Skocz do zawartości

Drzwi


Recommended Posts

Napisano
icon_cool.gif
Jakie według Was są lepsze dżwi zewnętrzne drewniane czy blaszne?
Jeżeji blaszane to czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?

Ups,przepraszam za błąd ortograficzny.
Oczywiście chodzi o DRZWI.
Napisano
Cytat

icon_cool.gif
Jakie według Was są lepsze dżwi zewnętrzne drewniane czy blaszne?
Jeżeji blaszane to czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?

Ups,przepraszam za błąd ortograficzny.
Oczywiście chodzi o DRZWI.


Co rozumiesz przez ocieplenie? Własnoręcznie przyklejoną izolację? Przecież drzwi podobnie jak okna mają określony współczynnik przewodności cieplnej Ud i producent ten współczynnik podaje. Ja bym się przejmował w pierwszej kolejności szczelnością dzwi, później ościeżnicą, a dobiero na końcu "ociepleniem" skrzydła drzwi.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Błędy ortograficzne, nie są groźne dla budownictwa, ale błędy merytoryczne, tak.
"czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?" Przez takie pojmowanie fizyki ocipla się ściany od zewnątrz, zapewniając sobie wysokie koszty utrzymania energetycznego domu i umozliwaijąc wejście wilgoci do przegrody termicznej.
Napisano
Chodzi mi o takie ocieplenie które wkłada do środka producent.Drewniane tak szybko nie przemarzną niż metalowe-przynajmniej tak mi się wydaje.Dlatego poruszyłem ten temat.A jeszcze się jednego obawiam,Ze zimą przy większym mrozi icon_wink.gif e na łączeniu drzwi i futryny powstanie warstwa szronu.

Cytat

Błędy ortograficzne, nie są groźne dla budownictwa, ale błędy merytoryczne, tak.
"czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?" Przez takie pojmowanie fizyki ocipla się ściany od zewnątrz, zapewniając sobie wysokie koszty utrzymania energetycznego domu i umozliwaijąc wejście wilgoci do przegrody termicznej.



To jaki sposób ocieplenia Pan proponuje przy ścianie z Porotermu 30cm?
Napisano
Cytat

Chodzi mi o takie ocieplenie które wkłada do środka producent.Drewniane tak szybko nie przemarzną niż metalowe-przynajmniej tak mi się wydaje.Dlatego poruszyłem ten temat.A jeszcze się jednego obawiam,Ze zimą przy większym mrozi icon_wink.gif e na łączeniu drzwi i futryny powstanie warstwa szronu.


Jak jest jeszcze czas, to radzę Ci wybudować wiatrołap zewnętrzny. Jest prawie niemożliwe uzyskanie szczelności w drzwiach zewnętrznych, jeśli nie poświęci się im dużo uwagi na codzień i przy zakupie. "Materiał" na szron na łączeniu drzwi i futryny pochodzi z wewnątrz domu, a poza tym wiatr wciśnie się w każdą szparkę (razem ze śniegiem). Zimą uszczelki tracą nieco miękkość i potrafią się trwale odkształcić np na grudce zwiru spod podeszwy. To jest nie do uniknięcia. Kwestią izolacji się nie chcę zajmować, bo to prawie tak, jakby samemu budować ciepłe okna. TRzeba kupić b. dobre drzwi.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
pszyłóż język do metalu i do drewna znajdziesz odpowiedż
Napisano
odrzwiach pożemy pogadać nie tylko o ich ciepłocie ale w każdym ich temacie
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
pietia ty chyba pale miales z fizyki ze takie brednie wygadujesz
Napisano
jest wiele metalowych dobrych
drzwi ktore sa 'cieplejsze' od drewnianych
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

jest wiele metalowych dobrych
drzwi ktore sa 'cieplejsze' od drewnianych


czym ty się zajmujesz to może zmienimy tematykę izolacji
icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

