demilio Napisano 20 maja 2012 #1 Napisano 20 maja 2012 Witam mam pytanie ponieważ buduje dom parterowy i na gorze robię tylko graciarnie i mam dylemat z ociepleniem .Dachu nie będę ocieplał ponieważ jest go ponad 400m2 i będę ocieplał strop tyle ze mam dylematGore stropu 15cm wełna lub styropian + 5 cm betonu LUB Dolna strona stropu ( tzn sufit parteru) -- ponieważ na całości będzie sufit podwieszany i tam bym ukrył styropian lub wełnę .Proszę o porady -- co będzie lepiej i żeby nie było mostków termicznych.Pozdrawiam
Gość mhtyl Napisano 20 maja 2012 #2 Napisano 20 maja 2012 Daj wełnę 15cm + 5 cm (a najlepiej jakby druga warstwa była 10 cm),układaj ją w prostopadle jedną warstwę do drugiej i tym samym pozbędziesz się mostków termicznych . A czemu chcesz wylać 5 cm betonu? lepiej nabij płytę osb. A jaki masz ten strop, tzn z czego jest zrobiony?
kdd Napisano 21 maja 2012 #3 Napisano 21 maja 2012 Ja też będę miał parterówkę i zamierzam dać na strop min 30 cm wełny po całości (na krzyż). Jeżeli byłaby możliwość dałbym nawet więcej 40 cm. Układ warstw od dołu patrząc:- płyta G-K- folia- wełna 5 cm- wełna 20 cm- wełna 5 cm- płyta OSB Myślę też aby sobie zrobić na strychu jakieś pomieszczenie ok 20-30 m2 które będzie obudowane OSB i ocieplone wełną po to aby nie było tam zbyt zimno podczas mrozów, a jednocześnie myślę o umieszczeniu tam np reku.Z drugiej strony myślę o ociepleniu całego dachu aby jednak instalacje zlokalizowane pod dachem (reku, DGP no i moje śmieci) nie były narażone na niskie temperatury.
Eksperci Rockwool Napisano 21 maja 2012 #4 Napisano 21 maja 2012 Witam,Zarówno rozwiązanie z ociepleniem sufitu podwieszanego jak i stropu pod wylewkę betonową będą spełniały swoje zadanie. Ważne jest aby poszczególne warstwy zostały ułożone na tzw. mijankę (czyli przesunięcie warstw wełny względem siebie tak, aby łączenia płyt w poszczególnych warstwach nie pokrywały się) w celu uniknięcia mostków termicznych.W przypadku, gdy zdecydujesz się na ocieplenie stropu możesz zastosować produkty STEPROCK HD, bądź też STEPROCK HD4F, które przeznaczone są zarówno pod wylewkę betonową jak i do suchej zabudowy z płyt OSB czy FERMACELL.Jeżeli zaś zdecydujesz się na rozwiązanie z ułożeniem termoizolacji w suficie podwieszonym to wówczas możesz użyć produktów TOPROCK bądź SUPERROCK.
demilio Napisano 2 czerwca 2012 Autor #5 Napisano 2 czerwca 2012 Witam może źle opisałem -- będe miał wylany strop monolityczny i stąd mój dylemat gdzie ocieplić strop ..Czy od dołu czy od góry?? po wylaniu Od dołu będe miał calośc podwieszane sufity i tam chciałbym ukryć wełnę ale myślę czy nie będzie mostków termicznych na połączeniu ścian do stropu -- w ttych miejscach czy nie będzie zimno wchodzicProsze o odpowiedz
Gość mhtyl Napisano 3 czerwca 2012 #6 Napisano 3 czerwca 2012 Cytat Witam może źle opisałem -- będe miał wylany strop monolityczny i stąd mój dylemat gdzie ocieplić strop ..Czy od dołu czy od góry?? po wylaniu Od dołu będe miał calośc podwieszane sufity i tam chciałbym ukryć wełnę ale myślę czy nie będzie mostków termicznych na połączeniu ścian do stropu -- w ttych miejscach czy nie będzie zimno wchodzicProsze o odpowiedz jeżeli będziesz miał użytkowe poddasze to lepiej ocieplić od dołu,bo jakbyś ocieplił z góry i chciałbyś tam później użytkować te pomieszczenia to trza by było zrobić podłogę a to już podnosi koszta. Natomiast od dołu jak dasz to musisz zwrócić uwagę na wysokość jaka pozostanie po ociepleniu i położeniu płyt ,aby nie wyszła za mała wysokość.
