Skocz do zawartości

WM - problem z wyborem


Recommended Posts

Napisano
Witam

Potrzebuje małej rady od speców od instalacji WM z reku.
Muszę w ciągu kilku dni podjąć decyzję odnośnie rodzaju instalacji WM w nowym domku. (z poddaszem uż. - 122 m2)
Do tej pory byłem zdecydowany na instalacje opartą na kanałach DN 75/63, rozdzielaczach i skrzynkach rozprężnych.
Jednak po ostatniej rozmowie z jednym specem od WM mam wątpliwości.
Przekonywał mnie, że lepszym rozwiązaniem będzie instalacja na rurach sztywnych w połączeniu z kanałami prostokątnymi zalewanymi w posadzce na poddaszu (do anemostatów na parter), i na poddaszu nieużytkowym (do anemostatów na poddasze uż.).
Twierdzi że w inst. na rozdzielaczach i skrzynkach nie ma za bardzo możliwości regulacji (jedynie na anemostatach), a w tej drugiej można łatwo i dobrze wyregulować na przepustnicach.
Twierdzi jednocześnie że może zrobić tą pierwszą możliwość (i to nawet taniej niż tą druga), bo takie nie raz już robił, jak sobie klient życzył.
I że to nawet lepiej dla niego, bo sporo mniej roboty....aczkolwiek odradza i poleca kanały sztywne.

Więc pytanie, jak to jest z tą regulacją ? Czy faktycznie to może być problem ?
Nie ma żadnej możliwości regulacji (oprócz anemostatów) ?
Twierdzi, że jak niechcący ktoś ruszy anemostat po ich regulacji to wszystko będzie rozregulowane...prawda to ?
Napisano
Prawdą jest że instalacja zrobiona na "oko" bez projektu może być nieprzewidywalna.
Chęć robienia wszystkiego na przepustnicach świadczy właśnie o takim podejściu do tematu... przy ich użyciu łatwiej ukryć niekompetencję.
Prawidłowa zaprojektowana i policzona (wydajność poszczególnych strug powietrza) WM w zupełności się zadowoli "mikro" regulacją końcową na anemostatach.
Napisano
  Cytat

Prawdą jest że instalacja zrobiona na "oko" bez projektu może być nieprzewidywalna.
Chęć robienia wszystkiego na przepustnicach świadczy właśnie o takim podejściu do tematu... przy ich użyciu łatwiej ukryć niekompetencję.
Prawidłowa zaprojektowana i policzona (wydajność poszczególnych strug powietrza) WM w zupełności się zadowoli "mikro" regulacją końcową na anemostatach.

Rozwiń  



Ogólnie projekt WM jest...kupiony razem z projektem domu. Więc na "oko" raczej nie będzie. Wszystko jest policzone w projekcie.
Pytanie czy nie będzie za głośno "gwiżdzeć" z anemostatów ?
Napisano
Ja tylko dodam, że bez względu na to, czy strumień będzie tłumiła (regulowała) przepustnica, czy anemostat, to zawsze będzie to „kosztem” pozostałych pomieszczeń. To są naczynia połączone.
Napisano
Dlatego WM wykonana w/g dobrego projektu opartego na skrzynkach rozprężnych przy zbliżonej długości poszczególnych odnóg powinna być odporna na tą niedogodność.

  Cytat

Ogólnie projekt WM jest...kupiony razem z projektem domu. Więc na "oko" raczej nie będzie. Wszystko jest policzone w projekcie.
Pytanie czy nie będzie za głośno "gwiżdzeć" z anemostatów ?

Rozwiń  

Pytanie tylko czy jest policzona dla prędkości strug dla zapewnienia wymaganego minimum przepisami, czy dla maksymalnej wydajności centrali.
Druga sprawa to jaka centrala (o jakiej wydajności) jest proponowana w projekcie?
Ma zapewniać możliwość li tylko wentylowania, czy ma wydajność na tyle dużą oby można realizować funkcje przewietrzania. A ta już wymaga wydajności na poziomie minimum 0,6-0,8 kubatury/godzinę.
Jak projekt dobry to gwizdać nic nie będzie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...