czym ty się zajmujesz to może zmienimy tematykę izolacji
icon_smile.gif


drzwiami drewnianymi ocieplanymi
Napisano
Cytat

drzwiami drewnianymi ocieplanymi


proponuj temat
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Najlepsze na mrozy są drzwi z konstrukcją stalową w środku wypełnioną pianką poliuretanową, obłożone obustronnie panelami z płyt MDF lub drewnianych. Ich współczynnik przenikania ciepła może wynieść np. w przypadku drzwi gerda sx20 1,6 W/m2*K
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Najlepsze na mrozy są drzwi z konstrukcją stalową w środku wypełnioną pianką poliuretanową, obłożone obustronnie panelami z płyt MDF lub drewnianych. Ich współczynnik przenikania ciepła może wynieść np. w przypadku drzwi gerda sx20 1,6 W/m2*K


To sie zdziwilem czytajac te wypowiedz. Pierwszy raz slysze zeby na mrozy najlepsze metalowe drzwi byly, no ale czlowiek uczy sie cale zycie icon_smile.gif To pomysl jaki wspolczynnik mogly by miec gdyby byly np. drewniane i wykonczone w ten sam sposob

Pzdr.
Napisano
Cytat

icon_cool.gif
Jakie według Was są lepsze dżwi zewnętrzne drewniane czy blaszne?
Jeżeji blaszane to czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?

Ups,przepraszam za błąd ortograficzny.
Oczywiście chodzi o DRZWI.


Firma www.Euronord.com.pl
do wyboru: drzwi z kompozytu z wlokna szklanego Prestige i drzwi metalowe Classic.
Napisano
Cytat

Firma www.Euronord.com.pl
do wyboru: drzwi z kompozytu z wlokna szklanego Prestige i drzwi metalowe Classic.


Nie mogłem znaleźć na tej stronie cen ich wyrobów - niestety...
Napisano
Cytat

Nie mogłem znaleźć na tej stronie cen ich wyrobów - niestety...



Nic trudnego.
Zrodlo pierwsze:
Na stronie Euronord w zakladce "Kontakt z nami", podany jest e-mail adres tej firmy, nr-y telefonow adres pocztowy.
Prosze napisac do nich e-mail z prosba o podanie ceny, podajac rodzaj drzwi. Prosze takze zapytac sie o dystrybutorow w wojewodztwie w ktorym pan/pani meszka. Osoba/przedstawiciel ktory do mnie odpisal i przyslal plik z cenami w formacie pdf ma na nazwisko Lukasz Dziedzic. To sa ceny orientacyjne--bo oczywiscie kazdy klient zamawia inne drzwi. Podal mi takze dystrybutorow tych drzwi w Warszawie.
Zrodlo drugie:
Strona internetowa Budujemy Dom- w dziale Stan Surowy-okna i drzwi. Moze pol roku temu jesli nie dluzej pojawil sie artykul: "Kupujemy z Czytelnikiem drzwi wejsciowe". Dokladnie opisanie zakupu drzwi i podane ceny. Ten typ jaki jest opisany kosztuje 2835zl. netto; 3459zl. brutto; z montazem okolo 3650zl. (550zl. montaz i 7%podatku).
Zrodlo trzecie:
Przypadkowo kilka miesiecy temu, znalazlam takie drzwi na polskim Allegro. Byly z witrazem i z doswietlem bocznym-cena 3745zl. brutto.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

To sie zdziwilem czytajac te wypowiedz. Pierwszy raz slysze zeby na mrozy najlepsze metalowe drzwi byly, no ale czlowiek uczy sie cale zycie icon_smile.gif To pomysl jaki wspolczynnik mogly by miec gdyby byly np. drewniane i wykonczone w ten sam sposob

Pzdr.



Dla mnie to też nowina. Może zamiast ocepleń styropianowych czas zacząć stosować płytki metalowe? icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

icon_cool.gif
Jakie według Was są lepsze dżwi zewnętrzne drewniane czy blaszne?
Jeżeji blaszane to czy ocieplenie wystarczy na zatrzymanie mrozu?

