Skocz do zawartości

Drzwi


Recommended Posts

Napisano
icon_cool.gif
Jakie według Was są lepsze dżwi zewnętrzne drewniane czy blaszne?
Jeżeji blaszane to czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?

Ups,przepraszam za błąd ortograficzny.
Oczywiście chodzi o DRZWI.
Napisano
  Cytat

icon_cool.gif
Jakie według Was są lepsze dżwi zewnętrzne drewniane czy blaszne?
Jeżeji blaszane to czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?

Ups,przepraszam za błąd ortograficzny.
Oczywiście chodzi o DRZWI.

Rozwiń  

Co rozumiesz przez ocieplenie? Własnoręcznie przyklejoną izolację? Przecież drzwi podobnie jak okna mają określony współczynnik przewodności cieplnej Ud i producent ten współczynnik podaje. Ja bym się przejmował w pierwszej kolejności szczelnością dzwi, później ościeżnicą, a dobiero na końcu "ociepleniem" skrzydła drzwi.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Błędy ortograficzne, nie są groźne dla budownictwa, ale błędy merytoryczne, tak.
"czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?" Przez takie pojmowanie fizyki ocipla się ściany od zewnątrz, zapewniając sobie wysokie koszty utrzymania energetycznego domu i umozliwaijąc wejście wilgoci do przegrody termicznej.
Napisano
Chodzi mi o takie ocieplenie które wkłada do środka producent.Drewniane tak szybko nie przemarzną niż metalowe-przynajmniej tak mi się wydaje.Dlatego poruszyłem ten temat.A jeszcze się jednego obawiam,Ze zimą przy większym mrozi icon_wink.gif e na łączeniu drzwi i futryny powstanie warstwa szronu.

  Cytat

Błędy ortograficzne, nie są groźne dla budownictwa, ale błędy merytoryczne, tak.
"czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?" Przez takie pojmowanie fizyki ocipla się ściany od zewnątrz, zapewniając sobie wysokie koszty utrzymania energetycznego domu i umozliwaijąc wejście wilgoci do przegrody termicznej.

Rozwiń  


To jaki sposób ocieplenia Pan proponuje przy ścianie z Porotermu 30cm?
Napisano
  Cytat

Chodzi mi o takie ocieplenie które wkłada do środka producent.Drewniane tak szybko nie przemarzną niż metalowe-przynajmniej tak mi się wydaje.Dlatego poruszyłem ten temat.A jeszcze się jednego obawiam,Ze zimą przy większym mrozi icon_wink.gif e na łączeniu drzwi i futryny powstanie warstwa szronu.

Rozwiń  

Jak jest jeszcze czas, to radzę Ci wybudować wiatrołap zewnętrzny. Jest prawie niemożliwe uzyskanie szczelności w drzwiach zewnętrznych, jeśli nie poświęci się im dużo uwagi na codzień i przy zakupie. "Materiał" na szron na łączeniu drzwi i futryny pochodzi z wewnątrz domu, a poza tym wiatr wciśnie się w każdą szparkę (razem ze śniegiem). Zimą uszczelki tracą nieco miękkość i potrafią się trwale odkształcić np na grudce zwiru spod podeszwy. To jest nie do uniknięcia. Kwestią izolacji się nie chcę zajmować, bo to prawie tak, jakby samemu budować ciepłe okna. TRzeba kupić b. dobre drzwi.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
pszyłóż język do metalu i do drewna znajdziesz odpowiedż
Napisano
odrzwiach pożemy pogadać nie tylko o ich ciepłocie ale w każdym ich temacie
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
pietia ty chyba pale miales z fizyki ze takie brednie wygadujesz
Napisano
jest wiele metalowych dobrych
drzwi ktore sa 'cieplejsze' od drewnianych
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

jest wiele metalowych dobrych
drzwi ktore sa 'cieplejsze' od drewnianych

Rozwiń  

czym ty się zajmujesz to może zmienimy tematykę izolacji
icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

