napisano 18 marca 2016 Udostępnij #1514 Napisano 18 marca 2016 U nas cena 20zł za metr dotyczy robocizny z materiałem ale trzeba wziąć pod uwagę że tynki będą robione ręcznie czyli trochę czasu sie zejdzie... ale pracę fachowca widziałem i dlatego się zdecydowaliśmy właśnie na tego bo robota może nie wykonana za szybko (u nas pewnie się zejdzie ponad miesiąc) ale dokładnie i przede wszystkim równo. Cena 36zł za metr w mojej ocenie powinna już obejmować również gładzie... w moich rejonach za 24zł robią maszynowo... ale ich pracy nie widziałem. My gładzi nie będziemy robić,.. ale tutaj już jaki kto ma gust... niektórzy lubią żeby było gładziutko ale nam wystarczą tynki tradycyjne Link do komentarza
dokocz Napisano 18 marca 2016 Udostępnij #1515 Napisano 18 marca 2016 Za tynk gipsowy 9 zl za metr robocizna. worek tynku knaufa 30kg 16zl. Rozmawiajac z tynkarzem stwierdzil ze z worka wyjda 3 metry średnio. Czyli powiedzmy material za metr zaokraglimy do 6 wychodzi 15zl za metr. Link do komentarza
Damian. Napisano 21 marca 2016 Udostępnij #1516 Napisano 21 marca 2016 Cytat Hej, U nas też ostatnio trochę ruszyło Instalacja wodno-kanalizacyjna zrobiona, instalacja elektryczna już na finiszu i jak pogoda pozwoli to startujemy z tynkami. Zdecydowaliśmy się na tradycyjne tynki cementowo-wapienne, koszt z metra 20 PLN za metr. Jak będzie chwilka to wrzucę pare fotek z dotychczasowych prac Erykz miło popatrzeć na Twoją żurawkę, ładna i już wykończona... aż nie moge się doczekać takiego etapu u mnie ale jeszcze dalekoooo... Pozdrawiam. witam, ja też zdecydowałem się na maszynowe tynki cementowo-wapienne, cena 20pln za m2 z materiałem. Z tego co widziałem to takich tynków się już nie gipsuje, tynkarze je szlifują/gąbkują itd, wychodzi bardzo równo więc nie wiem o jakim gipsowaniu piszą koledzy. Termin zarezerwowałem na maj bo mam jeszcze trochę prac do wykonania a czasu ostatnio bardzo mało. Teraz robimy instalację elektryczną, a potem zostaje jeszcze wod-kan.Cz mógłbyś napisać jak u Ciebie jest rozwiązana kwestia pionu kanalizacyjnego w łazience na dole? Rura 110 w ścianie zdecydowanie ją osłabi, natomiast poprowadzenie jej po ścianie będzie wymagało późniejszej zabudowy...?A odnośnie elektryki to czy przewidujesz uziemienie zlewu/pralki/brodzika itd tak jak zakłada projekt? Ja mam położony uziom otokowy i szynę w kotłowni, ale chyba położę przewód tylko do TR i pieca CO. A uziom wykorzystam pod odgrom.Będę wdzięczny za podpowiedzi w powyższym zakresie.pozdrawiam, Link do komentarza
105marcin Napisano 21 marca 2016 Udostępnij #1517 Napisano 21 marca 2016 Hej, co do pionu kanalizacyjnego przebiliśmy się z nim do kotłowni i kotłownią został puszczony - tam nie będzie przeszkadzał a wizualnie można zabudować albo zostawić, to przecież tylko kotłownia.. A co do uziemienia to mnie zagiołeś.. nie było planowane i również nie jest wykonane a czy jest koniecznośc uziemiania zlewu brodzika itd? może ktoś z fachu się na ten temat wypowie? Link do komentarza
