Skocz do zawartości

Projekt i kosztorys za 400tys zł


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich.

Jeśli piszę w złym wątku to przepraszam ale nie znalazłem odpowiedniego.
Posiadam działkę ok 1500m. Sytuacja rodzinna zmusza mnie do sprzedaży mieszkania.
Pytanie moje brzmi, dysponując kwotą ok 400000zł jakiego domu(projektu) szukać. Mieszkałbym z żoną.
Czytam i rozglądam się, jednak potrzebuję opinii. Podobają mi się domy parterowe tak ok 130m2.
Jednakże w niektórych wypowiedziach czytam iż są one droższe w budowie. Kosztorysy podane w internecie nie wiem czy zdają egzamin w życiu, i czy z takim budżetem jestem w stanie postawić dom parterowy do140m2. Odrazu mówię, że nie będę kładł płytek ani dachu, gdyż się na tym kompletnie nie znam.
Spodobał mi się projekt AFRODYTA dom ok 132m2. Podany kosztorys to 360000 stan pod klucz. Czy jest to realne do wykonania. Mieszkam w okolicach Bydgoszczy. Pozdrawiam
Napisano
Można posłużyć się „wskaźnikiem” – czyli około 3.000zł za wybudowanie 1m2 w stanie wykończonym, przy założeniu, że wszystkie prace wykona firma, a wykończenie będzie bez „luksusów”. Oczywiście, przy założeniu, że media są „w granicach działki”.
W zasadzie nie ma znaczenia, czy dom piętrowy (z poddaszem) czy parterowy.
Napisano
Myślę również o domu bez garażu tzn garaż osobno gdyż moim zdaniem tak jest lepiej. Więc dochodzi jeszcze cena garażu na 2 samochody. Chciałbym się zmieścić w tych 400.000tys gdyż na kredyt nie mogę sobie pozwolić i nie chcę czegoś źle przekalkulować, żeby dom nie stał niewykończony, oczywiście jak jedno pomieszczenie nie będzie zrobione to nic się nie stanie. Przypuszczam również że Bydgoszcz nie ma takich cen jak Warszawa czy Kraków co sądzicie?
Napisano
Cytat

Witam wszystkich.

Jeśli piszę w złym wątku to przepraszam ale nie znalazłem odpowiedniego.
Posiadam działkę ok 1500m. Sytuacja rodzinna zmusza mnie do sprzedaży mieszkania.
Pytanie moje brzmi, dysponując kwotą ok 400000zł jakiego domu(projektu) szukać. Mieszkałbym z żoną.
Czytam i rozglądam się, jednak potrzebuję opinii. Podobają mi się domy parterowe tak ok 130m2.
Jednakże w niektórych wypowiedziach czytam iż są one droższe w budowie. Kosztorysy podane w internecie nie wiem czy zdają egzamin w życiu, i czy z takim budżetem jestem w stanie postawić dom parterowy do140m2. Odrazu mówię, że nie będę kładł płytek ani dachu, gdyż się na tym kompletnie nie znam.
Spodobał mi się projekt AFRODYTA dom ok 132m2. Podany kosztorys to 360000 stan pod klucz. Czy jest to realne do wykonania. Mieszkam w okolicach Bydgoszczy. Pozdrawiam



Moj kolega teraz wlasnie konczy budowe i wyszło mu około 1800 zł za m2 bez działki , stan deweloperski tzn bez wykańczania wnetrz na ktore trzeba przewidziec okolo 1 tys na m2 ale to zalezy od dobranych plytek , kamienii itd plytka moze kosztowac 30 zl za m2 ale rowniez dobrze i 300. Budowa pod Warszawa. Takze cena 3 tys za m2 jest realna

zobacz moze projekt Felix na projektyprestige.pl Dom bardzo prosty w budowie a to chyba tez ma wplyw na koszty

