Skocz do zawartości

brak pionu kanalizacji


Recommended Posts

Napisano
Pytanie dotyczy tego, że nie został wykonany jeden pion kanalizacyjny i wszystko z dolnej łazienki + wanna i sedes z górnej mają przechodzić przez odpływ sedesu z dolnej łazienki. Wygląda to jak na załączonych schematach:
1 zdj - prawidłowa instalacja
2 zdj - miejsce, o które mi chodzi
3 zdj - planowane przeróbki
Po prostu mam wątpliwości czy tak można prowadzić odpływy, czy nie będzie jakichś negatywnych niespodzianek. Czy nie lepsze byłoby poprowadzenie tego brakującego pionu, wykucie i połączenie go w chudziaku z główną rurą.
Pozdrawiam. Adam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
pionu nie ma?
to jak klocki popłyną?
ja tu widzę tylko przesunięcie pionu, a czy prawidłowo - to kwestia jakie elementy rurarzu zostaną zastosowane

no chyba, że to będzie wlewać się do kibla niczym z rzygacza i dopiero potem dalej
Napisano (edytowany)
Cytat

Pytanie dotyczy tego, że nie został wykonany jeden pion kanalizacyjny i wszystko z dolnej łazienki + wanna i sedes z górnej mają przechodzić przez odpływ sedesu z dolnej łazienki. Wygląda to jak na załączonych schematach:
1 zdj - prawidłowa instalacja
2 zdj - miejsce, o które mi chodzi
3 zdj - planowane przeróbki
Po prostu mam wątpliwości czy tak można prowadzić odpływy, czy nie będzie jakichś negatywnych niespodzianek. Czy nie lepsze byłoby poprowadzenie tego brakującego pionu, wykucie i połączenie go w chudziaku z główną rurą.
Pozdrawiam. Adam


To chore podłączenie woda z góry w trakcie spuszczania może wybijać w kibelku poniżej ,a w przypadku zapchania woda z góry wyleje się przez kibel do łazienki .
Trzeba tak.

DSC01446.jpg

 

DSC01446.jpg

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Czy w takim razie nie byłoby bezpieczniej zostawić dolną łazienkę w spokoju i poprowadzić pion do górnej łazienki? Wymaga to co prawda wkuwania się w chudziak, ale chyba lepiej robić takie poprawki teraz niż gdy już będą zrobione podłogi na gotowo.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

To chore podłączenie woda z góry w trakcie spuszczania może wybijać w kibelku poniżej ,a w przypadku zapchania woda z góry wyleje się przez kibel do łazienki .
......


a jakim to przypadku przy zapchaniu nie wybije przez kibel do łazienki, uświadom

prędzej tak
Brak obrazka

choć twierdzę, że odpowiednio łącząc urządzenia, przeróbki z 3 zdjęcia mogą istnieć,
dla mnie schemat jest ideowy, nie wiemy jak fizycznie chce to zrobić
Napisano
Cytat

a jakim to przypadku przy zapchaniu nie wybije przez kibel do łazienki, uświadom



Też jestem ciekaw. icon_biggrin.gif

A pomijając wszystko – to znacie przypadek, aby każdy (tak jak na tym schemacie) odpływ kanalizacyjny, był bezpośrednio wpięty do pionu ?
Na 100% będzie tak: pion, wejście w pion, podłączenie WC, redukcja, trójnik, odpływ np. brodzika, trójnik (lub kolano jak nic za tym) odpływ.
Ważne są średnice i odpowiedni „spad” tej magistrali.

Cytat

dla mnie schemat jest ideowy, nie wiemy jak fizycznie chce to zrobić



Święte słowa.
Swoje wnioski, autor oparł tylko na tym schemacie, a powinno być gdzieś w projekcie (i pewnie jest) rozwinięcie i rzuty poziome (każdej kondygnacji) z opisem.
Napisano (edytowany)
Cytat

a jakim to przypadku przy zapchaniu nie wybije przez kibel do łazienki, uświadom
prędzej tak



Zadajesz dziecinne pytania więc odpowiem pytaniem ,która rura prędzej się zapcha ta przebiegająca poziomo z lekkim spadkiem czy ta w pionie ,tylko się nie pomyl.
Brak obrazka
A tu zabłysnąłeś gówienko z kibla będzie wlewać się do rury od umywalki.