chok Napisano 21 marca 2016 Udostępnij #1518 Napisano 21 marca 2016 (edytowany) Też podobnie jak 105marcin pion kanalizacyjny przeniosłem do kotłowni (zdjęcie poniżej). Wydaje się to dobrą opcją, szczególnie jeżeli planuje się zmianę miejscami wc i prysznica Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest wygłuszenie szumów w dolnej łazience, związanych ze spadającymi w tym pionie ściekami.Zastanawiam się co Was przekonuje do tynków cementowo - wapiennych? Sam póki co jestem zdecydowany na gipsowe, za wyjątkiem garażu i kotłowni, zastanawiam się jeszcze nad łazienkami, ale we wszystkich pokojach planuję gips. Edytowano 21 marca 2016 przez chok (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Damian. Napisano 22 marca 2016 Udostępnij #1519 Napisano 22 marca 2016 Cytat Też podobnie jak 105marcin pion kanalizacyjny przeniosłem do kotłowni (zdjęcie poniżej). Wydaje się to dobrą opcją, szczególnie jeżeli planuje się zmianę miejscami wc i prysznica Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest wygłuszenie szumów w dolnej łazience, związanych ze spadającymi w tym pionie ściekami.Zastanawiam się co Was przekonuje do tynków cementowo - wapiennych? Sam póki co jestem zdecydowany na gipsowe, za wyjątkiem garażu i kotłowni, zastanawiam się jeszcze nad łazienkami, ale we wszystkich pokojach planuję gips. A czy wyjście z fundamentu też macie przesunięte? U mnie zostało zrobione tak jak w projekcie, czyli w okolicach środka łazienki na dole. Czy ewentualne załamania nie będą przeszkadzały w odpływie? Podoba mi się ten pomysł.Do tynków cementowo-wapiennych przekonały mnie w zasadzie nie jego zalety, ale ewentualne wady tynków gipsowych. Przy robieniu instalacji elektrycznej przewodami płaskimi (wtynkowymi) w miejscu gdzie biegną przewody mogą (oczywiście nie muszą) pojawiać się mokre plamy, które są wynikiem słabego przykrycia przewodów bardzo niewielką ilością tynku i skroplenia się wody na izolacji zewnętrznej przewodów. Z rozmowy z tynkarzem dowiedziałem się że grubość tynku gipsowego wynosi ok 8-10mm, a tynku cementowo wapiennego ok 15-20mm. Powiedział mi, że pod tynki gipsowe lepiej poprowadzić instalację w bruzdach i ochronnych peszlach. Link do komentarza
chok Napisano 22 marca 2016 Udostępnij #1520 Napisano 22 marca 2016 Cytat A czy wyjście z fundamentu też macie przesunięte? U mnie zostało zrobione tak jak w projekcie, czyli w okolicach środka łazienki na dole. Czy ewentualne załamania nie będą przeszkadzały w odpływie? Podoba mi się ten pomysł. Ja akurat od początku planowałem pion w narożniku łazienki i tam mam też wyjście z fundamentów więc odległość mam małą, a kolanka o małych kątach. Ale nawet jeżeli masz wyjście na środku tej ściany to wydaje mi się ze nie powinno być problemów, gdyż podłoga na dole ma 24 cm, więc jest w czym robić spad. Co stoi na przeszkodzie aby zrobić tynk gipsowy 1,5 cm? Ja z kolei zdecydowałem się na gips, gdyż podobno dobrze reguluje wilgotność powietrza w domu, na neutralnym, najbardziej korzystnym dla człowieka poziomie. Wchłania wilgoć gdy jest jej za dużo i oddaje gdy za mało. Dodatkowo ściany są gładsze i łatwiejsze w naprawie ubytków (w przypadku uszkodzenia tynku cementowego jego naprawa bez pozostawienia śladu jest praktycznie niemożliwa). Nie powoduje powstawania mikro pęknięć (pajęczynek), podczas wysychania, jak w przypadku tynków cementowo wapiennych. Oczywiście cementowo-wapienny też można pociągnąć gładzią i mamy praktycznie to samo, tyle że to dodatkowy niemały koszt. http://www.receptynadom.pl/ktory-tynk-lepszy-cementowo-wapienny-gipsowy/ http://www.knauf.pl/knaufweb/prasa/tynki/gipsowy-czy-cementowo-wapienny Link do komentarza