Karlsen Napisano 3 czerwca 2012 #7 Napisano 3 czerwca 2012 Mhtyl - proponujesz, jako górną warstwę płytę osb. Mam dwa stropy wylewany, na ostatnim kładę 30 cm styro i również chciałem na to położyć płytę osb. To będzie strych na "przydasie". Pytanie, w jaki sposób oprzeć płyty? Jeżeli wykonam drewniane podpory pod płyty, to w tych miejscach będę miał mostki termiczne.Macie jakieś sugestie?
demilio Napisano 3 czerwca 2012 Autor #8 Napisano 3 czerwca 2012 Cytat jeżeli będziesz miał użytkowe poddasze to lepiej ocieplić od dołu,bo jakbyś ocieplił z góry i chciałbyś tam później użytkować te pomieszczenia to trza by było zrobić podłogę a to już podnosi koszta. Natomiast od dołu jak dasz to musisz zwrócić uwagę na wysokość jaka pozostanie po ociepleniu i położeniu płyt ,aby nie wyszła za mała wysokość. Wysokosc mam 3 metry scian tak wiec spokojnie jak dam 15-20 cm to nic nie bedzie tylko czy po sciana z gory nie bedzie przechodzic zimno tzn na miejscu STYKU scian ze stropem
Gość mhtyl Napisano 3 czerwca 2012 #9 Napisano 3 czerwca 2012 Cytat Wysokosc mam 3 metry scian tak wiec spokojnie jak dam 15-20 cm to nic nie bedzie tylko czy po sciana z gory nie bedzie przechodzic zimno tzn na miejscu STYKU scian ze stropem Jakie masz ściany? jeżeli 2W to nie ma problemu a jeżeli 1W to wieniec powinien być ocieplony od wewnątrz (jak porządni fachowcy robili to tak powinno być) tak więc nie powinno być mostków jak dasz ocieplenie od spodu. Cytat Mhtyl - proponujesz, jako górną warstwę płytę osb. Mam dwa stropy wylewany, na ostatnim kładę 30 cm styro i również chciałem na to położyć płytę osb. To będzie strych na "przydasie". Pytanie, w jaki sposób oprzeć płyty? Jeżeli wykonam drewniane podpory pod płyty, to w tych miejscach będę miał mostki termiczne.Macie jakieś sugestie? Płyta najlepsze rozwiązanie ale najdroższe i jeżeli chcesz dać płyty to zrób to jak najszybciej bo potem ciężko będzie je wtargać na górę .Ja akurat wykorzystałem kleszcze do nabicia podłogi na stryszku,a dawałem deskę sosna 20 mm + płyta panelowa 8 mm ,trzyma jak diabeł sołtysa.Rozpiętość kleszczy miałem 70-80 cm czyli punkty podparcia podłogi były ok a płyta panelowa była 2,5mX2m i aby ją wtargać przeciąłem na formatówce na pół tak ,że wyszło z jednej ,dwie o wym. 2,5mX1m i już było łatwiej to ustrojstwo wtransportować na górę Dobrze by było gdyby ten styro krzyżował się,wtedy mostki by były wyeliminowane na bank.
demilio Napisano 3 czerwca 2012 Autor #10 Napisano 3 czerwca 2012 NIe wiem czy do konca mnie rozumiecie oto zdjeciechodzi o to ze wiadomo tanej bedzie ocieplic od dolu ale czy nie bedzie mostkow tak jak na rysunku -bo jak na gore ocieplenie to dochodzi jeszcze koszt 5 cm wylewki. Prosze o odpowiedzi i sugestie
kdd Napisano 3 czerwca 2012 #11 Napisano 3 czerwca 2012 Cytat NIe wiem czy do konca mnie rozumiecie oto zdjeciechodzi o to ze wiadomo tanej bedzie ocieplic od dolu ale czy nie bedzie mostkow tak jak na rysunku -bo jak na gore ocieplenie to dochodzi jeszcze koszt 5 cm wylewki. Prosze o odpowiedzi i sugestie A co będzie u góry stropu? Czy tam będzie pomieszczenie mieszkalne czy też jakaś pustka pod dachem i pomieszczenie nieogrzewane? Jeżeli pustka nieogrzewana to zdecydowanie będzie przechodziło zimno. Jeżeli jednak będzie to ścianka działowa a nie nośna to powinna od góry być oddylatowana od stropu więc straty ciepła będą minimalne. Ocieplenie od spodu może być lepsze bo nie będziesz ogrzewał stropu monolitycznego, ale jeżeli będzie tak ocieplona łazienka to nie wiem czy wełna szybko nie zawilgotnieje.
demilio Napisano 3 czerwca 2012 Autor #12 Napisano 3 czerwca 2012 Cytat A co będzie u góry stropu? Czy tam będzie pomieszczenie mieszkalne czy też jakaś pustka pod dachem i pomieszczenie nieogrzewane? Jeżeli pustka nieogrzewana to zdecydowanie będzie przechodziło zimno. Jeżeli jednak będzie to ścianka działowa a nie nośna to powinna od góry być oddylatowana od stropu więc straty ciepła będą minimalne. Ocieplenie od spodu może być lepsze bo nie będziesz ogrzewał stropu monolitycznego, ale jeżeli będzie tak ocieplona łazienka to nie wiem czy wełna szybko nie zawilgotnieje. Więc tak -- góra będzie nie ogrzewana -- jakas tam graciarnia itp. A moze styropian do lazienki?? lub moze folie dac pod welne?? Dlatacje zrobic w ten sposob ze na wszystkich scianach na polaczeniach styropian tak?? dobrze rozumiem ??
