rased Napisano 3 listopada 2011 Udostępnij #1 Napisano 3 listopada 2011 WitamMam zamiar zmierzyć się z tematem jak wyżej, choć nie wiem czy jestem wystarczająco zorientowany w temacie i zdolny do takich prac.Otóż mam zbudowany domek ze stropem, który to tworzy dolny pas wiązarów kratowych. Sufit będzie oczywiście z G. K. na ruszcie. W projekcie mam folie pcv paroszczelną. Czy taka folia może leżeć bezpośrednio na płytach GK? Czy na foli może spoczywać wełna mineralna? W projekcie warstwa wełny to 18 cm czy to aby nie za mało? Jakich firm wełna opłaca się kupować najbardziej?Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 3 listopada 2011 Udostępnij #2 Napisano 3 listopada 2011 dom parterowy? - podasze nieużytkowe?folię izolacyjną na płyty KG, na to wełna18cm to całą izolacja? zdecydowanie za mało.. Link do komentarza
rased Napisano 3 listopada 2011 Autor Udostępnij #3 Napisano 3 listopada 2011 Cytat dom parterowy? - podasze nieużytkowe?folię izolacyjną na płyty KG, na to wełna18cm to całą izolacja? zdecydowanie za mało.. Poddasze może być użytkowe ale tylko w formie strychu.18 właśnie tyle było w projekcie. Sugerujesz, że powinno być ile? Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 3 listopada 2011 Udostępnij #4 Napisano 3 listopada 2011 ja nic nie sugeruje - to ty będziesz płacić rachunki za ogrzewanieja mam 15+15 wełny.Minimum dzisiaj to 15+5, standard 15+10 wełny Link do komentarza
Mika_ Napisano 3 listopada 2011 Udostępnij #5 Napisano 3 listopada 2011 ja strop mam ocieplony warstwą 30 cm wełny o współczynniku 0,03520 cm między belki stropowe10 cm pod belkamiraczej nie da się położyć folii bezpośrednio na płytachfolię przykleja się do rusztu, tak aby była jak najbardziej szczelnapopatrz u mnie w dzienniku budowyniedawno samemu ocieplałem strop Link do komentarza
rased Napisano 5 listopada 2011 Autor Udostępnij #6 Napisano 5 listopada 2011 Cytat ja nic nie sugeruje - to ty będziesz płacić rachunki za ogrzewanieja mam 15+15 wełny.Minimum dzisiaj to 15+5, standard 15+10 wełny Qrcze ja to mam jednak posrany ten projekt. Część opisowa mówi o 18 warstwy izolacji termiczne, a część rysunkowa 15+10.Jak mi się zmieści, żeby zrobić szczelinę między podłogą strychu zrobię 15+15 Cytat ja strop mam ocieplony warstwą 30 cm wełny o współczynniku 0,03520 cm między belki stropowe10 cm pod belkamiraczej nie da się położyć folii bezpośrednio na płytachfolię przykleja się do rusztu, tak aby była jak najbardziej szczelnapopatrz u mnie w dzienniku budowyniedawno samemu ocieplałem strop Dzięki, pewnie zrobie podobnie. Masz jeszcze jakieś zdjęcia z tego etapu? Podesłał bym mail'a i poprosił o przesłanie w wolnej chwili zdjęć Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 5 listopada 2011 Udostępnij #7 Napisano 5 listopada 2011 (edytowany) Cytat Qrcze ja to mam jednak posrany ten projekt. Nie sugeruj się projektem jeśli chodzi o termoizolację,na elewacji znając życie masz 12-15cm zwykłego styro ;)Projekt jedynie ma spełnić warunki normy czyli U przegrody ma być poniżej 0,3 W/m2K a to na dzisiejsze ceny energii zbyt dużo.Ja zamierzam mieć w stropie 30-35cm ocieplenia a na ścianach 22-25cm grafitowego styro.W projekcie miałem odpowiednio 20cm i 15cm Sposobów na umieszczenie wełny na stropie jest kilka,albo obniżasz sufit na odpowiednią wysokość albo na dolny pas dajesz kantówki na odpowiednią wysokość a na to dopiero podłoga lub połączenie obu. Edytowano 5 listopada 2011 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 5 listopada 2011 Udostępnij #8 Napisano 5 listopada 2011 Arturo ma racje - izolacje w projektach dobiera się tak, zeby projekt spełniał normę.i tyle...nikt ci nie zabroni dać więcej... Link do komentarza
