Skocz do zawartości

Bliźniak - izolacja akustyczna od sąsiada


Recommended Posts

Napisano
Witam,
przymierzam się do kapitalnego remontu połówki bliźniaka. Lata 60-te. Jednym z dwóch podstawowych problemów, które spędzają mi sen z powiek ( drugim jest wspólne przyłącze elektryczne ze skrzynką bezpiecznikową na bocznej scianie mojej połowy przy zjeździe do garażu i kablem do sąsiada poprowadzonym piwnicą brr..) jest cienka pojedyncza sciana działowa, przez którą słychać rozmowy, kroki itd. Schody z obu stron przylegają też do tej właśnie ściany i jak wynajmował rodzinie z 3-ką dzieci ich tupot po schodadch był aż zbyt świetnie słyszalny.

Ściana działowa stoi w całości na mojej części działki ( poza częścią kominową). Połówki nie powstawały jednocześnie, moja była pierwsza a ta druga jak powstała, została " doklejona". Może tam jest jedna warstwa cegieł, a może i to nie - trudno sprawdzić, bo z sąsiadem stosunki są delikatnie mówiąc nienajlepsze, ale widać, że pomieszczenia od strony okien najbliższych ściany działowej u niego są większe tzn od okna nie widać od razu ściany, tylko jest miejsce na powieszenie szafki. Akustyka pogorszyła się jeszcze po przeprowadzonym przez niego 10 lat temu remoncie, kiedy chyba, aby powiększyć pomieszczenia, jeszcze coś chyba skuł.

Ponieważ na sąsiada absolutnie nie ma co liczyć, moje pytanie jest o radę czym to i w ogóle czy się da taką ścianę wyciszyć od mojej strony podczas remontu i do kogo się zwrócić o fachową ekspertyzę? ( Warszawa).

Drugie pytanie dotyczy pozbycia się kabla elektrycznego z piwnicy. Zgłosiłam już do RWE wniosek o usunięcie kolizji i mam zielone swiatło, ale co dalej? zakładam wyprowadzenie przyłącza w linię ogrodzenia, ale ono dalej będzie wspólne, co wtedy z kablem do sąsiada, kto ma obowiązek go poprowadzić?

z góry dziękuję i pozdrawiam
Napisano
Kolego - w wafce to naprawdę nie ma problemu
pierwsze z brzegu np tu

a co do kabla, to ma sąsiad służebność na coś takiego?
no i te zielone światło - do tego chyba również wydają warunki huh.gif
Napisano
Wyciszenie ściany od dźwięków takich jak rozmowa, muzyka, itd. będzie
stosunkowo proste. Ścianę można pokryć "ekranem" akustycznym z płyt
gipsowo-kartonowych mocowanych do stelaża przykrywających izolację
akustyczną z wełny mineralnej.

Ścianka powinna stanowić oddzielną konstrukcję odsuniętą od wyciszanej ściany o 3 - 4 cm. Skuteczność izolacji zależeć będzie od grubości izolacji (min 5 cm) i liczby warstw pokrycia z płyt g-k (zalecane pokrycie dwuwarstwowe).

Znacznie trudniej będzie wyciszyć na przykład odgłosy kroków na schodach, jeśli te konstrukcyjnie związane ze ścianą.

Skuteczne ich wyciszenie wymaga ingerencji w schody sąsiada - np. usztywnienie ich konstrukcji, elastyczne pokrycie stopni).

Oczywiście ścianka akustyczna zredukuje w pewnym stopniu i te hałasy, ale nie gwarantuje pełnego wyciszenia.

Co do przyłącza elektrycznego - rejon energetyczny wykonuje we własnym zakresie jedynie odcinek od sieci do skrzynki przyłączeniowej, a pozostała część instalacji zasilającej należy do właściciela posesji.

Kwestię rozdzielenia zasilania od przyłącza trzeba więc uzgodnić z sąsiadem. Najlepszym rozwiązaniem będzie rozdzielenie przyłączy (dwie skrzynki przyłączeniowe z licznikami w ogrodzeniu), ale wtedy sąsiad poniesie koszty na rzecz rejonu związane z taką modernizacją.
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Ale że temu sąsiadowi (z którymi są złe stosunki) nie przeszkadza ta nadmiernie przepuszczająca dźwięki ściana?


Sąsiad od wielu lat tam nie mieszka, wynajmował a teraz jego połówka stoi pusta no, ale wiadomo że tak zawsze nie będzie .Remont podczas którego prawdopodobnie usunął od swojej strony warstwę supremy aby powiększyc pomieszczenia miał miejsce na początku lat 90-tych. Od tego czasu zaczęły być słyszalne dżwięki przez scianę, a kroki po schodach zaczęły być dokuczliwe.
Ostatni lokatorzy w części sąsiada to była rodzina z czworgiem dzieciaków, a w mojej byli moi starzy rodzice, to chyba tłumaczy dlaczego sąsiadom niewiele przeszkadzało.

Sciana działowa wg projektu budowlanego z 59 r miała mieć 27 cm. Nie jestem niestety w stanie ustalić jej faktycznej grubości. Dopiero w czasie prac okaże sie też czy to są lite cegły, czy pustaki.

Do redakcji: jeśli wełna mineralna- to jaka w miejsce supremy którą bym usunęła? Słyszałam, że zbyt rzadka wełna może działac jak pudło rezonansowe.

