Skocz do zawartości

ogrzewanie wody


PaniSmith

Recommended Posts

No ja mogę Ci polecić galmeta 140 l z podwójną wężownicą ,z anodą,emaliowany z opcja z grzałką elektryczną.
Mam takiego ,ale i kilku znajomych tez używa tej firmy i chwalą sobie. Jeszcze co mi wpadło ostatnio w ucho to podobno galmet robi również dla firmy Red lub pod tą nazwą, nie wiem do końca ale produkt niczym się nie różni.
Link do komentarza
Z tego co wiem to do solarów musisz mieć osobny zasobnik taki z pompą i całym oprzyrządowaniem co by się wyłączało jak nie będzie potrzebne czy coś, on potem współpracuje z kotłem . Więc nie inwestuj zbyt wiele bo szkoda kasy znajdź w miarę tani bo nie o trwałość w twoim wypadku chodzi tylko o to co by do końca gwarancji wytrzymał.
Link do komentarza
Cytat

dziękuję - jeszcze jedno pytanie - czy ten boiler działa również na prąd w lecie - gdyby nie było rozpalane w piecu? Czy można go podłączyć pod solary?


Tak ,jak kupisz opcję z grzałka elektryczną. Do solarów jest innego typu ,przede wszystkim o wiele większy ,coś około 300 litrów. Jeżeli planujesz zamontować solary to kupując solary masz już oryginalny zbiornik buforowy w komplecie i nie będą nosem kręcić którzy będą montować solary,ale można oczywiście osobno też kupić .

Ja za galmeta 140 l ale bez grzałki płaciłem w grudniu 2011 niecałe 500 zł.
Link do komentarza
Cytat

Ja mam do solarów 180 l. i wystarcza na naszą 5 osobowa rodzinkę używaliśmy 120 l Altech'a z grzałką i nigdy nie brakowało nam ciepłej wody.


Wiem,że są mniejsze ,ale jak dopytywałem to każdy radził aby brać większy ,że względu na wolniejsze nagrzewanie wody. W końcu zrezygnowałem ze solarów ze względu na finanse,więc tematu dalej nie drążyłem.
Link do komentarza
Cytat

Wiem,że są mniejsze ,ale jak dopytywałem to każdy radził aby brać większy ,że względu na wolniejsze nagrzewanie wody. W końcu zrezygnowałem ze solarów ze względu na finanse,więc tematu dalej nie drążyłem.


Mi gmina dopłacała 60%, a i przepraszam za wprowadzenie w błąd M mi własnie wyjaśnił, że nasz bufor od solarów ma 250 l. icon_redface.gif
Link do komentarza
Cytat

Mi gmina dopłacała 60%, a i przepraszam za wprowadzenie w błąd M mi własnie wyjaśnił, że nasz bufor od solarów ma 250 l. icon_redface.gif


Nic nie szkodzi icon_biggrin.gif rzeczą ludzką jest się mylić icon_razz.gif
No właśnie dobrze,że wspomniałaś o dofinansowaniu do solarów.
Link do komentarza
Cytat

czyli wniosek taki - są boilery kilku firm, pojemność ok 120 - 150l na trzy osoby, kosztowo w okolicach 400 - 1000zł, które grzeją wodę na prąd i potem można je podłączyć do pieca.. Lepsze są bez anody magnezowej i z osłoną, tak?



...mniej - wiecej icon_biggrin.gif , ale 120 to bedzie ciutkę mały .Jak Wam przyjdzie ochotka się kąpać po kolei - to ostatni może mieć chłodnawo icon_neutral.gif .

Link do komentarza
Jeśli docelowo nie będzie gazu – zamiast solarów i grzałki elektrycznej, warto rozważyć pompę ciepła do CWU. Koszt takiego ustrojstwa, z zasobnikiem 150 – 200l, zaczyna się od 5.000zł.

