Skocz do zawartości

ocieplenie łazienki


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich, mam dom drewniany i dostawione do tego szer 2m i dł 10m (murowane), wszystko jest ocieplone od zewnątrz styropianem 5cm, chcę zrobić łazienkę w pomieszczeniu murowanym czyli 3 ściany z pustaków i jedna drewniana z trzciną i tynkiem wapiennym. Pierwsze pytanie o ściany, co dać od strony drewnianej? zbijać ten stary tynk i trzcinę? docieplać ściany murowane od wewnątrz? Pytanie drugie o strop którego nie ma więc coś muszę zrobić, moja propozycja to wata 150cm na deski, pod deski folia paro przepuszczalna i płyta gipsowa, czy takie ocieplenie wystarczy? poddasze nie użytkowe i nie ocieplone, proszę o odpowiedź w tym temacie z góry dziękuję
Napisano
Można domyślać się, że w murowanej dobudówce ma być urządzona łazienka zatem od strony ściany drewnianej należy postawić również ściankę murowaną gr, 12 cm, co zapewni możliwość ułożenia na niej izolacji przeciwwilgociowej i wykończenie płytkami.

Ocieplenie od wewnątrz nie ma sensu - lepiej dołożyć dodatkową warstwę styropianu na zewnątrz.

Co do stropu - układ warstw na stropie drewnianym powinien być następujący (w kolejności od dołu):
- płyta g-k
- folia paroszczelna
- ocieplenie z wełny 12 - 30 cm
- folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja) i ewentualnie deski jako podłoga strychu.
Napisano (edytowany)
Cytat

Można domyślać się, że w murowanej dobudówce ma być urządzona łazienka zatem od strony ściany drewnianej należy postawić również ściankę murowaną gr, 12 cm, co zapewni możliwość ułożenia na niej izolacji przeciwwilgociowej i wykończenie płytkami.

Ocieplenie od wewnątrz nie ma sensu - lepiej dołożyć dodatkową warstwę styropianu na zewnątrz.

Co do stropu - układ warstw na stropie drewnianym powinien być następujący (w kolejności od dołu):
- płyta g-k
- folia paroszczelna
- ocieplenie z wełny 12 - 30 cm
- folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja) i ewentualnie deski jako podłoga strychu.



1. Dziękuję za odpowiedź, tak łazienka będzie w murowanej dobudówce
2. Od ściany drewnianej znajomy mi proponował że wystarczy tylko skuć stary tynk, położyć stelaże pod płyty g-k i na to płytki
3. Ocieplał od zewnątrz na razie nie będę bo to za duży koszt a chcę tą łazienkę wyprowadzić do normalnego stanu, a jeśli będę łazienkę robił w płytach g-k na stelażach 3cm to i tak zostanie luka miedzy płytą a ścianą więc opłaca się tam dać styropian?
4. Stropu obecnie nie ma, dopiero rozłożyłem i wypoziomowałem "łaty" do których przykręcę deski
-płyta g-k
-folia paroszczelna
-stelaż 3cm
-między stelażami styropian lub wełna
-folia paroprzepuszczalna
-deski
-można na te deski dać jeszcze jedną warstwę waty? chcę utrzymać mniej więcej wysokość 2,3 m
jeśli bym wybrał styropian zamiast wełny to też trzeba te folie dawać?

proszę o szybką odpowiedź gdyż już zaczynam działać a temperatura w środku coraz mniejsza a nie chciałbym wymieniać rur od wody Edytowano przez adamooo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Można domyślać się, że w murowanej dobudówce ma być urządzona łazienka zatem od strony ściany drewnianej należy postawić również ściankę murowaną gr, 12 cm, co zapewni możliwość ułożenia na niej izolacji przeciwwilgociowej i wykończenie płytkami.