Cytat

Czy w takim razie nie byłoby bezpieczniej zostawić dolną łazienkę w spokoju i poprowadzić pion do górnej łazienki? Wymaga to co prawda wkuwania się w chudziak, ale chyba lepiej robić takie poprawki teraz niż gdy już będą zrobione podłogi na gotowo.



Nie jest to dobre rozwiązanie woda zlatująca z piętra będzie hamować przepływ wody z parteru do tego zbyt długi odcinek rur bez rury napowietrzającej "wywiewnej".
Proszę wybrać któreś z tych rozwiązań :


Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Czy w takim razie w kontekście proponowanego rozwiązania nr 3 odpływ z kibelka nie powinien iść najniżej? Poniżej umywalki i brodzika?

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Zadajesz dziecinne pytania więc odpowiem pytaniem ,która rura prędzej się zapcha ta przebiegająca poziomo z lekkim spadkiem czy ta w pionie ,tylko się nie pomyl.
.....
A tu zabłysnąłeś gówienko z kibla będzie wlewać się do rury od umywalki.


.......


bla bla bla....

ja nie widzę błędów w zaproponowanym przeze mnie schemacie, jak już wyzej pisałem kwestia doboru i łączenia elementów rurarzu, chyba spotkałeś się np z redukcją vel zwężką?
jak nie, to poszukaj

a pytanie może dziecinne (choć zapewne nie dla wszystkich), niemniej nie odpowiedziałeś
Napisano (edytowany)
Animus – dość zdecydowanie przedstawiasz swoje „racje”, ale skąd wiesz jak ten układ wygląda w poziomie ? Jakie są wymagane (lub „wyjdą”) spady ?
Wyrokowanie bez szczegółów, w tym bez określonych odległości – to prawie tak jak na WWW jasnowidz.
Może to: ( www.zsb.gliwice.pl/pdf/monter_instlacji_i_urz_san/Monter_instalacji_i_ur-san_713[02]_Z1.09_u.pdf ) zwłaszcza rys. 4,5 i 6.


Poprawiłem, bo link bezposrednio nie wchodzi, trzeba skopiować i wkleić. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Czy w takim razie w kontekście proponowanego rozwiązania nr 3 odpływ z kibelka nie powinien iść najniżej? Poniżej umywalki i brodzika?


Zasadniczo powinien ,ale dopuszcza się że może być w odległości 0,7 m powyżej innych przyborów .


Cytat

bla bla bla....

ja nie widzę błędów w zaproponowanym przeze mnie schemacie, jak już wyzej pisałem kwestia doboru i łączenia elementów rurarzu, chyba spotkałeś się np z redukcją vel zwężką?
jak nie, to poszukaj

a pytanie może dziecinne (choć zapewne nie dla wszystkich), niemniej nie odpowiedziałeś


Odprowadzenia z misek nie robi się na tym samym poziomie z innymi..Nawt "Olus" to zauważył .
Ciężar słupa wody w tym wypadku fekalia.

Cytat

Animus ? dość zdecydowanie przedstawiasz swoje ?racje?, ale skąd wiesz jak ten układ wygląda w poziomie ? Jakie są wymagane (lub ?wyjdą?) spady ?
Wyrokowanie bez szczegółów, w tym bez określonych odległości ? to prawie tak jak na WWW jasnowidz.
Może to: ( www.zsb.gliwice.pl/pdf/monter_instlacji_i_urz_san/Monter_instalacji_i_ur-san_713[02]_Z1.09_u.pdf ) zwłaszcza rys. 4,5 i 6.


Poprawiłem, bo link bezposrednio nie wchodzi, trzeba skopiować i wkleić.


