Skocz do zawartości

Geberit - płyta kartongipsowa


dazon

Recommended Posts

Napisano
Witam,
Chciałbym zamontować geberit w łazience. Posiadam stelaż montowany na 2 śruby do podłogi (12stki) oraz 2 do ściany (12). Ścianka to karton-gips (zielony).
Czy do zamontowania takiego stelaża wystarczy wwiercić się w kartongips i zamontować go na kołkach do karton-gipsu czy rozwiązanie takie nie będzie zbyt ryzykowane? jesli zbyt ryzykowane, to jakie może być tu inne rozwiązanie?

Pozdrawiam
Dazon
Napisano
Cytat

Witam,
Chciałbym zamontować geberit w łazience. Posiadam stelaż montowany na 2 śruby do podłogi (12stki) oraz 2 do ściany (12). Ścianka to karton-gips (zielony).
Czy do zamontowania takiego stelaża wystarczy wwiercić się w kartongips i zamontować go na kołkach do karton-gipsu czy rozwiązanie takie nie będzie zbyt ryzykowane? jesli zbyt ryzykowane, to jakie może być tu inne rozwiązanie?

Pozdrawiam
Dazon


Nie!
Prawidłowe montowanie stelaża :

proszę obejrzeć film


http://www.international.geberit.com/web/a...prod-inst-duo-1

Napisano
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie.
Zaistniała taka sytuacja iż nóżki stelaża które mocuje się do podłogi są normalnie skierowane do wewnątrz tego stelaża. Gdybym w ten właśnie sposób chciał przytwierdzić stelaż do podłoża, wówczas wwierciłbym się w rurę odpływową co jest niedopuszczalne z wiadomych przyczyn. W związku z tym zamieniłem nóżki stronami i w tej chwili wystają do zewnątrz stelaża w taki sposób, że gdybym zabudował już stelaż KG wówczas nóżki te wystawałyby poza niego.
Pytanie:
Czy wystające nóżki stelaża wraz ze śrubami można będzie przykryć spokojnie płytkami? jaką grubośc kleju sie stosuje?

Prowizoryczny wygląd tego o co mi chodzi poniżej. To co odstaje to właśnie dolne nóżki stelaża ze śrubami.
Brak obrazka
Pozdrawiam
Gość stach
Napisano
Cytat

[...]
Czy wystające nóżki stelaża wraz ze śrubami można będzie przykryć spokojnie płytkami? jaką grubośc kleju sie stosuje?

[...]


Klej pod płytkami ma przeważnie grubość 3 do 6 mm zależnie od wielkości płytki, rodzaju kleju, jakości (równości) podłoża. Na to, że samym klejem uda Ci się uzyskać skrycie kątowników nóżek (pewnie 2 - 3 mm) i łbów śrub bym nie liczył. Można pomyśleć też o zeszlifowaniu paru mm z grubości płytki, ale to miejscowo osłabi płytkę. Prostrzym wyjściem będzie podkucie ok. 1 cm pod nóżką stelaża i przykręcenie takie, że łeb śruby znajdzie się na poziomie podłogi.
Napisano (edytowany)
Cytat

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie.
Zaistniała taka sytuacja iż nóżki stelaża które mocuje się do podłogi są normalnie skierowane do wewnątrz tego stelaża. Gdybym w ten właśnie sposób chciał przytwierdzić stelaż do podłoża, wówczas wwierciłbym się w rurę odpływową co jest niedopuszczalne z wiadomych przyczyn. W związku z tym zamieniłem nóżki stronami i w tej chwili wystają do zewnątrz stelaża w taki sposób, że gdybym zabudował już stelaż KG wówczas nóżki te wystawałyby poza niego.
Pytanie:
Czy wystające nóżki stelaża wraz ze śrubami można będzie przykryć spokojnie płytkami? jaką grubośc kleju sie stosuje?

Prowizoryczny wygląd tego o co mi chodzi poniżej. To co odstaje to właśnie dolne nóżki stelaża ze śrubami.
Array="" border="0" class="linked-image">
Pozdrawiam



A nie chcesz tego stelaża wpuścić w ścianę?

Nie ma czasem podłogówki w tej łazience? (rurki w posadzce). Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Klej pod płytkami ma przeważnie grubość 3 do 6 mm zależnie od wielkości płytki, rodzaju kleju, jakości (równości) podłoża. Na to, że samym klejem uda Ci się uzyskać skrycie kątowników nóżek (pewnie 2 - 3 mm) i łbów śrub bym nie liczył. Można pomyśleć też o zeszlifowaniu paru mm z grubości płytki, ale to miejscowo osłabi płytkę. Prostrzym wyjściem będzie podkucie ok. 1 cm pod nóżką stelaża i przykręcenie takie, że łeb śruby znajdzie się na poziomie podłogi.