Cytat

Moj kolega teraz wlasnie konczy budowe i wyszło mu około 1800 zł za m2 bez działki , stan deweloperski tzn bez wykańczania wnetrz na ktore trzeba przewidziec okolo 1 tys na m2 ale to zalezy od dobranych plytek , kamienii itd plytka moze kosztowac 30 zl za m2 ale rowniez dobrze i 300. Budowa pod Warszawa. Takze cena 3 tys za m2 jest realna

zobacz moze projekt Felix na projektyprestige.pl Dom bardzo prosty w budowie a to chyba tez ma wplyw na koszty


Jezeli chodzi o koszty to patrz glownie na pow. zabudowy (cena metra fundamentow itd itp . ) faktycznie parterowe domy sa drozsze od domow z poddaszem przeliczajac koszt budowy 1 m2 pow. uzytkowej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę mnie poprawić, jeżeli coś źle zrozumiałem. Ale teraz najważniejsze jest właśnie ustalenie jak wygląda sytuacja.  Od spodu na na ułożonej teraz folii widoczna jest woda. Leżący pod nią stary podkład betonowy (chudziak) chyba też musi być jednak mokry? Wilgotność 5-8% to bardzo dużo, nawet uwzględniając znaczny błąd pomiaru. Nie rozumiem jakby miał być suchy, skoro folia jest od spodu cała mokra. Przecież ta woda (strugi wody) jest pomiędzy chudziakiem i nową folią.  Czy pomiędzy ścianą fundamentu oraz ścianą nadziemia jest pozioma izolacja z papy lub folii? Czy jeżeli ona jest to można zachować ciągłość tej izolacji oraz folii na chudziaku? Dołączam rysunek, żeby łatwiej było się zorientować o czym mówimy.
    • Wyjmowałem różne rzeczy, pokuszone cegły po wybiciu kanału, lub jego erozji, śmieci, gałęzie, a nawet żywe ptaszki przez wyczystki wentylacyjne. 
    • Dzień dobry,   Prawidłowa wentylacja dachu z pełnym deskowaniem pokrytym papą i blachodachówką opiera się na dwóch niezależnych szczelinach, które muszą działać na całej długości połaci. Pierwsza z nich znajduje się pod deskowaniem, nad termoizolacją, i powinna mieć wysokość 2–3 cm. Jej wlot wykonuje się w okapie, zapewniając ciągły dopływ powietrza o przekroju 200–300 cm²/mb, natomiast wylot w kalenicy wymaga rozcięcia papy oraz pozostawienia szczeliny 2–3 cm łącznie między deskami, co daje wywiew o przekroju około 50–100 cm²/mb. Ta część odpowiada za odprowadzenie wilgoci z warstwy ocieplenia i stabilizację pracy termoizolacji.   Druga szczelina działa nad papą, w przestrzeni tworzonej przez kontrłaty i łaty, i prowadzi powietrze od okapu aż do kalenicy. Jej wysokość, zaleca się, żęby wynosia 4 cm, czyli tyle, ile daje zalecana kontrłata. Przestrzeń ta usuwa parę wodną spod pokrycia oraz chroni papę przed przegrzewaniem, co w przypadku blachodachówki ma istotne znaczenie dla trwałości układu. Przy połaci o długości 10 metrów kluczowe jest zachowanie pełnej drożności obu kanałów — każda przerwa lub zwężenie powoduje spadek efektywności wentylacji i zwiększa ryzyko gromadzenia wilgoci.   Najważniejsze jest więc utrzymanie stałych wysokości szczelin, poprawne wykonanie wlotu i wylotu, a także kontrola, czy ocieplenie i obróbki nie zasłaniają przestrzeni wentylacyjnych. Taki układ zapewnia stabilną temperaturę pod pokryciem, ochronę papy, skuteczne odprowadzanie wilgoci i wieloletnią trwałość całego dachu.   ____________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/  
    • Tak, podasze użytkowe ... ocieplenie wełna mineralna. 
    • Odświeżam temat ,czy takie ukośnice drewniane zdają egzamin na parę docinek ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...