Takie rozwiązanie gwarantuje niskie koszty uzyskania CWU poza sezonem grzewczym. W przeciwieństwie do solarów CWU jest zawsze – bezobsługowo, o stałej temperaturze, w wystarczających ilościach.
Link do komentarza
Cytat

czyli wniosek taki - są boilery kilku firm, pojemność ok 120 - 150l na trzy osoby, kosztowo w okolicach 400 - 1000zł, które grzeją wodę na prąd i potem można je podłączyć do pieca.. Lepsze są bez anody magnezowej i z osłoną, tak?


Bez anody to tak,że odpada jej wymiana,ale czy bez znaczy lepiej ? trudno powiedzieć to zależy jaką masz wodę.
A co do bojlera to jeżeli zależy Ci na szybkim grzaniu to z płaszczem wodnym , wtedy koszt około 1000 zł a jeżeli z podwójną wężownicą to koszt około 500 zł.Bojlery muszą być do podłączenia do pieca c.o. i posiadać grzałkę elektryczna bo jeżeli kupisz bojler tylko elektryczny to mogą być problemy z podłączeniem do pieca.
Link do komentarza
Cytat

Jeśli docelowo nie będzie gazu – zamiast solarów i grzałki elektrycznej, warto rozważyć pompę ciepła do CWU. Koszt takiego ustrojstwa, z zasobnikiem 150 – 200l, zaczyna się od 5.000zł.

Takie rozwiązanie gwarantuje niskie koszty uzyskania CWU poza sezonem grzewczym. W przeciwieństwie do solarów CWU jest zawsze – bezobsługowo, o stałej temperaturze, w wystarczających ilościach.




Mówimy o pompie powietrznej - nie tej z wymiennikiem wkopanym w ogródku icon_mrgreen.gif


BTW - latem może chodzić jako klima icon_cool.gif
Link do komentarza
Cytat

hej patrzyłam na te pompy powietrza - koszt prądu przy ekonomicznej pracy pompy to ok 60 - 80zł/mc a cena dużo wyższa niż boilera. Natomiast nie bardzo wiem jaki jest koszt boilera - ogrzewania samej wody. Czy to aż taka różnica, że warto inwestować w pompę?



Skoro przy PCi koszt uzyskania CWU jest 60 - 80zł/m-c, to z bojlera elektrycznego będzie od 180 do 240zł/m-c

dopisałem:

Ale kto tak wyliczył, bo to daje średnie dzienne zużycie CWU na poziomie od 250 do 350 l, czyli odpowiednio od 7,5 do 10,5m3 w miesiacu. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nie szukaj. Tam było (musiało być) bardzo duże zużycie CWU.

Można oszacować, że Twoja rodzina zużyje średnio 150l CWU o temp. około 45 stopni.
Licząc to na złotówki (+ ewentualne straty) , wychodzi, że przy ogrzewaniu bojlerem elektrycznym, koszt to 120zł – 150zł/m-c, a przy PCi, to 40 – 50zł/m-c
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
Cytat

witam
mam wielką prośbę o poradę - jak dobrać boiler który będzie mi ogrzewał wodę w domu? Mieszkają 3 osoby, dom ma 140m, planowane ogrzewanie to piec na ekogroszek... Chciałabym nie wydawać zbyt wiele, końcówka budowy, wiadomo nie jest wesoło..


Polecam pompę ciepła do cwu.
Nasza nowa pompa vitocal 060A przygotuje ciepłą wodę dla czterech osób za 42 PLN miesięcznie. Ma wbudowany zasobnik na cwu, jest przeznaczona do modernizacji instalacji stałopalnych, gdzie ma poprawić komfort przygotowania ciepłej wody, a więc brak czyszczenia kotła w okresie poza sezonem grzewczym, mniejsze roczne zużycie paliwa, czystsze powietrze itd.
Cennik: TUTAJ
Link do komentarza
Cytat