czym ty się zajmujesz to może zmienimy tematykę izolacji
icon_smile.gif

Rozwiń  

drzwiami drewnianymi ocieplanymi
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Najlepsze na mrozy są drzwi z konstrukcją stalową w środku wypełnioną pianką poliuretanową, obłożone obustronnie panelami z płyt MDF lub drewnianych. Ich współczynnik przenikania ciepła może wynieść np. w przypadku drzwi gerda sx20 1,6 W/m2*K
  • 9 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Najlepsze na mrozy są drzwi z konstrukcją stalową w środku wypełnioną pianką poliuretanową, obłożone obustronnie panelami z płyt MDF lub drewnianych. Ich współczynnik przenikania ciepła może wynieść np. w przypadku drzwi gerda sx20 1,6 W/m2*K

Rozwiń  

To sie zdziwilem czytajac te wypowiedz. Pierwszy raz slysze zeby na mrozy najlepsze metalowe drzwi byly, no ale czlowiek uczy sie cale zycie icon_smile.gif To pomysl jaki wspolczynnik mogly by miec gdyby byly np. drewniane i wykonczone w ten sam sposob

Pzdr.
Napisano
  Cytat

icon_cool.gif
Jakie według Was są lepsze dżwi zewnętrzne drewniane czy blaszne?
Jeżeji blaszane to czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?

Ups,przepraszam za błąd ortograficzny.
Oczywiście chodzi o DRZWI.

Rozwiń  

Firma www.Euronord.com.pl
do wyboru: drzwi z kompozytu z wlokna szklanego Prestige i drzwi metalowe Classic.
Napisano
  Cytat

Firma www.Euronord.com.pl
do wyboru: drzwi z kompozytu z wlokna szklanego Prestige i drzwi metalowe Classic.

Rozwiń  

Nie mogłem znaleźć na tej stronie cen ich wyrobów - niestety...
Napisano
  Cytat

Nie mogłem znaleźć na tej stronie cen ich wyrobów - niestety...

Rozwiń  


Nic trudnego.
Zrodlo pierwsze:
Na stronie Euronord w zakladce "Kontakt z nami", podany jest e-mail adres tej firmy, nr-y telefonow adres pocztowy.
Prosze napisac do nich e-mail z prosba o podanie ceny, podajac rodzaj drzwi. Prosze takze zapytac sie o dystrybutorow w wojewodztwie w ktorym pan/pani meszka. Osoba/przedstawiciel ktory do mnie odpisal i przyslal plik z cenami w formacie pdf ma na nazwisko Lukasz Dziedzic. To sa ceny orientacyjne--bo oczywiscie kazdy klient zamawia inne drzwi. Podal mi takze dystrybutorow tych drzwi w Warszawie.
Zrodlo drugie:
Strona internetowa Budujemy Dom- w dziale Stan Surowy-okna i drzwi. Moze pol roku temu jesli nie dluzej pojawil sie artykul: "Kupujemy z Czytelnikiem drzwi wejsciowe". Dokladnie opisanie zakupu drzwi i podane ceny. Ten typ jaki jest opisany kosztuje 2835zl. netto; 3459zl. brutto; z montazem okolo 3650zl. (550zl. montaz i 7%podatku).
Zrodlo trzecie:
Przypadkowo kilka miesiecy temu, znalazlam takie drzwi na polskim Allegro. Byly z witrazem i z doswietlem bocznym-cena 3745zl. brutto.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

To sie zdziwilem czytajac te wypowiedz. Pierwszy raz slysze zeby na mrozy najlepsze metalowe drzwi byly, no ale czlowiek uczy sie cale zycie icon_smile.gif To pomysl jaki wspolczynnik mogly by miec gdyby byly np. drewniane i wykonczone w ten sam sposob

Pzdr.

Rozwiń  


Dla mnie to też nowina. Może zamiast ocepleń styropianowych czas zacząć stosować płytki metalowe? icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

icon_cool.gif
Jakie według Was są lepsze dżwi zewnętrzne drewniane czy blaszne?
Jeżeji blaszane to czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?

