xluciax Napisano 1 marca 2012 Udostępnij #1 Napisano 1 marca 2012 Proszę o pomoc ws nowozamontowanych drzwi wejściowych w domu jednorodzinnym.W październiku zakupiłam drzwi zewnętrzne stalowe, od samego początku się nie domykały...po 3 miesiącach walki z firmą montującą (dostawcą) okazało się, że skrzydło jest wypaczone i nalezy je bezwzględnie wymienić. W między czasie okazało się, że zamontowane drzwi są mniejsze od tych które zamówiłam. Stare skrzydło miało szer. 930mm, na umowie sporządzonej przez przedstawiciela handlowego zapisano wymiar 930x2020mm co oczywiście nie wzbudziło moich zastrzeżeń (tym bardziej, że Pani podczas pomiaru zmierzyła wyłącznie szerokość skrzydła, potwierdzając, że drzwi to "90-tki"). Zamontowane drzwi w świetle ościeżnicy mają dokładnie 800mm uwzględniając grubość drzwi 740mm. Firma upiera się, że podany wymiar uwzględnia szerokosć ościeżnicy tym samym nie chce wymienić na drzwi o większych wymiarach. W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, wyraźnie jest zapisane w jaki sposób mierzy się drzwi oraz jaki wymiar powinny mieć drzwi wejściowe (0,9m). Naturalnie napisałam pismo do tej firmy (nie pierwsze) informując ich o powyższym, jednak nadal upierają się przy swoim. Co mogę dalej robić? Rozwiązanie umowy oczywiście nie wchodzi w rachubę (ze str. firmy). Zaznaczę, że do "90-tek" dopłaciłam 200zł, bo wcześniej podana przez nich cena dotyczyła "80-tek" (które pewnie bez ościeżnic miałyby jakieś 60cm:/).Bardzo proszę o pomoc w sprawie... Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 13 marca 2012 Udostępnij #2 Napisano 13 marca 2012 Jeśli firma nie uznaje reklamacji pozostaje tylko droga sądowa. Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 marca 2012 Udostępnij #3 Napisano 13 marca 2012 Zawiadom sprzedawcę, że drzwi nie są zgodne z umową – jeśli od zakupu nie minęło 6 m-cy, to są one niezgodne w chwili zakupu. W zawiadomieniu zaproponuj sposób załatwienia tej sprawy z terminem wykonania np. 30 dni od daty otrzymania. Pismo wyślij pocztą za pokwitowaniem odbioru.Jeśli w terminie 14 dni od otrzymania, sprzedawca nie zajmie stanowiska – znaczy, że zastrzeżenia przyjmuje w całości.W razie wątpliwości lub (i) niemożności załatwienia ze sprzedawca tej reklamacji – udaj się do najbliższego biura Federacji Konsumentów, tam otrzymasz bezpłatna pomoc prawną – łącznie z ewentualnym założeniem sprawy w sadzie (przez nich, niejako z urzędu). Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się