Co do przyłącza: mam zgode ZE na jego wyprowadzenie w linię ogrodzenia. ale co z kablem do sąsiada, który dotychczas biegł od złącza na ścianie najpierw w murze, a dalej w mojej piwnicy, przez całą szerokość mojej połówki? Powinien być jakoś poprowadzony od skrzynki przyłączeniowej zmienioną trasą, kto ma to zrobić i ponieść koszt tego? Czy mam zawiadamiać sąsiada?(Oczywiście, wtedy, w 60-tym roku, kiedy to było kładzione nikt nie troszczył się o żadne umowy czy służebności, była komuna).

@Barbossa:
>>Kolego - w wafce to naprawdę nie ma problemu
pierwsze z brzegu np tu

a co do kabla, to ma sąsiad służebność na coś takiego?
no i te zielone światło - do tego chyba również wydają warunki <<

Ta firma -znam, robi pomiary hałasu. mnie bardziej chodziłoby o specjalistów od materiałów wygłuszających.
Dostałam warunki, ale to jest bardzo ogólne chyba z 15 stron a tak naprawdę sprowadza się do tego że mam wyznaczyć elektryka z uprawnieniami projektowymi który wykona konkretny projekt i będzie mnie reprezentować w kontaktach z RWE. Edytowano przez przed_remontem (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Sciana działowa wg projektu budowlanego z 59 r miała mieć 27 cm. Nie jestem niestety w stanie ustalić jej faktycznej grubości. Dopiero w czasie prac okaże sie też czy to są lite cegły, czy pustaki.

Do redakcji: jeśli wełna mineralna- to jaka w miejsce supremy którą bym usunęła? Słyszałam, że zbyt rzadka wełna może działac jak pudło rezonansowe.



Można wziąć pod uwage następujące produkty licząc się z faktem, że niektóre z nich zapewniają maksymalna ochronę akustyczna pod warunkiem, ze stosuje się je ściśle z zaleceniami producenta. Temat do większej analizy. Wspomniał o tym Pan Cezary Jankowski na początku swej wypowiedzi.

ROCKTON (Rockwool)
TI 140 decibel, TP 116, TP 115 (Knauf Insulation)

Aku-Płyta, Sonic-Mata w systemie Optima Sonic (Isover)
PAROC UNS 37z (Paroc)
Napisano
ta firma nie tylko robi pomiary, wskazuje też sposoby zabezieczenia, widocznie czytać Ci się nie chciało
moim zdaniem zdiagnozowanie sposobu przenoszenia hałasu to jest clou, ale to już Twoja sprawa, co i jak zrobisz

co do warunków, to rzeczywiście iście barokowe muszą być, skoro 15 stron się do tego sporwadza


aha
w ostateczności - odpłatnie- SANEPID (wafka, Żelazna) może Ci to zdiagnozować, ale już niekoniecznie wskażą Ci co dalej zrobić (mało pewne)
podobnież sprzęt mają z górnej półki

lub złóż skargę
wtedy robią to za darmo, a obciążają kosztami winowajcę icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

ta firma nie tylko robi pomiary, wskazuje też sposoby zabezieczenia, widocznie czytać Ci się nie chciało
moim zdaniem zdiagnozowanie sposobu przenoszenia hałasu to jest clou, ale to już Twoja sprawa, co i jak zrobisz

co do warunków, to rzeczywiście iście barokowe muszą być, skoro 15 stron się do tego sporwadza


aha
w ostateczności - odpłatnie- SANEPID (wafka, Żelazna) może Ci to zdiagnozować, ale już niekoniecznie wskażą Ci co dalej zrobić (mało pewne)
podobnież sprzęt mają z górnej półki

lub złóż skargę
wtedy robią to za darmo, a obciążają kosztami winowajcę icon_biggrin.gif



masz rację,że zdiagnozwanie przenoszenia hałasu to jest clou , ale do tego jest potrzebna współpraca "żródła", przynajmniej tak mi sie wydaje.
Co do firmy to jeszcze raz powtarzam nie czytać mi sie nie chciało, tylko znam tę firmę z autopsji i wiem na czym sie koncentrują.
Skargi nie wchodzą w gre , jak pisałam, nikt nie mieszka tam obecnie to i żadnych dźwięków przenoszonych, nie mówiąc o prawdziwych hałasach, nie ma. Edytowano przez przed_remontem (zobacz historię edycji)
Napisano
Walka z hałasem od strony „odbiorcy” jest kosztowna i niezwykle trudna – przy stosunkowo małej skuteczności.

Moim zdaniem, najlepszym rozwiązaniem jest naklejenie na istniejącą ścianę, mat akustycznych – najlepiej samochodowych, a na to suchy tynk (albo 5cm bloczki MULTIPOR, ale to drogie, choć skuteczne rozwiązanie).

Wyłożenie istniejącej ściany panelami korkowymi, też znacznie obniży poziom „przenikania” dźwięków z za ściany.



http://www.elektrodor.pl/category/maty-wygluszajace
http://matoplast.pl/
http://www.car-audio.waw.pl/
Napisano (edytowany)
Cytat

no to czego oczekujesz? bo nie kumam huh.gif
wal tę ściankę akustyczną "w ciemno" i tyle


Napisałam, czego oczekuję. Porad odnośnie z jakich materiałów i jak dokładnie najlepiej jest to " w ciemno" wykonać.
@bajbaga, dziękuję. Edytowano przez przed_remontem (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...