Skocz do zawartości

klejenie płytek ceram. na tynk gipsowy. Nie odpadną?


Recommended Posts

Napisano
Obecnie jestem jeszcze co prawda na etapie wznoszenia murów i stropów, ale logistycznie juz myślę o wykańczaniu icon_smile.gif

Ściany zewnętrzenę mam z Ytonga, wewnętrzne z Silki.
Ponieważ oba rodzaje murów są z natury gładkie, nie planuję tynków podkładowych, tylko bezpośrenio na ściany położyć gładź gipsową (oczywiście po zagruntowaniu, maszynowo, itd...)

I tutaj spotkałem się z opinią, że płytki klejone bezpośrenio do takich tynków (kuchnia, łazienka) mogą poodpadać.
Czy to prawda?

Jeżeli tak, to:
- czy w tych pomieszczeniach położyć zwykły tynk cem.-wap.?
- czy kleić płytki na jakieś specjalne kleje?

- czy nie przejmować się plotkami... icon_biggrin.gif
Napisano
Ściany przeznaczone do pokrycia płytkami ceramicznymi w kuchni lub łazience nie powinny być uprzednio otynkowane tynkiem gipsowym, który w przypadku zawilgocenia znacznie traci na wytrzymałości. Przy dokładnie wymurowanych ścianach płytki można kleić bezpośrednio do surowego podłoża (po uprzednim zagruntowaniu) ewentualnie nałożyć warstwę wyrównująca z zaprawy klejowej. W łazience, tam gdzie istnieje możliwość zamoczenia ściany (wokół wanny, brodzika) przed ułożeniem glazury ścianę trzeba zaizolować przed wnikaniem wilgoci nakładając warstwę tzw. płynnej folii.
Napisano
Sciany muszą być dobrze zagruntowane, a klej elastyczny, np.Ceresit CM17
Wtedy nic nie odpadnie, a zle położona glazura może odpaść i z mineralnego tynku.
  • 1 rok temu...
Napisano
icon_smile.gif
Cytat

Obecnie jestem jeszcze co prawda na etapie wznoszenia murów i stropów, ale logistycznie juz myślę o wykańczaniu icon_smile.gif

Ściany zewnętrzenę mam z Ytonga, wewnętrzne z Silki.
Ponieważ oba rodzaje murów są z natury gładkie, nie planuję tynków podkładowych, tylko bezpośrenio na ściany położyć gładź gipsową (oczywiście po zagruntowaniu, maszynowo, itd...)

I tutaj spotkałem się z opinią, że płytki klejone bezpośrenio do takich tynków (kuchnia, łazienka) mogą poodpadać.
Czy to prawda?

Jeżeli tak, to:
- czy w tych pomieszczeniach położyć zwykły tynk cem.-wap.?
- czy kleić płytki na jakieś specjalne kleje?

- czy nie przejmować się plotkami... icon_biggrin.gif


Proponuję otynkować tylko tam gdzie nie będzie glazury.Pola pod glazurę zagruntować i ewentualnie wyrównać zaprawą wyrównawczą np atlasu,przykleić płytki dobierając klej stosownie do materiału płytek,inny do gresu i kamienia/elastyczny/ inny do glazury/zwykły/.Przy wannie i w prysznicu nałożyć płynną folię przed klejeniem. Bob
Napisano
Cytat

Obecnie jestem jeszcze co prawda na etapie wznoszenia murów i stropów, ale logistycznie juz myślę o wykańczaniu icon_smile.gif

Ściany zewnętrzenę mam z Ytonga, wewnętrzne z Silki.
Ponieważ oba rodzaje murów są z natury gładkie, nie planuję tynków podkładowych, tylko bezpośrenio na ściany położyć gładź gipsową (oczywiście po zagruntowaniu, maszynowo, itd...)

I tutaj spotkałem się z opinią, że płytki klejone bezpośrenio do takich tynków (kuchnia, łazienka) mogą poodpadać.
Czy to prawda?

Jeżeli tak, to:
- czy w tych pomieszczeniach położyć zwykły tynk cem.-wap.?
- czy kleić płytki na jakieś specjalne kleje?

- czy nie przejmować się plotkami... icon_biggrin.gif


WITAM
Nie przejmować się czy jest tynk czy nie jeżeli płytki nie mają się licować z tynkiem to tynku oczywiście być nie może. Jeżeli jest tynk gipsowy maszynowy a plytki mogą wystawać ze ściany to:
1. gruntujemy tynk gipsowy np, uni-gruntem
2. po wyschnięciu gruntu blichówką naciągamy klej do glazury cienką warstwą jako podkład
3. nakładamy zębatką stopniowo ten sam klej i układamy płytki.
pod płytki z kamienia nie tynkujemy, a robiąc dla siebie szkoda pieniędzy na tynkowanie równych ścian pod płytki,pozdr, piotrekk

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...