Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze wiertarki (800zł)


robert_prv

Recommended Posts

Jak w temacie - Wiertarka w cenie ok. 800 zł najlepiej z podkuwaniem i przede wszystkim żywotna oraz z dobrym udarem.
Używana będzie kilka razy w tygodniu głównie do wiercenia w betonie, rzadziej (choć też) w metalu.
Znalazłem dwie godne uwagi MAKITA HR2470T i BOSCH GBH 2-28 DV.
Którą polecacie?
...a może coś innego w tej cenie?

Specyfikacje:


Makita HR2470T


Wydajne urządzenie klasy 2kg z mocowniem SDS_PLUS. Sprawdzi sie zarówno w domu jak i w warsztacie. Możliwe tryby pracy kucie/wiercenie z udarem/wiercenie. Mechaniczne sprzęgło przeciążeniowe zabezpiecza narzędzie przy zablokowaniu wiertła oraz płynna regulacja prędkości obrotowej. Doskonale nadaje się do wiercenia i podkuwania.
Pobór mocy: 780 W
Prędkość obrotowa wiertła: 0-1100 obr/min
Częstotliwość udarów: 0-4500 obr/min
Energia pojedynczego uderzenia: 2,7 J (M)
Zdolność wiercenia:
w betonie: do 24 mm
w stali: do 13 mm
w drewnie: do 32 mm
Koronka wiertarska: do 65 mm
Ciężar: 2,9 kg

Energia pojedyn. uderzenia 2,7 J (M
Uchwyt narzędziowy System SDS-Plus z osłoną przeciwpyłową
Wiercenie, wiercenie udarowe lub dłutowanie
Możliwość 40-stopniowego przestawienia przecinaka<
Sprzęgło przeciążeniowe zabezpiecza elektronarzędzie przy zablokowaniu wiertła
Wyłącznik elektroniczny, obroty w prawo / w lewo
Rękojeść przeciwpoślizgowa
Szybkozmienny uchwyt SDS Plus na uchwyt samozaciskowy




BOSCH GBH 2-28 DV



Charakterystyka GBH 2-28 DV:
Następca modelu GBH 2-26DRE
Najmocniejsza młotowiertarka w klasie do 2 kg
Bosch GBH 2-28 DV został wyposażony w mocniejszy o 50W silnik oraz 20 procent większa siła udarowa niż u starszych modeli tej klasy
Zredukowany pozion wibracji o prawie 30 procent - po raz pierwszy w młotowiertarkach SDS-Plus
Energia udaru 3,2 J zapewnia jeszcze większe osiągi podczas dłutowania i wiercenia
Bezstopniowa regulacja prędkości przydatna podczas nawiercania
Funkcja wyłączenia obrotów do dłutowania
Chwyt narzędziowy SDS-Plus
Obrotowy szczotkotrzymacz
Dane techniczne GBH 2-28 DV:
Wydajność nominalna: 850 W
Energia udarowa: 3,2 J
Liczba udarów przy nominalnej prędkości obrotowej: 0 - 4 000 min-1
Nominalna prędkość obrotowa: 0 - 900 min-1
Długość: 379 mm
Szerokość: 83 mm
Wysokość: 216 mm
Masa: 2,9 kg
Zakres wierceń:
Zalecany zakres wierceń: 8 – 16 mm
Maks. średnica wiercenia w betonie: 28 mm
Maks. średnica wiercenia w stali (przy użyciu uchwytu wiertarskiego): 13 mm
Maks. średnica wiercenia w drewnie (przy użyciu uchwytu wiertarskiego): 30 mm
Koronkami wiertniczymi w murze: 68 mm
Wyposażenie podstawowe:
Walizka L-BOXX (2 608 438 692)
Wkład do L-BOXX (2 608 438 037)
Rękojeść dodatkowa (2 602 025 141)
Ogranicznik głębokości 210 mm (1 613 001 010) Edytowano przez robert_prv (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

[attachment=12108:BOSCH_Wi...9_2_RE_1.jpg]sam mam tą wiertarkę osobiście , jak ja kupiłem to mam 3 lata gwarancji i dużo mniejsze koszty niz 800 pln za które ty chcesz coś kupić 2-biegowa wiertarka udarowa (850 W)

więc według mnie BOSCH jednak jest lepsza

Rozwiń  

BOSCH GBH 2-28 DV jest prawie taka sama co Ty pokazujesz z tą różnicą że ta pierwsza ma mocowanie SDS i jest młoto - wiertarką .

