Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
adamooo

ocieplenie łazienki

Recommended Posts

Witam wszystkich, mam dom drewniany i dostawione do tego szer 2m i dł 10m (murowane), wszystko jest ocieplone od zewnątrz styropianem 5cm, chcę zrobić łazienkę w pomieszczeniu murowanym czyli 3 ściany z pustaków i jedna drewniana z trzciną i tynkiem wapiennym. Pierwsze pytanie o ściany, co dać od strony drewnianej? zbijać ten stary tynk i trzcinę? docieplać ściany murowane od wewnątrz? Pytanie drugie o strop którego nie ma więc coś muszę zrobić, moja propozycja to wata 150cm na deski, pod deski folia paro przepuszczalna i płyta gipsowa, czy takie ocieplenie wystarczy? poddasze nie użytkowe i nie ocieplone, proszę o odpowiedź w tym temacie z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Można domyślać się, że w murowanej dobudówce ma być urządzona łazienka zatem od strony ściany drewnianej należy postawić również ściankę murowaną gr, 12 cm, co zapewni możliwość ułożenia na niej izolacji przeciwwilgociowej i wykończenie płytkami.

Ocieplenie od wewnątrz nie ma sensu - lepiej dołożyć dodatkową warstwę styropianu na zewnątrz.

Co do stropu - układ warstw na stropie drewnianym powinien być następujący (w kolejności od dołu):
- płyta g-k
- folia paroszczelna
- ocieplenie z wełny 12 - 30 cm
- folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja) i ewentualnie deski jako podłoga strychu.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Można domyślać się, że w murowanej dobudówce ma być urządzona łazienka zatem od strony ściany drewnianej należy postawić również ściankę murowaną gr, 12 cm, co zapewni możliwość ułożenia na niej izolacji przeciwwilgociowej i wykończenie płytkami.

Ocieplenie od wewnątrz nie ma sensu - lepiej dołożyć dodatkową warstwę styropianu na zewnątrz.

Co do stropu - układ warstw na stropie drewnianym powinien być następujący (w kolejności od dołu):
- płyta g-k
- folia paroszczelna
- ocieplenie z wełny 12 - 30 cm
- folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja) i ewentualnie deski jako podłoga strychu.



1. Dziękuję za odpowiedź, tak łazienka będzie w murowanej dobudówce
2. Od ściany drewnianej znajomy mi proponował że wystarczy tylko skuć stary tynk, położyć stelaże pod płyty g-k i na to płytki
3. Ocieplał od zewnątrz na razie nie będę bo to za duży koszt a chcę tą łazienkę wyprowadzić do normalnego stanu, a jeśli będę łazienkę robił w płytach g-k na stelażach 3cm to i tak zostanie luka miedzy płytą a ścianą więc opłaca się tam dać styropian?
4. Stropu obecnie nie ma, dopiero rozłożyłem i wypoziomowałem "łaty" do których przykręcę deski
-płyta g-k
-folia paroszczelna
-stelaż 3cm
-między stelażami styropian lub wełna
-folia paroprzepuszczalna
-deski
-można na te deski dać jeszcze jedną warstwę waty? chcę utrzymać mniej więcej wysokość 2,3 m
jeśli bym wybrał styropian zamiast wełny to też trzeba te folie dawać?

proszę o szybką odpowiedź gdyż już zaczynam działać a temperatura w środku coraz mniejsza a nie chciałbym wymieniać rur od wody Edytowano przez adamooo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Można domyślać się, że w murowanej dobudówce ma być urządzona łazienka zatem od strony ściany drewnianej należy postawić również ściankę murowaną gr, 12 cm, co zapewni możliwość ułożenia na niej izolacji przeciwwilgociowej i wykończenie płytkami.

