Skocz do zawartości

Kocioł Saunier Duval czy inny?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
niedługo czeka mnie remont domu, w planach mam wymianę wszystkich grzejników, rur od ogrzewania i pieca gazowego.
Dom ma parter i pierwsze piętro, w sumie jakieś 130m^2, odległości od pieca nie przekraczają 7-8m.
W domu 4 dorosłe osoby, prysznic, wanna, 4 zlewy. Kocioł ma służyć do ogrzeania domu i CWU.
Z racji braku miejsca biorę pod uwagę tylko piece z zamkniętą komorą spalania i najpoważniej myślałem o tych, z wbudowanym zasobnikiem.
Chciałbym zapytać, czy warto inwestować w kondensaty, bo wiem, że wykorzystują one swą max sprawność tylko w określonych warunkach,
w związku z tym boję się, że będę miał kondensat działający jak zwykły kocioł..
Na rynku jest kilka modeli piecy niekondensacyjnych z wbudowanym zasobnikiem, zastanawiałem się nad:
-Saunier Duval Isotwin F25 H-mod
-Immergas Zeus
-Vaillant Aqua Plus
Ma ktoś doświadczenia w ich użytkowaniu? Jak wygląda serwis (Poznań)
i ile kosztują części, gdyby coś się zepsuło?
Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi

Pozdrawiam
Szymek
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Podstawowa kwestia to budżet jaki możesz przeznaczyć na zakup kotła,podaj go i postaram się doradzić odpowiedni model. Przy 130m2 myślę że moc 12kw powinna wystarczyć.
Napisano
Cytat

Podstawowa kwestia to budżet jaki możesz przeznaczyć na zakup kotła,podaj go i postaram się doradzić odpowiedni model. Przy 130m2 myślę że moc 12kw powinna wystarczyć.



Podstawowa kwestią, przy doborze kotła, jest zapotrzebowanie tego budynku na ciepło.

Na m2 i budżet, to kupuje się płytki, a nie kocioł.
Napisano
Cytat

Podstawowa kwestią, przy doborze kotła, jest zapotrzebowanie tego budynku na ciepło.

Na m2 i budżet, to kupuje się płytki, a nie kocioł.




Mocne słowa icon_smile.gif Ale coś w tym jest - większośc tych kotłów starczy na lata użytkowania - nie wspomne juz nawet o pewnej niemieckiej marce, której nazwa jest synonimem piecyków gazowych.
Ceny są porównywalne a bajbaga dobrze sugeruje. Przelicznik na m2 jest tylko orientacyjnym kryterium, które było wyznacznikiem w czasach, gdy zaczynano zabawę z termomodernizacją. Po termomodernizacji część użytkowników stanęła przed faktem, że ich sytem grzewczy jest "przewymiarowany".

Teraz sytuacja się diametralnie zmieniła bo nic już nie kupuje się na "zapas" - nawet węgla.
Napisano
Cytat

Podstawowa kwestią, przy doborze kotła, jest zapotrzebowanie tego budynku na ciepło.

Na m2 i budżet, to kupuje się płytki, a nie kocioł.


Lepiej się tego nie dało ująć. Sama prawda... w pigułce icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...