dokocz Napisano 22 marca 2016 Udostępnij #1521 Napisano 22 marca 2016 Tynk cementowo wapienny jest bardzo twardy i się go nie da wyszlifować więc musisz go wyszpachlować, zresztą malowałeś kiedyś beton? Ma strukture papieru ściernego z tego co sie orientuje. Link do komentarza
Damian. Napisano 23 marca 2016 Udostępnij #1522 Napisano 23 marca 2016 Cytat Tynk cementowo wapienny jest bardzo twardy i się go nie da wyszlifować więc musisz go wyszpachlować, zresztą malowałeś kiedyś beton? Ma strukture papieru ściernego z tego co sie orientuje. dokocz Chodziło mi o "maszynowe zacieranie gąbką" świeżego tynku na etapie wykonania (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Jeśli jest użyty odpowiedni piasek to papier ścierny jest dość drobny:) A tak poważnie to oglądałem prace wybranych tynkarzy i naprawdę jest bardzo równo, wszędzie osadzają narożniki, folie odcinające wokół okien itd, za 20 zł za m2 naprawdę robią dobrą robotę. Chyba mylicie dzisiejszą technologie z tym co było w domach naszych rodziców i nazywało się tynk "cementowo-wapienny"... Faktem jest, że buduję w regionie gdzie ceny robocizny są niższe niż w innych regionach.Chok w zasadzie chyba tylko koszt zużytego tynku gipsowego. Jeśli zalecana minimalna grubość wynosi 8mm, a u Ciebie zrobią 15mm to koszt w przybliżeni będzie dwukrotnie wyższy. Link do komentarza
robinqaz Napisano 23 marca 2016 Udostępnij #1523 Napisano 23 marca 2016 Może dla kogoś będzie to inspiracją.... Link do komentarza
Dorocia23 Napisano 23 marca 2016 Udostępnij #1524 Napisano 23 marca 2016 Cytat Może dla kogoś będzie to inspiracją.... Piękne wnętrze, śliczna kuchnia:) z czego masz podstopnice na schodach? to jest gipsowane czy cu? Link do komentarza
Kalmar Napisano 23 marca 2016 Udostępnij #1525 Napisano 23 marca 2016 Cytat Może dla kogoś będzie to inspiracją.... Wasze żurawki wyglądają jak z magazynu - są tak starannie zaprojektowane i ładnie wykończone. Chciałabym miec własnie takie schody - czy możesz zdradzić kto Ci je zrobił i ile to kosztowało?Co wypełnia przestrzeń między górnymi i dolnymi szafkami w kuchni?Pozdrawiam, oby się tak przyjemnie mieszkało jak to teraz wygląda Link do komentarza
105marcin Napisano 23 marca 2016 Udostępnij #1526 Napisano 23 marca 2016 Cytat Może dla kogoś będzie to inspiracją.... Piękna żurawka... ach jak nam sie już taka marzy... Ale i u nas postępy, dzisiaj zamówiona brama garażowa (Wiśniowskiego) i drzwi wejściowe (Wikęd), po świętach startujemy w końcu z tynkami Może ktoś się wypowie jakie koszty ponieśliście za instalację elektryczną? U nas wyszło wszystko 9500 PLN (robocizna + materiał) Fajnie byłoby porównać jak te koszty wyglądały u Was Pozdrawiam Żurawkowiczów Link do komentarza
robinqaz Napisano 23 marca 2016 Udostępnij #1527 Napisano 23 marca 2016 Cytat Wasze żurawki wyglądają jak z magazynu - są tak starannie zaprojektowane i ładnie wykończone. Chciałabym miec własnie takie schody - czy możesz zdradzić kto Ci je zrobił i ile to kosztowało?Co wypełnia przestrzeń między górnymi i dolnymi szafkami w kuchni?Pozdrawiam, oby się tak przyjemnie mieszkało jak to teraz wygląda Dzięki Wam za miłe słowa.Hartowane malowane szkło wypełnia przestrzeń.Schody: stopa dębowa, podstopnica płyta meblowa biały połysk (taka jak fronty w kuchni). Deski dębowe miałem swoje, stolarz je zabrał, wysuszył, zrobił. Od siebie dołożył płytę + balustrada, skasował 4700. 1 Link do komentarza