rased Napisano 5 listopada 2011 Autor Udostępnij #9 Napisano 5 listopada 2011 Cytat Arturo ma racje - izolacje w projektach dobiera się tak, zeby projekt spełniał normę.i tyle...nikt ci nie zabroni dać więcej... Czy aby na pewno?Budynek nie powinien zmieścić w pkt. wyznaczonych przez geodete?Pani z biura projektowego i mój kiero twierdzi, że budynek powinien mieć taką szerokość i długość jaką ma w projekcie.Izolacja termiczna to budynek. W projekcie miałem 29 ściana i 12 ocieplenie. Zmieniłem na 25 i 15. Taką zmianę podobną mogłem wykonać zaznaczając to w dzienniku budowy. Jeśli chciałbym dać 20 cm ocieplenia to powinienem cofnąć ściany do środka. Taką opinie podziela kilka osób. Mylą sie? Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 5 listopada 2011 Udostępnij #10 Napisano 5 listopada 2011 izolację dachu dajesz od wewnątrz - nie ma problemukiedyś była dyskusja na ten temat ocieplenia zewnętrznego - ale nie pamiętam konkluzji....jak masz zachowane odległości od granicy z sąsiadem, to chyba nie ma problemu.... Link do komentarza
rased Napisano 6 listopada 2011 Autor Udostępnij #11 Napisano 6 listopada 2011 Cytat izolację dachu dajesz od wewnątrz - nie ma problemuZgadza się tu problemu nie makiedyś była dyskusja na ten temat ocieplenia zewnętrznego - ale nie pamiętam konkluzji....jak masz zachowane odległości od granicy z sąsiadem, to chyba nie ma problemu.... Muszę się przyjrzeć tematowi i zapytać w gminie. Myślę, żeby zwiększyć grubość ocieplenia martwi mnie jednak troszke to co powiedział mój kiero Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 6 listopada 2011 Udostępnij #12 Napisano 6 listopada 2011 tu sobie poczytajhttps://forum.budujemydom.pl/Ocieplenie-bud...ialki-t853.html Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 listopada 2011 Udostępnij #13 Napisano 6 listopada 2011 Cytat Czy aby na pewno?Budynek nie powinien zmieścić w pkt. wyznaczonych przez geodete?Pani z biura projektowego i mój kiero twierdzi, że budynek powinien mieć taką szerokość i długość jaką ma w projekcie.Izolacja termiczna to budynek. W projekcie miałem 29 ściana i 12 ocieplenie. Zmieniłem na 25 i 15. Taką zmianę podobną mogłem wykonać zaznaczając to w dzienniku budowy. Jeśli chciałbym dać 20 cm ocieplenia to powinienem cofnąć ściany do środka. Taką opinie podziela kilka osób. Mylą sie? mylą sięi są siacyś dziwni bo właśnie wtedy zmienią się istotne parametrynajważniejsze to odległości, reszta to pikuś Link do komentarza
rased Napisano 6 listopada 2011 Autor Udostępnij #14 Napisano 6 listopada 2011 (edytowany) Cytat mylą sięi są siacyś dziwni bo właśnie wtedy zmienią się istotne parametrynajważniejsze to odległości, reszta to pikuś A które to odległości się zmienią?Kubatura bez zmian, bo ściana stoi w tym samym miejscu na fundamencie jak w przypadku 29. Budynek był wyznaczony przez geodetę razem z ociepleniem. Zatem jego obrys będzie taki sam, wewnątrz również.Chyba, że i geodeta, i kiero i kobieta z biura się myli.Pierwotnie moja ściana miała 36,5 w ramach adaptacji została zmieniona na 41, czyli 29 max i 12 styro. W trakcie budowy zmieniłem zdania i wolałem dać grubsze ocieplenie. Kiero powiedział, że musze zatem zwęzić ściany na 25 i dać 15 styro lub 16 styro tak żebym mój budynek w środku był tak sam, a na zewnątrz zaczął i skończył w miejscu wyznaczonym przez geodete.I teraz w sumie żałuje, że nie zrobiłem w projekcie ściany 45 Edytowano 6 listopada 2011 przez rased (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 listopada 2011 Udostępnij #15 Napisano 6 listopada 2011 widzisz, są dwie możliwościalbo ja Ciebie nie rozumiem,albo Ty mnieo co się zapytałeś? Link do komentarza
