Skocz do zawartości

Wieniec i nadproże - jak połączyć zbrojenie?


Recommended Posts

Przymierzamy się do zbrojenia stropu monolitycznego wraz z wieńczem i nadprożami (będą betonowane razem) i mam pewne wątpliwości.

Czytam projekt i zastanawiam się jak połączyć ze sobą zbrojenie wieńca oraz nadproży (tych są dwa rodzaje: wysokie nad oknami, i niższe nad przejściami wewnątrz). Zakładam że nie należy przerywać samych wieńców w miejscach gdzie występują nadproża ale dokładać pręty nadproży i wiązać je wspólnie. Nie mam pewności jednak czy nie należy "uwspólnić" pewnych prętów, szczególnie gdy np, górne pręty wieńca są grubsze jak górne pręty nadproża?

Czy możecie podpowiedzieć jak to rozwiązać (staramy się budować raczej samodzielnie w miarę możliwości)?
Niżej rysunek z wieńcem (W1) i dwoma typowymi rodzajami nadproży (N1, N5). Czy W1+N1 "uwspólnić" jak w wariancie A, czy napakować jak w B? Co do W1+N5 chyba trzeba dać wszystkie pręty (bo wieńcowe tutaj cieńsze od nadprożowych)?

DSC01446.jpg

Edytowano przez grzeniu666 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

jeżeli to nie jakieś ekstremalne konstrukcje, to wersja A dla każdego z przypadków jest wystarczająca
belka w środku belki nic nie daje

Rozwiń  


Wielkie dzięki za odpowiedź. Chyba mi się budowa na głowę rzuciła, po raz tysiąc pierwszy otworzyłem projekt i w nadprożach N5 górą mam fi 12 a tylko dołem fi 16. Sprawa jasna, wsjo będzie wg. wersji A icon_smile.gif Pozdrawiam!
Link do komentarza
No i znów się trochę zawiesiłem icon_confused.gif Jak widzę w projekcie zbrojenie podporowe mam opisane jako "fi 12 co 15" (dołem: 2kier. fi 12 co 15), co jak sądzę wyklucza raczej popularne rozwiązanie z odginaniem co drugiego dolnego do góry przy podporach (szczególnie że w wielu miejscach górne sięga >1/3 rozpiętości!) i oznacza użycie "podwójnych L-ek".

Pytanie moje jest następujące: jaką średnicę i gęstość prętów rozdzielczych przyjąć (na rys. żółte kropki) dla prętów górnych? Chyba nie musi to być również fi12 co 15, może wystarczy jakie fi 8 co 30 (bo i bez tego ten nasz strop 140m2 jak sumuję weźmie ze 3,5 t stali icon_cry.gif ) ? Niżej uproszzcony rysunek i fragment proj. konstrukcji.

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg



Pomożecie...?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
    • Cenna uwaga, bo ja tych blach nie pozaginałem. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...