Skocz do zawartości

Zabezpieczenie murowanej i ocieplonej ściany tarasu


Recommended Posts

Cytat

Czy ja wiem ogólnie wykonuje się te same czynności można być jednym i drugim , wszystko zależy od tego dlaczego je spełniasz z miłości czy ze strachu .


Widzę, że dobrze znasz to zagadnienie. Cieszę się, że odnalazłem zrozumienie icon_smile.gif .
Żona spełniona to i mąż szczęśliwy. Wypada od czasu do czasu stworzyć sytuację, w której kobiecie wydaje się, że decyzje które podjęła były wyłącznie jej autorstwem.
Link do komentarza
Cytat

Brak obrazka


Szukałem czegoś gotowego na fasetę. Próbowałem nawet z pozostałości suporka powycinać trójkąty, ale dzień mi zejdzie na zaspokojenie całego tarasu. Nie nadaje się nic, co palnik zgrzewający papę mógłby stopić. Macie jakieś sugestie poza zaprawą i klejem?
Link do komentarza
Cytat

Proponował bym jednak pozbyć się 2 murków dać rynienki i kryte balustrady ,budynek nabierze lekkości a tak jak teraz jakaś strzelnica ,gniazdo cekaemów.Masz bramę garażową w kolorze drewna możesz wstawić balustradkę w drewnie nad nią .
Mi suporeks nie przeszkadza, odpowiednio osłonięty przed wilgocią , jeżeli zrobisz według mojej koncepcji to jest odcięty od budynku izolacją możesz go nawet polewać z wiadra najwyżej wymienisz murek za 20 lat jak nie będziesz dbał o niego .


Nie zmarnowałem Waszego czasu poświęconego, aby mi pomóc. Murek od frontu został w 99% pożegnany. 1% pozostał na poniedziałek. Z murkiem na zapleczu jeszcze się waham - cena balustrady.
Właśnie kwestia balustrady - znacie jakiś bezpieczny system mocowania pochwytów balustrady na murku? Montaż do lica ściany wysunięty poza ocieplenie będzie wyglądał niezbyt estetycznie, natomiast montaż do lica ściany pod warstwę styro (równo z licem) spowoduje również prawdopodobieństwo nieszczelności. Zwykły taras, a zabezpieczenień więcej, aniżeli pod prysznicem bez-brodzikowym icon_smile.gif
[attachment=13809:Budowa_domu081.jpg]
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Nie zmarnowałem Waszego czasu poświęconego, aby mi pomóc. Murek od frontu został w 99% pożegnany. 1% pozostał na poniedziałek. Z murkiem na zapleczu jeszcze się waham - cena balustrady.
Właśnie kwestia balustrady - znacie jakiś bezpieczny system mocowania pochwytów balustrady na murku? Montaż do lica ściany wysunięty poza ocieplenie będzie wyglądał niezbyt estetycznie, natomiast montaż do lica ściany pod warstwę styro (równo z licem) spowoduje również prawdopodobieństwo nieszczelności. Zwykły taras, a zabezpieczenień więcej, aniżeli pod prysznicem bez-brodzikowym



Brak obrazka
PAPA ZGRZEWALNA SUPERMOST
SUPERMOST to papa asfaltowa zgrzewalna, modyfikowana SBS, na osnowie z włókniny poliestrowej. Od wierzchniej strony papa pokryta jest drobnoziarnistą posypką mineralną, jej spodnia strona zabezpieczona jest folią z tworzywa sztucznego. Papę stosuje się wraz ze środkami gruntującymi SIPLAST PRIMER lub ICOPAL PRIMER CLASSIC. Grubość papy ? 5,0 mm. Papa przeznaczona jest do wykonywania jednowarstwowych hydroizolacji na betonowych i stalowych obiektach mostowych, drogowych i kolejowych, a także stropach parkingów. SUPERMOST nie wymaga stosowania warstwy ochronnej pod nawierzchnie drogowe z betonu asfaltowego. Bezpośrednio na hydroizolacji wykonanej z papy możliwe jest mechaniczne układanie nawierzchni drogowej z gorących mieszanek mineralno-bitumicznych.

http://www.netweber.pl/zaprawy-techniczne-...bertec-901.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Chciałem przedyskutować obróbkę blacharską krawędzi tarasu.
Warstwy tarasu wyglądają następująco:
1. płyta stropowa
2. warstwa spadkowa,
3. papa termo-zgrzewalna na całości wywinięta przy murkach i budynku wyżej niż warstwy wyższe,
4. folia 0,2 mm atest,
5. styropian,
6. folia 0,2 mm atest,
7. posadzka
8. hydroizolacja np. mapelastic (?)
9. sztuczna trawa, gres czy cokolwiek co zażyczy sobie moja luba

