Skocz do zawartości

ocieplenie łazienki


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich, mam dom drewniany i dostawione do tego szer 2m i dł 10m (murowane), wszystko jest ocieplone od zewnątrz styropianem 5cm, chcę zrobić łazienkę w pomieszczeniu murowanym czyli 3 ściany z pustaków i jedna drewniana z trzciną i tynkiem wapiennym. Pierwsze pytanie o ściany, co dać od strony drewnianej? zbijać ten stary tynk i trzcinę? docieplać ściany murowane od wewnątrz? Pytanie drugie o strop którego nie ma więc coś muszę zrobić, moja propozycja to wata 150cm na deski, pod deski folia paro przepuszczalna i płyta gipsowa, czy takie ocieplenie wystarczy? poddasze nie użytkowe i nie ocieplone, proszę o odpowiedź w tym temacie z góry dziękuję
Napisano
Można domyślać się, że w murowanej dobudówce ma być urządzona łazienka zatem od strony ściany drewnianej należy postawić również ściankę murowaną gr, 12 cm, co zapewni możliwość ułożenia na niej izolacji przeciwwilgociowej i wykończenie płytkami.

Ocieplenie od wewnątrz nie ma sensu - lepiej dołożyć dodatkową warstwę styropianu na zewnątrz.

Co do stropu - układ warstw na stropie drewnianym powinien być następujący (w kolejności od dołu):
- płyta g-k
- folia paroszczelna
- ocieplenie z wełny 12 - 30 cm
- folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja) i ewentualnie deski jako podłoga strychu.
Napisano (edytowany)
Cytat

Można domyślać się, że w murowanej dobudówce ma być urządzona łazienka zatem od strony ściany drewnianej należy postawić również ściankę murowaną gr, 12 cm, co zapewni możliwość ułożenia na niej izolacji przeciwwilgociowej i wykończenie płytkami.

Ocieplenie od wewnątrz nie ma sensu - lepiej dołożyć dodatkową warstwę styropianu na zewnątrz.

Co do stropu - układ warstw na stropie drewnianym powinien być następujący (w kolejności od dołu):
- płyta g-k
- folia paroszczelna
- ocieplenie z wełny 12 - 30 cm
- folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja) i ewentualnie deski jako podłoga strychu.



1. Dziękuję za odpowiedź, tak łazienka będzie w murowanej dobudówce
2. Od ściany drewnianej znajomy mi proponował że wystarczy tylko skuć stary tynk, położyć stelaże pod płyty g-k i na to płytki
3. Ocieplał od zewnątrz na razie nie będę bo to za duży koszt a chcę tą łazienkę wyprowadzić do normalnego stanu, a jeśli będę łazienkę robił w płytach g-k na stelażach 3cm to i tak zostanie luka miedzy płytą a ścianą więc opłaca się tam dać styropian?
4. Stropu obecnie nie ma, dopiero rozłożyłem i wypoziomowałem "łaty" do których przykręcę deski
-płyta g-k
-folia paroszczelna
-stelaż 3cm
-między stelażami styropian lub wełna
-folia paroprzepuszczalna
-deski
-można na te deski dać jeszcze jedną warstwę waty? chcę utrzymać mniej więcej wysokość 2,3 m
jeśli bym wybrał styropian zamiast wełny to też trzeba te folie dawać?

proszę o szybką odpowiedź gdyż już zaczynam działać a temperatura w środku coraz mniejsza a nie chciałbym wymieniać rur od wody Edytowano przez adamooo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Można domyślać się, że w murowanej dobudówce ma być urządzona łazienka zatem od strony ściany drewnianej należy postawić również ściankę murowaną gr, 12 cm, co zapewni możliwość ułożenia na niej izolacji przeciwwilgociowej i wykończenie płytkami.