Kalmar Napisano 6 kwietnia 2016 Udostępnij #1528 Napisano 6 kwietnia 2016 Napiszcie proszę, ile zapłaciliście za montaż balustrad za oknami balkonowymi na piętrze. Link do komentarza
dokocz Napisano 11 kwietnia 2016 Udostępnij #1529 Napisano 11 kwietnia 2016 A ja jestem właśnie na etapie elektryki. Okna przykada 21 kwietnia a tynkarze wchodza w weekend majowy a zaraz po nich hydraulik.Hydraulik wycenil prace na 5200. A okna 7 komór 3 szyby i kolor z dwoch stron 7 rolet elektrycznych i brama garazowa z automatyka 19000 z montazem Link do komentarza
Inso Napisano 13 kwietnia 2016 Udostępnij #1530 Napisano 13 kwietnia 2016 Hej, ile m2 elewacji Wam wyszło? Przekopuję temat od 1 strony i nie znalazłam tej informacji. Link do komentarza
Gość Razmes Napisano 13 kwietnia 2016 Udostępnij #1531 Napisano 13 kwietnia 2016 Cytat Hej, ile m2 elewacji Wam wyszło? Przekopuję temat od 1 strony i nie znalazłam tej informacji. Otwierasz projekt, bierzesz linijkę i z widoków na elewację liczysz powierzchnię. Proste, szybkie i nie trzeba wertować 30 stron forum Link do komentarza
Kalmar Napisano 14 kwietnia 2016 Udostępnij #1532 Napisano 14 kwietnia 2016 Cytat Hej, ile m2 elewacji Wam wyszło? Przekopuję temat od 1 strony i nie znalazłam tej informacji. Mi wyszło 180m2 (mam projekt bez garażu, ale to chyba bez znaczenia) Link do komentarza
Marta_Ra Napisano 20 kwietnia 2016 Udostępnij #1533 Napisano 20 kwietnia 2016 Cytat Może dla kogoś będzie to inspiracją.... Witam serdecznie, jestem nowa na forum. Proszę o informację czy zmniejszał Pan okno w salonie? I czy były ogólnie jakieś modyfikacje projektu w sensie zmniejszenie, powiększenie itp. Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź Link do komentarza
robinqaz Napisano 21 kwietnia 2016 Udostępnij #1534 Napisano 21 kwietnia 2016 (edytowany) Cytat Witam serdecznie, jestem nowa na forum. Proszę o informację czy zmniejszał Pan okno w salonie? I czy były ogólnie jakieś modyfikacje projektu w sensie zmniejszenie, powiększenie itp. Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź Nie zmniejszałem okna. Uważam, że to okno jak i okno narożne w kuchni dają urok temu domowi. Jakakolwiek modyfikacja tych okien to według mnie gwałt na tym sympatycznym domku. Na widok tej witryny wszyscy moi znajomi mówią: WOW! (mimo, że widok z niej na razie nie najlepszy )U góry duża łazienka, zrezygnowałem z pralni. Pralnia w kotłowni. Teraz z perspektywy użytkownika zwiększył bym garderobę kosztem łazienki. Poza tym wszystko OK, no może jeszcze jakby garaż był z pół metra szerszy to by nie zaszkodziło.Mam tylko jedno okno dachowe - w łazience i nie żałuję. W pokojach nie jest ciemno, chyba, że zmniejszamy drzwi balkonowe, gwałcimy zamieniając je na okna albo używamy ciemnych kolorów. I przede wszystkim jest chłodniej, bo jak słońce przyjara od południowej strony przez okno dachowe to jest gorąco w łazience, a jest kwiecień dopiero Edytowano 21 kwietnia 2016 przez robinqaz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
