Skocz do zawartości

system kominowy


Gość mhtyl

Recommended Posts

Napisano
Komin systemowy wygrywa z murowanym,nawet cenowo wychodzi prawie to samo.
Poszukaj tematów tu na forum bo było pisane na temat komina murowanego kontra systemowy.
Napisano
Witam.
Moje pytanie dotyczy kominów firmy Schiedel, jak pisałem w innym temacie jestem na etapie wyboru ogrzewania. W hurtowni w której kupowałem materiał na budowy zaproponowali mi właśnie system kominowy wyżej wymienionej firmy. Więc tak : do kominka komin systemu Rondo fi20, a do komina głównego do ogrzewania komin systemu Rondo Plus fi 18 czy mógłby mi ktoś doradzic coś w tym temacie, czy to są dobre i odpowiednie kominy-domek 100m2, parterowy bez poddasza , ogrzewanie na ekogroszek plus inne paliwo stałe, kominek bez płaszcza wodnego-z góry dzięki za odpowiedzi 
Maciej
Napisano
Cytat

Witam.
Moje pytanie dotyczy kominów firmy Schiedel, jak pisałem w innym temacie jestem na etapie wyboru ogrzewania. W hurtowni w której kupowałem materiał na budowy zaproponowali mi właśnie system kominowy wyżej wymienionej firmy. Więc tak : do kominka komin systemu Rondo fi20, a do komina głównego do ogrzewania komin systemu Rondo Plus fi 18 czy mógłby mi ktoś doradzic coś w tym temacie, czy to są dobre i odpowiednie kominy-domek 100m2, parterowy bez poddasza , ogrzewanie na ekogroszek plus inne paliwo stałe, kominek bez płaszcza wodnego-z góry dzięki za odpowiedzi 
Maciej


Co do kominka to może być taki jaki Ci polecili aczkolwiek mógłby być 180 a co do c.o. to 160 powinien wystarczyć bo piec większy niż 15 kW nie będziesz miał.Kupując system kominowy nie zapomnij o pustakach wentylacyjnych, bynajmniej o tym w kotłowni bo wtedy łatwiej połączysz je z kominem.
Jaki masz wysoki dom?
Napisano
Większość wkładów kominkowych do 16kW posiada przyłącze fi160. Co do kotła to wystarczy zerknąć w instrukcję.
Zastanawiające, dlaczego tylko jeden system kominowy (jeden z najdroższych) zaproponowano? Producenci z Polski są znacznie tańsi i nie koniecznie odbiegając jakością od Schiedela.
Napisano
Cytat

Większość wkładów kominkowych do 16kW posiada przyłącze fi160. Co do kotła to wystarczy zerknąć w instrukcję.
Zastanawiające, dlaczego tylko jeden system kominowy (jeden z najdroższych) zaproponowano? Producenci z Polski są znacznie tańsi i nie koniecznie odbiegając jakością od Schiedela.


Zawsze można zastosować redukcję, ale to niepotrzebnie podniesie koszty.
Co do cen to już nie są one tak drogie jak kiedyś,a to za sprawą konkurencji icon_biggrin.gif Kolega w tamtym roku kupował dwa kominy Schiedela ,jeden do kominka a drugi do c.o. i cena była bardzo przystępna z tego co pamiętam jak rozmawialiśmy na ten temat.
Napisano
Dzięki za wszystkie wypowiedzi, moje pytanie dotyczyło tego czy te systemy sa dobre czy nie, nie biorąc pod uwage tego czy drogie czy tanie....czyli wywnioskowałem że oprócz ceny wszystko jest w porządku tak?
Ale zaciekawiła mnie jedna żecz, Ja jeszcze nie wybrałem kotła...tzn. jego wielkości , czyli teraz powstał problem bo powinienem najpierw wybrac kocioł a później komin a nie tak jak w moim przypadku tak?to nierozumiem dlaczego w hurtowni odrazu wyliczyli i zaproponowali mi system kominowy(opierając się na projekcie), skoro nie spytali jakiej mocy-wielkości będzie kocoł-hmmm....

Cytat

Co do kominka to może być taki jaki Ci polecili aczkolwiek mógłby być 180 a co do c.o. to 160 powinien wystarczyć bo piec większy niż 15 kW nie będziesz miał.Kupując system kominowy nie zapomnij o pustakach wentylacyjnych, bynajmniej o tym w kotłowni bo wtedy łatwiej połączysz je z kominem.
Jaki masz wysoki dom?


dom wysoki 7m
Napisano
Cytat

to nierozumiem dlaczego w hurtowni odrazu wyliczyli i zaproponowali mi system kominowy(opierając się na projekcie), skoro nie spytali jakiej mocy-wielkości będzie kocoł-hmmm....