Ups,przepraszam za błąd ortograficzny.
Oczywiście chodzi o DRZWI.



To zależy od ociepleniea wewnątrz drzwi i futryny.
Ale raczej łatwiej ocieplić drzwi drewniane.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

pszyłóż język do metalu i do drewna znajdziesz odpowiedż



większej głupoty nie słyszałem ....język wyrocznia współczynnika przenikania ciepła
to może jak już tak rozmawiamy o drzwiach metalowych-drewnianych zastanowimy się które z nich są lepszym zabezpieczeniem antywłamaniowym ...
każdy produkt ma swoje wady i zalety icon_biggrin.gif

i wracając do producentów drzwi i nie tylko ,każda firma (szanującą sie firma ) której zależy na czasie swoich klientów podaje ceny swoich produktów (jeżeli takowych nie ma po prostu ma zawyżone ceny i tyle lub ma coś do ukrycia )
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Najlepsze na mrozy są drzwi z konstrukcją stalową w środku wypełnioną pianką poliuretanową, obłożone obustronnie panelami z płyt MDF lub drewnianych. Ich współczynnik przenikania ciepła może wynieść np. w przypadku drzwi gerda sx20 1,6 W/m2*K


heh, a drzwi drewniane Urzędowskiego maja 1,1 , wiec nie wiem czy te stalowe sa takie dobre icon_smile.gif .


Cytat

i wracając do producentów drzwi i nie tylko ,każda firma (szanującą sie firma ) której zależy na czasie swoich klientów podaje ceny swoich produktów (jeżeli takowych nie ma po prostu ma zawyżone ceny i tyle lub ma coś do ukrycia )


Niekoniecznie, firma może mieć kilka powodów dla ktorych nie podaje cen. Jeden z najprostszych jest taki, ze marża zależy od salonu i cena może różnić sie w zależności od zamówienia, miejsca zakupu itp. Robi tak np. Urzędowski. Dlatego najlepiej skontaktować się z salonem.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
drzwi drewnianych się nie ociepla z założenia są to poprostu ciepłe drzwi, jeżeli drzwi metalowe to najlepiej wypełnione styropianem, lub wełną mineralną, pokryte płytą i okładziną, dodatkowo ocieplona oscieznica (futryna).
na rynku jest duży wybór:
Porta, Dierre, Interdoor,
Drewniane są cieplejsze, metalowe odporniejsze na wypaczenia.
Jesli nad drzwiami jest dach, który nawet przy otwarciu je zasłania to bym się tak o wypaczenia nie bał, więc wziąłbym drewniane.
pozdrawiam
  • 4 miesiące temu...
Napisano
ja mam drzwi drewniane, 6 cm warstowo klejonego dębu. Sa pod zadaszeniem- pod balkonem. Moja siostra ma podobne rozwiązanie, mieszkaja już 10 lat i drzwi sa bez zarzutu. Robił mi je solidny stolarz i wyszło taniej niż gotowe.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

ja mam drzwi drewniane, 6 cm warstowo klejonego dębu. Sa pod zadaszeniem- pod balkonem. Moja siostra ma podobne rozwiązanie, mieszkaja już 10 lat i drzwi sa bez zarzutu. Robił mi je solidny stolarz i wyszło taniej niż gotowe.


To gratuluję ja bym się teraz bał kupic u stolarza ale jeżeli to klejony dąb i wysuszony jak się nalezy to dobrze tylko że wtą niskącenę jakoś mi się nie chce wierzyć chociaż 6cm to jeszcze nie jest wypas totalny Porta swoje drewniane drzwi robi gruości 7cm Dierre 8cm ale to juz inna kostrukcja metalowa z płytami na wierzchu i ocieplenie m w srodku więc muszą być grubsze. Mój braciszekkupił meble u stolarza taki dobrymiał byc trzecia poprawka on twierdzi że i tak ma tanio ja uważam inaczej no ale to zalezy od przypadku.