Ups,przepraszam za błąd ortograficzny.
Oczywiście chodzi o DRZWI.

Rozwiń  


To zależy od ociepleniea wewnątrz drzwi i futryny.
Ale raczej łatwiej ocieplić drzwi drewniane.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

pszyłóż język do metalu i do drewna znajdziesz odpowiedż

Rozwiń  


większej głupoty nie słyszałem ....język wyrocznia współczynnika przenikania ciepła
to może jak już tak rozmawiamy o drzwiach metalowych-drewnianych zastanowimy się które z nich są lepszym zabezpieczeniem antywłamaniowym ...
każdy produkt ma swoje wady i zalety icon_biggrin.gif

i wracając do producentów drzwi i nie tylko ,każda firma (szanującą sie firma ) której zależy na czasie swoich klientów podaje ceny swoich produktów (jeżeli takowych nie ma po prostu ma zawyżone ceny i tyle lub ma coś do ukrycia )
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Najlepsze na mrozy są drzwi z konstrukcją stalową w środku wypełnioną pianką poliuretanową, obłożone obustronnie panelami z płyt MDF lub drewnianych. Ich współczynnik przenikania ciepła może wynieść np. w przypadku drzwi gerda sx20 1,6 W/m2*K

Rozwiń  

heh, a drzwi drewniane Urzędowskiego maja 1,1 , wiec nie wiem czy te stalowe sa takie dobre icon_smile.gif .


  Cytat

i wracając do producentów drzwi i nie tylko ,każda firma (szanującą sie firma ) której zależy na czasie swoich klientów podaje ceny swoich produktów (jeżeli takowych nie ma po prostu ma zawyżone ceny i tyle lub ma coś do ukrycia )

Rozwiń  

Niekoniecznie, firma może mieć kilka powodów dla ktorych nie podaje cen. Jeden z najprostszych jest taki, ze marża zależy od salonu i cena może różnić sie w zależności od zamówienia, miejsca zakupu itp. Robi tak np. Urzędowski. Dlatego najlepiej skontaktować się z salonem.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
drzwi drewnianych się nie ociepla z założenia są to poprostu ciepłe drzwi, jeżeli drzwi metalowe to najlepiej wypełnione styropianem, lub wełną mineralną, pokryte płytą i okładziną, dodatkowo ocieplona oscieznica (futryna).
na rynku jest duży wybór:
Porta, Dierre, Interdoor,
Drewniane są cieplejsze, metalowe odporniejsze na wypaczenia.
Jesli nad drzwiami jest dach, który nawet przy otwarciu je zasłania to bym się tak o wypaczenia nie bał, więc wziąłbym drewniane.
pozdrawiam
  • 4 miesiące temu...
Napisano
ja mam drzwi drewniane, 6 cm warstowo klejonego dębu. Sa pod zadaszeniem- pod balkonem. Moja siostra ma podobne rozwiązanie, mieszkaja już 10 lat i drzwi sa bez zarzutu. Robił mi je solidny stolarz i wyszło taniej niż gotowe.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

ja mam drzwi drewniane, 6 cm warstowo klejonego dębu. Sa pod zadaszeniem- pod balkonem. Moja siostra ma podobne rozwiązanie, mieszkaja już 10 lat i drzwi sa bez zarzutu. Robił mi je solidny stolarz i wyszło taniej niż gotowe.

Rozwiń  

To gratuluję ja bym się teraz bał kupic u stolarza ale jeżeli to klejony dąb i wysuszony jak się nalezy to dobrze tylko że wtą niskącenę jakoś mi się nie chce wierzyć chociaż 6cm to jeszcze nie jest wypas totalny Porta swoje drewniane drzwi robi gruości 7cm Dierre 8cm ale to juz inna kostrukcja metalowa z płytami na wierzchu i ocieplenie m w srodku więc muszą być grubsze. Mój braciszekkupił meble u stolarza taki dobrymiał byc trzecia poprawka on twierdzi że i tak ma tanio ja uważam inaczej no ale to zalezy od przypadku.