Sprawdziłem na skąpiec.pl cenę tej wiertarki i faktycznie za 800 zł można już ją kupić. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Jak w temacie - Wiertarka w cenie ok. 800 zł najlepiej z podkuwaniem i przede wszystkim żywotna oraz z dobrym udarem.
Używana będzie kilka razy w tygodniu głównie do wiercenia w betonie, rzadziej (choć też) w metalu.
Znalazłem dwie godne uwagi MAKITA HR2470T i BOSCH GBH 2-28 DV.
Którą polecacie?
...a może coś innego w tej cenie?

Specyfikacje:


Makita HR2470T


Wydajne urządzenie klasy 2kg z mocowniem SDS_PLUS. Sprawdzi sie zarówno w domu jak i w warsztacie. Możliwe tryby pracy kucie/wiercenie z udarem/wiercenie. Mechaniczne sprzęgło przeciążeniowe zabezpiecza narzędzie przy zablokowaniu wiertła oraz płynna regulacja prędkości obrotowej. Doskonale nadaje się do wiercenia i podkuwania.
Pobór mocy: 780 W
Prędkość obrotowa wiertła: 0-1100 obr/min
Częstotliwość udarów: 0-4500 obr/min
Energia pojedynczego uderzenia: 2,7 J (M)
Zdolność wiercenia:
w betonie: do 24 mm
w stali: do 13 mm
w drewnie: do 32 mm
Koronka wiertarska: do 65 mm
Ciężar: 2,9 kg

Energia pojedyn. uderzenia 2,7 J (M
Uchwyt narzędziowy System SDS-Plus z osłoną przeciwpyłową
Wiercenie, wiercenie udarowe lub dłutowanie
Możliwość 40-stopniowego przestawienia przecinaka<
Sprzęgło przeciążeniowe zabezpiecza elektronarzędzie przy zablokowaniu wiertła
Wyłącznik elektroniczny, obroty w prawo / w lewo
Rękojeść przeciwpoślizgowa
Szybkozmienny uchwyt SDS Plus na uchwyt samozaciskowy




BOSCH GBH 2-28 DV



Charakterystyka GBH 2-28 DV:
Następca modelu GBH 2-26DRE
Najmocniejsza młotowiertarka w klasie do 2 kg
Bosch GBH 2-28 DV został wyposażony w mocniejszy o 50W silnik oraz 20 procent większa siła udarowa niż u starszych modeli tej klasy
Zredukowany pozion wibracji o prawie 30 procent - po raz pierwszy w młotowiertarkach SDS-Plus
Energia udaru 3,2 J zapewnia jeszcze większe osiągi podczas dłutowania i wiercenia
Bezstopniowa regulacja prędkości przydatna podczas nawiercania
Funkcja wyłączenia obrotów do dłutowania
Chwyt narzędziowy SDS-Plus
Obrotowy szczotkotrzymacz
Dane techniczne GBH 2-28 DV:
Wydajność nominalna: 850 W
Energia udarowa: 3,2 J
Liczba udarów przy nominalnej prędkości obrotowej: 0 - 4 000 min-1
Nominalna prędkość obrotowa: 0 - 900 min-1
Długość: 379 mm
Szerokość: 83 mm
Wysokość: 216 mm
Masa: 2,9 kg
Zakres wierceń:
Zalecany zakres wierceń: 8 – 16 mm
Maks. średnica wiercenia w betonie: 28 mm
Maks. średnica wiercenia w stali (przy użyciu uchwytu wiertarskiego): 13 mm
Maks. średnica wiercenia w drewnie (przy użyciu uchwytu wiertarskiego): 30 mm
Koronkami wiertniczymi w murze: 68 mm
Wyposażenie podstawowe:
Walizka L-BOXX (2 608 438 692)
Wkład do L-BOXX (2 608 438 037)
Rękojeść dodatkowa (2 602 025 141)
Ogranicznik głębokości 210 mm (1 613 001 010)

