Skocz do zawartości

Powierzchnia domu: 170 m2


Recommended Posts

Napisano
Dom murowany, parterowy z użytkowym poddaszem i garażem; ściany z bloczków betonu komórkowego ocieplone na zewnątrz wełną mineralną grubości 15 cm; dach pokryty blachodachówką
Powierzchnia działki: 1050 m2
Powierzchnia domu: 170 m2
Powierzchnia garażu: 35 m2
Roczne koszty utrzymania domu: 12 430 zł

Koszty, czyli gdzie można zaoszczędzić na eksploatacji
Eksploatacja domu kosztuje 12430 zł. Niskie koszty to wynik znakomitej izolacji cieplnej budynku oraz przyłączenia go do kanalizacji. Od kiedy kanalizacja zastąpiła szambo, opłaty za wywóz ścieków zmniejszyły się aż pięciokrotnie z 2500 zł do 516 zł rocznie.

Opłaty za gaz ziemny sięgają 3100 zł, za drewno, którym pali się w kominku z dystrybucją gorącego powietrza po dwóch kondygnacjach – 850 zł (za 5 m3).

Właściciele celowo nie zastosowali wodnego ogrzewania podłogowego, by zmniejszyć koszty instalacji c.o. – (razem z kotłem kondensacyjnym i zbiornikiem na ciepłą wodę 120 l kosztowała 26000 zł, kominek z systemem rozprowadzenia ciepła – dodatkowe 7000 zł).

Za elektryczność płaci się 3000 zł, wliczając pracę elektrycznych mat grzewczych zamontowanych w podłogach w sieni oraz w łazienkach. Maty nie generują wysokich kosztów, ponieważ zostały wyposażone w automatyczne sterowniki i pracują w wytyczonych porach. W stosunku do poprzedniego roku udało się obniżyć opłaty za prąd o 600 zł, dzięki perfekcyjnemu wykorzystaniu dwutaryfowego licznika. Zmywarki, pralki i mat grzewczych używa się w tańszej taryfie. Sukcesywnie wymieniane są energooszczędne żarówki na ledowe.
Fragment artykułu: Budowa domu - wolniej znaczy lepiej

Czy wymiana klasycznych żarówek na energooszczędne i ledowe ma sens? Co Państwo myślą o tych kosztach?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Fajnie tylko spore koszty ogrzewania. ja mam ogrzewanie podłogowe plus grzejniki ścienne i za gaz płacę rocznie około 2500 zł powierzchnia domu podobna. pozdrawiam
Napisano
Cytat

Fajnie tylko spore koszty ogrzewania. ja mam ogrzewanie podłogowe plus grzejniki ścienne i za gaz płacę rocznie około 2500 zł powierzchnia domu podobna. pozdrawiam


Ja za mam dom o powierzchni 150m2 podobnie jak mój poprzednik płacę dość sporo za rok bo około 2700zł.

pozdrawiam
Napisano
Koszty ogrzewania zależą też od zimy i preferencji domowników co do temperatury.( jedni grzeją do 20 st inni 25 st.)

Przy podobnym domu ok 150 m znajomy płaci ok 1200- 1400zł za gaz ziemny co dwa miesiące czyli sam sezon grzewczy
Wychodzi mu ok 4500 rocznie. Dom dobrze ocieplony ( ściana trójwarstwowa)

Tyle że lubi ciepło i ma średnio 23-24 stopnie

Co do wymiany klasycznych żarówek na ledy to spotkałem się z opinią, że opłaca się tylko tam gdzie żarówki długo, dużo świecą.

Widziałem kuchnię gdzie było zamontowane 10 halogenów (GU10) po 50 W
i po zmianie na ledy różnica w rachunkach była odczuwalna. Zwłaszcza, że ostatnio ceny led spadły, a jakość wzrosła i są już świecące normalną barwą światła ( a nie jak to kiedyś bywało szpitalnym niebieskim światłem) .


Napisano (edytowany)
Cytat

Koszty ogrzewania zależą też od zimy i preferencji domowników co do temperatury.( jedni grzeją do 20 st inni 25 st.) ...

Zwłaszcza, że ostatnio ceny led spadły, a jakość wzrosła i są już świecące normalną barwą światła ( a nie jak to kiedyś bywało szpitalnym niebieskim światłem) .



Zima jest taka sama dla wszystkich (wg stref klimatycznych), a osób grzejących do 25*C ile?

Podaj źródło informacji dot. oświetlenia led, zwłaszcza wzrostu jakości. Nadanie ledom "normalnej" barwy jest również bardzo intrygujące. Edytowano przez Karlsen (zobacz historię edycji)
Napisano
My sobie pomagamy nieco modułami słonecznymi. Pomaga to zaoszczędzić nieco energi, a co za tym idzie pieniędzy. A i środowisko jest czystsze. Tutaj ciekawy artykuł dla zaintersowanych:http://solarus.pl/ekologia.php
Pozdrawiam!
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
To że my będziemy oszczędni i ekologiczni nic nie da jak w koło pełno sąsiadów co się tym nie przejmuje. A najwięcej szkodliwych substancji powstaje w nisko emisyjnym spalaniu czyli w kotłach domowych.
Napisano
Witam
Ja mam ogrzewanie mieszane czyli podłogówka i grzejniki czyli pompa ciepła. Moje wydatki miesięcznie na ogrzewanie nie są duże, ponieważ mój dom jest bardzo dobrze izolowany (mam dom z bali Honki) więc tak miesięcznie wydaję po 300-400 zł na ogrzewanie, czasami znacznie mniej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...