......


cóż za daleko posunięty ten sceptycyzm, poza granice rozsądku, skoro płyty gk już nie wystarczą




Cytat

....
jeśli bym wybrał styropian zamiast wełny to też trzeba te folie dawać?

proszę o szybką odpowiedź gdyż już zaczynam działać a temperatura w środku coraz mniejsza a nie chciałbym wymieniać rur od wody


Kolego - daj tę folię, koszt paru zyli, niezależnie czy styro, czy wełna
ruch powietrza jakiś zawsze będzie, para wodna to nośnik ciepła więc możesz go tracić więcej bez folii

no i znajomy dobrze Ci zaproponował
Napisano
dziękuję za odpowiedź, czyli podsumowując: na ściany stelaż 3cm pomiędzy styro i na to płyta g-k na wszystkie ściany, strop/sufit płyta g-k, folia paroszczelna, stelaże i między nimi styropian, folia paro przepuszczalna, deski, wełna
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
mam jeszcze dwa pytania
1. strop zrobiłem tak jak pisaliście patrząc od dołu
płyta g-k
folia paroszczelna
styropian
folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja)
deski jako podłoga strychu
Chciałbym jeszcze ocieplić ten strop z góry. Pytanie: Jaką folię dać na deski przy takim układzie jak wyżej? Ocieplenie z góry będzie wełną a na tą wełnę też dać folię? Jaką?
2. Ściany z płyt g-k montowane na profilach stalowych, między ścianą a płytą g-k będzie szczelina około 3cm. Pytanie: czy na ściany mam też dać folię? Jaką? Szczelinę między ścianą a płytą gk wypełniać czymś? np styropian?
Napisano
Limit folii już wyczerpałeś icon_biggrin.gif
Wiatroizolację powinno się przykrywać ostatnią warstwę izolacji cieplnej, więc skoro planowałeś jeszcze kłaść kolejną warstwę wełny to się pośpieszyłeś.
No i czemu deskami nie zamkniesz końcowo tych warstw ocieplenia.

Czemu wyszła Ci tak duża szczelina między G-K a ścianą?
Normalnie tą dylatację maskuje się jakimś silikonem uzyskując w ten sposób szczelne połączenie elastyczne.
Zadbaj o dobrą wentylacje tej łazienki to z wilgocią nie będziesz miał problemów.
Folia paroszczelna na ścianie zewnętrznej murowanej ocieplonej od zewnątrz nie jest konieczna.
Połącz tylko dobrze tą z sufitu ze ścianą a będzie OK
Napisano
Cytat

Limit folii już wyczerpałeś icon_biggrin.gif
Wiatroizolację powinno się przykrywać ostatnią warstwę izolacji cieplnej, więc skoro planowałeś jeszcze kłaść kolejną warstwę wełny to się pośpieszyłeś.
No i czemu deskami nie zamkniesz końcowo tych warstw ocieplenia.

Czemu wyszła Ci tak duża szczelina między G-K a ścianą?
Normalnie tą dylatację maskuje się jakimś silikonem uzyskując w ten sposób szczelne połączenie elastyczne.
Zadbaj o dobrą wentylacje tej łazienki to z wilgocią nie będziesz miał problemów.
Folia paroszczelna na ścianie zewnętrznej murowanej ocieplonej od zewnątrz nie jest konieczna.
Połącz tylko dobrze tą z sufitu ze ścianą a będzie OK



po pierwsze temat ma prawie miesiąc a konkretnej odpowiedzi nie uzyskałem i wiedziałem tylko to co znajomy mi powiedział ale nie jestem pewny tego co mówi więc chciałem sprawdzić jeszcze, o wiatroizolacji nie pomyślałem że ma być ostatnia bo właśnie znajomy powiedział że jeszcze raz folie dać i wełnę i folię. Deski mogę jeszcze położyć na wełnę
po drugie ściana nie ma pionu, zrobiona jest konstrukcja stalowa ze stelaży, profili tak jak pisałem wcześniej, chodzi mi tu o przestrzeń między tymi profilami więc styropian 2cm tam się zmieści

