Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Przemek111

deska czołowa

Recommended Posts

Witam. Chcę założyć rynny na budynku gospodarczym, tylko mam taki problem że krokwie są za krótkie i końce ich (po ok 0,5m) są w złym stanie. Problem polega na tym że nie mam jak zamocować deski czołowej. Czy można do każdej krokwi dobić po około metrowym kawałku kantówki aby je przedłużyć i do tego przymocować deski czołowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Może zamieści Pan jakiś rysunek, bo z opisu nie bardzo wiadomo jak ten okap wygląda.



Zrobiłem zdjęcie. Mam dwa odcinki- na zdjęciu odcinek 5m, drugi 9,5m. W przyszłym roku prawdopodobnie będę zmieniał dach na papę, będzie deskowanie. Haków na rynny nie chcę bo krokwie są na końcach zbutwiałe i słabo się będą trzymać. I jeszcze pytanie: deskowanie mocuje się bezpośrednio do krokwi tak? Jeśli deskowanie będzie deską 25mm to czy wysunąć deskę czołową 25mm nad krokwie aby zlicować z deskowaniem? I jeszcze jedno...facet w tartaku nie miał desek suszonych więc powiedział, że na czołową może być surowa i że się nie powygina- dobrze mówił?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli końce krokwi są zbutwiałe to przede wszystkim trzeba je wzmocnić mocując z boku drewniane nakładki. Do nich można będzie przybić deskę czołową, przy czym, pod papą powinien być umieszczony pas nadrynnowy z blachy.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeśli końce krokwi są zbutwiałe to przede wszystkim trzeba je wzmocnić mocując z boku drewniane nakładki. Do nich można będzie przybić deskę czołową, przy czym, pod papą powinien być umieszczony pas nadrynnowy z blachy.


Myśle o przybiciu ok metrowej długości kantówek o wymiarach podobnych do krokwi. A co z tą "surowością" desek z mojego poprzedniego posta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pojęcie "surowości" jest względne - zależy jak długo leżały na składzie i w tartaku. Dużą wigotność można wyraźnie wyczuć dotykiem, a gdy przy przecinaniu wióry nie zapychają zębów piły to można uznać, że drewno dostatecznie wyschło. Oczywiście przed zamocowaniem powinno być zaimpregnowane preparatem ochronnym do stosowania na zewnątrz.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a gdy przy przecinaniu wióry nie zapychają zębów piły to można uznać, że drewno dostatecznie wyschło.



A całkiem suche jest wtedy, kiedy po przetarciu papierem ściernym np. 100, pył drzewny nie zapycha nam go, tylko taki arkusz, czy taśmę można z pyłu wytrzepać.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
    • A podzielisz się, tak w skrócie, czym uzasadnia to że te szmaragdy tańsze? Bardzo mnie to zaintrygowalo. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...