Skocz do zawartości

łączenie płytek z sufitem w łazience


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
chciałabym prosić o Wasze opinie w kwestii połączenia płytek z sufitem.
Na chwilę obecną łazienka wygląda tak:
Brak obrazka


Zrobiłam trzy wizualizacje:
1. z białym natryskiem
Brak obrazka

2. z natryskiem w kolorze płytek
Brak obrazka

3. z płytkami do sufitu
Brak obrazka


mamy z małżem odmienne zdania, on - z białym natryskiem, ja z płytkami do sufitu.

Problem polega na tym, że ściany nie są równe i trudno te płytki na równo wyprowadzić, i tak na przykład między jednym a drugim końcem ściany wyjdzie 1 cm różnicy przy suficie. I teraz czym to wykończyć, jeśli byśmy się jednak zdecydowali na płytki pod sam sufit - fugą, silikonem w kolorze fugi, silikonem białym - bo taki jest sufit, czy listwą, ale moi rodzice taką pcv mają i wygląda tandetnie?

Czy może jednak któryś z natrysków? Edytowano przez Mika_ (zobacz historię edycji)
Napisano
Moim zdaniem najładniej wyglądają płytki do sufitu. Ja mam listwę wykańczającą pod sufitem pomalowaną na biało tak jak sufit i wyglada to elegancko, i tak jakby to musiało tak być. Nikt nawet nie pomysli o tym, że było coś krzywo.
Napisano
Cytat

chciałabym prosić o Wasze opinie w kwestii połączenia płytek z sufitem.


Jeżeli połączenie ściany z sufitem nie jest równe, to uważam, że nie ma co tego podkreślać i ciągnąć płytki do samej góry. U siebie zastosowałem tak na oko przynajmniej jeden rząd płytek mniej niż na zdjęciach, jeśli chodzi o wysokość i tylko w tych miejscach ścian, gdzie jest to niezbędne do ochrony przed chlapaniem. Uważam, że nie ma co robić "kafelkowej klatki" w łazience, ale to już kwestia gustu....
Napisano
Cytat

Jeżeli połączenie ściany z sufitem nie jest równe, to uważam, że nie ma co tego podkreślać i ciągnąć płytki do samej góry. U siebie zastosowałem tak na oko przynajmniej jeden rząd płytek mniej niż na zdjęciach, jeśli chodzi o wysokość i tylko w tych miejscach ścian, gdzie jest to niezbędne do ochrony przed chlapaniem. Uważam, że nie ma co robić "kafelkowej klatki" w łazience, ale to już kwestia gustu....


Dokładnie mam takie same odczucia icon_lol.gif Płytki tylko tam, gdzie są potrzebne, aby nie uzyskać efektu "jak w rzeźni" - to cytat z rozmowy z jedną z klientek icon_lol.gif
Jeśli już do sufitu, to trzeba płytki tak rozmierzyć, aby cała płytka (ewentualnie nawet trochę na skos ucięta dla wyrównania z nierównym sufitem - nie widać tego skosu tak bardzo, jak na wąskim pasku) znalazła się właśnie pod sufitem, a docinki na samym dole - i tak są przeważnie zastawione i mniej widoczne.
W takim układzie płytek, jak widzimy na zdjęciu, zrobiłbym obniżony płytami G/K sufit - jeśli nie cały, to pas ze 30 cm szeroki z bajerami typu podświetlenie ledowe, czy inne lampki icon_rolleyes.gif
Napisano
Witam. W tej sytuacji także bym proponował obiżenie sufitu, gdyby wcześniej kafelkarz wymierzył dobrze kafle tak aby mu wyszedł cały od góry a docinki dołem to było by ok, a tak kawałki na górze będą psuły całą łazienkę.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Ja mam listwę wykańczającą pod sufitem pomalowaną na biało tak jak sufit i wyglada to elegancko, i tak jakby to musiało tak być. Nikt nawet nie pomysli o tym, że było coś krzywo.



a mogę prosić o fotkę? obrazki bardziej do mnie przemawiają

Cytat

W tej sytuacji także bym proponował obiżenie sufitu, gdyby wcześniej kafelkarz wymierzył dobrze kafle tak aby mu wyszedł cały od góry a docinki dołem to było by ok, a tak kawałki na górze będą psuły całą łazienkę.


kafelkarzem jest mój mąż, na ścianach to jego debiut i uważam, że dobrze mu z tym idzie, wiele nerwów go to kosztuje ale i tak jestem z niego dumna
Napisano
Cytat

a mogę prosić o fotkę? obrazki bardziej do mnie przemawiają


kafelkarzem jest mój mąż, na ścianach to jego debiut i uważam, że dobrze mu z tym idzie, wiele nerwów go to kosztuje ale i tak jestem z niego dumna




