Skocz do zawartości

Które farby wybrać do malowania dachu?


Recommended Posts

Witam,
Bardzo proszę o poradę w kwestii dobrania odpowiedniej farby do malowania blachy.
Zamieszczę kilka zdjęć jak to wygląda teraz:
http://img18.imageshack.us/img18/1984/img20120802171405.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/5347/im...20802171458.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2126/img20120802171520.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/9632/img20120802171533.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/8103/im...20802171547.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/3622/im...20802171317.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/820/img20120802171331.jpg

Blacha jest fabrycznie pomalowana. Rdzy nie znalazłem aczkolwiek zbalkonu ciężko wszsędzie dojrzeć.
Będę sam malował (robię w wykończeniówce). Niestety na naszych materiałach nie znam się kompletnie.
Chodzi o to, że do umycia blachy polecają mi taki płyn do mieszania z wodą. Nie mogę go znaleźć na necie
ale miesza się go litr na pięć wody i tym myje (odtłuszcza).
Do blachy polecono mi (Castorama) bezpodkładową farbę Nobiles. Skoro blacha nie jest surowa tylko już ma podkład więc powinna być ok.
Znowu firma, która była wyceniać chce malować podkładem i farbą Radach. Mam w związku z tym parę pytań Smile
1. Czym lepiej odtłuści się blachę?
- benzyna ekstrakcyjna?
- ten magiczny wodny płyn?
- woda amoniakalna?
2. Dawać podkład czy od razu farbą wykończeniową?
3. Jakich firm farb użyć? Chodzi o to, że mogę dołożyć i wziąść coś lepszego aby było tylko dobrej jakości i poleżało na dachu parę lat dłużej.
4. Ile warstw malować? Powiedziano mi, że dwie trzeba.

Dzięki za rady i pomoc.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Bardzo proszę o poradę w kwestii dobrania odpowiedniej farby do malowania blachy.
Zamieszczę kilka zdjęć jak to wygląda teraz:
http://img18.imageshack.us/img18/1984/img20120802171405.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/5347/im...20802171458.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/2126/img20120802171520.jpg
http://img35.imageshack.us/img35/9632/img20120802171533.jpg
http://img821.imageshack.us/img821/8103/im...20802171547.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/3622/im...20802171317.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/820/img20120802171331.jpg

Blacha jest fabrycznie pomalowana. Rdzy nie znalazłem aczkolwiek zbalkonu ciężko wszsędzie dojrzeć.
Będę sam malował (robię w wykończeniówce). Niestety na naszych materiałach nie znam się kompletnie.
Chodzi o to, że do umycia blachy polecają mi taki płyn do mieszania z wodą. Nie mogę go znaleźć na necie
ale miesza się go litr na pięć wody i tym myje (odtłuszcza).
Do blachy polecono mi (Castorama) bezpodkładową farbę Nobiles. Skoro blacha nie jest surowa tylko już ma podkład więc powinna być ok.
Znowu firma, która była wyceniać chce malować podkładem i farbą Radach. Mam w związku z tym parę pytań Smile
1. Czym lepiej odtłuści się blachę?
- benzyna ekstrakcyjna?
- ten magiczny wodny płyn?
- woda amoniakalna?
2. Dawać podkład czy od razu farbą wykończeniową?
3. Jakich firm farb użyć? Chodzi o to, że mogę dołożyć i wziąść coś lepszego aby było tylko dobrej jakości i poleżało na dachu parę lat dłużej.
4. Ile warstw malować? Powiedziano mi, że dwie trzeba.

Dzięki za rady i pomoc.

Pozdrawiam.




Najważniejsze to przygotowanie podłoża. Papier ścierny 40 lub 60 i/lub szczota druciana i cały dach zmatowić ze szczególnym uwzględnieniem jakiś pęcherzy lub rdzawych ognisk. Potem należy odtłuścić całą malowaną powierzchnie. Można umyć dach ciepłą wodą z dużą ilością płynu "ludwik" a po przepłukaniu przetrzeć jeszcze np, benzyna ekstarkcyjną dla pewności.

