Skocz do zawartości

ogrzewanie wody


PaniSmith

Recommended Posts

Napisano
witam
mam wielką prośbę o poradę - jak dobrać boiler który będzie mi ogrzewał wodę w domu? Mieszkają 3 osoby, dom ma 140m, planowane ogrzewanie to piec na ekogroszek... Chciałabym nie wydawać zbyt wiele, końcówka budowy, wiadomo nie jest wesoło..
Napisano
No ja mogę Ci polecić galmeta 140 l z podwójną wężownicą ,z anodą,emaliowany z opcja z grzałką elektryczną.
Mam takiego ,ale i kilku znajomych tez używa tej firmy i chwalą sobie. Jeszcze co mi wpadło ostatnio w ucho to podobno galmet robi również dla firmy Red lub pod tą nazwą, nie wiem do końca ale produkt niczym się nie różni.
Napisano
Z tego co wiem to do solarów musisz mieć osobny zasobnik taki z pompą i całym oprzyrządowaniem co by się wyłączało jak nie będzie potrzebne czy coś, on potem współpracuje z kotłem . Więc nie inwestuj zbyt wiele bo szkoda kasy znajdź w miarę tani bo nie o trwałość w twoim wypadku chodzi tylko o to co by do końca gwarancji wytrzymał.
Napisano
Cytat

dziękuję - jeszcze jedno pytanie - czy ten boiler działa również na prąd w lecie - gdyby nie było rozpalane w piecu? Czy można go podłączyć pod solary?


Tak ,jak kupisz opcję z grzałka elektryczną. Do solarów jest innego typu ,przede wszystkim o wiele większy ,coś około 300 litrów. Jeżeli planujesz zamontować solary to kupując solary masz już oryginalny zbiornik buforowy w komplecie i nie będą nosem kręcić którzy będą montować solary,ale można oczywiście osobno też kupić .

Ja za galmeta 140 l ale bez grzałki płaciłem w grudniu 2011 niecałe 500 zł.
Napisano
Ja mam do solarów 180 l. i wystarcza na naszą 5 osobowa rodzinkę używaliśmy 120 l Altech'a z grzałką i nigdy nie brakowało nam ciepłej wody.
Napisano
Cytat

Ja mam do solarów 180 l. i wystarcza na naszą 5 osobowa rodzinkę używaliśmy 120 l Altech'a z grzałką i nigdy nie brakowało nam ciepłej wody.


Wiem,że są mniejsze ,ale jak dopytywałem to każdy radził aby brać większy ,że względu na wolniejsze nagrzewanie wody. W końcu zrezygnowałem ze solarów ze względu na finanse,więc tematu dalej nie drążyłem.
Napisano
Cytat

Wiem,że są mniejsze ,ale jak dopytywałem to każdy radził aby brać większy ,że względu na wolniejsze nagrzewanie wody. W końcu zrezygnowałem ze solarów ze względu na finanse,więc tematu dalej nie drążyłem.


Mi gmina dopłacała 60%, a i przepraszam za wprowadzenie w błąd M mi własnie wyjaśnił, że nasz bufor od solarów ma 250 l. icon_redface.gif
Napisano
Cytat

Mi gmina dopłacała 60%, a i przepraszam za wprowadzenie w błąd M mi własnie wyjaśnił, że nasz bufor od solarów ma 250 l. icon_redface.gif


Nic nie szkodzi icon_biggrin.gif rzeczą ludzką jest się mylić icon_razz.gif
No właśnie dobrze,że wspomniałaś o dofinansowaniu do solarów.
Napisano
czyli wniosek taki - są boilery kilku firm, pojemność ok 120 - 150l na trzy osoby, kosztowo w okolicach 400 - 1000zł, które grzeją wodę na prąd i potem można je podłączyć do pieca.. Lepsze są bez anody magnezowej i z osłoną, tak?
Napisano
Cytat

czyli wniosek taki - są boilery kilku firm, pojemność ok 120 - 150l na trzy osoby, kosztowo w okolicach 400 - 1000zł, które grzeją wodę na prąd i potem można je podłączyć do pieca.. Lepsze są bez anody magnezowej i z osłoną, tak?



