Skocz do zawartości

plamy po malowaniu


Recommended Posts

Napisano
witam wszystkich serdecznie, z góry przepraszam za mało fachowy język ale po prostu się nie znam, dom mam wybudowany z pianobetonu - siporeks - na piętrze pojedyncze ściany nie były tynkowane tylko została założona siatka i została naciągnięta gładź szpachlowa. przed tym wszystkim została położona instalacja elektryczna. teraz mój problem po pomalowaniu ścian w miejscach gdzie idą przewody elektryczne pojawiają się brzydkie przebarwienia dokładnie pokazujące jak idą przewody elektryczne, co trzeba zrobić żeby tego nie było widać, dodam jeszcze że ściany na których są takie przebarwienia były malowane już 4 razy, rożnymi farbami - dulux, dekoral
Napisano
Cytat

witam wszystkich serdecznie, z góry przepraszam za mało fachowy język ale po prostu się nie znam, dom mam wybudowany z pianobetonu - siporeks - na piętrze pojedyncze ściany nie były tynkowane tylko została założona siatka i została naciągnięta gładź szpachlowa. przed tym wszystkim została położona instalacja elektryczna. teraz mój problem po pomalowaniu ścian w miejscach gdzie idą przewody elektryczne pojawiają się brzydkie przebarwienia dokładnie pokazujące jak idą przewody elektryczne, co trzeba zrobić żeby tego nie było widać, dodam jeszcze że ściany na których są takie przebarwienia były malowane już 4 razy, rożnymi farbami - dulux, dekoral


Najprawdopodobniej przebijają Ci bruzdy bo był użyty kiepskiej jakości materiał 9podejrzewam że gips budowlany) do zatynkowania tych bruzd a druga sprawa to za cienki masz ten niby tynk. Tynk powinien być grubszy co najmniej 1 cm wtedy nie było by widać śladów po instalacji elektrycznej.
Napisano (edytowany)
Cytat

proszę o odpowiedź, znaczy ściany nie są wysuszone????



Tak jeżeli do ścian w domu używałeś tych samych materiałów ,farb itd... a tylko część ścian ma przebicia to powoduje to większa wilgotność w tych miejscach . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Problem prawdopodobnie spowodowany jest różną chłonnością wilgoci materiałów - bloczków betonu komórkowego i wypełniającego spoiny gipsu.

Gips ma własności higroskopijne i "ciągnie" wilgoć z przylegającego suporeksu. W efekcie różnic w wilgotności i przy cienkiej warstwie tynku, która nie zapewnia równomiernego rozprowadzenia wilgoci na powierzchni ściany, w miejscach przebiegu przewodów powstają ciemniejsze smugi.

Taki stan może utrzymywać się przez długi czas, gdyż beton komórkowy trudno
wysycha po wbudowaniu, a także może wystąpić wtórne zwiększenie wilgotności spowodowane np. niedostateczną wentylacją pomieszczenia. Można spróbować na fragmencie ściany zamalowania smug dość szerokim pasem 10 - 15 cm tzw. farbą izolującą plamy, a następnie pomalować powierzchnie zwykła farbą. Ograniczona paroprzepuszczalność farby izolującej wyrówna wilgotność ściany i smugi powinny zniknąć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę jeszcze Sz. Kolegów o wskazanie jakie konkretnie drzwi wybrać (linki?). Rozumiem, że będą tańsze niż drzwi wejściowe, ale zależy mi by były b. dobrze ocieplone. A może ma ktoś jeszcze jakieś wskazówki montażowe?
    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...