rased Napisano 6 listopada 2011 Autor Udostępnij #16 Napisano 6 listopada 2011 Cytat widzisz, są dwie możliwościalbo ja Ciebie nie rozumiem,albo Ty mnieo co się zapytałeś? Z wypowiedzi Adiqq- cyt."Arturo ma racje - izolacje w projektach dobiera się tak, zeby projekt spełniał normę.i tyle...nikt ci nie zabroni dać więcej... "zrozumiałem, że można dawać sobie dowolnie grube ocieplenie.Mój kiero twierdzi jednak, że muszę absolutnie zmieścić się w pkt. wyznaczonych przez geodete.Dlatego zwęziłem ściany na korzyść grubszego styro na co zgodził się mój kiero.Teraz żałuję, że w projekcie nie dałem grubszego ocieplenia bo jak rozumiem teraz samowolnie zrobić tego nie mogę Link do komentarza
Barbossa Napisano 6 listopada 2011 Udostępnij #17 Napisano 6 listopada 2011 a jakie to punkty wyznaczył geodeta? Link do komentarza
rased Napisano 7 listopada 2011 Autor Udostępnij #18 Napisano 7 listopada 2011 (edytowany) Cytat a jakie to punkty wyznaczył geodeta? Rogi budynku - miejsce pod obiekt budowlany na gruncie Edytowano 7 listopada 2011 przez rased (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #19 Napisano 7 listopada 2011 a nie przypadkiem OSIE?(osie hi hi) Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #20 Napisano 7 listopada 2011 Moim zdaniem właśnie osie,wtedy nie ma problemu z grubszą warstwą styro ale nawet gdyby były to rogi budynku to też nie ma problemu ze zmianą grubości ocieplenia pod warunkiem zachowania odległości od granicy.U mnie geodeta nigdzie nie nanosił punktów na papierze,mam jedynie wpis w dzienniku o wytyczeniu budynku. Link do komentarza
Barbossa Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #21 Napisano 7 listopada 2011 Cytat ......U mnie geodeta nigdzie nie nanosił punktów na papierze,mam jedynie wpis w dzienniku o wytyczeniu budynku. to nie za dobrzepowinien powstać operat i to najlepiej ze wskazaniem reperu. który został do tego użyty Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #22 Napisano 7 listopada 2011 (edytowany) Cytat to nie za dobrzepowinien powstać operat i to najlepiej ze wskazaniem reperu. który został do tego użyty No to geodeta dał ciała...Dzięki,wspomnę mu o tym,to mój znajomy także nie powinno być problemu ;) Edytowano 7 listopada 2011 przez arturo72 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
rased Napisano 7 listopada 2011 Autor Udostępnij #23 Napisano 7 listopada 2011 Cytat Rogi budynku - miejsce pod obiekt budowlany na gruncie Własnie rogi. Wbił palik, a w palik gwoździk Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #24 Napisano 7 listopada 2011 Cytat Własnie rogi. Wbił palik, a w palik gwoździk No to jak chcesz mieć cieplej to zmieniaj na 18+22cm styro grafitowego i masz ciepłotę i U ściany 0,13 Link do komentarza
Barbossa Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #25 Napisano 7 listopada 2011 dziwny ten geodeta masz operat? Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #26 Napisano 7 listopada 2011 Cytat Moim zdaniem właśnie osie,wtedy nie ma problemu z grubszą warstwą styro ale nawet gdyby były to rogi budynku to też nie ma problemu ze zmianą grubości ocieplenia pod warunkiem zachowania odległości od granicy.U mnie geodeta nigdzie nie nanosił punktów na papierze,mam jedynie wpis w dzienniku o wytyczeniu budynku. u mnie też tylko wpis w dzienniku.Ten sam geodeta robił pozniej inwentaryzację powykonawczą... Link do komentarza
