Skocz do zawartości

ekogrosek+to i tamto


Recommended Posts

Otóż: myślenie rozpocząć czas zacząć na poważnie….
Założenie: dom jednorodzinny, pow 105m2, gazu brak, więc grzanie oraz ciepła woda we własnym zakresie
Pierwotnie myślałem, że będę miał piec na ekogroszek. Ale z czasem luba ma stwierdziła, że chce kominek – chce i już i tutaj właściwie nie ma dyskusji. Więc pomyślałem: ok., zgoda ale – niech li to będzie kominek z płaszczem wodnym. Bo skoro już raz na rok go odpali to niech to cholerstwo wodę podgrzeje. I wszystko pięknie tylko, że ja nie mam pojęcia jak nagrzać wodę w lato. Znaczy się teoretycznie wiem ale jak to się ma do sezonu letniego z ekogrochem? Tu pomyślałem o solarach – niech słoneczko podgrzeje nam wodę gdy w pracy jesteśmy co by pieca od kwietnia do października nie odpalać. I teraz pytanie jak to połączyć: solary rurowe powiedzmy ze dwa panele, kominek oraz piec na ekogroch? Zaznaczam i podkreślam – w pompę ciepła się nie bawię: za drogi gips jak na start (konieczne odwierty). Wiem, że zbombardujecie mnie opiniami, że jednak pompa ciepła ale: pompa to koszt minimum 20000 piec na paliwo stałe to koszt 10000 – wiem, że eksploatacja droższa ale powiedzmy że traktuję to jako opłata na raty za ciepło. Więc jak to zebrać do kupy???

P.S. Widziałem na necie bojlery na 3 wężownice - ale to koszt około 5000PLNów - da się oś wymyślić taniej albo mądrzej?

P.S. 2 dodam bo może istotne: jeśli podliczy się koszta wszystkich systemów to wyjdzie koszt pompy - ale kominek ma być i już (może nie z płaszczem ale ma być), solary jak braknie kasy to nie będzie, a piec jak będzie krucho z kasą to się kupi zwykły za jakie 2tysiące - niestety ale jestem realistą i założenia czasem weryfikuję. Stąd wersja z pompą raczej nie wchodzi w rachubę. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Alternatywą dla planowanych przez Ciebie źródeł ciepła może być powietrzna pompa ciepła.
Takie rozwiązanie nie wymaga odwiertów, a przygotowanie CWU w ciepłym okresie jest realizowane z wysokim COP.
Tańsze modele pracują do temperatury DZ -7 oC, ale bez problemu znajdziesz także modele które rodzą sobie w obecnych temperaturach.

Innym rozwiązaniem może być zamiast zestawu solarnego PPCi na potrzeby CWU.
Takie pompy pracują bezproblemowo do temperatury DZ +7 oC, więc w Twoim przypadku akurat w przedziale temperatur kiedy kocioł CO ma wolne.

Skoro zakładasz że kotłem CO może być tkz. śmieciuch to dobrze by go było spiąć z jakimś buforem, a CWU realizować przepływowo przy pomocy wężownicy zanurzonej w zładzie wody technicznej.
Przy realizowaniu ogrzewania przy pomocy podłogówki zakres użytecznej energii cieplnej możliwy do wykorzystania jest całkiem spory, i zależy praktycznie wyłącznie od wielkości (pojemności) bufora (ten najtaniej wychodzi jeśli jest robiony własnoręcznie lub zlecony, a nie kupny).
A to przekłada się na stosunkową małą uciążliwość w obsłudze kotła CO.
Mając bufor odpowiedniej wielkości możesz nawet zrezygnować z "letnich" źródeł ciepła, bo rozpalenie kotła CO raz na tydzień zapewnia CWU dla tego okresu.
Rezygnując z solarów potrzebujesz baniak tylko z jedną wężownicą dla CWU, bo kocioł CO i kominek z PW wpinasz bezpośrednio do bufora, a rozbiór ciepła realizujesz przy pomocy pompy obiegowej układu grzewczego.
Są to wszystko rozwiązania wymagające pewnego zaangażowania, ale za to stosunkowo tanie jeśli chodzi o wprowadzenie je do użytku.
I co najważniejsze... sprawdzające się w praniu.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
O.K. Nadrobiłem duuuuuuużo zaległości i już co nieco bardziej łapię temat. Więc tak:
1) Piec na ekogroszek z funkcją śmieciucha (jesień/wiosna/zima)
2) Kominek z płaszczem wodnym (jesień/wiosna/zima)
3) powietrzna pompa ciepła lub solary (lato/wiosna/jesień)
4) bojler 140/200 litrów - jeszcze nie wiem
5) bufor ciepła