Narysowałem tylko schematy ,które są wykorzystywane do budowy kanalizacji .Nie mam zamiaru projektować tu całej instalacji ,w rzeczywistości zawsze są odstępstwa ,chodzi o zasadę oraz ratowanie tego co już jest spieprzone.
Co do poradnika :
Nie wnosi to nic poza tym że to tylko strzępek potrzebnej wiedzy dotyczącej prawidłowego układania rur kan. dla laika .

Co to za nagonka na Animusa. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
No właśnie, ale nie wiedziałem, i nie zakładałem, że wszyscy tu piszący posiadają uprawnienie projektowe instalacyjne (WK), lub tytuły mistrzowskie w tym zakresie.

Niezaprzeczalna prawda, nawet dla laika, jest taka, że gówno pod górę nie poleci. icon_mrgreen.gif

Cytat

Zasadniczo powinien ,ale dopuszcza się że może być w odległości 0,7 m powyżej innych przyborów .

Nie wnosi to nic poza tym że to tylko strzępek potrzebnej wiedzy dotyczącej prawidłowego układania rur kan. dla laika .



No własnie, zdanie obecne w tym linku, dla laików.
Napisano (edytowany)
Cytat

No właśnie, ale nie wiedziałem, i nie zakładałem, że wszyscy tu piszący posiadają uprawnienie projektowe instalacyjne (WK), lub tytuły mistrzowskie w tym zakresie.
Niezaprzeczalna prawda, nawet dla laika, jest taka, że gówno pod górę nie poleci.
No własnie, zdanie obecne w tym linku, dla laików.




W dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe: icon_smile.gif

http://www.fachowyinstalator.pl/index.php/...niacza-sfa.html

Dodam taką ciekawostkę że choć w obrocie jest do kupienia kolano PCV 90* to powinno się go unikać lepiej stosować 2 kolana 45* lub inną kombinację 2-3 kolanek nawet z kawałkiem prostej rury pomiędzy kształtkami .A na rysunkach Olusa można odnieść wrażenie że łącząc pion kan zastosował kolano 90* albo więcej.
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

......

Odprowadzenia z misek nie robi się na tym samym poziomie z innymi..Nawt "Olus" to zauważył .
Ciężar słupa wody w tym wypadku fekalia.


możesz udawać, że nie wiesz o co chodzi, mnie to koło doopy
ale napisałem:
Cytat

dla mnie schemat jest ideowy, nie wiemy jak fizycznie chce to zrobić


Cytat

ja nie widzę błędów w zaproponowanym przeze mnie schemacie, jak już wyzej pisałem kwestia doboru i łączenia elementów rurarzu



ale sam to już:
Cytat

Narysowałem tylko schematy ,które są wykorzystywane do budowy kanalizacji .Nie mam zamiaru projektować tu całej instalacji ,w rzeczywistości zawsze są odstępstwa ,chodzi o zasadę oraz ratowanie tego co już jest spieprzone.


czyli jednak rozróżniasz co to schemat, a co to projektowanie, niestety zbyt wybiórczo, rzekłbym egocentrycznie


Cytat

Co to za nagonka na Animusa.


Megaloman
Napisano (edytowany)
Cytat

możesz udawać, że nie wiesz o co chodzi, mnie to koło doopy
ale napisałem:


Wiem że chciałeś dobrze ,ale wyszło to jakoś niefortunnie . :bezradny:
Rysując jakiś schemat chciał nie chciał sugerujesz pewne rozwiązanie poglądowe.Osoby nie znające się na rzeczy mogą próbować go zrealizować nie stosując się do norm . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Streszczając obowiązujące normy (te przywołane) i inne obowiązujące przepisy, sprowadza się do tego:


