Skocz do zawartości

Czy kabel ziemny pięciożyłowy może przechodzić przez szambo?


Recommended Posts

Napisano

Czy kabel ziemny pięciożyłowy może przechodzić przez szambo? Jest to kabel zasilający do domu jednorodzinnego. Został wkopany wcześniej, a teraz wykonuję szambo, bo zmieniły się plany i nie mam możliwości podpięcia się do kolektora. Kabel byłby oczywiście w rurze osłonowej, a przejścia uszczelnione, czy jakieś przepisy to regulują?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/porady/14156-czy-kabel-ziemny-pieciozylowy-moze-przechodzic-przez-szambo

Napisano
Określenie użyte przez eksperta "pytanie jest dziwne" określił bym jako bardzo, ale to bardzo delikatne. Ja nazwał bym to, i to z całą odpowiedzialnością za swoje słowa- głupotą, chociaż i to określenie wydaje mi się zbyt słabe.De.il?.
  • 1 rok temu...
Napisano
Od kiedy potrzebne jest Pozwolenie na budowę na wlz? Proszę o wyrzucenie tego artykułu. Od złącza kablowego do tablicy licznikowej nie potrzeba, żadnego projektu.
Napisano
W jednym starostwie wymagają pozwolenia w innym nie. Ja musiałem nawet dostarczyć projekt instalacji wewnetrznej w domku jednorodzinnym.
Formalnie to wymogu uzyskania pozwolenia na budowę nie ma w przypadku przyłączy. A w tym przypadku jest to najpewniej kabel biegnący od złącza (zwykle w linii ogrodzenia) do budynku. A więc już element instalacji odbiorczej. A tej Prawo Budowlane (rozdział 4) nie wyłącza z obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę. Poza wszystkim innym taki kabel musi być uwzględniony w planie zagospodarowania terenu.
Napisano
Cytat

Poza wszystkim innym taki kabel musi być uwzględniony w planie zagospodarowania terenu.



Jak również szambo! I nie wyobrażam sobie nikogo przytomnego, kto zatwierdziłby takie curiosum w planie zagospodarowania.
A całe bajanie o rurze osłonowej, uszczelnieniach etc, to pic na wodę, fotomontaż. Bo albo kabel jest już w ziemi, więc jak go wsadzić teraz w szczelną rurę, a jeśli w ziemi nie jest, to po jaką cholerę pchać go przez szambo?
Jedyne rozsądne rozwiązanie, to przeciąć go, dołożyć odcinek na obejście szamba, po czym połączyć całość jak Bozia przykazała i zakopać.
Łączenie kabli to nic nowego, technologie są opracowane i sprawdzone, łączenia wytrzymują w ziemi nie krócej niż sam kabel.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...