Bardzo ciekawy pomysł. Chyba z niego wlaśnie skorzystam.
Dziękuję.

Cytat

A nie chcesz tego stelaża wpuścić w ścianę?

Nie ma czasem podłogówki w tej łazience? (rurki w posadzce).



W tym przypadku nie chce go wpuszczać w ścianę. Kibelek jest praktycznie na środku ściany która ma 2,4m długości.

Jest tam podłogowka, ale akurat nie w tym miejscu.
Napisano
Witam ponownie. Zrobiłem dziś kilka fotek aby zobrazować lepiej to o czym pisałem powyżej.

1. WC
Brak obrazka
W powyższym przypadku mam taki problem że całą ścianka jest przysłonięta płytą kartongipsową, ALE po lewej za tą płytą jest od razu cegła, a po prawej pusta przestrzeń.
Jak mogę w takim przypadku wmontować tu geberita??

2. Łazienka
Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka

w tym przypadku skorzystam z porady wkucia nóżek w podłogę tak aby główki śrub były na równi z podłogą.

Może macie jakieś inne propozycje widząc już jak to wygląda na żywo ?

Pozdrawiam
D
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam ponownie. Zrobiłem dziś kilka fotek aby zobrazować lepiej to o czym pisałem powyżej.

1. WC

W powyższym przypadku mam taki problem że całą ścianka jest przysłonięta płytą kartongipsową, ALE po lewej za tą płytą jest od razu cegła, a po prawej pusta przestrzeń.
Jak mogę w takim przypadku wmontować tu geberita??

2. Łazienka

w tym przypadku skorzystam z porady wkucia nóżek w podłogę tak aby główki śrub były na równi z podłogą.

Może macie jakieś inne propozycje widząc już jak to wygląda na żywo ?

Pozdrawiam


Z jednej strony przykręć do ściany na kołek rozporowy (jak to suporex to na długiego grubszego wkręta do drewna ,a z drugiej wytnij kieszeń z 0,5 metra powyżej otworu w ścianie brzeszczotem od metalu wsuń w niego deskę na sam duł duł i przykręć ją do płyty g/k od zewnątrz .Do niej przykręcisz uchwyt oraz bok profila do zabudowy stelaża .To stelaż z Koła a nie z Geberita . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Z jednej strony przykręć do ściany na kołek rozporowy (jak to suporex to na długiego grubszego wkręta do drewna ,a z drugiej wytnij kieszeń z 0,5 metra powyżej otworu w ścianie brzeszczotem od metalu wsuń w niego deskę na sam duł duł i przykręć ją do płyty g/k od zewnątrz .Do niej przykręcisz uchwyt oraz bok profila do zabudowy stelaża .To stelaż z Koła a nie z Geberita .



Jeżeli dobrze rozumiem, to prawa górna strona stelaża oraz cała krawędź lewa od góry do dołu, opierałaby się na desce ustawionej w pionie i przytwierdzonej do K/G od strony wewnętrznej?
Będzie to bezpieczne? Przy tym rozwiązaniu i tak ciężar spoczywa na k/g czy nie tak?

Myślałem o tym, aby zrobić w K/G otwór (kwadrat), następnie zamocować profil wzmacniający do ściany za k/g, aby to na niej (betonowej) spoczywał ciężar a nie na samej kg.
Profil do ściany i podłogi za kg, ewentualnie też do ściany bocznej (prawej). Co sądzicie ?
Tak wiem - to koło icon_smile.gif, potocznie tak mówię na podwieszane kibelki - Geberit.
Pozdrawiam
D Edytowano przez dazon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jeżeli dobrze rozumiem, to prawa górna strona stelaża oraz cała krawędź lewa od góry do dołu, opierałaby się na desce ustawionej w pionie i przytwierdzonej do K/G od strony wewnętrznej?
Będzie to bezpieczne? Przy tym rozwiązaniu i tak ciężar spoczywa na k/g czy nie tak?


Wystarczy druga strona opiera się w murze .Te trzy punkty już powodują usztywnienie stelaża.
Napisano
Cytat

Wystarczy druga strona opiera się w murze .Te trzy punkty już powodują usztywnienie stelaża.



Zastanowię się jeszcze nad tym rozwiązaniem

dzięki za pomoc

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...