Wyliczyli Ci po prostu na podstawie P.U. bo przecież do domku 100 m2 nie dasz kotła 30 kW icon_biggrin.gif
W razie wątpliwości właściwego wyboru możesz wysłać zapytanie do innych firm sprzedających lub produkujących kominy o wyliczenie przekroju.

Cytat

dom wysoki 7m


Ja mam kalenice na wys 8 m z groszami a wysokość komina 7,5 m . komin oddalony jakieś 1,5 od kalenicy ,dach dwu spadowy ,45 stopni ,cug w kominie mam super. Tak więc jak kupisz 7 m komin to będzie ok, pod warunkiem, że postawisz go od parteru a nie od piwnicy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Koniecznie głębokich, ale i z nimi będie zabawa z upychaniem wszystkiego. Jednak z opisu wnioskuję, że puszki to pewnie już są obsadzone.
    • Niezbadana jest wyobraźnia inwestora, lub może tylko wykonawcy.      
    • Sugeruję zastosowanie puszek głębokich, bo bo inaczej rzeczywiście będzie duży problem z upchnięciem wszystkiego.
    • Nie zagłębiałem się w analizę połączeń, ale w tym układzie - czy też po jakiejś modyfikacji - da się niezależnie sterować obiema lampami sufitowymi - choćby tylko z przełącznika A? Wydaje mi się to istotniejsze, niż gaszenie z łóżka... choćby ze względu na układ całego pomieszczenia - sypialni... Ale to taka - tylko moja uwaga...      
    • Robimy  układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  Potrzebujemy dwóch podwójnych łączników schodowych w punktach A i C oraz jednego podwójnego łącznika krzyżowego w punkcie B. Ich już nie opisuję na rysunkach, żeby szkicu nie zaśmiecać.  Rozbiłem to na dwa szkice. Pierwszy pokazuje sposób podłączenia lamp sufitowych I i II, do czego jest wykorzystywana pierwsza para w podwójnych łącznikach schodowych i w podwójnym łączniku krzyżowym. Drugi szkic to natomiast sposób podłączenia lampy (kinkietu) numer III. Tak jest czytelniej i nic się nie pomiesza.  Na szkicach każda zrobiona przeze mnie linia to jedna żyła przewodu. Czarne to żyły fazowe (L). Tylko one są przerywane przez łącznik. Natomiast niebieska linia to żyła neutralna (N). Zielona jest natomiast ochronna (PE), w instalacji to ten przewód z żółto-zieloną izolacją. Retro opisał tu zasady oznaczania żył przewodów koszulkami albo taśmą izolacyjną w odpowiednich kolorach, nie będę tego powtarzał.  Wszędzie zaczynamy od puszki w punkcie A, bo tu mamy doprowadzone zasilanie. Tu zaczynamy mając trzy żyły - czarną fazową (L), niebieską neutralna (N), żółto-zieloną ochronną (PE). Prosto z puszki A prowadzimy żyły N oraz PE do lampy I, od niej zaś do lampy II. Natomiast od pierwszego łącznika schodowego w puszce A mamy dwie żyły L do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy również dwie żyły L do drugiego łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od tego drugiego łącznika schodowego w puszce C prowadzimy już tylko jedną żyłę L do puszki A. Jednak ona trafia już tylko do puszki, nie przyłączamy jej nigdzie do łącznika schodowego w tej puszce. W puszce robimy zamiast tego połączenie tej żyły L z żyłą L biegnącą do lamp I i II.  Natomiast podłączenie lampy III (kinkietu) wymaga poprowadzenia żył N oraz PE od puszki A do puszki C, następnie do lampy III. Łączymy po prostu odpowiednie żyły, łączniki w tych puszkach nas w tym momencie nie interesują. Dopiero kolejny etap to  poprowadzenie dwóch żył L od łącznika schodowego w puszce A do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy znów dwie żyły L do łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od łącznika schodowego w puszce C prowadzimy jedną żyłę L do lampy III.  Starałem się to opisać możliwie jednoznacznie. Zabawy trochę będzie, bo w puszkach jest wiele żył do upchnięcia.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...