SylwiaD Napisano 22 kwietnia 2016 Udostępnij #1535 Napisano 22 kwietnia 2016 Cytat Nie zmniejszałem okna. Uważam, że to okno jak i okno narożne w kuchni dają urok temu domowi. Jakakolwiek modyfikacja tych okien to według mnie gwałt na tym sympatycznym domku. Na widok tej witryny wszyscy moi znajomi mówią: WOW! (mimo, że widok z niej na razie nie najlepszy )U góry duża łazienka, zrezygnowałem z pralni. Pralnia w kotłowni. Teraz z perspektywy użytkownika zwiększył bym garderobę kosztem łazienki. Poza tym wszystko OK, no może jeszcze jakby garaż był z pół metra szerszy to by nie zaszkodziło.Mam tylko jedno okno dachowe - w łazience i nie żałuję. W pokojach nie jest ciemno, chyba, że zmniejszamy drzwi balkonowe, gwałcimy zamieniając je na okna albo używamy ciemnych kolorów. I przede wszystkim jest chłodniej, bo jak słońce przyjara od południowej strony przez okno dachowe to jest gorąco w łazience, a jest kwiecień dopiero Ja osobiscie uwazam za wiekszy gwalt nie montowanie okien dachowych. Takie domy mi sie nie podobaja. Mam wrazenie ze bez nich dach zamienia sie w czapke:) a sama zmniejszylam okna balkonowe u gory i efekt wizualny moim zdaniem jest rownie fajny. Ja chyba zwiekszylabym teraz dom o metr z kazdej strony. W garazu mamy drzwi na tyl. I zmniejszylismy tez okna w garazu. Gdzies wczesniej mozna chyba znalezc moje zdjecia jak to wyglada. Poza tym chyba nic wiecej nie zmienilismy. Duzu zmian mamy w piwnicy. Link do komentarza
JVoo Napisano 22 kwietnia 2016 Udostępnij #1536 Napisano 22 kwietnia 2016 Witajcie,my z kolei również zrezygnowaliśmy z okien dachowych, ale w górnej łazience pozostawiliśmy dwie sztuki. Z pozostałych zmian to garaż poszerzony o pół metra, a w kotłowni dodatkowa toaleta i umywalka. Jak to wszystko zagra, zobaczymy po wykończeniu, bo jesteśmy właśnie na tym etapie. Niespodziewanie kominek spędza mi sen z powiek. Proszę napiszcie jakie wkłady zastosowaliście, czy korzystacie z DGP, czy robiliście wyloty (np. z komina na dwa pokoje?) i czy nie przegrzewa się salon? Link do komentarza
robinqaz Napisano 23 kwietnia 2016 Udostępnij #1537 Napisano 23 kwietnia 2016 Cytat Witajcie,my z kolei również zrezygnowaliśmy z okien dachowych, ale w górnej łazience pozostawiliśmy dwie sztuki. Z pozostałych zmian to garaż poszerzony o pół metra, a w kotłowni dodatkowa toaleta i umywalka. Jak to wszystko zagra, zobaczymy po wykończeniu, bo jesteśmy właśnie na tym etapie. Niespodziewanie kominek spędza mi sen z powiek. Proszę napiszcie jakie wkłady zastosowaliście, czy korzystacie z DGP, czy robiliście wyloty (np. z komina na dwa pokoje?) i czy nie przegrzewa się salon? Wkład z kratek bez płaszcza. Nawiewy wychodzą z sufitu w okolicy okien w trzech pokojach+łazienka. Super rozwiązanie.W sypialni nie jest gorąco, bo dosyć duża powierzchnia, no i nad garażem (ja nie ocieplałem garażu) Poza tym aby się dobrze paliło i obieg powietrza był właściwy dobrze jest otwierać drzwi na górze. Niektórzy zostawiają większą szczelinę wentylacyjną pod skrzydłami. Poza tym zawsze można zakręcić anemostat lub wyregulować według potrzeb. Link do komentarza
wacławw Napisano 26 kwietnia 2016 Udostępnij #1538 Napisano 26 kwietnia 2016 JVooMożna podać szerokości okien balkonowych i czy jest wystarczająco światła. Link do komentarza
kotyl Napisano 27 kwietnia 2016 Udostępnij #1539 Napisano 27 kwietnia 2016 Jakie schody strychowe monotwaliście i w którym miejscu ? W kosztorysie mam 70x111 ale znalazłem tylko 70x120. Czy jest możliwość zamonotwania ich w korytarzu, czy muszą być w którymś pokoju? Bardzo bym prosił o jakieś fotki jeżeli posiadacie. Link do komentarza