pozdrawiam.
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
  Cytat

To gratuluję ja bym się teraz bał kupic u stolarza ale jeżeli to klejony dąb i wysuszony jak się nalezy to dobrze tylko że wtą niskącenę jakoś mi się nie chce wierzyć chociaż 6cm to jeszcze nie jest wypas totalny Porta swoje drewniane drzwi robi gruości 7cm Dierre 8cm ale to juz inna kostrukcja metalowa z płytami na wierzchu i ocieplenie m w srodku więc muszą być grubsze. Mój braciszekkupił meble u stolarza taki dobrymiał byc trzecia poprawka on twierdzi że i tak ma tanio ja uważam inaczej no ale to zalezy od przypadku.

pozdrawiam.

Rozwiń  


wydaje mi się, że najlepsze drzwi do jednaj ma gerda, jeżeli chodzi o wykonanie i przy okazji niezawodne zamki, które gwarantują bezpieczeństwo we własnym domu Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

wydaje mi się, że najlepsze drzwi do jednaj ma gerda, jeżeli chodzi o wykonanie i przy okazji niezawodne zamki, które gwarantują bezpieczeństwo we własnym domu

Rozwiń  



Witam,

Gerda posiada dobrą markę, praktycznie była na Polskim rynku pierwsza, a tak naprawdę w tej chwili jest bardzo dużo dobrych producentów. Nie trzeba ograniczać się do tylko jednego producenta, ja bardzo cenię Portę, a te nowe drzwi ROMA moim zdaniem są świetnie wymyślone, mieszana konstrukcja drewno-płyta.

Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Według mnie lepsze są drzwi drewniane, ponieważ lepiej zatrzymują ciepło. Należy wybrać takie z bardzo dobrego gatunku drewna i z renomowanej firmy.

Według mnie lepsze są drzwi drewniane, ponieważ lepiej zatrzymują ciepło. Należy wybrać takie z bardzo dobrego gatunku drewna i z renomowanej firmy.
Napisano
przesadzacie, tak naprawde kluczowe jest drewno i doswiadczenie robiącego, jak firma jest od dawna tak jak stolpaw na rynku to robi dobrze drzwi a niedoróbka każdmeu od czasu do czasu wyjdzie
Napisano
A ja polecam drzwi kompozytowe zbrojone włóknem szklanym. Sama mam takie w domku icon_smile.gif Są bardzo wytrzymałe, odporne i ciepłe, nie trzeba ich tak konserwować jak drzwi drewnianych, a wyglądają jak drzwi drewniane. U mnie są takie z witrażem- cudne icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

heh, a drzwi drewniane Urzędowskiego maja 1,1 , wiec nie wiem czy te stalowe sa takie dobre icon_smile.gif .

Rozwiń  

Nie do końca precyzjna jest ta informacja. Z badań które widziałem drzwi Urzędowskiego mają U w granicach 1,4.
Z tym że przy drzwiach ważniejsza jest precyzja zamykania a nie U.
Przez niedomknięte drzwi przez godzinę ucieknie więcej ciepła niiż się oszczędzi w rok na lepszym U
Napisano
Ogólnie też uważam że drzwi drewniane są cieplejsze od metalowych i na pewno droższe.
Dlatego mi się podoba ta konstrukcja mieszana jest i ekonomicznie i ciepło.

Ponadto dobry producent nie może sobie pozwolić na niedoróbki, a jeśli się zdarzą to trzeba uznać winę i posypać głowę popiołem co znaczy naprawić swój błąd.

Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja mam identyczne zdanie jak w powyższych postach. stawiam na drewniane drzwi,może to przyzwyczajenie,ale tak w sumie to nigdy mnie nie zawiodły,a co do metalowych to jakoś nie mam do nich zaufania. No i pozostaje jeszcze kwestia samej ceny.
  • 2 lata temu...
Napisano
Z tych tańszych opcji można wziąć pod uwagę Q+, bo mają zasadniczo zamki podobne do gerdy i ogólnie trzymają poziom. Tylko mniej opcji dodatkowych do wyboru.
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Według dewelopera - cytat z maila, pod którym podpisał się "Inspektor nadzoru", imienia i nazwiska nie podam, bo mnie jeszcze jakieś RODO dopadnie: "Paragraf (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie),  na który Pan się powołuje, dotyczy wewnętrznego dostępu z min 1 klatki schodowej w przypadku budynku wielorodzinnego posiadającego więcej klatek schodowych. Nie ma tu mowy o drabinie zewnętrznej,  którą sugeruje Pan na przesłanych zdjęciach. W naszym przypadku występują budynki jednorodzinne nie posiadające wydzielonej klatki schodowej ,a jedynie schody wewnętrzne. Dostęp do urządzeń na dachu (kominy) zapewniony jest przez dostawienie drabiny mobilnej umożliwiającej wejście na dach bez konieczności użycia dodatkowych ław kominiarskich z uwagi na płaski dach." Wspomniana drabina mobilna nie jest na wyposażeniu naszego małego osiedla oczywiście. W wiadomości skierowanej do dewelopera zasugerowałem montaż stałej drabiny zewnętrznej, ponieważ dostęp przez wyłaz z jednego segmentu nie będzie dostępem stałym. Wystarczy przecież, że mieszkaniec segmentu z wyłazem wybierze się na podróż dookoła świata, misję, czy inny długotrwały wyjazd służbowy i już mamy kłopot z dostępem. Drabina załatwia sprawę i oczekiwałbym takiego właśnie rozwiązania (przykład na foto - budynek oddany w podobnym terminie ulicę dalej). Nie przekonuje mnie tłumaczenie dewelopera a także ten fragment wiadomości a szczególnie podkreślona jej część końcowa: "W celu rozwiania Pańskich wątpliwości informuję, że budynek wybudowany został zgodnie z projektem oraz obowiązującymi przepisami na 2022 rok, a zatem „papiery” i stan faktyczny są zgodne. Ponadto został odebrany przez Nadzór budowlany i dopuszczony do eksploatacji" bez uwag", a zatem na dzień oddania spełniał wszystkie wymogi dla takiego obiektu. Od tego czasu niektóre przepisy zostały zmienione lub podejście służb i interpretacja wytycznych spowodowane jakimiś wydarzeniami, zmieniły się." "Niektóre przepisy", podejście służb i interpretacja się zmieniła... tak skonstruowane bardzo ogólne zdanie mogę zrozumieć tylko w taki sposób, treść przepisów można interpretować szeroko - w zależności od tego kto jakie ma potrzeby. Dla mnie - laika w przepisach budowlanych - nie ma różnicy między klatką schodową a schodami wewnętrznymi. Jedno i drugie ma taką samą funkcję, a stosowanie wydzielonej klatki schodowej nie ma przecież sensu w szeregowcu. Ma sens w budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) i nie rozumiem dlaczego "inspektor" wciska tą wydzieloną klatkę schodową do budynku będącego budynkiem niskim (do 12m). Kierując się jego interpretacją wychodzi, że również budynki średniowysokie (czyli do 25m) obsłużyłby drabiną mobilną (która ma być na wyposażeniu każdej firmy kominijarskiej ???). Na koniec wiadomości od dewelopera dostałem tak jakby... ostrzeżenie, żółtą kartkę?: "Proszę również nie podważać decyzji (oświadczenia) jaką wydał Powiatowy Inspektor Nadzoru budowlanego.  Jeżeli ma Pan inne zdanie proszę skierować skargę właśnie do tej jednostki" Przecież nie sugerowałem, że decyzja PINB jest niewłaściwa. Wysłałem po prostu zapytanie po rozmowie i wizycie pracownika firmy kominiarskiej, według którego brak stałego dostępu do dachu jest niezgodny z obowiązującymi przepisami. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem i oczywiście jestem otwarty na wszelkie sugestie. Jeżeli racja jest po stronie mieszkańców - nie będziemy odpuszczać tematu, ważne jest jednak, żeby mieć pewność, że warto dalej naciskać dewelopera w kwestii dostępu do dachu.