Przykładowo produkt Fawinyl C dekoralu na rdzę cortanin, Produkty Polifarb Łódź, obiło mi się też o uszy takie nazwy jak Cynkal, Rust-Kill, Lowicyn, jest tego mnóstwo. Nie polecam jednak produktów jednowarstwowych o cudownych własciościach.
Link do komentarza
Dzięki za odpowiedź. Czyli dobrze umyć wodą z płynem, spłukać to dobrze wszystko (myjką ciśnieniową?) i benzyną.
Też jestem zdania, że podkład + farba lepszy zestaw niż jednoskładnikowy wynalazek.
Jeżeli chodzi o ten 'Radach'... ciężka sprawa, nigdzie tego nie ma.
W sumie będę na podkarpaciu niebawem, może tam znajdę.

Czy ja wiem z tym matowieniem? Ten podkład, który już jest na blasze już jest taki szorstki, może lepiej nie używać niczego ściernego gdyż to już jest jakieś zabezpieczenie i niewskazane jest 'odsłanianie' surowej blachy mimo iż będzie malowana?
Czyli tak:
- umyć.. wiem jak
- podkład.. jaki? jakiej firmy?
- wierzchnia warstwa.. jedna, dwie? szukać 'Radach' czy jakaś inna?

Dzięki icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Najlepiej zasięgnąć opinii producenta blachy. Przygotowanie powierzchni to jedno a malowanie to drugie. W Twoim przypadku nie malujemy "surowej" blachy tylko już pomalowaną więc nad tym podkładem bym się poważnie zastanowił. Dobór farby (skład chemiczny) koniecznie skonsultuj z producentem blachy bo możesz sobie narobić kłopotu. Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Proszę odpowiedzi na wszystkie pytania:
.................................


Skończ kolego z tą beznadziejną reklamą,ileż można? tracisz wiarygodność w swoich poradach reklamując sklep (nie będę wnikał czyj) we wszystkich ostatnio poruszonych przez Ciebie tematach.
:spam:
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Blacha wygląda całkiem dobrze. Gorzej wyglądające blachy można zregenerować.
Rdza z pewnością się znajdzie. Miejsca korozji wymagają dodatkowego oczyszczenia ściernego i zabezpieczenia.

Nobiles i Radach to farby poliwinylowe. Wybór przeciętny.
Polecam farby specjalistyczne do zastosowań przemysłowych, zaliczane do akrylowych - z doświadczenia lepsze od poliwinylowych (nie mylić z akrylowymi farbami do wnętrz).
Do odtłuszczacza trudno się odnieść, ponieważ nie podałeś nazwy.
Benzyny ekstrakcyjnej nie polecam, ponieważ wbrew pozorom jest tłusta.
Nadaje się do usuwania naklejek z lodówki, ale do dachów nie koniecznie.
Woda amoniakalna to handlowa nazwa roztworu amoniaku w wodzie.
Amoniak do odtłuszczania się nadaje, ale może nie usunąć wszystkich zabrudzeń.
W profesjonalnym odtłuszczaniu dachów amoniak jest tylko jednym ze składników.
Nie ma jednego, uniwersalnego preparatu do odtłuszczania.
Na przykład czarne osady z sadzy wymagają osobnego preparatu.
Nie podałeś sposobu, w jaki chcesz odtłuszczać a to bardzo istotne.

Czy dawać podkład czy od razu farbę?
To zależy od rodzaju farby i przygotowania podłoża. Rdzę koniecznie należy zabezpieczyć podkładem miejscowo przed malowaniem.

Moim zdaniem lepiej dołożyć do lepszej farby i mieć spokój na dłużej. Ilość warstw również zależy od rodzaju farby. Grubość powłoki wynika ze sposobu nakładania farby. Najlepszy efekt daje agregat malarski bezpowietrzny, ale jest to niezbyt popularna metoda wśród osób malujących dach samodzielnie.

Zgadzam się z przedmówcą, że najważniejsze jest przygotowanie podłoża, jednak nie polecam płynu ludwik ani benzyny ekstrakcyjnej.
Odnośnie farb jednowarstwowych - nie wszystkie mają "cudowne właściwości" - informacja nie jest precyzyjna, ponieważ wśród farb jednowarstwowych są farby różnego rodzaju. Grubość nie jest równa jakości. Nie może być za cienko a za grubo jest bez sensu. Lepiej dać jedną warstwę profesjonalnej farby niż dwie warstwy farby przeciętnej - w praktyce nie dotyczy to jednak wszystkich farb i dotyczy malowania natryskowego.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...