......


cóż za daleko posunięty ten sceptycyzm, poza granice rozsądku, skoro płyty gk już nie wystarczą




Cytat

....
jeśli bym wybrał styropian zamiast wełny to też trzeba te folie dawać?

proszę o szybką odpowiedź gdyż już zaczynam działać a temperatura w środku coraz mniejsza a nie chciałbym wymieniać rur od wody


Kolego - daj tę folię, koszt paru zyli, niezależnie czy styro, czy wełna
ruch powietrza jakiś zawsze będzie, para wodna to nośnik ciepła więc możesz go tracić więcej bez folii

no i znajomy dobrze Ci zaproponował
Napisano
dziękuję za odpowiedź, czyli podsumowując: na ściany stelaż 3cm pomiędzy styro i na to płyta g-k na wszystkie ściany, strop/sufit płyta g-k, folia paroszczelna, stelaże i między nimi styropian, folia paro przepuszczalna, deski, wełna
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
mam jeszcze dwa pytania
1. strop zrobiłem tak jak pisaliście patrząc od dołu
płyta g-k
folia paroszczelna
styropian
folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja)
deski jako podłoga strychu
Chciałbym jeszcze ocieplić ten strop z góry. Pytanie: Jaką folię dać na deski przy takim układzie jak wyżej? Ocieplenie z góry będzie wełną a na tą wełnę też dać folię? Jaką?
2. Ściany z płyt g-k montowane na profilach stalowych, między ścianą a płytą g-k będzie szczelina około 3cm. Pytanie: czy na ściany mam też dać folię? Jaką? Szczelinę między ścianą a płytą gk wypełniać czymś? np styropian?
Napisano
Limit folii już wyczerpałeś icon_biggrin.gif
Wiatroizolację powinno się przykrywać ostatnią warstwę izolacji cieplnej, więc skoro planowałeś jeszcze kłaść kolejną warstwę wełny to się pośpieszyłeś.
No i czemu deskami nie zamkniesz końcowo tych warstw ocieplenia.

Czemu wyszła Ci tak duża szczelina między G-K a ścianą?
Normalnie tą dylatację maskuje się jakimś silikonem uzyskując w ten sposób szczelne połączenie elastyczne.
Zadbaj o dobrą wentylacje tej łazienki to z wilgocią nie będziesz miał problemów.
Folia paroszczelna na ścianie zewnętrznej murowanej ocieplonej od zewnątrz nie jest konieczna.
Połącz tylko dobrze tą z sufitu ze ścianą a będzie OK
Napisano
Cytat

Limit folii już wyczerpałeś icon_biggrin.gif
Wiatroizolację powinno się przykrywać ostatnią warstwę izolacji cieplnej, więc skoro planowałeś jeszcze kłaść kolejną warstwę wełny to się pośpieszyłeś.
No i czemu deskami nie zamkniesz końcowo tych warstw ocieplenia.

Czemu wyszła Ci tak duża szczelina między G-K a ścianą?
Normalnie tą dylatację maskuje się jakimś silikonem uzyskując w ten sposób szczelne połączenie elastyczne.
Zadbaj o dobrą wentylacje tej łazienki to z wilgocią nie będziesz miał problemów.
Folia paroszczelna na ścianie zewnętrznej murowanej ocieplonej od zewnątrz nie jest konieczna.
Połącz tylko dobrze tą z sufitu ze ścianą a będzie OK



po pierwsze temat ma prawie miesiąc a konkretnej odpowiedzi nie uzyskałem i wiedziałem tylko to co znajomy mi powiedział ale nie jestem pewny tego co mówi więc chciałem sprawdzić jeszcze, o wiatroizolacji nie pomyślałem że ma być ostatnia bo właśnie znajomy powiedział że jeszcze raz folie dać i wełnę i folię. Deski mogę jeszcze położyć na wełnę
po drugie ściana nie ma pionu, zrobiona jest konstrukcja stalowa ze stelaży, profili tak jak pisałem wcześniej, chodzi mi tu o przestrzeń między tymi profilami więc styropian 2cm tam się zmieści

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry. Chciałbym się dowiedzieć ile wynosi remont łazienki w bloku - stare budownictwo, z płyty (oczywiście na ten moment chodzi o szacunkowe koszty). Głównie chodzi mi o wymianę wanny na prysznic - wanna zajmuje całą długość łazienki co jest uciążliwe i niepotrzebnie kradnie sporą część miejsca. Do tego nowe płytki. Nad wymianą zlewu, czy toalety jeszcze się zastanawiam - będzie to pewnie zależne od kosztów.   Ile może wynieść całkowity koszt z robocizną dla standardowego metrażu +/- 5 metrów?
    • Komentarz dodany przez Tomek: Mam to od 45 lat i dziala jak marzenie
    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...