Polecam pompę ciepła do cwu.
Nasza nowa pompa vitocal 060A przygotuje ciepłą wodę dla czterech osób za 42 PLN miesięcznie. Ma wbudowany zasobnik na cwu, jest przeznaczona do modernizacji instalacji stałopalnych, gdzie ma poprawić komfort przygotowania ciepłej wody, a więc brak czyszczenia kotła w okresie poza sezonem grzewczym, mniejsze roczne zużycie paliwa, czystsze powietrze itd.
Cennik: TUTAJ



To było kilka lat temu. Proponuje informację o Nowych pompach umieścić w Nowych postach.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Wszystko zależy od stylu życia. Znam rodzinę co zużywa 80l CWU i taką, która w tym samym czasie 200.



Oczywiście, profil zużycia wody zależy od ilości osób i od preferencji - każda rodzina jest inna, ale przecież nie jest konieczne, by cały zasobnik ciepłej wody wykorzystać - zużyjemy mniej ciepłej wody - mniej energii zostanie zużyte do ponownego jej przygotowania, a jak przyjadą goście - nie trzeba się martwić o ciepłą wodę dla każdego, jak powiększy się rodzina - modernizować nie musimy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z całym szacunkiem, ale pół metra wełny to nie przesada? U nas przy 20cm Pur bez ogrzewania jest 15°C przy 0°C na zewnątrz. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Ja też pilnowałem spadków, ale ja właśnie tak jak Zenek pisze nie dawałem w ogóle kamienia pod rury, właśnie z tego powodu, żeby cała woda, którą będzie przefiltrowana przez grys wpłynęła do rury, nie do warstwy kamienia pod nią, bo po to są te rury, żeby zebrać wodę i ją odprowadzić dalej do studzienki. U mnie na każdy metr jest 2cm spadku, a że koparkowy był mistrzem, tak spadku prawie w ogóle nie trzeba było poprawiać, trochę tylko podskorobałem gdzieniegdzie sztychówką i dzięki temu spadki idą prawie idealnie w lini prostej. Ja na Twoim miejscu autorze rurę drenażową wpuściłbym pod rurę kanalizacyjną, tak mam zrobione u siebie, ale wymagało to utrzymanie odpowiedniego spadku na drugiej z kolei ścianie domu. U mnie drenaż kończy się około 60cm poniżej poziomu podłogi w piwnicy, a zaczyna się w granicach 20cm po po przeciwnej stronie domu. Kamień kupiłem tanio, bo za dwie czteroośki zapłaciłem 2.5tys zł, weszło ~30 ton, obsypane jest prawie do samej góry i zawinięte wszystko geowłókniną. Obrzeża z 2.5m krawężników są wokół całego domu i do samej góry przy ścianach jest kamień, docelowo wysypię tam jakiś drobny ozdobny czarny. Za obrzeżami jest 10cm ziemi na geowłókninie, bo wykop w najgłębszym miejscu szeroki był na pół metra. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Prawda: Również przestrzegam przed firma PBI Borys Iwanow. Kompletnie nie zagescili podsypki pod fundamentem, przez co opada nam posadzka, deweloper nie poczuwa się do odpowiedzialności i odrzuca rękojmię. I śmieje się, że możemy sobie iść do sądu. I pójdziemy!
    • Żeby drenaż cały czas funkcjonował prawidłowo, to trzeba zachować kolejność poszczególnych warstw  filtracyjnych, to chroni drenaż  przed zamuleniem.      Nie ma to znaczenia nawet gdyby nie było rur drenarskich a sam tłuczeń zamiast nich, wykorytowanie w wykopie ze spadkiem do studzienki wystarczy, drenaż by funkcjonował.   Jest tylko jeden warunek, woda znajdująca się w tym tłuczniu musi mieć gdzie odpłynąć, czyli potrzebna jest studzienka, odpowiednie spadki  z odpływem poniżej tego drenażu.  Rury drenarskie tylko umożliwiają szybsze odprowadzenie tej wody.   W glinie są żyły żwirowe, którymi woda przemieszcza za się latami bez trudu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...