Skocz do zawartości

pompa ciepla dla CWU


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Mam proste pytanie, jak dokładnie wyliczyć jaką pompę powietrza należy zastosować dla domu jednorodzinnego na potrzeby dla CWU? Zakładając zapotrzebowanie na 200l/d ?
Napisano
Wyliczenie jest proste - taką na którą Cię stać.
Tego się nie wylicza, tylko kupuje taką która ma zasobnik o odpowiedniej wielkości - w Twoim przypadku 170 - 200l.
Napisano
ok trochę źle zadane pytanie. Musze wyliczyć teoretyczne różnice kosztów między pompą ciepła, a kolektorami słonecznymi, dlatego też potrzebne mi są dokładne wyliczenia.
Napisano
Porównaj koszty instalacji obu systemów.
Porównaj czasookres działania w skali roku (dostęp do źródła ciepła).
Porównaj przewidywany czas pracy obu urządzeń do wyeksploatowania.
Porównaj koszty eksploatacji (zużycia prądu, ewentualnych przeglądów).
Porównaj dostępność i sprawność serwisu.

Na koniec powinno Ci wyjść że pompa ciepła do CWU wygrywa icon_smile.gif

*Chyba że Twoja gmina dokłada konkretną dotację do solarów, wtedy wynik może być inny.
Napisano
1. Koszty instalacji wiadomo co i jak
2. jeśli chodzi o czas działania w skali roku, jeśli chodzi o pompę ciepła powietrze/woda to można założyć cały rok, ponieważ powietrze pobierane jest z pomieszczeń? (do CWU chyba jedyną słuszną opcją jest pompa ciepła powietrze/woda?)
3. czas pracy do wyeksploatowania, akurat w tych wyliczeniach mogę odstawić
4. Co do zużycia prądu, właśnie tutaj największy problem się mi pojawił, a mianowicie biorąc na przykład tę pompę (http://www.viessmann.pl/pl/dom-jednorodzinny/Ogrzewanie/pompy-ciepla/Vitocal-160-A-powietrzna-cwu.html), gdzie wskaźnik COP jest równy 3,5 czyli mogę założyć, że jeśli potrzebuję na ogrzanie wody bodajże około 9,3 kWh na dobę to pompa będzie pobierać "z kontaktu" ok. 2,65 kWh dziennie? Następnie sobie to oczywiście wymnożyć wg. kosztów za 1kWh i będę miał koszty eksploatacji, wyłączając oczywiście serwis
5. To też mogę sobie pominąć w tych rozważaniach
Napisano (edytowany)
Proste (tanie) PCi do CWU, z założenia nie gwarantują samodzielnego grzania w ciągu całego roku.

Czerpanie powietrza z budynku w czasie sezonu grzewczego jest iluzją opłacalności takiego rozwiązania, bo to co uzyskamy do ogrzania CWU, musi oddać (z nawiązką) system grzewczy.
Dość powiedzieć, że pobór ogrzanego powietrza z domu to więcej niż 300m3/h (im prostsza, tańsza PCi, tym więcej powietrza potrzebuje - nawet do 500m3/h).

"Opłacalność" - tylko szacunkowo:
- 200l CWU dziennie, to zużycie w ciągu rok około 2.100kWh

Średnioroczna sprawność PCi, z uwzględnieniem pracy grzałek, to COP od 2 do 3, czyli PCi zużyje od około 700 do 1.000kWh.
Kolektory w dobrych układach mają od 50 do 60% (realną) sprawność śródroczną, czyli zużyją od około 800 do 1.100kWh + energia (nieduża) zużyta przez pompę obiegową.

Niewątpliwą różnicą między tymi rozwiązaniami jest to, że PCi działa tylko wtedy kiedy jest taka potrzeba, a kolektory są bardzo zależne od nasłonecznienia i mogą mieć niedobór lub nadmiar wyprodukowanego ciepła. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Mam pytanie
Co państwo myślą o zainstalowaniu pompy powietrze/woda /np.:VITOCAL 300-A i do tego prosty piec kondensacyjny, by wspomagał w zimie.?
Mam gaz zimny z sieci i dom z ogrzewaniem podłogowym we wszystkich pomieszczeniach?
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

Mam pytanie
Co państwo myślą o zainstalowaniu pompy powietrze/woda /np.:VITOCAL 300-A i do tego prosty piec kondensacyjny, by wspomagał w zimie.?
Mam gaz zimny z sieci i dom z ogrzewaniem podłogowym we wszystkich pomieszczeniach?



Witam!
Pomysł bardzo dobry i polecam takie rozwiązanie. Co do vitocala 300A to pompa zarówno no ogrzewania i chłodzenia.
Nie wiem czy chcecie chłodzić w lecie swój budynek. Jeśli masz gaz to można też rozwiązać to tak, że w lecie ciepłą woda z pompy ciepła tylko do cwu: np vitocal 060A, a w zimie na rzecz ogrzewania i ciepłej wody pracuje kocioł, a pompa ta może być tylko zasobnikiem na cwu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeżeli chodzi o konkretne wyliczenia,to możesz też skorzystać ze specjalnego kalkulatora,za pomocą którego obliczysz ile energii potrzebujesz na ogrzanie danej powierzchni domu,jest on dostępny u nas.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Jeżeli chodzi o konkretne wyliczenia,to możesz też skorzystać ze specjalnego kalkulatora,za pomocą którego obliczysz ile energii potrzebujesz na ogrzanie danej powierzchni domu,jest on dostępny u nas.




Kalkulatory są przydatne - nawet do orientacyjnego podejścia do tematu - ja zachęcam do skorzystania z konfiguratora Viessmann! Nasz konfigurator to łatwe w obsłudze narzędzie, za pomocą którego można samodzielnie dobrać urządzenia firmy Viessmann, dla nowych i modernizowanych budynków. Wynik doboru, to propozycje konkretnych rozwiązań, z ich cenami i podstawowymi danymi technicznymi. Za pomocą konfiguratora można również negocjować cenę zakupu wybranego urządzenia, przez wysłanie zapytania ofertowego.
Podaje link: TUTAJ

W razie pytań - jestem do dyspozycji!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...