rased Napisano 7 listopada 2011 Autor Udostępnij #27 Napisano 7 listopada 2011 Cytat dziwny ten geodeta masz operat? W sumie wpadłem na niego przypadkowo.Operat? masz na myśli jakiś dokument czy tam opracowanie w tym temacie? Cytat No to jak chcesz mieć cieplej to zmieniaj na 18+22cm styro grafitowego i masz ciepłotę i U ściany 0,13 ściany już nie zmienie. Ale chyba zakupie ten styropian grafitowy.Myślicie, że warto? Link do komentarza
retrofood Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #28 Napisano 7 listopada 2011 (edytowany) Cytat Operat? masz na myśli jakiś dokument czy tam opracowanie w tym temacie? Operat geodezyjny - dokumentacja techniczna powstała w wyniku prac geodezyjnych i kartograficznych podlegająca obowiązkowi zgłaszania i przekazywania do Państwowego Zasobu Geodezyjno - KartograficznegoZasób Geodezyjno – Kartograficzny – należy przez to rozumieć zasób geodezyjny i kartograficzny, stanowiący zbiór map oraz materiałów fotogrametrycznych, teledetekcyjnych, rejestrów, wykazów, katalogów danych geodezyjnych i innych opracowań powstałych w wyniku wykonania prac geodezyjnych i kartograficznych mających podstawowe znaczenie gospodarcze i ogólnospołeczne.Mapa Zasadnicza - jest to wielkoskalowe opracowanie kartograficzne zawierające aktualne informacje o przestrzennym rozmieszczeniu obiektów ogólnogeograficznych oraz elementów ewidencji gruntów i budynków, a także sieci uzbrojenia terenu: nadziemnym, naziemnych i podziemnych. Edytowano 7 listopada 2011 przez retrofood (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #29 Napisano 7 listopada 2011 ło jeżu ale problem daj tyle styro ile chcesz i już nie marudźStasiu - zgodnie z tym co napisałeś, nazwijmy dokument, o który mi chodzi - szkicem z tyczeniacoś, co oprócz wpisu w dziennik będzie dokumentem, który wskazuje co geodeta miał na myśli, czyli co wyznaczyłjak wielu zauważa - na gębę to se możnamaseczkę Link do komentarza
Przemo1977 Napisano 7 listopada 2011 Udostępnij #30 Napisano 7 listopada 2011 WitajciePotrzebuje kilku rad:) jak ogarnąć temat ocieplenia poddasza.Dom parterowy, poddasze nieużytkowe(tz. bedzie pełniło funkcje strychu)Na poddaszu bedę napewno montował rekuperator więc pewnie temperatura nie może być za niska.Czy ocieplać strop, czy też strop i dach??Jaka kolejność ocieplenia, tz. jakie folie itd. Strop mam drewniany a sufity będą podwieszane.pozdr Przemek Link do komentarza
Redakcja Napisano 8 listopada 2011 Udostępnij #31 Napisano 8 listopada 2011 Cytat WitajciePotrzebuje kilku rad:) jak ogarnąć temat ocieplenia poddasza. Na początek: Ocieplenie i wentylacja dachuWilgoć na poddaszu - skropliny czy zacieki? Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 15 listopada 2011 Udostępnij #32 Napisano 15 listopada 2011 Cytat WitajciePotrzebuje kilku rad:) jak ogarnąć temat ocieplenia poddasza.Dom parterowy, poddasze nieużytkowe(tz. bedzie pełniło funkcje strychu)Na poddaszu bedę napewno montował rekuperator więc pewnie temperatura nie może być za niska.Czy ocieplać strop, czy też strop i dach??Jaka kolejność ocieplenia, tz. jakie folie itd. Strop mam drewniany a sufity będą podwieszane.pozdr Przemek Mniejsza ilość materiału izolacyjnego zużyje się izolując tylko strop. Nie ma potrzeby ogrzewać dodatkowej kubatury strychu nieużytkowego. Proponuję zaizolować strop układając wełnę skalną w matach miedzy legarami drewnianymi