Wykonawca tarasu jest przekonany, że obróbka blacharska powinna być pod papą termozgrzewalną. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie stosuje się przy drenażowym odprowadzaniu wody. W moim przypadku będzie to powierzchniowe odprowadzanie wody.
Jak to poprawnie wykonać?
[attachment=14202:Obr_bka_...asu_opis.JPG]
[attachment=14201:Obr_bka_...a_tarasu.JPG]
Link do komentarza
Cytat

Chciałem przedyskutować obróbkę blacharską krawędzi tarasu.
Warstwy tarasu wyglądają następująco:
1. płyta stropowa
2. warstwa spadkowa,
3. papa termo-zgrzewalna na całości wywinięta przy murkach i budynku wyżej niż warstwy wyższe,
4. folia 0,2 mm atest,
5. styropian,
6. folia 0,2 mm atest,
7. posadzka
8. hydroizolacja np. mapelastic (?)
9. sztuczna trawa, gres czy cokolwiek co zażyczy sobie moja luba

Wykonawca tarasu jest przekonany, że obróbka blacharska powinna być pod papą termozgrzewalną. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie stosuje się przy drenażowym odprowadzaniu wody. W moim przypadku będzie to powierzchniowe odprowadzanie wody.
Jak to poprawnie wykonać?



Warstwy tarasu:
1. płyta stropowa
2. warstwa spadkowa,
3. papa termo-zgrzewalna na całości wywinięta przy murkach i budynku wyżej niż warstwy wyższe,
4. folia kubełkowa
5. styropian,
6. folia 0,2 mm atest,
7. posadzka
8. hydroizolacja
9. sztuczna trawa, gres czy cokolwiek co zażyczy sobie moja luba

A co to ma być ?
Mostek termiczny .
Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

O zachowaniu ciągłości izolacji wiem. Pytam o obróbkę blacharską krawędzi tarasu nad garażem. Podzielisz się doświadczeniem?

Kubełkowa folia pod styropian Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_eek.gif"> ? Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.polyard.pl/pk2.htm


Więc narysuj - naszkicuj prawidłowy rysunek żeby było wiadomo co tam chcesz położyć warstwami i przymocować .

Jak przymocujesz tą listwę drewnianą tą co masz na tym rysunku brak izolacji zewnętrznej rysunek odbiega od rzeczywistości.

Kubełkowa pod lub Dorken Delta - Terraxx nad ,chodzi o to żeby w razie przecieku woda nie stała na papie termozgrzewalnej w styropianie tylko wydostała się na zewnątrz nie nawilgacając całej powierzchni styropianu .


Link do komentarza
[attachment=14203:Obr_bka_...rasu_new.JPG]
[attachment=14205:hydroiz4a.JPG]

Listwa drewniana lub profil systemowy, ale za cho...rę nie mogę znaleźć na necie rozwiązania, które zastąpiłoby nabijanie deski, do której będzie mocowana rynna.
Na górnym rysunku obróbka blacharska jest nad izolacją termo, na dolnym jest ... (?) pod + coś, czego nie mogę rozszyfrować.
Link do komentarza
Cytat

[attachment=14203:Obr_bka_...rasu_new.JPG]
[attachment=14205:hydroiz4a.JPG]

Listwa drewniana lub profil systemowy, ale za cho...rę nie mogę znaleźć na necie rozwiązania, które zastąpiłoby nabijanie deski, do której będzie mocowana rynna.
Na górnym rysunku obróbka blacharska jest nad izolacją termo, na dolnym jest ... (?) pod + coś, czego nie mogę rozszyfrować.



Na górnym rysunku nie ma obróbki blacharskiej jest za to profil systemowy a tu całkowite uszczelnienie znajduje się jako korek przy okładzinie ceramicznej (prawie cała woda płynie po powierzchni ) resztę wyłapuje Samoprzylepna izolacja bitumiczna spływa po niej :

http://www.muratorplus.pl/technika/hydroiz...czna_63490.html


A umożliwia z niej wydostanie wody warstwa drenażowa. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A jakie rozwiązanie zastosowano na dolnym rysunku (zaznaczone kołem)?

Ja posiłkowałem się tymi artykułami:

Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika...ow_-_cz__i,4122

Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika...w_-_cz__ii,4170



Odpowiada Ci takie ?
0002.jpg
Brak obrazka
http://ebooki.salonprasowy.pl/Fachowy%20Wy...seo/page21.html
http://www.abc-sciany.pl/img/publikacje/75_z6.jpg
http://www.abc-sciany.pl/img/publikacje/75_z7.jpg
http://www.technologie-budowlane.com/Izola...-1-50-_10-.html
http://www.ekspertbudowlany.pl/images/edit...tarasu_fot1.jpg
http://www.muratorplus.pl/technika/konstru...tems_69819.html

Rynna montowana do termoizolacji :
http://www.dachyplaskie.info.pl/mphoto.php...4/izolmat/1.jpg
http://www.dachyplaskie.info.pl/technika-i...e/trwaly-taras/ Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...