Skocz do zawartości

Instalacja alarmowa z elementami automatyki czy bez?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Po kolejnym włamaniu moja cierpliwość się wyczerpała. Nadszedł czas na instalację alarmową, choć budynek jeszcze w trakcie wykańczania
Alarm - okazuje się dość skomplikowanym zagadnieniem dla laika. Wynika to stąd, że jak się okazuje można upakować w tę instalację sporo innych funkcji (albo nie!). Szkoda mi takich możliwości, ale z drugiej strony nie chciałbym wyrzucić bezsensownie środków w błoto na mało skuteczne, a bywa problematyczne rozwiązania

Po pierwsze i najważniejsze - centrala zlokalizowana będzie w miejscu w którym nie ma zasięgu GSM. Wymagana była by centralka z anteną GSM na kablu, którą można by umieścić odpowiednio wyżej wewnątrz budynku.

W zasadzie okablowanie położyłem przed tynkami, a więc nie potrzebuję modułu bezprzewodowego, a przy okazji odpadają problemy z wymianą baterii w osprzęcie, choć możliwość bezproblemowej rozbudowy w przyszłości kusi...

Planowane czujki - dwie dymowo/temperaturowe, dwie dualne PIR/stłuczeniowe, cztery dualne PIR/Mikro Fala w pomieszczeniach typu wiatrołap (na zewnątrz - koty biegają po tych pomieszczeniach), kontaktrony/wibracja w drzwiach, antynapad i dwa sygnalizatory na zewnątrz.

W przyszłości czujniki zalania i sterowanie odcięciem wody, czujka gazu usypiającego, podłączenie z wideodomofonem, może sterowanie GWC

Teraz sedno pytania: jaką centralkę i dodatkowe komponenty dobrać? Czy czujka dualna PIR/MW nie zamęczy fałszywymi alarmami jeśli będzie umieszczona w wiatrołapie, bądź skierowana na elewację zewnętrzną, ale pod zadaszeniem? Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Po kolejnym włamaniu moja cierpliwość się wyczerpała. Nadszedł czas na instalację alarmową, choć budynek jeszcze w trakcie wykańczania
Alarm - okazuje się dość skomplikowanym zagadnieniem dla laika. Wynika to stąd, że jak się okazuje można upakować w tę instalację sporo innych funkcji (albo nie!). Szkoda mi takich możliwości, ale z drugiej strony nie chciałbym wyrzucić bezsensownie środków w błoto na mało skuteczne, a bywa problematyczne rozwiązania

Po pierwsze i najważniejsze - centrala zlokalizowana będzie w miejscu w którym nie ma zasięgu GSM. Wymagana była by centralka z anteną GSM na kablu, którą można by umieścić odpowiednio wyżej wewnątrz budynku.

W zasadzie okablowanie położyłem przed tynkami, a więc nie potrzebuję modułu bezprzewodowego, a przy okazji odpadają problemy z wymianą baterii w osprzęcie, choć możliwość bezproblemowej rozbudowy w przyszłości kusi...

Planowane czujki - dwie dymowo/temperaturowe, dwie dualne PIR/stłuczeniowe, cztery dualne PIR/Mikro Fala w pomieszczeniach typu wiatrołap (na zewnątrz - koty biegają po tych pomieszczeniach), kontaktrony/wibracja w drzwiach, antynapad i dwa sygnalizatory na zewnątrz.

W przyszłości czujniki zalania i sterowanie odcięciem wody, czujka gazu usypiającego, podłączenie z wideodomofonem, może sterowanie GWC

Teraz sedno pytania: jaką centralkę i dodatkowe komponenty dobrać? Czy czujka dualna PIR/MW nie zamęczy fałszywymi alarmami jeśli będzie umieszczona w wiatrołapie, bądź skierowana na elewację zewnętrzną, ale pod zadaszeniem?

Rozwiń  


Ja na Pana miejscu nie łączyłbym alarmu z automatyką... zawsze polecam klientom, aby był on autonomiczny.

Istnieje natomiast inteligentny system bezprzewodowy, który można połączyć z sygnałem pochodzącym z alarmu, dzięki temu cała "procedura obronna" rozpocznie się tak jak w przypadku, gdy automatyka do domu pochodziłaby z centralki alarmowej.

System, o którym piszę sterowany jest za pomocą komórki, tabletu, telefonu lub komputera PC. Podłączyć można do niego praktycznie wszystko. Czujki (zalania, dymu, tlenku węgla, dwutlenku węgla, ruchu, itd.) oraz elementy wykonawcze (urządzenia które np. włączają mechaniczną wentylację, zamykają bramę, odcinają dopływ wody do domu, itd.). Możliwe jest ustawienie scen (np. scena zalania odcina dopływ wody do domu, gdy czujnik zalania się uaktywni lub scena oglądania filmu (rozwinie się ekran projekcyjny, włączy się projektor, przygasnął lampy, itd.) Można także sterować ogrzewaniem, dzięki temu oszczędności sięgają 23% (system sam obniża temperaturę, gdy nie ma nikogo w domu).


System może być rozbudowywany, więc nie trzeba decydować się na zautomatyzowanie całego domu.
Cena? około 100zł/m2 - nie płaci Pan za okablowanie całego domu
Centrala? - coś podobnego do Pana DVD... może trochę mniejsze.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Po kolejnym włamaniu moja cierpliwość się wyczerpała. Nadszedł czas na instalację alarmową, choć budynek jeszcze w trakcie wykańczania
Alarm - okazuje się dość skomplikowanym zagadnieniem dla laika. Wynika to stąd, że jak się okazuje można upakować w tę instalację sporo innych funkcji (albo nie!). Szkoda mi takich możliwości, ale z drugiej strony nie chciałbym wyrzucić bezsensownie środków w błoto na mało skuteczne, a bywa problematyczne rozwiązania

Po pierwsze i najważniejsze - centrala zlokalizowana będzie w miejscu w którym nie ma zasięgu GSM. Wymagana była by centralka z anteną GSM na kablu, którą można by umieścić odpowiednio wyżej wewnątrz budynku.