......


cóż za daleko posunięty ten sceptycyzm, poza granice rozsądku, skoro płyty gk już nie wystarczą




Cytat

....
jeśli bym wybrał styropian zamiast wełny to też trzeba te folie dawać?

proszę o szybką odpowiedź gdyż już zaczynam działać a temperatura w środku coraz mniejsza a nie chciałbym wymieniać rur od wody


Kolego - daj tę folię, koszt paru zyli, niezależnie czy styro, czy wełna
ruch powietrza jakiś zawsze będzie, para wodna to nośnik ciepła więc możesz go tracić więcej bez folii

no i znajomy dobrze Ci zaproponował
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziękuję za odpowiedź, czyli podsumowując: na ściany stelaż 3cm pomiędzy styro i na to płyta g-k na wszystkie ściany, strop/sufit płyta g-k, folia paroszczelna, stelaże i między nimi styropian, folia paro przepuszczalna, deski, wełna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mam jeszcze dwa pytania
1. strop zrobiłem tak jak pisaliście patrząc od dołu
płyta g-k
folia paroszczelna
styropian
folia paroprzepuszczalna (wiatroizolacja)
deski jako podłoga strychu
Chciałbym jeszcze ocieplić ten strop z góry. Pytanie: Jaką folię dać na deski przy takim układzie jak wyżej? Ocieplenie z góry będzie wełną a na tą wełnę też dać folię? Jaką?
2. Ściany z płyt g-k montowane na profilach stalowych, między ścianą a płytą g-k będzie szczelina około 3cm. Pytanie: czy na ściany mam też dać folię? Jaką? Szczelinę między ścianą a płytą gk wypełniać czymś? np styropian?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Limit folii już wyczerpałeś icon_biggrin.gif
Wiatroizolację powinno się przykrywać ostatnią warstwę izolacji cieplnej, więc skoro planowałeś jeszcze kłaść kolejną warstwę wełny to się pośpieszyłeś.
No i czemu deskami nie zamkniesz końcowo tych warstw ocieplenia.

Czemu wyszła Ci tak duża szczelina między G-K a ścianą?
Normalnie tą dylatację maskuje się jakimś silikonem uzyskując w ten sposób szczelne połączenie elastyczne.
Zadbaj o dobrą wentylacje tej łazienki to z wilgocią nie będziesz miał problemów.
Folia paroszczelna na ścianie zewnętrznej murowanej ocieplonej od zewnątrz nie jest konieczna.
Połącz tylko dobrze tą z sufitu ze ścianą a będzie OK
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Limit folii już wyczerpałeś icon_biggrin.gif
Wiatroizolację powinno się przykrywać ostatnią warstwę izolacji cieplnej, więc skoro planowałeś jeszcze kłaść kolejną warstwę wełny to się pośpieszyłeś.
No i czemu deskami nie zamkniesz końcowo tych warstw ocieplenia.

Czemu wyszła Ci tak duża szczelina między G-K a ścianą?
Normalnie tą dylatację maskuje się jakimś silikonem uzyskując w ten sposób szczelne połączenie elastyczne.
Zadbaj o dobrą wentylacje tej łazienki to z wilgocią nie będziesz miał problemów.
Folia paroszczelna na ścianie zewnętrznej murowanej ocieplonej od zewnątrz nie jest konieczna.
Połącz tylko dobrze tą z sufitu ze ścianą a będzie OK



po pierwsze temat ma prawie miesiąc a konkretnej odpowiedzi nie uzyskałem i wiedziałem tylko to co znajomy mi powiedział ale nie jestem pewny tego co mówi więc chciałem sprawdzić jeszcze, o wiatroizolacji nie pomyślałem że ma być ostatnia bo właśnie znajomy powiedział że jeszcze raz folie dać i wełnę i folię. Deski mogę jeszcze położyć na wełnę
po drugie ściana nie ma pionu, zrobiona jest konstrukcja stalowa ze stelaży, profili tak jak pisałem wcześniej, chodzi mi tu o przestrzeń między tymi profilami więc styropian 2cm tam się zmieści

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam dokładnie te meble łazienkowe https://bokaro.pl/oferty/lara z tym, że ja kupiłam dwa słupki, nic się z nimi nie dzieję,  meble są bardzo dobrej jakości.
    • To co mnie do niego przekonało to cieńsza warstwa i właściwości samopoziomujące. Nie znam żadnego dobrego fachowca od miksokreta, a takiej posadzki byle kto dobrze nie zrobi. Anhydryt jeśli ma dobrze dobrane proporcje składników jest trudny do spartaczenia. Ja wydałem na tę wylewkę 40 zł na m2 na gotowo - czy miksokret jest tańszy?
    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...