Rozwiń  



Tylko Hitachi, chociaż Bosch ma lepsze parametry kucia ale ogólnie jest gorszy.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Myślę że to kwestia co robimy tym sprzętem.
Tu znalazłem taki wiertarki:
1. Dla kogoś kto majsterkuje (amatorka) w domu (używanie raz na 2 tygodnie) można polecić wiertarkę Grafita:
650 W, model 58G716. Dla osób zaawansowanych ale nie dla zawodowców mogę polecić:
takiego DeWalta D21716
3. A dla zawodowców często pracujących Protoola:
PDP 18-2 E-1
Dodatkowo należ brać pod uwagę moc.
Jeśli będziemy używać słabej wiertarki do wiercenia tylko w betonie to nawet najlepsza szybko się zniszczy. Łatwo przepalić. Ale z drugiej strony wiertarka o mocy powyżej 1000W i wiercimy tylko w drewnie to moc rozklekocze wiertarkę.
Zasada: Do każdej czynności i dla innego użytkownika inne urządzenie!

Więc dylemat: Bosch czy Makita to mało istotne.... Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  Cytat

nie zawsze jednak drozszy sprzet oznacza niezawodny, zobaczcie te [MŁOTOWIERTARKA BORT 800W 30mm

Rozwiń  

Za te pieniądze to wolałbym używaną Makitę HR2470 (300-400zł w dobrym stanie na allegro). Do niej mam dostępną każdą śrubkę i jak coś to bez problemu naprawię, a w tym Bort... no cóż.
Jeśli ma to być stosunkowo tani sprzęt, a dobry to rewelacyjnie wypadają te młoto-wiertarki Hitachi. Za ok.500zł jest nowa z udarem 3,0J. (teraz widziałem je na promocji w leory po 504zł)
Wybór między niebieski Bosch, a Makita to w sumie obojętne co kto lubi. Obie BDB o zbliżonych parametrach.
Pracowałem na obu i są bajer.
Warto też stosować dobre wiertła i dłuta żeby nie rozwalić sobie uchwytu SDS.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 lata temu...
Odświeżę temat ponieważ o majsterkowaniu nigdy dosyć. Poza tym producenci sprzętu dla majsterkowiczów i profesjonalistów nie zasypuja gruszek w popiele i wciąż proponują nowości.

Nowe akumulatory, urządzenia do wkręcania i wiercenia o większym momencie itp.

Akumulatory 18 V to już teraz zasilanie oferowane najczęściej.
Przykład: Bosch PSB 18 LI-2 2-biegowe, akumulatorowa wiertarko-wkrętarka udarowa.
Proszę zwrócić uwagę, że to zasilanie bateryjne.

A tutaj Bosch na prąd - 650 W. Wiercenie w betonie 14 mm.
Jest jeszcze urządzenie bardziej poręczne ale pozwala wiercić w betonie tylko do 10 mm.
PSB 500 RE - Basic
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Zwróć uwagę uwagę na Bosch GSB 21-2 RE. W przybliżonej cenie nie znajdziesz drugiej równie wielozadaniowej wiertarki udarowej. Jest to wiertarka dwubiegowa, która bez trudu poradzi sąbie równiez z nieco trudniejszymi zadaniami. Ponadto po zarejestrowaniu objęta jest trzyletnią gwarancją. Warto też zauważyć, że funkcje wiercenia ,wiercenia z udarem i samego kucia posiadają młoty typu GBH. Najlepiej radzą sobie w betonie, można również nimi wiercić w drewnie czy metalu stosując odpowiedni uchwyt. Pamiętajmy jednak, że system mocowania SDS w takich młotach posiada systemowe "luzy", które mogą irytować niewprawioną dłoń.