jako pierwszą warstwę np. TOPROCK. Od strony pomieszczenia można ułożyć druga warstwę pomiędzy legarami a sufitem podwieszonym np.: SUPERROCK. Sugerowana grubość izolacji przy zastosowaniu tych materiałów to 25 cm. Folię jako paroizolację należy układać pomiędzy sufitem podwieszonym a wełną. Żeby zapewnić większa sprawność centrali wentylacyjnej z rekuperacją należy zaizolować przewody nawiewne i wywiewne prowadzące do rekuperatora do pomieszczeń matami z wełny skalnej o grubości około 10 cm (np. Alu Lamella Mat). Można też ułożyć przewody z ciepłym powietrzem w izolacji poddasza zapewniając ponad nimi taką samą grubość izolacji jak w pozostałej części dachu. Link do komentarza
rased Napisano 15 listopada 2011 Autor Udostępnij #33 Napisano 15 listopada 2011 Cytat Mniejsza ilość materiału izolacyjnego zużyje się izolując tylko strop. Nie ma potrzeby ogrzewać dodatkowej kubatury strychu nieużytkowego. Proponuję zaizolować strop układając wełnę skalną w matach miedzy legarami drewnianymi jako pierwszą warstwę np. TOPROCK. Od strony pomieszczenia można ułożyć druga warstwę pomiędzy legarami a sufitem podwieszonym np.: SUPERROCK. Sugerowana grubość izolacji przy zastosowaniu tych materiałów to 25 cm. Folię jako paroizolację należy układać pomiędzy sufitem podwieszonym a wełną. Żeby zapewnić większa sprawność centrali wentylacyjnej z rekuperacją należy zaizolować przewody nawiewne i wywiewne prowadzące do rekuperatora do pomieszczeń matami z wełny skalnej o grubości około 10 cm (np. Alu Lamella Mat). Można też ułożyć przewody z ciepłym powietrzem w izolacji poddasza zapewniając ponad nimi taką samą grubość izolacji jak w pozostałej części dachu. Mój sufit będzie prawie 30 cm poniżej pasa dolnego wiązarów. Czy jeśli ułożę folię poniżej rusztu sufitu, a na ruszcie położę 2 warstwy wełny, tak żeby nie zakrywały do końca wiązarów będzie ok? Link do komentarza
Eksperci Rockwool Napisano 16 listopada 2011 Udostępnij #34 Napisano 16 listopada 2011 Cytat [attachment=12053:SDC10513.jpg]Mój sufit będzie prawie 30 cm poniżej pasa dolnego wiązarów. Czy jeśli ułożę folię poniżej rusztu sufitu, a na ruszcie położę 2 warstwy wełny, tak żeby nie zakrywały do końca wiązarów będzie ok? Moim zdaniem będzie to dobre rozwiązanie pod warunkiem, że zaizolujemy odpowiednio wszystkie elementy, które będą przebijały warstwę izolacji jak np. wspomniane przewody wentylacyjne. Link do komentarza
Przemo1977 Napisano 8 grudnia 2011 Udostępnij #35 Napisano 8 grudnia 2011 Cytat [attachment=12053:SDC10513.jpg]Mój sufit będzie prawie 30 cm poniżej pasa dolnego wiązarów. Czy jeśli ułożę folię poniżej rusztu sufitu, a na ruszcie położę 2 warstwy wełny, tak żeby nie zakrywały do końca wiązarów będzie ok? WitajMam podobny układ jak ty.Strop drewniany, wiązary. Obniżam sufit o 25cm.Jestem po wstępnej rozmowie z moimi fachowcami i proponuja dać 20cm wełny między belki stropowe i 10 cm na ruszt. Powstanie szczelina między jedną warstwa wełny a drugą okolo 10cm. Może tak ci bedzie pasowało jak mi proponująpozdr Link do komentarza
Przemo1977 Napisano 27 grudnia 2011 Udostępnij #36 Napisano 27 grudnia 2011 No to teraz mam mętlik;/Inna ekipa doradza nie zostawiać żadnej wolnej przestrzeni między dwoma warstwami wełny.Ponoć lepiej ruszt z profili-krzyżowy i na nim ułożyc dwie warstwy wełny. Ale martwi mnie 25-30cm wełny na ruszcie, wkońcu to jest obciążenie.Jak można rozwiązać w takim razie ocieplenie stropu drewnianego jeżeli obniżamy sufit o 25-30cm.pozdr Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się