Przemek111 Napisano 24 lipca 2012 #1 Napisano 24 lipca 2012 Witam. Chcę założyć rynny na budynku gospodarczym, tylko mam taki problem że krokwie są za krótkie i końce ich (po ok 0,5m) są w złym stanie. Problem polega na tym że nie mam jak zamocować deski czołowej. Czy można do każdej krokwi dobić po około metrowym kawałku kantówki aby je przedłużyć i do tego przymocować deski czołowe?
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 25 lipca 2012 #2 Napisano 25 lipca 2012 Może zamieści Pan jakiś rysunek, bo z opisu nie bardzo wiadomo jak ten okap wygląda.
Przemek111 Napisano 25 lipca 2012 Autor #3 Napisano 25 lipca 2012 Cytat Może zamieści Pan jakiś rysunek, bo z opisu nie bardzo wiadomo jak ten okap wygląda. Zrobiłem zdjęcie. Mam dwa odcinki- na zdjęciu odcinek 5m, drugi 9,5m. W przyszłym roku prawdopodobnie będę zmieniał dach na papę, będzie deskowanie. Haków na rynny nie chcę bo krokwie są na końcach zbutwiałe i słabo się będą trzymać. I jeszcze pytanie: deskowanie mocuje się bezpośrednio do krokwi tak? Jeśli deskowanie będzie deską 25mm to czy wysunąć deskę czołową 25mm nad krokwie aby zlicować z deskowaniem? I jeszcze jedno...facet w tartaku nie miał desek suszonych więc powiedział, że na czołową może być surowa i że się nie powygina- dobrze mówił?
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 26 lipca 2012 #4 Napisano 26 lipca 2012 Jeśli końce krokwi są zbutwiałe to przede wszystkim trzeba je wzmocnić mocując z boku drewniane nakładki. Do nich można będzie przybić deskę czołową, przy czym, pod papą powinien być umieszczony pas nadrynnowy z blachy. 1
Przemek111 Napisano 26 lipca 2012 Autor #5 Napisano 26 lipca 2012 Cytat Jeśli końce krokwi są zbutwiałe to przede wszystkim trzeba je wzmocnić mocując z boku drewniane nakładki. Do nich można będzie przybić deskę czołową, przy czym, pod papą powinien być umieszczony pas nadrynnowy z blachy. Myśle o przybiciu ok metrowej długości kantówek o wymiarach podobnych do krokwi. A co z tą "surowością" desek z mojego poprzedniego posta?
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 27 lipca 2012 #6 Napisano 27 lipca 2012 Pojęcie "surowości" jest względne - zależy jak długo leżały na składzie i w tartaku. Dużą wigotność można wyraźnie wyczuć dotykiem, a gdy przy przecinaniu wióry nie zapychają zębów piły to można uznać, że drewno dostatecznie wyschło. Oczywiście przed zamocowaniem powinno być zaimpregnowane preparatem ochronnym do stosowania na zewnątrz. 1
retrofood Napisano 1 sierpnia 2012 #7 Napisano 1 sierpnia 2012 Cytat a gdy przy przecinaniu wióry nie zapychają zębów piły to można uznać, że drewno dostatecznie wyschło. A całkiem suche jest wtedy, kiedy po przetarciu papierem ściernym np. 100, pył drzewny nie zapycha nam go, tylko taki arkusz, czy taśmę można z pyłu wytrzepać. 1
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się