Karlsen Napisano 3 czerwca 2012 #13 Napisano 3 czerwca 2012 Cytat Płyta najlepsze rozwiązanie ale najdroższe i jeżeli chcesz dać płyty to zrób to jak najszybciej bo potem ciężko będzie je wtargać na górę .Ja akurat wykorzystałem kleszcze do nabicia podłogi na stryszku,a dawałem deskę sosna 20 mm + płyta panelowa 8 mm ,trzyma jak diabeł sołtysa.Rozpiętość kleszczy miałem 70-80 cm czyli punkty podparcia podłogi były ok a płyta panelowa była 2,5mX2m i aby ją wtargać przeciąłem na formatówce na pół tak ,że wyszło z jednej ,dwie o wym. 2,5mX1m i już było łatwiej to ustrojstwo wtransportować na górę Dobrze by było gdyby ten styro krzyżował się,wtedy mostki by były wyeliminowane na bank. Czy możesz podesłać link lub opisać w jako sposób oparłeś własne płyty? Wybacz, ale nie wiem, jak wyglądają kleszcze, których użyłeś, a na google również nic nie znalazłem.Na strop daję 3 x10 cm na przekładkę, aby właśnie zminimalizować mostek termiczny.Właśnie mostek - schody składane na strych to dopiero jest "autostrada" ciepła.
kdd Napisano 4 czerwca 2012 #14 Napisano 4 czerwca 2012 Cytat Więc tak -- góra będzie nie ogrzewana -- jakas tam graciarnia itp. A moze styropian do lazienki?? lub moze folie dac pod welne?? Dlatacje zrobic w ten sposob ze na wszystkich scianach na polaczeniach styropian tak?? dobrze rozumiem ?? Co do zawilgocenia wełny to opakowanie jej w folię z dwóch stron (bo od strony pomieszczenia dać musisz) będzie zabójstwem tejże. Styropian mało nasiąkliwy np hydro powinien dać radę. Ważna jest poprawna wentylacja pomieszczenia - mam nadzieję że masz rekuperację. Co do ścianki działowej zazwyczaj oddylatowuje się ją od stropu pianką poliuretanową taką z puszki, a po bokach wypełnia akrylem aby połączenie było elastyczne i dało się malować. Chodzi o to żeby ewentualne ugięcia stropu nie spowodowały pękania ścianki.
Gość mhtyl Napisano 5 czerwca 2012 #15 Napisano 5 czerwca 2012 Cytat Czy możesz podesłać link lub opisać w jako sposób oparłeś własne płyty? Wybacz, ale nie wiem, jak wyglądają kleszcze, których użyłeś, a na google również nic nie znalazłem.Na strop daję 3 x10 cm na przekładkę, aby właśnie zminimalizować mostek termiczny.Właśnie mostek - schody składane na strych to dopiero jest "autostrada" ciepła. Płyty oparłem a raczej przykręciłem wkrętami do wcześniej nabitych desek.A kleszcze to są od więźby dachowej wykorzystałem je jako legary. Jeżeli dasz styro bezpośrednio na strop i na to położysz płyty osb lub zwykłą wiórową to powinno wytrzymać,w końcu rozłoży się po całości i nie powinno się uginać.Są schody thermo ,więc nie powinno tyle ciepła przez nie uciekać,zresztą nie ty pierwszy nie ostatni co ma schody strychowe
kdd Napisano 6 czerwca 2012 #16 Napisano 6 czerwca 2012 Cytat .Są schody thermo ,więc nie powinno tyle ciepła przez nie uciekać,zresztą nie ty pierwszy nie ostatni co ma schody strychowe Ja sobie dodatkowo schody w domu ociepliłem od góry styropianem 5 cm. Dzięki temu są jeszcze bardziej termo.
Karlsen Napisano 6 czerwca 2012 #17 Napisano 6 czerwca 2012 Dzięki za odpowiedzi. Wyleję jednak na strychu 4 cm posadzki. Koszt nie jest wielki, ale za to większa wygoda i zabezpieczenie styropianu przed gryzoniami itp.Pozdrawiam
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się