Koszty - czekam na kosztorys od wykonawcy ale tak jak patrzę po necie to:
1) około 8tyś
2) około 4tyś
3) około 4tyś
4) około 600zł
5) - ????????????

I teraz zapytania moje do Was:
- co jest bardziej wydajne czy pompa ciepła czy solary? Albo inaczej co byści zainstalowali u siebie i dlaczego?
- bufor ciepła - jak to się ma do całości, z tego co widzę za taki 1000litrów muszę zapłacić około 2500 i czy naprawdę warto?

Nie piszczie o rozwiązaniu gruntowa pompa ciepła bo po pierwsze nie stać mnie (wiem, że jak zsumować to co ja wkładam to wyjdzie to samo albo podobnie ale ja jadę na kredycie i jak mi braknie kasy to piec będzie za 2tysiące bez podajnika, kominek odłoży się w czasie a solary lub powietrzna pompa ciepła pójdzie w niepamięć).

Acha dom to 100m2 i dwoje mieszkańców - może kiedyś dojdą inni mieszkańcy ale przez czas jakiś jeszcze nie. Dom z Ytongu 25 ocieplony styropianem 15cm

Jani_63 czy mógłbyś mi to jaśniej przedstawić: "Rezygnując z solarów potrzebujesz baniak tylko z jedną wężownicą dla CWU, bo kocioł CO i kominek z PW wpinasz bezpośrednio do bufora, a rozbiór ciepła realizujesz przy pomocy pompy obiegowej układu grzewczego."?

Czy dobrze rozumiem, że CWU podpinam pod bufor? tak? Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Czy to dobra cena za robociznę: robocizna bez montażu urządzeń sanitarnych, grzejników, złożenia kotłowni , kominka, podłączenia do kanalizacji lub szamba około 5000PLN

czyli 5 kilo zł za instalacje C.O. i C.W.U gdzie mam 4 pomieszczenia na poddaszu (3pokoje+łazienka) na dole salon+łazienka+kuchnia+garaż.

Cena jest do przyjęcia czy szukać dalej?
Link do komentarza
Gość adiqq
Cytat

P.S. 2 dodam bo może istotne: jeśli podliczy się koszta wszystkich systemów to wyjdzie koszt pompy - ale kominek ma być i już (może nie z płaszczem ale ma być), solary jak braknie kasy to nie będzie, a piec jak będzie krucho z kasą to się kupi zwykły za jakie 2tysiące - niestety ale jestem realistą i założenia czasem weryfikuję. Stąd wersja z pompą raczej nie wchodzi w rachubę.



jeśli kominek musi być i już - to zrobiłbym najtańszym kosztem - bo poprzez analogię wnioskuję, że po początkowym entuzjazmie, przejdzie wam ochota na palenie - więc szkoda kasy...oczywiście bez płaszcza - ewentualnie z rozprowadzeniem - dodatkowy koszt niewielki.

nie chcesz żeby ci pisać o gruntówce - ja miałem podobne dylematy jak ty - stanęło na tym że:
- montujemy PC gruntowa+kominek z DGP(taka sama sytuacja jak u ciebie-żona się uparła i koniec)
- elewacji nie robimy (kasa) - jest tylko styro+siatka+klej
- piwnicy nie wykańczamy
- szaf wnękowych nie robimy
- drzwi wewnęrznych nie zrobiliśmy, zrobiliśmy tylko na parterze do łazienki i pokoju i drzwi garaż/dom (ale to zewnętrzne)
nie wspominam juz o ogrodzeniu,obejściu itd icon_biggrin.gif

tym oto sposobem, starczyło nam na PC (co bylo priorytetem)
teraz powolutku robimy resztę...drzwi wewnętrzne są już wszędzie, szafy wnękowe też...sukcesywnie robimy po trochu kolejne rzeczy....
Link do komentarza
adiqq - z całym szacunkiem ale: przeczytaj jeszcze raz moje posty. Uwierz, że chciałbym pójść Twoją drogą ale nie dam rady. Do tego przeczytaj to: od postu #1074