pozdrawiam.
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

To gratuluję ja bym się teraz bał kupic u stolarza ale jeżeli to klejony dąb i wysuszony jak się nalezy to dobrze tylko że wtą niskącenę jakoś mi się nie chce wierzyć chociaż 6cm to jeszcze nie jest wypas totalny Porta swoje drewniane drzwi robi gruości 7cm Dierre 8cm ale to juz inna kostrukcja metalowa z płytami na wierzchu i ocieplenie m w srodku więc muszą być grubsze. Mój braciszekkupił meble u stolarza taki dobrymiał byc trzecia poprawka on twierdzi że i tak ma tanio ja uważam inaczej no ale to zalezy od przypadku.

pozdrawiam.



wydaje mi się, że najlepsze drzwi do jednaj ma gerda, jeżeli chodzi o wykonanie i przy okazji niezawodne zamki, które gwarantują bezpieczeństwo we własnym domu Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

wydaje mi się, że najlepsze drzwi do jednaj ma gerda, jeżeli chodzi o wykonanie i przy okazji niezawodne zamki, które gwarantują bezpieczeństwo we własnym domu




Witam,

Gerda posiada dobrą markę, praktycznie była na Polskim rynku pierwsza, a tak naprawdę w tej chwili jest bardzo dużo dobrych producentów. Nie trzeba ograniczać się do tylko jednego producenta, ja bardzo cenię Portę, a te nowe drzwi ROMA moim zdaniem są świetnie wymyślone, mieszana konstrukcja drewno-płyta.

Pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Według mnie lepsze są drzwi drewniane, ponieważ lepiej zatrzymują ciepło. Należy wybrać takie z bardzo dobrego gatunku drewna i z renomowanej firmy.

Według mnie lepsze są drzwi drewniane, ponieważ lepiej zatrzymują ciepło. Należy wybrać takie z bardzo dobrego gatunku drewna i z renomowanej firmy.
Napisano
przesadzacie, tak naprawde kluczowe jest drewno i doswiadczenie robiącego, jak firma jest od dawna tak jak stolpaw na rynku to robi dobrze drzwi a niedoróbka każdmeu od czasu do czasu wyjdzie
Napisano
A ja polecam drzwi kompozytowe zbrojone włóknem szklanym. Sama mam takie w domku icon_smile.gif Są bardzo wytrzymałe, odporne i ciepłe, nie trzeba ich tak konserwować jak drzwi drewnianych, a wyglądają jak drzwi drewniane. U mnie są takie z witrażem- cudne icon_smile.gif
Napisano
Cytat

heh, a drzwi drewniane Urzędowskiego maja 1,1 , wiec nie wiem czy te stalowe sa takie dobre icon_smile.gif .


Nie do końca precyzjna jest ta informacja. Z badań które widziałem drzwi Urzędowskiego mają U w granicach 1,4.
Z tym że przy drzwiach ważniejsza jest precyzja zamykania a nie U.
Przez niedomknięte drzwi przez godzinę ucieknie więcej ciepła niiż się oszczędzi w rok na lepszym U
Napisano
Ogólnie też uważam że drzwi drewniane są cieplejsze od metalowych i na pewno droższe.
Dlatego mi się podoba ta konstrukcja mieszana jest i ekonomicznie i ciepło.

Ponadto dobry producent nie może sobie pozwolić na niedoróbki, a jeśli się zdarzą to trzeba uznać winę i posypać głowę popiołem co znaczy naprawić swój błąd.

Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja mam identyczne zdanie jak w powyższych postach. stawiam na drewniane drzwi,może to przyzwyczajenie,ale tak w sumie to nigdy mnie nie zawiodły,a co do metalowych to jakoś nie mam do nich zaufania. No i pozostaje jeszcze kwestia samej ceny.
  • 2 lata temu...
Napisano
Z tych tańszych opcji można wziąć pod uwagę Q+, bo mają zasadniczo zamki podobne do gerdy i ogólnie trzymają poziom. Tylko mniej opcji dodatkowych do wyboru.
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...