Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
demilio

Ocieplenie Stropu-- gora czy dol??

Recommended Posts

Witam mam pytanie ponieważ buduje dom parterowy i na gorze robię tylko graciarnie i mam dylemat z ociepleniem .

Dachu nie będę ocieplał ponieważ jest go ponad 400m2 i będę ocieplał strop tyle ze mam dylemat

Gore stropu 15cm wełna lub styropian + 5 cm betonu

LUB

Dolna strona stropu ( tzn sufit parteru) -- ponieważ na całości będzie sufit podwieszany i tam bym ukrył styropian lub wełnę .


Proszę o porady -- co będzie lepiej i żeby nie było mostków termicznych.


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daj wełnę 15cm + 5 cm (a najlepiej jakby druga warstwa była 10 cm),układaj ją w prostopadle jedną warstwę do drugiej i tym samym pozbędziesz się mostków termicznych . A czemu chcesz wylać 5 cm betonu? lepiej nabij płytę osb. A jaki masz ten strop, tzn z czego jest zrobiony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też będę miał parterówkę i zamierzam dać na strop min 30 cm wełny po całości (na krzyż). Jeżeli byłaby możliwość dałbym nawet więcej 40 cm.
Układ warstw od dołu patrząc:
- płyta G-K
- folia
- wełna 5 cm
- wełna 20 cm
- wełna 5 cm
- płyta OSB

Myślę też aby sobie zrobić na strychu jakieś pomieszczenie ok 20-30 m2 które będzie obudowane OSB i ocieplone wełną po to aby nie było tam zbyt zimno podczas mrozów, a jednocześnie myślę o umieszczeniu tam np reku.

Z drugiej strony myślę o ociepleniu całego dachu aby jednak instalacje zlokalizowane pod dachem (reku, DGP no i moje śmieci) nie były narażone na niskie temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Zarówno rozwiązanie z ociepleniem sufitu podwieszanego jak i stropu pod wylewkę betonową będą spełniały swoje zadanie. Ważne jest aby poszczególne warstwy zostały ułożone na tzw. mijankę (czyli przesunięcie warstw wełny względem siebie tak, aby łączenia płyt w poszczególnych warstwach nie pokrywały się) w celu uniknięcia mostków termicznych.

W przypadku, gdy zdecydujesz się na ocieplenie stropu możesz zastosować produkty STEPROCK HD, bądź też STEPROCK HD4F, które przeznaczone są zarówno pod wylewkę betonową jak i do suchej zabudowy z płyt OSB czy FERMACELL.
Jeżeli zaś zdecydujesz się na rozwiązanie z ułożeniem termoizolacji w suficie podwieszonym to wówczas możesz użyć produktów TOPROCK bądź SUPERROCK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam może źle opisałem -- będe miał wylany strop monolityczny i stąd mój dylemat gdzie ocieplić strop ..

Czy od dołu czy od góry?? po wylaniu

Od dołu będe miał calośc podwieszane sufity i tam chciałbym ukryć wełnę ale myślę czy nie będzie mostków termicznych na połączeniu ścian do stropu -- w ttych miejscach czy nie będzie zimno wchodzic

Prosze o odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam może źle opisałem -- będe miał wylany strop monolityczny i stąd mój dylemat gdzie ocieplić strop ..

Czy od dołu czy od góry?? po wylaniu

Od dołu będe miał calośc podwieszane sufity i tam chciałbym ukryć wełnę ale myślę czy nie będzie mostków termicznych na połączeniu ścian do stropu -- w ttych miejscach czy nie będzie zimno wchodzic

Prosze o odpowiedz


jeżeli będziesz miał użytkowe poddasze to lepiej ocieplić od dołu,bo jakbyś ocieplił z góry i chciałbyś tam później użytkować te pomieszczenia to trza by było zrobić podłogę a to już podnosi koszta. Natomiast od dołu jak dasz to musisz zwrócić uwagę na wysokość jaka pozostanie po ociepleniu i położeniu płyt ,aby nie wyszła za mała wysokość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mhtyl - proponujesz, jako górną warstwę płytę osb. Mam dwa stropy wylewany, na ostatnim kładę 30 cm styro i również chciałem na to położyć płytę osb. To będzie strych na "przydasie". Pytanie, w jaki sposób oprzeć płyty? Jeżeli wykonam drewniane podpory pod płyty, to w tych miejscach będę miał mostki termiczne.
Macie jakieś sugestie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jeżeli będziesz miał użytkowe poddasze to lepiej ocieplić od dołu,bo jakbyś ocieplił z góry i chciałbyś tam później użytkować te pomieszczenia to trza by było zrobić podłogę a to już podnosi koszta. Natomiast od dołu jak dasz to musisz zwrócić uwagę na wysokość jaka pozostanie po ociepleniu i położeniu płyt ,aby nie wyszła za mała wysokość.



