Skocz do zawartości

Zamek w drzwiach gerda


Recommended Posts

Napisano
Witam

Mam pewien problem z zamkiem w drzwiach Gerda. Zamek działał dobrze do pewnej głupiej sytuacji. A mianowicie słysząc domofon po chwili chciałem otworzyć zamknięty na dwa razy zamek od środka kluczem, po przekręceniu i otworzeniu drzwi okazało się że kolega zdążył z drugiej strony włożyć klucz do zamka i od tamtej pory zamek działa jak by odwrotnie. Jeżeli zapatka jest schowana całkowicie nie można wyjąć klucza z żadnej strony, trzeba przekręcić klucz raz w prawo żeby zapatka się troche wysunęła i dopiero można wyjąć klucz. Oczywiście utrudnia to znacznie otwieranie i zamykanie drzwi bo przy otwartych drzwiach nie można wyjąć klucza. Czy można to jakoś powrócić do stanu poprzedniego czy konieczna jest naprawa??

Pozdrawiam
Napisano
Najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić całą wkładkę. Jaka to jest wkładka to dowiesz się tylko w jeden sposób ,wykręcając ją z drzwi. Kupując nową najlepiej udaj si ę ze starą wkładka abyś kupił taka samą bo są różne,różniste mam na myśli wymiary.
  • 3 lata temu...
Napisano
Wkładka nie miała zamontowanego bezpiecznego sprzęgła. Jak kolega włożył klucz z drugiej strony i razem z tobą przekręcił to zabierak we wkładce się przesunął. Można ją naprawić, tylko jak jest to wkładka nieatestowana to koszt naprawy będzie większy niż cena nowej.
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A to wkładki się naprawia? Przy obecnych cenach jest to chyba bezsensowne. Tanie wkładki są po prostu tanie i jakoś nie widzę tu opłacalności. Z drugiej strony, drogie dobre atestowane wkładki, mają działać bez zarzutu i ja jakoś bym nie zaufał takiej wkładce po regeneracji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...