Cytat

Podejścia to przewody łączące urządzenia sanitarne (umywalki, miski ustępowe, wanny itd.) z pionem lub przewodem odpływowym (poziomem). Podejścia do urządzeń sanitarnych i wpustów podłogowych mogą być prowadzone oddzielnie lub mogą łączyć się dla kilku urządzeń, pod warunkiem utrzymania szczelności zamknięć wodnych. Spadki podejść wynikają z zastosowanych trójników łączących podejście kanalizacyjne z przewodem spustowym i zasady osiowego montażu przewodów; powinny wynosić minimum 2%. W zależności od przyłączanego urządzenia wlot odpływu należy zamieścić na różnych wysokościach. W przypadku umywalek wlot odpływu znajduje się od 50 do ponad 60 centymetrów ponad podłogą. Dla kabin prysznicowych - do kilku cm nad podłogą, zaś dla wanien - około kilkunastu (z reguły 15-16 centymetrów ponad podłogą). Oczywiście wszystkie odpływy powinny być wyposażone w kolanka (syfony) zabezpieczające łazienkę przed przedostawaniem się przykrych zapachów z kanalizacji.




Pierwszego rzutu nie można powiekszyć - pozostaje mało czytelny.
Napisano (edytowany)
Już gra. icon_biggrin.gif

Moim zdaniem
„Konfrontując” schemat z rzutami – nie widzę potrzeby aby cokolwiek przerabiać, patrz Rys. 5 w linku.

Dopisałem:

Średnio kumaty hydraulik będzie wiedział jak to „spiąć” aby było dobrze.
Nie ma tu żadnych mecyi.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeśli nie ma pionu nr.1, to co z odpływem z kuchni?

Jeśli nie ma tego pionu, to różnica jest tylko taka, że górny kibel wpięty zostanie w pion 2.
Dla parteru, to bez znaczenia – no tylko ten odpływ z kuchni.
Moim zdaniem – oczywiście.
Napisano
Rzecz wygląda tak, że pion kuchenny znajduje się w miejscu zaznaczonym kropką czerwoną na parterze. Niefortunność polega na tym, że wypadł on... bezpośrednio pod ścianą. Co jest do niego podłączone? Chyba właśnie zlew z kuchni. Trudno ustalić niektóre fakty. Nie wiadomo też czy nie podpięto do niego czegoś z dolnej łazienki, ale niedługo dojdzie do "wizji lokalnej" z wykonawcą, więc będę wiedział więcej. No bo ostatnio tłumaczył, że ten pion jest poprowadzony chyba skosem przez łazienkę. icon_question.gif
Górna łazienka po zmianach wygląda jak na rysunku. Moje pytania wynikają z tego, że do jednego pionu (tego wątpliwego, bo niewykonanego ) trzeba podłączyć wannę górną, kibelek górny no i całą dolną łazienkę. Z drugiej strony są tylko dwie umywalki, więc po wyprowadzeniu pionu spod ściany nie będzie chyba najgorzej.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Już gra.

Moim zdaniem
?Konfrontując? schemat z rzutami ? nie widzę potrzeby aby cokolwiek przerabiać, patrz Rys. 5 w linku.

Dopisałem:

Średnio kumaty hydraulik będzie wiedział jak to ?spiąć? aby było dobrze.
Nie ma tu żadnych mecyi.




Cytat

Jeśli nie ma pionu nr.1, to co z odpływem z kuchni?

Jeśli nie ma tego pionu, to różnica jest tylko taka, że górny kibel wpięty zostanie w pion 2.
Dla parteru, to bez znaczenia ? no tylko ten odpływ z kuchni.
Moim zdaniem ? oczywiście.



Zlewozmywak podpięty pod pion drugi.