Ta listwa jest styropianowa, można kupić różne wzory i szerokości. Wydaje mi się, ze gdybym zostawiła taki pasek pod sufitem bez płytek, to miałabym wrażenie że coś jest niedokończone, ale to tylko moje subiektywne odczucie, może w rzeczywistości wygląda to ładnie. Pomysł z podwieszaną częścią sufitu też bardzo fajny, ale chyba to się wiąże z większym nakładem pieniężnym.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Dokładnie mam takie same odczucia icon_lol.gif Płytki tylko tam, gdzie są potrzebne, aby nie uzyskać efektu "jak w rzeźni" - to cytat z rozmowy z jedną z klientek icon_lol.gif
Jeśli już do sufitu, to trzeba płytki tak rozmierzyć, aby cała płytka (ewentualnie nawet trochę na skos ucięta dla wyrównania z nierównym sufitem - nie widać tego skosu tak bardzo, jak na wąskim pasku) znalazła się właśnie pod sufitem, a docinki na samym dole - i tak są przeważnie zastawione i mniej widoczne.
W takim układzie płytek, jak widzimy na zdjęciu, zrobiłbym obniżony płytami G/K sufit - jeśli nie cały, to pas ze 30 cm szeroki z bajerami typu podświetlenie ledowe, czy inne lampki icon_rolleyes.gif




ja w ogóle nie chciałem w łazience płytek oprócz podłogi
niestety przy wykończeniówce nie mam za wiele do gadania
Napisano
Mój płytkarz zaproponował mi doklejenie na ścianie nad płytkami, a pod sufitem pasa z płyty g-k.
Płytki na ścianie i pas są zlicowane i połączone fugą. Zrobiłem tak ubikację i łazienkę i moim zdaniem wygląda to super.
Napisano
Witam
Ja u siebie mam ok.15cm pas bez płytek, i pomalowany jest na biało jak sufit, i na moje nieżle się komponuje z płytkami.-kolor unuwersalny
Pozdrawiam
Napisano
W pełni zgadzam się z moim kolegom Stachem. icon_biggrin.gif
W końcu wie co pisze, bo to Mistrz Glazurnik. icon_biggrin.gif
Teraz kilka słów do autorki wątku.
Jak na pierwszy raz to pochwal męża, ale lepiej jakby popytał obeznanych w temacie.
Szczególnie w rozmierzeniu płytek.
Tak jak jest teraz wykonane, to też proponuję obniżony sufit.
Taki wąski pasek pod sufitem nie wygląda estetycznie. Czy to zostawiony bez płytek, czy z paskiem płytek.
Jeśli decydowaliście się na płytki do sufitu, to należało rozmierzyć tak płytki, aby przy suficie wypadło co najmniej 3/4 płytki.
Wtedy różnic w poziomie aż tak nie widać. Wkleja się płytki z 2-3 mm odstępem od sufitu. Wypełnia się akrylem. Po wyschnięciu maluje razem z sufitem na wybrany kolor.
Napisano
Cytat

W pełni zgadzam się z moim kolegom Stachem. icon_biggrin.gif
W końcu wie co pisze, bo to Mistrz Glazurnik. icon_biggrin.gif
Teraz kilka słów do autorki wątku.
Jak na pierwszy raz to pochwal męża, ale lepiej jakby popytał obeznanych w temacie.
Szczególnie w rozmierzeniu płytek.
Tak jak jest teraz wykonane, to też proponuję obniżony sufit.
Taki wąski pasek pod sufitem nie wygląda estetycznie. Czy to zostawiony bez płytek, czy z paskiem płytek.
Jeśli decydowaliście się na płytki do sufitu, to należało rozmierzyć tak płytki, aby przy suficie wypadło co najmniej 3/4 płytki.
Wtedy różnic w poziomie aż tak nie widać. Wkleja się płytki z 2-3 mm odstępem od sufitu. Wypełnia się akrylem. Po wyschnięciu maluje razem z sufitem na wybrany kolor.



płytki rozmierzała Mika
ja pamiętałem aby je rozmierzyć na wysokość
niestety w pośpiechu o tym zapomniałem
już nie zwracam na to uwagi
a drugi raz sufitu w łazience nie mam zamiaru robić
Napisano
Ale pamiętaj, że przez bardzo długi czas będziesz musiał patrzeć na to co zrobisz teraz.
Nie żebym cię podejrzewał o brak kasy na zmiany. Z doświadczenia jednak wiem, że remont łazienki w już zamieszkanym domu, to zniechęcająca perspektywa.
Warto jest się przyłożyć więcej niż dobrze, a nagroda za to od własnej kobiety... Bezcenna. icon_biggrin.gif
Napisano
ja nie narzekam, mnie się bardzo podoba. Każdy z nas miał swój wkład w tą łazienkę - co prawda nie po równo, ale zawsze coś. Mąż kładł płytki, ja fugowałam i dla mnie to jest w sumie ważniejsze od wyglądu, bo przecież gości tam zapraszać nie będziemy, dla nich jest osobny kibelek.
Nie mniej jednak bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi udzielone w tym temacie, wiem więcej i widzę różne rozwiązania icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Moim zdaniem, jeśli okno jest wąskie w pozycji pionowej, to płytki również powinny być w takiej pozycji, jak byłoby okno w poziomej pozycji, to płytki wtedy również, a tak to te okno od razu rzuca się w oczy i bardziej widać niedomierzenie płytek, chodzi mi o efekt wizualny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...