Edytowano przez Eksperci Bosch - narzędzia (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Coś tam się rusza. Albo blacha dachowa jest zbyt słabo umocowana i jej arkusze zaczynają klekotać, albo stukają krzyżujące się elementy metalowego stelaża pod płyty g-k. Skoro wystarczy nacisną płyty gipsowo-kartonowe i te dźwięki także słychać, to podejrzewałbym właśnie stelaż.  Proszę zrobić nagranie dźwięku telefonem leżącym w jednym miejscu, bez ruszania nim i poruszania się na drabinie. Bo tak nie wiadomo co jest właściwym dźwiękiem, a co dodatkowymi zakłóceniami.   Jakie tam jest pokrycie - to blachodachówka (duże arkusze czy panele), panele z blachy płaskiej na rąbek czy jeszcze coś innego? Co jest pod pokryciem - jak gęsto rozstawione łaty czy jednak deskowanie?
    • Witam. Jak wyprowadzić stojący  budynek z dachem na prostą w miare tani i przyjemny sposob w sytuacji gdzie są wszystkie dokumenty i pozwolenia(chyba bo jestem raczkujący w tym temacie) ale nie żadnego wpisu w dzienniku budowy od kierbuda, jest tylko od geodety z pieczatka o "wyznaczeniu polozenia obiektu na gruncie". Pozwolenie na budowę jest z 2000 roku na moich rodziców a wtej chwili ja jestem właścicielem. Druga sprawa to odległość budynku od granicy działki. Przed budowa rodzice z sąsiadami podpisali umowy o zgodzie na wybudowanie budynku bliżej niż 150cm od granicy, sąsiad swój a my swój. Każdy miał swoją umowę, nasza przepadła. Jak ja teraz odnowić? Zdanie sasiada się nie zmieniło.
    • Cześć! Jeśli chodzi o instalację paneli fotowoltaicznych na Twoim polu, to takie umowy są jak najbardziej możliwe, ale kwoty i warunki zależą od wielu czynników – lokalizacji, warunków gruntowych, dostępu do sieci energetycznej i negocjacji z inwestorem. Te „60 tysięcy rocznie” to orientacyjna kwota dzierżawy, ale dobrze jest dokładnie sprawdzić treść umowy i negocjować zapisy, np. o coroczną waloryzację kwoty. Podatek od takiego dochodu zależy od formy prawnej umowy – najczęściej będzie to podatek dochodowy (17% lub 32% w zależności od progu) lub ryczałt (8,5%). Jeśli potrzebujesz dokładniejszych informacji lub wsparcia w analizie, warto zajrzeć na maat4.pl, gdzie znajdziesz specjalistów od tego typu inwestycji.
    • Brzmi jak klasyczny przykład nieprzemyślanego projektu albo źle dobranych materiałów. Jeśli legary z kompozytu uginają się między betonowymi bloczkami, to ewidentnie problemem jest zbyt duży rozstaw podpór lub sama jakość legarów – kompozyt potrafi być elastyczny, ale nie na tyle, żeby wytrzymać takie obciążenie. Producent zaleca rozstaw co 40 cm, ale to czasem teoria, która w praktyce nie działa, szczególnie przy słabym podłożu.
    • Cześć! Jeśli masz decyzję WZ na całą działkę, to po jej podziale na trzy nowe działki każda z nich będzie wymagała oddzielnych WZ. Decyzja WZ nie „przechodzi automatycznie” na nowo wydzielone działki, bo każda z nich traktowana jest jako nowy byt prawny. Musisz więc wystąpić o nowe WZ dla każdej działki z osobna, uwzględniając parametry zabudowy określone w pierwszej decyzji. Dobrze byłoby skonsultować się z urzędem gminy, bo procedury mogą się trochę różnić w zależności od lokalnych przepisów.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...