...mniej - wiecej icon_biggrin.gif , ale 120 to bedzie ciutkę mały .Jak Wam przyjdzie ochotka się kąpać po kolei - to ostatni może mieć chłodnawo icon_neutral.gif .

Napisano
Jeśli docelowo nie będzie gazu – zamiast solarów i grzałki elektrycznej, warto rozważyć pompę ciepła do CWU. Koszt takiego ustrojstwa, z zasobnikiem 150 – 200l, zaczyna się od 5.000zł.

Takie rozwiązanie gwarantuje niskie koszty uzyskania CWU poza sezonem grzewczym. W przeciwieństwie do solarów CWU jest zawsze – bezobsługowo, o stałej temperaturze, w wystarczających ilościach.
Napisano
Cytat

czyli wniosek taki - są boilery kilku firm, pojemność ok 120 - 150l na trzy osoby, kosztowo w okolicach 400 - 1000zł, które grzeją wodę na prąd i potem można je podłączyć do pieca.. Lepsze są bez anody magnezowej i z osłoną, tak?


Bez anody to tak,że odpada jej wymiana,ale czy bez znaczy lepiej ? trudno powiedzieć to zależy jaką masz wodę.
A co do bojlera to jeżeli zależy Ci na szybkim grzaniu to z płaszczem wodnym , wtedy koszt około 1000 zł a jeżeli z podwójną wężownicą to koszt około 500 zł.Bojlery muszą być do podłączenia do pieca c.o. i posiadać grzałkę elektryczna bo jeżeli kupisz bojler tylko elektryczny to mogą być problemy z podłączeniem do pieca.
Napisano
Cytat

Jeśli docelowo nie będzie gazu – zamiast solarów i grzałki elektrycznej, warto rozważyć pompę ciepła do CWU. Koszt takiego ustrojstwa, z zasobnikiem 150 – 200l, zaczyna się od 5.000zł.

Takie rozwiązanie gwarantuje niskie koszty uzyskania CWU poza sezonem grzewczym. W przeciwieństwie do solarów CWU jest zawsze – bezobsługowo, o stałej temperaturze, w wystarczających ilościach.




Mówimy o pompie powietrznej - nie tej z wymiennikiem wkopanym w ogródku icon_mrgreen.gif


BTW - latem może chodzić jako klima icon_cool.gif
Napisano
hej patrzyłam na te pompy powietrza - koszt prądu przy ekonomicznej pracy pompy to ok 60 - 80zł/mc a cena dużo wyższa niż boilera. Natomiast nie bardzo wiem jaki jest koszt boilera - ogrzewania samej wody. Czy to aż taka różnica, że warto inwestować w pompę?
Napisano (edytowany)
Cytat

hej patrzyłam na te pompy powietrza - koszt prądu przy ekonomicznej pracy pompy to ok 60 - 80zł/mc a cena dużo wyższa niż boilera. Natomiast nie bardzo wiem jaki jest koszt boilera - ogrzewania samej wody. Czy to aż taka różnica, że warto inwestować w pompę?



Skoro przy PCi koszt uzyskania CWU jest 60 - 80zł/m-c, to z bojlera elektrycznego będzie od 180 do 240zł/m-c

dopisałem:

Ale kto tak wyliczył, bo to daje średnie dzienne zużycie CWU na poziomie od 250 do 350 l, czyli odpowiednio od 7,5 do 10,5m3 w miesiacu. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Nie szukaj. Tam było (musiało być) bardzo duże zużycie CWU.

Można oszacować, że Twoja rodzina zużyje średnio 150l CWU o temp. około 45 stopni.
Licząc to na złotówki (+ ewentualne straty) , wychodzi, że przy ogrzewaniu bojlerem elektrycznym, koszt to 120zł – 150zł/m-c, a przy PCi, to 40 – 50zł/m-c
Napisano
hmm PC wydaje się być ciekawym rozwiązaniem, można wtedy całkiem pominąć solary... tylko teraz pytanie jak dobrać to urządzenie do domu... bo koszt pompy w porównaniu do solarów też dużo niższy..
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

witam
mam wielką prośbę o poradę - jak dobrać boiler który będzie mi ogrzewał wodę w domu? Mieszkają 3 osoby, dom ma 140m, planowane ogrzewanie to piec na ekogroszek... Chciałabym nie wydawać zbyt wiele, końcówka budowy, wiadomo nie jest wesoło..