Wysokosc mam 3 metry scian tak wiec spokojnie jak dam 15-20 cm to nic nie bedzie tylko czy po sciana z gory nie bedzie przechodzic zimno tzn na miejscu STYKU scian ze stropem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wysokosc mam 3 metry scian tak wiec spokojnie jak dam 15-20 cm to nic nie bedzie tylko czy po sciana z gory nie bedzie przechodzic zimno tzn na miejscu STYKU scian ze stropem


Jakie masz ściany? jeżeli 2W to nie ma problemu a jeżeli 1W to wieniec powinien być ocieplony od wewnątrz (jak porządni fachowcy robili to tak powinno być) tak więc nie powinno być mostków jak dasz ocieplenie od spodu.

Cytat

Mhtyl - proponujesz, jako górną warstwę płytę osb. Mam dwa stropy wylewany, na ostatnim kładę 30 cm styro i również chciałem na to położyć płytę osb. To będzie strych na "przydasie". Pytanie, w jaki sposób oprzeć płyty? Jeżeli wykonam drewniane podpory pod płyty, to w tych miejscach będę miał mostki termiczne.
Macie jakieś sugestie?


Płyta najlepsze rozwiązanie ale najdroższe icon_biggrin.gif i jeżeli chcesz dać płyty to zrób to jak najszybciej bo potem ciężko będzie je wtargać na górę icon_biggrin.gif .Ja akurat wykorzystałem kleszcze do nabicia podłogi na stryszku,a dawałem deskę sosna 20 mm + płyta panelowa 8 mm ,trzyma jak diabeł sołtysa.Rozpiętość kleszczy miałem 70-80 cm czyli punkty podparcia podłogi były ok a płyta panelowa była 2,5mX2m i aby ją wtargać przeciąłem na formatówce na pół tak ,że wyszło z jednej ,dwie o wym. 2,5mX1m i już było łatwiej to ustrojstwo wtransportować na górę icon_biggrin.gif
Dobrze by było gdyby ten styro krzyżował się,wtedy mostki by były wyeliminowane na bank.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NIe wiem czy do konca mnie rozumiecie oto zdjecie
Brak obrazka

chodzi o to ze wiadomo tanej bedzie ocieplic od dolu ale czy nie bedzie mostkow tak jak na rysunku -

bo jak na gore ocieplenie to dochodzi jeszcze koszt 5 cm wylewki.

Prosze o odpowiedzi i sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

NIe wiem czy do konca mnie rozumiecie oto zdjecie
Brak obrazka

chodzi o to ze wiadomo tanej bedzie ocieplic od dolu ale czy nie bedzie mostkow tak jak na rysunku -

bo jak na gore ocieplenie to dochodzi jeszcze koszt 5 cm wylewki.

Prosze o odpowiedzi i sugestie



A co będzie u góry stropu? Czy tam będzie pomieszczenie mieszkalne czy też jakaś pustka pod dachem i pomieszczenie nieogrzewane? Jeżeli pustka nieogrzewana to zdecydowanie będzie przechodziło zimno. Jeżeli jednak będzie to ścianka działowa a nie nośna to powinna od góry być oddylatowana od stropu więc straty ciepła będą minimalne. Ocieplenie od spodu może być lepsze bo nie będziesz ogrzewał stropu monolitycznego, ale jeżeli będzie tak ocieplona łazienka to nie wiem czy wełna szybko nie zawilgotnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co będzie u góry stropu? Czy tam będzie pomieszczenie mieszkalne czy też jakaś pustka pod dachem i pomieszczenie nieogrzewane? Jeżeli pustka nieogrzewana to zdecydowanie będzie przechodziło zimno. Jeżeli jednak będzie to ścianka działowa a nie nośna to powinna od góry być oddylatowana od stropu więc straty ciepła będą minimalne. Ocieplenie od spodu może być lepsze bo nie będziesz ogrzewał stropu monolitycznego, ale jeżeli będzie tak ocieplona łazienka to nie wiem czy wełna szybko nie zawilgotnieje.