Może, ale bardzo wielkie może jeszcze raz bym przemyślał sprawę ale w sytuacji kiedy mógłbym zobaczyć na żywo jak to pracuje już u kogoś - ale nie znam nikogo takiego. I mimo wszystko to na same odwierty potrzebuje 20000 a gdzie reszta???

No kurka wodna realistą jestem..... Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość adiqq
nie czytam tamtego wątku regularnie - a jak w grę wchodzą tylko odwierty...no to niestety nie da rady raczej...
chociaż nie chce mi się wierzyć, że dla tak małego domu aż tak dużo ich potrzebujesz....
liczyłeś zapotrzebowanie na ciepło? - to klucz do wszystkiego...
nie widzę nigdzie linka do bloga budowlanego.... Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

zacznij od OZC....


Toś mi zagawozdkę dał.... Już ściągam "Audytor OZC 5.0 basic Demo " i pewnie będę miał tydzień z głowy....

A co z moim pytaniem: "czyli 5 kilo zł za instalacje C.O. i C.W.U gdzie mam 4 pomieszczenia na poddaszu (3pokoje+łazienka) na dole salon+łazienka+kuchnia+garaż.

Cena jest do przyjęcia czy szukać dalej?"
Link do komentarza
Na tyle się umówiłem za samą robociznę przy wodzie w miedzi - tylko rozprowadzenie rur!
Na szczęście patrzyłem na ręce ekipie - główne zasilanie pojechali 15mm rurką na 17 punktów odbioru, "bo woda w miedzi to się panie dobrze ślizga" - i wylecieli.

Ciężko się buduje w pasie nadmorskim - tu każdego obcego traktują jak krezusa, którego można do woli skubać.
Za koparkę do wykopów zapłaciłem 3000 ze zdjęciem humusu, a następnym razem podobna praca (wukopu pod GWC i szambo oraz zbiornik na deszczówkę) 300 zł, bo szefa nie było i panienka musiała pojechać z cennika...
Link do komentarza
Cytat

Na tyle się umówiłem za samą robociznę przy wodzie w miedzi - tylko rozprowadzenie rur!
Na szczęście patrzyłem na ręce ekipie - główne zasilanie pojechali 15mm rurką na 17 punktów odbioru, "bo woda w miedzi to się panie dobrze ślizga" - i wylecieli.

Ciężko się buduje w pasie nadmorskim - tu każdego obcego traktują jak krezusa, którego można do woli skubać.
Za koparkę do wykopów zapłaciłem 3000 ze zdjęciem humusu, a następnym razem podobna praca (wukopu pod GWC i szambo oraz zbiornik na deszczówkę) 300 zł, bo szefa nie było i panienka musiała pojechać z cennika...


Czyli rozumiem, że cena jest o.k.?

Najgorzej to jak człek się nie zna. Bo za jedną i tą samą sprawę jedni zawołają 100zł inni 1000zł i chyba tylko internet pozwala zweryfikować te czarne plamy na umyśle.
Link do komentarza
Moje zdanie w tym względzie może być nie miarodajne - mało przebywam w Polsce i tak naprawdę, mimo iż działam w budowlance, to do końca nie wiem co tu się dzieje, a w grę wchodzą też różnice regionalne... Przy budowie swojego domu mam wpadkę za wpadką cenową - buduję na wybrzeżu co dodaje smaczku tym wpadkom, ale po woli moja cierpliwość (i kasa icon_wink.gif się kończy!
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

A co z moim pytaniem: "czyli 5 kilo zł za instalacje C.O. i C.W.U gdzie mam 4 pomieszczenia na poddaszu (3pokoje+łazienka) na dole salon+łazienka+kuchnia+garaż.

