Skocz do zawartości

Brzydki zapach z szamba


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich forumowiczów, być może temat dotyczący brzydkiego zapachu z szamba był już wałkowany niestety ja w istniejących postach nie znalazłam rozwiązania swojego problemu.

Posiadam szambo betonowe o pojemności ok. 8 m 3 Szambo niestety nie posiada systemu wentylacji ponieważ budynek został wybudowany przed 2002r. jedyne otwory napowietrzające znajdują się w pokrywie szamba. Problem polega na tym, że na podwórzu (a właściwie w różnych częściach podwórza w zależności od kierunku wiatru) unosi się bardzo nieprzyjemny zapach szamba, którego nie jestem wstanie "zneutralizować".
Dodam jeszcze (bo może będzie to miało znaczenie) że teren na którym posadowiony jest budynek zajduje się wyżej ok. 0,5 m. względem terenu na którym jest szambo, natomiast teren podjazdu jest poniżej terenu na którym znajduje się szambo o ok. 20- 30 cm (szambo znajduje się przy podjeździe), na tym terenie jest również wysoki poziom wód gruntowych, teren jest gliniasty.

Do szamba dodawane są regularnie tzw. aktywatory, które mam wrażenie że nie działają wypróbowałam już aktywatory wielu firm jednak za każdym razem bez efektu. Uzyskałam opinię kilku firm z branży kanalizacyjnej, że "jak śmierdzi to będzie śmierdziało" i wentylacja szamba może tylko pogorszyć sprawę, takiego samego zdania było również kilku "szambonurków", których pytałam o zdanie

Proszę o poradę czy może spotkaliście się Państwo z takim problemem, czy można coś na to poradzić.

Napisano
Cytat

tak
masz piony odpowietrzone?



w domu nie posiadam niestety wentylacji pionowej do szamba - w warunkach zabudowy nie była ona wymagana. Na marginesie dodam, że na działce znajduje się również 2 szambo podłączone do innego budynku (też bez wentylacji) z którym nie ma tego rodzaju problemów.
Napisano
Musisz na co najmniej jednym pionie zrobić wywiew ponad dach domu. Nieszczelność klapy powinna wystarczyć, dla prawidłowego obiegu powietrza - do góry.
  • 1 rok temu...
  • 6 lata temu...
Napisano

Myślę, że możesz też spróbować odpowiednich preparatów bakteryjnych, o ile tego jeszcze nie robisz, lecz nie zwykłych aktywatorów. Taki preparat wpływa znacznie na wydzielanie się przyjemnych zapachów, więc przez to ograniczysz ich dostawanie się do domu i jego okolicy. SeptiClean firmy Subio, spróbuj. Jak w każdej dziedzinie, jest preparat i jest Preparat. Powodzenia!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Szanowny bogaty Panie.   Nawiązując do planowanego zakupu "inwestycji", przedstawiam mocno wypaczoną techniczną ocenę stanu obiektu, jako brutalne schłodzenie entuzjazmu.   Mam nadzieję, że się mylę.   Budynek jest pozbawiony hydroizolacji poziomej i pionowej ścian fundamentowych, piwnicznych, co powoduje kapilarne podciąganie wilgoci i w konsekwencji permanentne zawilgocenie murów oraz rozwój korozji biologicznej.   Wszelkie próby renowacji, takie jak iniekcja krystaliczna czy podcinanie mechaniczne ścian, będą operacjami kosztownymi oraz wysokiego ryzyka. Należy liczyć się z możliwością naruszenia spójności murów wzniesionych na zaprawie wapiennej, która uległa degradacji i utraciła swoje właściwości wiążące. Wykonanie wykopów w celu wykonania izolacji pionowej może doprowadzić do utraty stateczności.   Konstrukcja budynku jest przestarzała i pozbawiona kluczowych elementów usztywniających, takich jak wieńce żelbetowe. Funkcję ściągów pełnią jedynie stalowe ankry mocujące belki stropowe, co jest rozwiązaniem słabym do zapewnienia odpowiedniej sztywności bryły budynku.   Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że drewniane stropy uległy  biodegradacji w miejscach  osadzenia w murach do tego spuszczel, zgnilizna, a obecność polepy z gliną stanowi dodatkowe obciążenie i potencjalne źródło wilgoci.   Biorąc pod uwagę skumulowane wady techniczne, koszt prac naprawczych – obejmujących m.in. odtworzenie hydroizolacji, wzmocnienie fundamentów, wykonanie częściowe nowych stropów – będzie nieproporcjonalnie wysoki w stosunku do wartości użytkowej uzyskanej po remoncie. Z inżynierskiego punktu widzenia, realizacja nowego obiektu budowlanego w tej samej skali finansowej jest rozwiązaniem nie tylko bezpieczniejszym, ale i bardziej uzasadnionym ekonomicznie.     Powodzenia.    
    • Dokładnie nie wiem, ale jak pisałem w pierwszym poście (albo nie) - studzienka od przyłącza wody jest na głębokość ponad 1,8m i woda nie posiąka. Gleba gliniasta.   Wokół budynku nie bo są wykonane spady terenu   W tej chwili nie, ale będę ja odprowadzał do zbiornika w celu akumulacji.   Również nie ma, ale wraz z pionowa izolacja (wodna i cieplną) fundamentów będę wykonywał drenaż. Ale to dopiero na wiosnę.   Całe szczęście nie wylałem. Już ściągnąłem całą instalacje i jest sam chudziak.   Nie mam. Tylko kanalizacja (przydomowa oczyszczalnia)   Czyli ten szlam / inna forma izolacji na chudziaku będzie niewystarczająca? Lepiej ściągnąć chudziak i zrobić coś pod nim?
    • Komentarz dodany przez Wojciech: Witam Miałem problemy z występowaniem wilgoci na ścianach do wysokości około metra od podłogi w sarym ceglanym domu . Po skuciu starych warstw tynku , nałożyłem grubą warstwę zaprawy piasku z wapnem i wodą . Długo to schło. Piewszy rok pojawiały się miejscami ciemniejsze plamy . Z czasem kolor się ujednolicił , zaprawa jeszcze dotwardniała . Zastosowałem równocześnie wentylacje w pomieszczeniach z czujnikiem wilgoci. Z czasem znikła całkiem wilgoć i jej zapach . Z moich opserwacji wynika ,że taka zaprawa wyciąga wilgoć ze ścian , a jej wysokie ph nie dopuszcza do rozwoju grzyba i innych organizmów. Nawet owady na to się nie pchają. Tanim kosztem uratowałem ściany od grzyba i poprawiłem jakośc piwieteza w domu . Tynk j trzyma już 3 rok , pomału blednie i twardnieje . Chata ma 120 lat . Pozdrawiam Pozdrawuam .
    • Cześć,   kupiłem mieszkanie 40m2 i teraz pytanie. Od jednego fachowca usłyszałem cenę za wykończenie 950 zł/m2. W to wliczone jest hydraulika łazienka, wszystko oprócz mebli, agd, kuchni, i materiałów oczywiście. Moje pytanie to: Czy to dużo? i Czy np. nie lepiej iść do firm typu gotowemieszkanie.pl które proponuje wykończenie mieszkania za 1100 zł m/2 z materiałami ale bez mebli czy agd. Mieszkanie na terenie Zagłębia.  
    • To było potrzebne?   Nawiasem mówiąc  - nie WIEKOWEGO, tylko 3/4 wiekowego...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...