Więc tak -- góra będzie nie ogrzewana -- jakas tam graciarnia itp.

A moze styropian do lazienki?? lub moze folie dac pod welne??

Dlatacje zrobic w ten sposob ze na wszystkich scianach na polaczeniach styropian tak?? dobrze rozumiem ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Płyta najlepsze rozwiązanie ale najdroższe icon_biggrin.gif i jeżeli chcesz dać płyty to zrób to jak najszybciej bo potem ciężko będzie je wtargać na górę icon_biggrin.gif .Ja akurat wykorzystałem kleszcze do nabicia podłogi na stryszku,a dawałem deskę sosna 20 mm + płyta panelowa 8 mm ,trzyma jak diabeł sołtysa.Rozpiętość kleszczy miałem 70-80 cm czyli punkty podparcia podłogi były ok a płyta panelowa była 2,5mX2m i aby ją wtargać przeciąłem na formatówce na pół tak ,że wyszło z jednej ,dwie o wym. 2,5mX1m i już było łatwiej to ustrojstwo wtransportować na górę icon_biggrin.gif
Dobrze by było gdyby ten styro krzyżował się,wtedy mostki by były wyeliminowane na bank.


Czy możesz podesłać link lub opisać w jako sposób oparłeś własne płyty? Wybacz, ale nie wiem, jak wyglądają kleszcze, których użyłeś, a na google również nic nie znalazłem.
Na strop daję 3 x10 cm na przekładkę, aby właśnie zminimalizować mostek termiczny.
Właśnie mostek - schody składane na strych to dopiero jest "autostrada" ciepła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Więc tak -- góra będzie nie ogrzewana -- jakas tam graciarnia itp.

A moze styropian do lazienki?? lub moze folie dac pod welne??

Dlatacje zrobic w ten sposob ze na wszystkich scianach na polaczeniach styropian tak?? dobrze rozumiem ??



Co do zawilgocenia wełny to opakowanie jej w folię z dwóch stron (bo od strony pomieszczenia dać musisz) będzie zabójstwem tejże. Styropian mało nasiąkliwy np hydro powinien dać radę. Ważna jest poprawna wentylacja pomieszczenia - mam nadzieję że masz rekuperację.

Co do ścianki działowej zazwyczaj oddylatowuje się ją od stropu pianką poliuretanową taką z puszki, a po bokach wypełnia akrylem aby połączenie było elastyczne i dało się malować. Chodzi o to żeby ewentualne ugięcia stropu nie spowodowały pękania ścianki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy możesz podesłać link lub opisać w jako sposób oparłeś własne płyty? Wybacz, ale nie wiem, jak wyglądają kleszcze, których użyłeś, a na google również nic nie znalazłem.
Na strop daję 3 x10 cm na przekładkę, aby właśnie zminimalizować mostek termiczny.
Właśnie mostek - schody składane na strych to dopiero jest "autostrada" ciepła.


Płyty oparłem a raczej przykręciłem wkrętami do wcześniej nabitych desek.A kleszcze to są od więźby dachowej icon_smile.gif wykorzystałem je jako legary. Jeżeli dasz styro bezpośrednio na strop i na to położysz płyty osb lub zwykłą wiórową to powinno wytrzymać,w końcu rozłoży się po całości i nie powinno się uginać.Są schody thermo ,więc nie powinno tyle ciepła przez nie uciekać,zresztą nie ty pierwszy nie ostatni co ma schody strychowe icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

.Są schody thermo ,więc nie powinno tyle ciepła przez nie uciekać,zresztą nie ty pierwszy nie ostatni co ma schody strychowe icon_biggrin.gif



Ja sobie dodatkowo schody w domu ociepliłem od góry styropianem 5 cm. Dzięki temu są jeszcze bardziej termo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za odpowiedzi. Wyleję jednak na strychu 4 cm posadzki. Koszt nie jest wielki, ale za to większa wygoda i zabezpieczenie styropianu przed gryzoniami itp.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Najnowsze posty

