Skocz do zawartości

Projekt i kosztorys za 400tys zł


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich.

Jeśli piszę w złym wątku to przepraszam ale nie znalazłem odpowiedniego.
Posiadam działkę ok 1500m. Sytuacja rodzinna zmusza mnie do sprzedaży mieszkania.
Pytanie moje brzmi, dysponując kwotą ok 400000zł jakiego domu(projektu) szukać. Mieszkałbym z żoną.
Czytam i rozglądam się, jednak potrzebuję opinii. Podobają mi się domy parterowe tak ok 130m2.
Jednakże w niektórych wypowiedziach czytam iż są one droższe w budowie. Kosztorysy podane w internecie nie wiem czy zdają egzamin w życiu, i czy z takim budżetem jestem w stanie postawić dom parterowy do140m2. Odrazu mówię, że nie będę kładł płytek ani dachu, gdyż się na tym kompletnie nie znam.
Spodobał mi się projekt AFRODYTA dom ok 132m2. Podany kosztorys to 360000 stan pod klucz. Czy jest to realne do wykonania. Mieszkam w okolicach Bydgoszczy. Pozdrawiam
Napisano
Można posłużyć się „wskaźnikiem” – czyli około 3.000zł za wybudowanie 1m2 w stanie wykończonym, przy założeniu, że wszystkie prace wykona firma, a wykończenie będzie bez „luksusów”. Oczywiście, przy założeniu, że media są „w granicach działki”.
W zasadzie nie ma znaczenia, czy dom piętrowy (z poddaszem) czy parterowy.
Napisano
Myślę również o domu bez garażu tzn garaż osobno gdyż moim zdaniem tak jest lepiej. Więc dochodzi jeszcze cena garażu na 2 samochody. Chciałbym się zmieścić w tych 400.000tys gdyż na kredyt nie mogę sobie pozwolić i nie chcę czegoś źle przekalkulować, żeby dom nie stał niewykończony, oczywiście jak jedno pomieszczenie nie będzie zrobione to nic się nie stanie. Przypuszczam również że Bydgoszcz nie ma takich cen jak Warszawa czy Kraków co sądzicie?
Napisano
Cytat

Witam wszystkich.

Jeśli piszę w złym wątku to przepraszam ale nie znalazłem odpowiedniego.
Posiadam działkę ok 1500m. Sytuacja rodzinna zmusza mnie do sprzedaży mieszkania.
Pytanie moje brzmi, dysponując kwotą ok 400000zł jakiego domu(projektu) szukać. Mieszkałbym z żoną.
Czytam i rozglądam się, jednak potrzebuję opinii. Podobają mi się domy parterowe tak ok 130m2.
Jednakże w niektórych wypowiedziach czytam iż są one droższe w budowie. Kosztorysy podane w internecie nie wiem czy zdają egzamin w życiu, i czy z takim budżetem jestem w stanie postawić dom parterowy do140m2. Odrazu mówię, że nie będę kładł płytek ani dachu, gdyż się na tym kompletnie nie znam.
Spodobał mi się projekt AFRODYTA dom ok 132m2. Podany kosztorys to 360000 stan pod klucz. Czy jest to realne do wykonania. Mieszkam w okolicach Bydgoszczy. Pozdrawiam



Moj kolega teraz wlasnie konczy budowe i wyszło mu około 1800 zł za m2 bez działki , stan deweloperski tzn bez wykańczania wnetrz na ktore trzeba przewidziec okolo 1 tys na m2 ale to zalezy od dobranych plytek , kamienii itd plytka moze kosztowac 30 zl za m2 ale rowniez dobrze i 300. Budowa pod Warszawa. Takze cena 3 tys za m2 jest realna

zobacz moze projekt Felix na projektyprestige.pl Dom bardzo prosty w budowie a to chyba tez ma wplyw na koszty

Cytat

Moj kolega teraz wlasnie konczy budowe i wyszło mu około 1800 zł za m2 bez działki , stan deweloperski tzn bez wykańczania wnetrz na ktore trzeba przewidziec okolo 1 tys na m2 ale to zalezy od dobranych plytek , kamienii itd plytka moze kosztowac 30 zl za m2 ale rowniez dobrze i 300. Budowa pod Warszawa. Takze cena 3 tys za m2 jest realna

zobacz moze projekt Felix na projektyprestige.pl Dom bardzo prosty w budowie a to chyba tez ma wplyw na koszty


Jezeli chodzi o koszty to patrz glownie na pow. zabudowy (cena metra fundamentow itd itp . ) faktycznie parterowe domy sa drozsze od domow z poddaszem przeliczajac koszt budowy 1 m2 pow. uzytkowej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...