Cena jest do przyjęcia czy szukać dalej?"


Przeciętnie wołają za punkt 100-130 zł to byś musiał mieć prawie 40 punktów!To ja zapłaciłem prawie dwa lata temu 2800 zł za instalacje c.o cwu i wyprowadzenie kanalizy - kuchnia,dwie łazienki, kotłownia i podłogówka w domu o pow prawie 140 m2.
Link do komentarza
Cytat

Przeciętnie wołają za punkt 100-130 zł to byś musiał mieć prawie 40 punktów!To ja zapłaciłem prawie dwa lata temu 2800 zł za instalacje c.o cwu i wyprowadzenie kanalizy - kuchnia,dwie łazienki, kotłownia i podłogówka w domu o pow prawie 140 m2.


Czyli szukam dalej...... Tylko punkt to jak to liczyć w przypadku podłogówki? Znaczy pomieszczenie = 1?
Link do komentarza
Gość adiqq
Cytat

Czyli szukam dalej...... Tylko punkt to jak to liczyć w przypadku podłogówki? Znaczy pomieszczenie = 1?



przy podłogówce standardowa cena to 100zł/m2
ja z moimi fachowcami umówiłem się inaczej - cena za robociznę od pętli - materiał kupowałem ja - wyszło sporo taniej...(w okolicy 60/m2 po podliczeniu materiału)
Link do komentarza
Cytat

przy podłogówce standardowa cena to 100zł/m2
ja z moimi fachowcami umówiłem się inaczej - cena za robociznę od pętli - materiał kupowałem ja - wyszło sporo taniej...(w okolicy 60/m2 po podliczeniu materiału)


Oczywiście że podstawą jest kwestia dogadania się z wykonawcą. Ale znamy życie i dobrze wiemy że instalatorzy mają swoje upusty i zazwyczaj będą optowali za wykonawstwem plus materiał. Ja postąpiłem dokładnie tak jak ty z jednym warunkiem że starałem się całość materiału tj. rury, rozdzielacze oraz złączki kupować tylko jednego systemu. Trzy lata temu cena 1 mkw wyszła u mnie podobnie.
Link do komentarza
No to teraz pytanie z innej beczki. Z tego co tu wyczytałem to na ogrzanie mojego przyszłego domu i zagrzanie wody w bojlerze 300l wystarczy mi piec o którym pisze jarecki-79 czyli SKAM-P Premium 12kW, oprócz tego pieca mam jeszcze na oku piec SAS EKO 17kW. I pytanie moje jest takie: w projekcie przewidziany pierwotnie był kocioł gazowy o mocy: 24kW. To czy przeliczniki dla kotłów gazowych są inne? Czy kotły gazowe dobiera się z zapasem a kotły na paliwo stałe dobrze jest dobrać optymalnie? Jednym słowem czy nie będę płakał, że kocioł 12kW jest za słaby?

P.S. z tym programem Audytor OZC 5.0 basic Demo nie mogę sobie poradzić…..
Link do komentarza
Gość adiqq
we wszystkich projektach kotły dobierane są ze sporym zapasem...nikt tego nie liczy, dla konkretnego wariantu - ma być pewnośc, że jak taki kocioł dasz, to starczy...zgodzisz, się że jak do domu o zapotrzebowaniu np 10kw damy kocioł 24kw to starczy? starczy....i tyle w tym temacie...
Link do komentarza
Cytat

we wszystkich projektach kotły dobierane są ze sporym zapasem...nikt tego nie liczy, dla konkretnego wariantu - ma być pewnośc, że jak taki kocioł dasz, to starczy...zgodzisz, się że jak do domu o zapotrzebowaniu np 10kw damy kocioł 24kw to starczy? starczy....i tyle w tym temacie...


O.K. Dzięki - może moje pytania są nieco głupie ale ja nigdy nie mieszkałem w domu do tego znam zaledwie kilka osób które mieszkają w domach ale to są domy z lat 60 więc nie bardzo dają jako takie porównanie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...