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gumowane rękawice ochronne to wyroby złożone z wielu materiałów, których w praktyce nie da się rozdzielić i następnie poddać przetworzeniu. W związku z tym traktowałbym je ogólnie jako odpady zmieszane.  Moim zdaniem najważniejsze będzie jednak to czy rękawice są zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne. Przy czym do tej grupy zalicza się nawet farby i lakiery, środki ochrony roślin, środki czystości itd. W takiej sytuacji zanieczyszczone rękawice również powinny być traktowane jako odpady niebezpieczne. W związku z czym zalecane jest ich przekazanie do punktu selektywnej zbiórki odpadów.  Będziemy w związku z tym mieć kolejno odpowiednią grupę, podgrupę oraz kod odpadu: 15 Odpady opakowaniowe; sorbenty; tkaniny do wycierania; materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach 15 02 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania i ubrania ochronne 15 02 02 Sorbenty; materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach); tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB).   Jeżeli natomiast rękawice nie będą zanieczyszczone substancjami klasyfikowanymi jako niebezpieczne, to będzie można je wyrzucić do pojemnika na odpady zmieszane. Grupa i podgrupa odpadów będzie w tym przypadku ta sama, jednak inny będzie kod odpadu: 15 02 03 Sorbenty; materiały filtracyjne; tkaniny do wycierania (np. szmaty; ścierki) i ubrania ochronne inne niż wymienione w 15 02 02.    Do odzieży lub tekstyliów takich rękawic zdecydowanie bym nie zaliczał. Jeden powód jest logiczny i praktyczny - i tak nie nadają się do przetworzenia. Drugi to natomiast kwestia formalna - ubrania ochronne mają własną grupę, podgrupę i kod w klasyfikacji. Natomiast odzież i tekstylia to odpowiednio: 20 Odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie 20 01 Odpady komunalne segregowane i gromadzone selektywnie (z wyłączeniem 15 01) 20 01 10 Odzież 20 01 11 Tekstylia   Odpowiednie kody można wyszukać chociażby tutaj: https://kartaewidencji.pl/katalog-odpadow/   Chociaż patrząc na to wszystko uważam, że przekroczyliśmy już granicę absurdu w kwestii segregacji śmieci. Nie bardzo sobie wyobrażam, że każdy będzie wywoził do PSZOK chociażby zużyte rękawiczki robocze, bo malował w nich ściany w pokoju, albo zakładał te rękawiczki używając środków czystości. W niektórych miejscach można trafić na radę, żeby takie rękawiczki zawinąć w foliową torebkę i też wyrzucić do odpadów zmieszanych. Osobiście uważam to za rozsądne.  No a przede wszystkim, absurdem jest to, że trzeba się przekopywać prze pogmatwane przepisy i klasyfikacje w tak podstawowych sprawach. Niedługo to trzeba będzie zaliczać obowiązkowe szkolenia.         
    • Jeśli ktoś jest uczulony na jad pszczół to nie chodzi boso i ma pod ręką autostrzykawkę z adrenaliną.      Nawet angielskie uniwersytety zaczynają rezygnować z dwustuletnich, równiutko wystrzyżonych trawników, żeby nie odstręczać od siebie młodych talentów, zainteresowanych ochroną planety.
    • Dziękuję za opinię i wyedukowanie w temacie. Raczej przyjmę do serca, bo to oznacza dla mnie mniej roboty  
    • Nie ma żadnej potrzeby dokładania czegokolwiek. Powiem nawet więcej, wewnętrzne ocieplenie może stwarzać niechciane problemy, bo zmieni rozkład temperatur w ścianie i punkt zamarzania pary wodnej może przesunąć się na cegłę ściany i cegła będzie kruszała. Dlatego tynkuj spokojnie i nie zawracaj sobie głowy.       Nie. To tylko pozornie poprawi izolacyjność, ale powtarzam, może narobić wiele szkód. Wewnętrzne docieplenia w ogóle stwarzają wiele problemów, czego na Twojej trzcinie uniknięto, tynkując ją wapnem. Które dość skutecznie wychwytuje parę wodną. Ale nie warto w to wchodzić, skoro masz docieplenie na zewnątrz.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...