Skocz do zawartości

Beton komórkowy


Recommended Posts

Napisano
Witam, planuję dostawić pokój z betonu komórkowego. Wybrałem pustak z betonu komórkowego klasy 600, w rozmiarze (m/w) 24x24x60cm.

Do wyboru mam Termalicę, H+H, Solbet.

Proszę o informację, czy jest jakaś różnica pomiędzy nimi ? Czy mam się sugerować wyłącznie ceną, czy jest różnica pomiędzy producentami ?

Ściana będzie dwuwarstwowa beton komórkowy 24cm + 10 cm styropian.

Dziękuję za dobrą radę, a naprawdę wyczerpujące porady nagradzam piwem Very Happy


Daniel
Napisano
Cytat

Witam, planuję dostawić pokój z betonu komórkowego. Wybrałem pustak z betonu komórkowego klasy 600, w rozmiarze (m/w) 24x24x60cm.

Do wyboru mam Termalicę, H+H, Solbet.

Proszę o informację, czy jest jakaś różnica pomiędzy nimi ? Czy mam się sugerować wyłącznie ceną, czy jest różnica pomiędzy producentami ?

Ściana będzie dwuwarstwowa beton komórkowy 24cm + 10 cm styropian.

Dziękuję za dobrą radę, a naprawdę wyczerpujące porady nagradzam piwem Very Happy


Daniel


Beton komórkowy to beton komórkowy nic nie wymyślisz za i przeciw, patrz na cenę , kupuj i muruj .
Napisano (edytowany)
Bardzo dobry, ciepły materiał....ale wydaje mi się, że przy 24 cm BK odmiany 600 to 10 cm styropianu może być troszkę mało. Co do firmy- sugeruj się ceną i opinią wyrobu danego producenta (chodzi głównie o równość bloczków) Edytowano przez bigis (zobacz historię edycji)
Napisano
budowaliśmy z solbetu600, nie było problemu z bloczkami
w planie mamy styro na ocieplenei 12 (ktoś nawet mówił o zasadzie że styro minimum połowe co materiał z któego się buduje ale nie wiem czy to nie jakaś bujda) ostatecznie zdecydowaliśmy, że pójdzie 15cm
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

15 cm styropianu jest jak najbardziej ok


Jeśli tylko 15cm to jedynie grafitowego styropianu z lambdą 0,32.Oczywiście z myślą o przyszłosci a nie teraźniejszości ;)
Ja zamierzałem dać na BK 20cm grafitowego a skończyło się na silikacie i 22cm grafitowego icon_smile.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Oczywiście 0,032W/m2k icon_mrgreen.gif


Oczywiście icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

pchajcie pchajcie ten styropian na ten bk...



nie widzę powodu, żeby BK miało to zaszkodzić icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

nie widzę powodu, żeby BK miało to zaszkodzić icon_biggrin.gif



No własnie, od czasu do czasu czytam informacje, posty że styropian nie można dawać na BK ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi dlaczego.
Dlatego prosiłbym o informację w czym może on zaszkodzić przy ścianie z BK? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

No własnie, od czasu do czasu czytam informacje, posty że styropian nie można dawać na BK ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi dlaczego.
Dlatego prosiłbym o informację w czym może on zaszkodzić przy ścianie z BK?


To są bzdurne teorie,że niby styro zatrzymuje wilgoć w ścianie a jako,że wg niektórych BK "pije" wilgoć z mieszkania to przez styro zaczyna robić się bagienko ;) Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To są bzdurne teorie,że niby styro zatrzymuje wilgoć w ścianie a jako,że wg niektórych BK "pije" wilgoć z mieszkania to przez styro zaczyna robić się bagienko ;)



no faktycznie troche ta teoria jest naciagana
przecież wilgoci w domu nie ma aż tyle żeby ściana zrobiła sie mokra
a jeżeli jest wilgośc w domu to znaczy, że coś jest nie tak z wentylacja... tak przynajmniej mi się wydaje icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

To są bzdurne teorie,że niby styro zatrzymuje wilgoć w ścianie a jako,że wg niektórych BK "pije" wilgoć z mieszkania to przez styro zaczyna robić się bagienko ;)




Jest w tym ziarenko prawdy – zwłaszcza przy zostawianiu pustki powietrznej między styropianem a ścianą, zwłaszcza jeśli akurat w tym miejscu następuje punkt wykraplania.
Z tego też powodu wskazane jest kładzenie styropianu na „pełną” warstwę kleju – nie ma pustki nie ma wykraplania.

Ps. Wilgoć w BK, wcale nie musi pochodzić z pomieszczeń.
Napisano
Cytat

Jest w tym ziarenko prawdy – zwłaszcza przy zostawianiu pustki powietrznej między styropianem a ścianą, zwłaszcza jeśli akurat w tym miejscu następuje punkt wykraplania.
Z tego też powodu wskazane jest kładzenie styropianu na „pełną” warstwę kleju – nie ma pustki nie ma wykraplania.



czyli zalecane jest rozprowadzenie kleju po całej powierzchni płyty styropianowej?


Cytat

Ps. Wilgoć w BK, wcale nie musi pochodzić z pomieszczeń.



a skąd jeszcze?
Wg. mnie wilgoć może wejść w ścianę albo z wewnątrz budynku albo może zostać podciągnięta z gruntu(fundamentu), jest jeszcze inna opcja?
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Jest w tym ziarenko prawdy – zwłaszcza przy zostawianiu pustki powietrznej między styropianem a ścianą, zwłaszcza jeśli akurat w tym miejscu następuje punkt wykraplania.


Kiedy występuje ? Przy 20cm styro ?
Bodajże wg Twojego sposobu(chyba,że się mylę) można wyeliminować taką możliwość przez zaciągnięcie spoin podkładem nie podciągającym wilgoci.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...