    • Chyba nie miał Pan nigdy do czynienia z podłogami żywicznymi. Wylewki żywiczne wykorzystuje się nawet w przemyśle, więc ich odporność jest na prawdę duża. Chodzić można po nich w czym się podoba - wylewki powinno zabezpieczać się lakierami odpornymi na zarysowania. Odkształcać się nie odkształcają.    Z powodzeniem wykorzytywać je można na ogrzewanie podłogowe. Podłoga żywiczna to zaledwie 2mm wykończenia, ciepło nie jest zatrzymywane grubą warstwą żywicy, bo wszystkie wykończenia są cienkowarstwowe. Do wnętrz wykorzystuje się żywice bezpieczne dla zdrowia i dedykowane do pomieszczeń na stały pobyt ludzi, więc nie wiem skąd Pana wnioski na ten temat.
    • właśnie chyba wczoraj miałem wyjściowy kolory fatalny - bruk - prawie grób - nawet w kolorniku napasku nie macie takiego brzydkiego koloru... od razu  zmieniłem na ocean - ładnie - jak będzie więcej opcji (odcieni) - to super Czcionka bardziej czytelna i elegantsza - lepiej też post wygląda odnośnie wierszy Toolbar też bardziej estetyczny, niż przedtem  Mnie sie podobają  ogólnie zmiany w tym zakresie    Brakuje mi ciągle wchodzenia na temat na ostatnie posty, a nie na wcześniejsze strony - to wkurza 
    • Otóż to! Tak w ogóle, to króluzłoty, widzę, że Ty tak tylko teoretycznie teoretyzujesz - bo praktycznie ... Zdradź nam po co Ci tą piwnica, po co 300 metrów, jakie "stadko" schronisz w tym domu... To OTÓŻ TO skierowane było do wypowiedzi mhtyla!
    • Nt szczelności to sobie pewnie porozmawiaie z uroborosem    Natomiast jeśli idzie o inne parametry (poza ceną), to kwestią pewnie będzie też wymiar ok 2.4 m szerokości i skompilowania z tego pomieszczeń. Wysokość 2.7m też jest nie najwygodniejsza, bo trzeba zmieścić warstwy podłogi, ale da się wytrzymać. Natomias polaczyć kilka kontenerow w sensowną całość nie jest proste. No i te ściany wewnątrz - jak je wykończyć, żeby się na metalu nie skraplała rownież w srodku para. No bo przecieżto nie będzie 1 kontener ze ścianami stalowymi od zewnątrz - tylko kilka więc i wewnątrz te ścianki będą, a ponieważ stanowią konstrukcję (chyba, bo też nie wiem, czy one wszystkie są tak samo konstruowane) - więc nie da się ich calkowicie usunąć. Choć tu się nie upieram - być może to nie jest problem - z parą i konstrukcją.   Jest jeszcze jedno zastrzeżenie - ale nie wiem, czy miarodajne. W stosunku do żelbetu były zastrzeżenia odnośnie - chyba tak to sie nazywało -  prądów błądzących, ktore miały nie być pozytywne dla zdrowia. Nośnikiem dla tych prądów miało być zbrojenie. Tu jest pełno blachy - ale może wystarczy poprostu uziemienie?   Na pewno da się zrobić coś fajnego z kontenerow - ale nie wiem czy ograniczenia projektowe i budowlane w kontekście dużego budynku jednak - nie spowodują kosztów podobnych do budowli ceramiczno/betonowej - ale bez tych ograniczeń. Ciekawy temat - dlatego daje ci punkcik   dedukuję, że kontenery będą ocieplone z zewnątrz solidnie, a wśrodku zagadka, jak wykończyć sciany
    • W domu nieocieplonym ciepło ucieka oczywiście, ale i w ocieplonym tez występują straty ciepła, a tu mowa o gołych ścianach z blachy i to z grubej blachy, latem idzie sie udusić a zimą w środku niezła wytrzeźwiałka jest. Nie wiem po co ci aż 300 m2 powierzchni bo wtedy może coś bardziej sensowniejszego  doradził. Co to takiej powierzchni to pomysł może o hali produkcyjnej, zamawiasz, firma przyjeżdża, rozkłada i po dniu masz już 300 m2 zadaszone.
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×