    • To prawda, zachowanie przy zwarciach pozostaje identyczne pod względem czasu wyzwalania, ale w praktyce  zareaguje "szybszy".
    • Deweloper dokonuje tu dość dziwnej nadinterpretacji przepisów zawartych w warunkach technicznych (WT).  przede wszystkim mamy tam bowiem następujący zapis § 146. 1. Wyloty przewodów kominowych powinny być dostępne do czyszczenia i okresowej kontroli, z uwzględnieniem przepisów § 308. Ten warunek musi być koniecznie spełniony. Przede wszystkim trzeba więc zadać deweloperowi pytanie, w jaki sposób jest on spełniony w tym konkretnym budynku.    Kolejna sprawa to sam § 308. § 308. 1. W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych.   2. W budynkach wysokich (W) i wysokościowych (WW) wyjścia, o których mowa w ust. 1, należy zapewnić z każdej klatki schodowej.   3. Jako wyjście z klatki schodowej na dach należy stosować drzwi o szerokości 0,8 m i wysokości co najmniej 1,9 m lub klapy wyłazowe o wymiarze 0,8 x 0,8 m w świetle, do których dostęp powinien odpowiadać warunkom określonym w § 101.    Proszę zwrócić uwagę na konstrukcję tego przepisu. Zaczyna się on od określenia jakich obiektów dotyczy (W budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych). W logiczny sposób wskazano tu liczbę kondygnacji, jako kryterium stosowania przepisu. Kwestia obecności lub braku klatki schodowej jest drugorzędna.  Ewentualnie można powoływać się na jeszcze jeden zapis z WT, jako dopuszczający zastosowanie drabin zewnętrznych.   § 101. 1. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych względami użytkowymi, jako dojście i przejście między różnymi poziomami mogą służyć drabiny lub klamry, trwale zamocowane do konstrukcji.   To jednak już tyko dopuszczenie pewnego rozwiązania w szczególnym przypadku. Pozostaje kwestia oceny, czy jest tu uzasadnione.  Osobiście upierałbym się, że w budynku szeregowym, który ma przynajmniej 2 kondygnacje naziemne (np. parter i poddasze użytkowe) wymagane jest wykonanie wyłazów dachowych w każdym z segmentów, ewentualnie wspólnej przymocowanej na stałe drabiny zewnętrznej. Przecież, jeżeli zrobimy tylko jeden wyłaz, to i dostęp do niego będzie tylko z tego jednego segmentu. To zaś nie zapewnia spełnienia zakładanych funkcji - możliwości czyszczenia kominów i konserwacji dachu każdego segmentu.  Niestety, to wszystko jest jedynie interpretacją. Wiążącą interpretację może dać tylko wyrok sądu.
    • Jednak musiało zadziałać któreś z zabezpieczeń, które obejmowało całą instalację. Najczęściej problemem jest właśnie brak selektywności pomiędzy zabezpieczeń pomiędzy rozdzielnicą domową i zabezpieczeniami przy liczniku. Które z nich zadziała to w większości przypadków loteria.  Ale opis problemu jest dziwny. Wyłącznik różnicowoprądowy musiał jednak zadziałać, skoro potem manipulacje tylko przy nim wystarczyły, żeby przywrócić zasilanie.
    • Powłoka poliuretanowa to obecnie najlepszy stosunek ceny do jakości dla osób, które chcą mieć dach  w prawie niezmienionej postaci "na lata". Pamiętaj, że  robocizna też jest ważna, chyba że sam pokryjesz  ten dach. Dodać trzeba też, że blacha blasze nierówna. Blachodachówka zazwyczaj teraz produkowana jest z blachy stalowej ocynkowanej o grubości niecałe 0,4 mm, a jeszcze parę lat temu  najczęściej spotykanym rozmiarem było 0,55 mm 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...