W zasadzie okablowanie położyłem przed tynkami, a więc nie potrzebuję modułu bezprzewodowego, a przy okazji odpadają problemy z wymianą baterii w osprzęcie, choć możliwość bezproblemowej rozbudowy w przyszłości kusi...

Planowane czujki - dwie dymowo/temperaturowe, dwie dualne PIR/stłuczeniowe, cztery dualne PIR/Mikro Fala w pomieszczeniach typu wiatrołap (na zewnątrz - koty biegają po tych pomieszczeniach), kontaktrony/wibracja w drzwiach, antynapad i dwa sygnalizatory na zewnątrz.

W przyszłości czujniki zalania i sterowanie odcięciem wody, czujka gazu usypiającego, podłączenie z wideodomofonem, może sterowanie GWC

Teraz sedno pytania: jaką centralkę i dodatkowe komponenty dobrać? Czy czujka dualna PIR/MW nie zamęczy fałszywymi alarmami jeśli będzie umieszczona w wiatrołapie, bądź skierowana na elewację zewnętrzną, ale pod zadaszeniem?

Rozwiń  



Polecam centralę jak i osprzęt polskiej firmy SATEL. Centralę np. integrę 64 lub 128WRL ( droższa ale idzie na niej zrobić cuda ) Do tego oddzielny moduł powiadamiania np. GPRS T1 bądź T2. ( domyślam się że między centralą a miejscem gdzie ma być moduł został położony przewód np YDY 3x2x0,5 lub skrętka? )
Napisano (edytowany)
Do Integry 128WRL nie potrzebny jest oddzielny moduł GSM, bo ma go w sobie, ale nadal pozostaje problem wyprowadzenia anteny w miejsce gdzie będzie zasięg. Na razie stanąłem na tym, że najlepiej aby była to antena kierunkowa z zakończeniem kabla w standardzie SMA - może ktoś polecić coś sensownego (nie musi to być chiper-super sprzęt - wystarczy kilka dB zysku i kabel ok. 8-10m).

Kolejna zagwozdka - czy upakuję w obudowę dołączaną do Integry 128WRL: jedno rozszerzenie o 8 wejść, moduł SM-2, INT-VMG, ETHM-1do komunikacji z siecią? Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Do Integry 128WRL nie potrzebny jest oddzielny moduł GSM, bo ma go w sobie, ale nadal pozostaje problem wyprowadzenia anteny w miejsce gdzie będzie zasięg. Na razie stanąłem na tym, że najlepiej aby była to antena kierunkowa z zakończeniem kabla w standardzie SMA - może ktoś polecić coś sensownego (nie musi to być chiper-super sprzęt - wystarczy kilka dB zysku i kabel ok. 8-10m).

Kolejna zagwozdka - czy upakuję w obudowę dołączaną do Integry 128WRL: jedno rozszerzenie o 8 wejść, moduł SM-2, INT-VMG, ETHM-1do komunikacji z siecią?

Rozwiń  

Tylko kosztuje troszkę drogawo icon_smile.gif

Polecam tak czy inaczej SATELA.

Tylko na tym robię i gitara jest.
Napisano
  Cytat

Tylko kosztuje troszkę drogawo icon_smile.gif
Polecam tak czy inaczej SATELA.

Rozwiń  

Drogo czy tanio to zależy od skali i konfiguracji - zabezpieczam dom plus obiekt przyległy ok. 1200m2, a biorąc pod uwagę funkcje automatyki (nie widzę powodu dla którego miałbym dublować urządzenia osobno dla alarmu i osobno dla automatyki), to Integra 128WRL sterowana sieciowo, telefonicznie, z głosowym powiadamianiem o zdarzeniach (natychmiast po ich wystąpieniu) powinna dać radę (do 128 wejść i wyjść), dodatkowo dla żartu moduł informujący złodzieja przez "papugę"o rozwoju akcji zapobiegawczej... W końcu Integra 128WRL posiada też wbudowany moduł bezprzewodowy - przyda się w przyszłości kiedy będzie trzeba dołożyć jakieś urządzenia.

Okazało się, że wszystko ładnie upakowało się w standardowej obudowie.
Zamiast zwykłych czujek w wiatrołapach dołożyłem czujki zewnętrzne otrzymując w ten sposób strefę bezpieczeństwa wokół domu (wolałbym aby alarm płoszył złodzieja zanim narobi szkód). Do tego dołożyłem dyskretny monitoring, nadzorujący strefę zewnętrzną i jest chyba ok.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Co do instalacji alarmowych, to wiele osób podłącza swoje centralki do telefonów GSM. Trzeba pamiętać o tym, że w sklepie za kilkasert zł można kupić zagłuszcz telefoni GSM i mimo alarmu centralka nigdzie się nie dodzwoni. Czasem lepszym rozwiązaniem może okazać sie telefon stacjonarny pod warunkiem że kable do naszego mieszkania nie sa ułożone w widocznym miejscu.
Napisano
Stanęło na linii stacjonarnej, bo ma to rozwiązanie jeszcze kilka innych zalet (np. brak problemów z dzieleniem linii, utrudniającym komunikację z centralą). Dorzuciłem jeszcze kilka kontaktronów inercyjnych w oknach i jest komplet.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...