Polecam pompę ciepła do cwu.
Nasza nowa pompa vitocal 060A przygotuje ciepłą wodę dla czterech osób za 42 PLN miesięcznie. Ma wbudowany zasobnik na cwu, jest przeznaczona do modernizacji instalacji stałopalnych, gdzie ma poprawić komfort przygotowania ciepłej wody, a więc brak czyszczenia kotła w okresie poza sezonem grzewczym, mniejsze roczne zużycie paliwa, czystsze powietrze itd.
Cennik: TUTAJ
Napisano
Cytat

Polecam pompę ciepła do cwu.
Nasza nowa pompa vitocal 060A przygotuje ciepłą wodę dla czterech osób za 42 PLN miesięcznie. Ma wbudowany zasobnik na cwu, jest przeznaczona do modernizacji instalacji stałopalnych, gdzie ma poprawić komfort przygotowania ciepłej wody, a więc brak czyszczenia kotła w okresie poza sezonem grzewczym, mniejsze roczne zużycie paliwa, czystsze powietrze itd.
Cennik: TUTAJ



To było kilka lat temu. Proponuje informację o Nowych pompach umieścić w Nowych postach.
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Wszystko zależy od stylu życia. Znam rodzinę co zużywa 80l CWU i taką, która w tym samym czasie 200.