Kalmar Napisano 27 kwietnia 2016 Udostępnij #1540 Napisano 27 kwietnia 2016 Cytat Jakie schody strychowe monotwaliście i w którym miejscu ? W kosztorysie mam 70x111 ale znalazłem tylko 70x120. Czy jest możliwość zamonotwania ich w korytarzu, czy muszą być w którymś pokoju? Bardzo bym prosił o jakieś fotki jeżeli posiadacie. Z takich które mieściły się w korytarzu na poddaszu udało nam się znaleźć jedynie nożycowe o wymiarach 70/100 firmy Fakro. Oprócz tego można zamontować minischody, które mają mniej szczebli i nie sięgają do podłogi po rozłożeniu. Schody strychowe są niewątpliwie słaba strona tego projektu. Link do komentarza
dokocz Napisano 27 kwietnia 2016 Udostępnij #1541 Napisano 27 kwietnia 2016 Cytat Jakie schody strychowe monotwaliście i w którym miejscu ? W kosztorysie mam 70x111 ale znalazłem tylko 70x120. Czy jest możliwość zamonotwania ich w korytarzu, czy muszą być w którymś pokoju? Bardzo bym prosił o jakieś fotki jeżeli posiadacie. Jest możliwość zamontowania schodów strychowych na korytarzu tylko trzeba zastosować wymian miedzy jętkami (sprawa dla cieśli) u siebie jeszcze nie jestem na tym etapie ale już mam pomysł na to i kupione schody. O tym wymianie jeszcze nikt nie wspomniał na forum ale za to ludzie montowali te schody w sypialniach co jest dla mnie nie wyobrażalne. Link do komentarza
BONO Napisano 28 kwietnia 2016 Udostępnij #1542 Napisano 28 kwietnia 2016 Hej moje schody strychowe na holu pomiędzy pokojami. Schody firmy DOLLE albo jakos tak? Link do komentarza
robinqaz Napisano 28 kwietnia 2016 Udostępnij #1543 Napisano 28 kwietnia 2016 U mnie schody 80x80, otwierają się prosto na korytarz. Link do komentarza
JVoo Napisano 28 kwietnia 2016 Udostępnij #1544 Napisano 28 kwietnia 2016 (edytowany) Cytat JVooMożna podać szerokości okien balkonowych i czy jest wystarczająco światła. Okna balkonowe zgodnie z projektem - w małych pokojach 110x220, a w sypialni 180x230. Jak na nasz gust pokoje doświetlone są zupełnie wystarczająco. "luxus" okien dachowych uznaję za kłopotliwy przy takiej wielkości okien balkonowych - gdybym je zmniejszał do normalnych wymiarów, wtedy pewnie i dachowe by zostały.Jeśli chodzi o schody strychowe, to również mamy zamontowane w holu tuż koło komina między pokojami - 4-elementowe, opuszczane w stronę sypialni. Edytowano 28 kwietnia 2016 przez JVoo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
JVoo Napisano 29 kwietnia 2016 Udostępnij #1545 Napisano 29 kwietnia 2016 Przesyłam jeszcze zdjęcie korytarza ze schowanymi schodami w suficie. Link do komentarza
sylwus619 Napisano 30 kwietnia 2016 Udostępnij #1546 Napisano 30 kwietnia 2016 Cytat Hej moje schody strychowe na holu pomiędzy pokojami. Schody firmy DOLLE albo jakos tak😃 Wrzucił byś zdjęcie schodów otwartych? Link do komentarza
BONO Napisano 6 maja 2016 Udostępnij #1547 Napisano 6 maja 2016 Oto otwarte schody... Link do komentarza
robinqaz Napisano 11 maja 2016 Udostępnij #1548 Napisano 11 maja 2016 Podbitka.Jaką podbitkę stosowaliście?Montaż pod skosem czy prostopadle do ściany?Ile metrów trzeba kupić? Link do komentarza
BONO Napisano 14 maja 2016 Udostępnij #1549 Napisano 14 maja 2016 My mamy plastik na podbitce. Wygląda estetycznie i odpada problem konserwacji...metrów nie pamiętam i firmy. 1 Link do komentarza
robinqaz Napisano 15 maja 2016 Udostępnij #1550 Napisano 15 maja 2016 Cytat My mamy plastik na podbitce. Wygląda estetycznie i odpada problem konserwacji...metrów nie pamiętam i firmy. Fajnie. Ile zapłaciłeś?Mogę poprosić o więcej foto? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się