Cytat

Rzecz wygląda tak, że pion kuchenny znajduje się w miejscu zaznaczonym kropką czerwoną na parterze. Niefortunność polega na tym, że wypadł on... bezpośrednio pod ścianą. Co jest do niego podłączone? Chyba właśnie zlew z kuchni. Trudno ustalić niektóre fakty. Nie wiadomo też czy nie podpięto do niego czegoś z dolnej łazienki, ale niedługo dojdzie do "wizji lokalnej" z wykonawcą, więc będę wiedział więcej. No bo ostatnio tłumaczył, że ten pion jest poprowadzony chyba skosem przez łazienkę.
Górna łazienka po zmianach wygląda jak na rysunku. Moje pytania wynikają z tego, że do jednego pionu (tego wątpliwego, bo niewykonanego ) trzeba podłączyć wannę górną, kibelek górny no i całą dolną łazienkę. Z drugiej strony są tylko dwie umywalki, więc po wyprowadzeniu pionu spod ściany nie będzie chyba najgorzej.



Brak rzeczywiście tego pierwszego pionu zwłaszcza ze kibelek na pięterku Pan wrysował właśnie w tym miejscu .Nie jest źle że drugi pion wypadł w ścianie( jest osłonięty nie widać go), tylko proszę powiedzieć czy jest poprowadzony na piętro i zakończony rurą "wywiewną" ? czy w ogóle wystaje coś z dachu prócz komina ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Moje pytania wynikają z tego, że do jednego pionu (tego wątpliwego, bo niewykonanego ) trzeba podłączyć wannę górną, kibelek górny no i całą dolną łazienkę.chyba najgorzej.



Chyba mieszasz.
Niewykonany pion to 1.
Po przeniesieniu kibelka na poddaszu na drugą ścianę, żaden kibelek nie będzie go „zasilał”.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby pod pion 2 podpiąć obie łazienki.

Cytat

Rzecz wygląda tak, że pion kuchenny znajduje się w miejscu zaznaczonym kropką czerwoną na parterze. Niefortunność polega na tym, że wypadł on... bezpośrednio pod ścianą.



Czyli pod ławą? Jeśli tak, to zasilanie go kuchnią jest aż nadto ryzykowne. Jak pierdyknie (bo budynek osiądzie) to wymyje (może) fundamenty tej ściany – czarny i Malo prawdopodobny scenariusz , ale …..

Cytat

Zlewozmywak podpięty pod pion drugi.



icon_eek.gif jakim cudem poprzez Wi-Fi ?
Napisano (edytowany)
Cytat

Czyli pod ławą? Jeśli tak, to zasilanie go kuchnią jest aż nadto ryzykowne. Jak pierdyknie (bo budynek osiądzie) to wymyje (może) fundamenty tej ściany ? czarny i Malo prawdopodobny scenariusz , ale ?..


Pion (w projekcie 1) nie przechodzi pod żadną ławą jesz wpięty w pion (w projekcie 2) , przechodzi tylko przez lub pod ścianką działową .

Cytat

Luknij na (oznaczenia) schemat i rzuty
A Twoja odpowiedź dotyczyła:



Nawiązałem do wypowiedzi Barbossy nie patrzyłem na oznaczenia. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
icon_biggrin.gif
Jak pion może być wpięty, w inny pion i to poziomo. icon_eek.gif

Oba są wpięte w przewód odpływowy (poziomy, tu 150), przy czym (najprawdopodobniej) kolano redukcyjne (ze 150 do 100) łączące pion z odpływem (poziomym) wyszło pod fundamentem, lub w takiej odległości od ściany fundamentowej, że nie jest możliwe wykonanie pionu.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Jak pion może być wpięty, w inny pion ? (i to poziomo).

Oba są wpięte w przewód odpływowy (poziomy, tu 150), przy czym (najprawdopodobniej) kolano redukcyjne (ze 150 do 100) łączące pion z odpływem (poziomym) wyszło pod fundamentem, lub w takiej odległości od ściany fundamentowej, że nie jest możliwe (nie było) wykonanie pionu nr.1.


Nie ma kolana redukcyjnego jest trójnik redukcyjny 150/100 oraz redukcja z góry 150/100.
Do trójnika oznaczenie "B" jest rura 150 powyżej niej pion w projekcie 2 przechodzi w 100 to samo z tym co projekcie jest 1.Ma 3% spadku i tylko jest pod kibel zlewozmywak i umywalkę . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...