Oczywiście, profil zużycia wody zależy od ilości osób i od preferencji - każda rodzina jest inna, ale przecież nie jest konieczne, by cały zasobnik ciepłej wody wykorzystać - zużyjemy mniej ciepłej wody - mniej energii zostanie zużyte do ponownego jej przygotowania, a jak przyjadą goście - nie trzeba się martwić o ciepłą wodę dla każdego, jak powiększy się rodzina - modernizować nie musimy.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 🟩 SIATKI I PRĘTY KOMPOZYTOWE GRP – MĄDRA ALTERNATYWA DLA STALI ✅ 3x tańsze. ✅ 9x lżejsze. ✅ Bez rdzy. ✅ Z CE i ISO. Jeśli nadal zbroisz beton stalą, to wiedz, że istnieje sprawdzone i certyfikowane rozwiązanie: kompozytowe zbrojenie z włókna szklanego GRP od TROKOTEX – polskiego producenta z 40-letnim doświadczeniem. 🧱 Co oferujemy: 🔹 Siatki kompozytowe GRP – na fundamenty, wylewki, posadzki, podłogi, prefabrykaty 🔹 Pręty kompozytowe GRP (w kręgach i odcinkach) – od fi6 do fi16 mm 🔹 Produkty z certyfikatem CE, ISO 9001, ISO 14001, KOT 💪 Dlaczego kompozyt? Nie koroduje – odporność na sól, wilgoć, chemię Nie przewodzi ciepła – idealny pod ogrzewanie podłogowe Lekki – łatwy transport i montaż bez ciężkiego sprzętu Wytrzymały – nie ustępuje stalowym zamiennikom Ekonomiczny – mniej strat, niższe koszty robocizny Ekologiczny – żywotność do 100 lat, zero rdzy i strat 📦 Kup online: 👉 https://sklep.trokotex.pl/ Próbki wysyłamy GRATIS.
    • A to już zależy od zastosowanego impregnatu i efektu jaki chce uzyskać inwestor.
    • To nie przepisy się zmieniły tylko ich interpretacja.  Te zawarte w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych w tym względzie nie zmieniły się od ich przyjęcia w 2002 r. Prawie tak samo brzmiały stosowne zapisy w rozporządzeniu z roku 1994 (to też § 14), chociaż były nieco bardziej szczegółowe i lepiej sformułowane. Największe znaczenie mają więc zapisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. 2022 Poz. 1225, z późniejszymi zmianami).   § 14. 1. Do działek budowlanych oraz do budynków i urządzeń z nimi związanych należy zapewnić dojście i dojazd umożliwiający dostęp do drogi publicznej, odpowiednie do przeznaczenia i sposobu ich użytkowania oraz wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej, określonych w przepisach odrębnych. Szerokość jezdni stanowiącej dojazd nie może być mniejsza niż 3 m. 2. Dopuszcza się zastosowanie dojścia i dojazdu do działek budowlanych w postaci ciągu pieszo-jezdnego, pod warunkiem że ma on szerokość nie mniejszą niż 5 m, umożliwiającą ruch pieszy oraz ruch i postój pojazdów. 3. Do budynku i urządzeń z nim związanych, wymagających dojazdów, funkcję tę mogą spełniać dojścia, pod warunkiem że ich szerokość nie będzie mniejsza niż 4,5 m.   Obecnie te przepisy są przez część urzędników interpretowane w ten sposób, że zasadniczo droga prowadząca do budynku powinna mieć przynajmniej 5 m. To jest niejako punkt wyjścia. Natomiast 4,5 m dojścia to przypadek szczególny, co do którego nie ma jasnej interpretacji. Natomiast 3 m to w tej interpretacji minimalna szerokość samej jezdni, jeżeli jest ona częścią drogi, obejmującej również choćby chodnik.  Natomiast dawniej interpretowano to w ten sposób, że wystarczająca minimalna szerokość drogi wynosi 3 m i przynajmniej tyle musi mieć jej jezdnia. Na tej podstawie akceptowano drogi o szerokości 3 m. Ponadto przypominam, że w razie braku chodnika pieszy może zgodnie z prawem poruszać się po jezdni, kierowca ma zaś obowiązek zachowania w takiej sytuacji szczególnej ostrożności.   Dotychczasowe stanowisko sądów i opinie prawników przychylają się jednak do starej interpretacji, uznając 3 m za wystarczającą szerokość drogi dojazdowej. Polecam do przeczytania:   https://www.mpoia.pl/index.php/dzialalnosc/zespol-rzeczoznawcow?view=article&id=1790&catid=39 https://serwisy.gazetaprawna.pl/nieruchomosci/artykuly/1494335,jaka-szerokosc-drogi-dojazdowej-do-dzialki-nowe-prawo-budowlane.html   Generalnie stanowisko jest takie, że to właśnie § 14.1 zawierający wymóg dostosowania drogi do potrzeb, a przy tym zapewnienia jezdni o szerokości nie mniejszej niż 3 m jest podstawową ogólną regulacją. Natomiast te zawarte w kolejnych (§ 14.2 oraz § 14.3) są przypadkami szczególnymi. Na to wskazuje sama konstrukcja tego przepisu, kolejność podania wymagań. Ponadto wskazuje na to również brzmienie § 14 w wersji z roku 1994.   Jest więc podstawa, żeby odwoływać się od decyzji. Tu przepisy prawa nie są jednoznaczne, to kwestia ich interpretacji. Ewentualnie jest też możliwość wystąpienia do właściwego ministra o jednorazową zgodę o odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych. Jest tu jeszcze jedno ważne zastrzeżenie. Jeżeli w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy określono minimalną szerokość dróg dojazdowych to podważyć te zapisy będzie trudno. Samorząd ma bowiem prawo zamieścić tam wymagania ostrzejsze, niż przewidują to przepisy ogólne. Ale i tak nie jest to sytuacja bez szans, skoro przy tej drodze już są zabudowane działki. Wymóg zapewnienia szerszej drogi tylko w odniesieniu do niektórych działek prowadzi przecież w takiej sytuacji do absurdu. Ale to trudna droga i należałoby się powoływać już na tzw. klauzule generalne. PS. w załączniku umieszczam stary wariant rozporządzenia z 1994 r. Nowy zacytowałem w odpowiedzi.    WT 1994 D19950046.pdf
    • Podobno z tego co nam urzędnik dzisiaj powiedział to że od tego roku ściśle trzymają się tych 5M bo w 2024 roku jeszcze by z tym nie było problemu... Z tego co podpowiedział to napisać odwołanie i możliwe że uda się uzyskać ustępstwo od tych wytycznych i otrzymać pozytywną decyzję, muszę liczyć na trochę szczęścia
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...