Skocz do zawartości

Balkon - kafelkowanie


Recommended Posts

Napisano
Witam ponownie.
Muszę także wykafelkować swój balkon.
Warstwy na balkownie ukłdają się tak, licząc od spodu:
- tynk akrylowy+styropian
- płyta balkonowa
- izolacja papą przyklejoną na izohanie
- wylewka

Na to chcę położyć kafelki.
Moje pytania brzmią:
Czy pod kafelki dawać jeszcze jakąś formę izolacji, np. folię w płynie? Czy ma to sens? Wiecie może jak zachowuje się folia po kilku latach na zewnątrz budynku?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Napisano
u siebie nad wykuszem mam mały balkonik. Dawałem dysperbit, papę chyba termozgrzewalną 2x, styrodur, chyba papa (skleroza nie boli), potem taka guma marki sika, na to płytki i fugi marki sika. Sika ma (miała 4 lata temu) system do przyklejania płytek. Sprawuje sie świetnie, nic nie przecieka, balkon jest od strony intensywnie oswietlonej słońcem, wszystko mocno pracuje ale nic nie przecieka. Glazurnik sie tylko wkurzał, ze wiecej Sika nie bedzie pracował, bo strasznie trudny materiał do obróbki. Ale ja jestem zadowolony, przez 4 lata nic nie przecieka, nie peka itp. Ja bym dawał na Twoim miejscu izolacje na maksa. pozdr.
Napisano
Czy pod kafelki dawać jeszcze jakąś formę izolacji, np. folię w płynie? Czy ma to sens? Wiecie może jak zachowuje się folia po kilku latach na zewnątrz budynku?


Ja za to wiem jak się zachowują płytki, jak się nie da folii w płynie.
Nawet się nie zastanawiaj tylko izoluj i przyklejaj na elastycznym kleju. Mój faworyt ostatnio to Weber.
Brakuje Ci chyba izolacji cieplnej na tym balkonie, pomiędzy izolacjami wodnymi, od spodu i od czoła. Może nie potrzebujesz...
Napisano
Cytat

Czy pod kafelki dawać jeszcze jakąś formę izolacji, np. folię w płynie? Czy ma to sens? Wiecie może jak zachowuje się folia po kilku latach na zewnątrz budynku?


Ja za to wiem jak się zachowują płytki, jak się nie da folii w płynie.
Nawet się nie zastanawiaj tylko izoluj i przyklejaj na elastycznym kleju. Mój faworyt ostatnio to Weber.
Brakuje Ci chyba izolacji cieplnej na tym balkonie, pomiędzy izolacjami wodnymi, od spodu i od czoła. Może nie potrzebujesz...



Ja też stosuje klej firmy Weber, to obecnie najlepsza marka dostępna na rynku, jeśli chodzi o kleje, bo akurat posadzkę cementową mają średniej jakości i lepsza jest Atlasa. Ale to oczywiście moje prywatne zdanie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

u siebie nad wykuszem mam mały balkonik. Dawałem dysperbit, papę chyba termozgrzewalną 2x, styrodur, chyba papa (skleroza nie boli), potem taka guma marki sika, na to płytki i fugi marki sika. Sika ma (miała 4 lata temu) system do przyklejania płytek. Sprawuje sie świetnie, nic nie przecieka, balkon jest od strony intensywnie oswietlonej słońcem, wszystko mocno pracuje ale nic nie przecieka. Glazurnik sie tylko wkurzał, ze wiecej Sika nie bedzie pracował, bo strasznie trudny materiał do obróbki. Ale ja jestem zadowolony, przez 4 lata nic nie przecieka, nie peka itp. Ja bym dawał na Twoim miejscu izolacje na maksa. pozdr.



Z podkreślonego wynika, że na papę dałeś styrodur - ciekawy jestem czy nic się styropianowi nie stanie. Pozatym kafelki bezpośrednio na styropian to chyba niezbyt dobra praktyka - mam wątpliwości co do tego.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...