Skocz do zawartości

drewno i ogrzewanie podłogowe?


Marek Kos

Recommended Posts

Napisano
chciałem zapytać was o opinie czy można z powodzeniem stosować ogrzewanie podłogowe z panelami, deskami czy też parkietem? wiadomo, że drewno nie będzie przepuszczać ciepła tak jak płytki ceramiczne czy też płytki, granitowe marmurowe?
Napisano
Leniuszek jesteś...
Było ze sto razy...
MOŻNA!
"wiadomo, że drewno nie będzie przepuszczać ciepła tak jak płytki ceramiczne czy też płytki, granitowe marmurowe? "
Żyjesz w błędzie! Nie jest to prawda!
Mylisz ILOŚĆ przepuszczanego ciepła z SZYBKOŚCIĄ tego procesu...
Adam M.
Napisano
Fakt, że są trochę porozrzucane po wielu wątkach (te tematy).
Zwykle są tam gdzie o podłogowym się gada...

Nowe domy MUSZĄ być budowane zgodnie z dyrektywą unijną (0,3W/m2 x stK).
Innych po zbudowaniu - nie odbiorą.
Innych więc teraz się nie projektuje.
ALE!...
Buduje się w/g tych projektów , zwykle, nogami i w amoku...
Wychodzi jakoś tak dziwnie, że papier jest a efektu nie ma... (no, często tak wychodzi).
Za to, jak się dom zbuduje DOBRZE, to można sobie na podłogówce krytej drewnem gruby, puchaty dywan dać - i dalej jest DOBRZE.
Adam M.
Napisano
Cytat

Fakt, że są trochę porozrzucane po wielu wątkach (te tematy).
Zwykle są tam gdzie o podłogowym się gada...

Nowe domy MUSZĄ być budowane zgodnie z dyrektywą unijną (0,3W/m2 x stK).
Innych po zbudowaniu - nie odbiorą.
Innych więc teraz się nie projektuje.
ALE!...
Buduje się w/g tych projektów , zwykle, nogami i w amoku...
Wychodzi jakoś tak dziwnie, że papier jest a efektu nie ma... (no, często tak wychodzi).
Za to, jak się dom zbuduje DOBRZE, to można sobie na podłogówce krytej drewnem gruby, puchaty dywan dać - i dalej jest DOBRZE.
Adam M.




a czy trzeba do tego jakiegoś specjalnego drewna bądź specjalnie przygotowanego do takiej podłogówki?
Napisano (edytowany)
Tak!
icon_lol.gif
Potrzebne to tańsze!
Płaci się za m3 pokrycia drewnianego podłogi...
Stosuje się na podłogówkę KAŻDE drewno podłogowe w grubości raczej nie przekraczającej 15mm (typowo 11mm).
Ale...
Jak w domu jest drewno to trzeba o skuteczną wentylację zadbać, żeby wilgotność względna wnętrz była STAŁA!
WTEDY I TYLKO WTEDY drewno nie zmienia wymiaru (szpary się nie robią).
Adam M. Edytowano przez adam_mk (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tak!
icon_lol.gif
Potrzebne to tańsze!
Płaci się za m3 pokrycia drewnianego podłogi...
Stosuje się na podłogówkę KAŻDE drewno podłogowe w grubości raczej nie przekraczającej 15mm (typowo 11mm).
Ale...
Jak w domu jest drewno to trzeba o skuteczną wentylację zadbać, żeby wilgotność względna wnętrz była STAŁA!
WTEDY I TYLKO WTEDY drewno nie zmienia wymiaru (szpary się nie robią).
Adam M.




dzięki za profesjonalną odpowiedź!
teraz będzie mnie czekała wymiana podłogi w mieszkaniu (oczywiście bez ogrzewania podłogowego icon_smile.gif ) ale już zastanawiam się na tym co będzie w moim wymarzonym domku! szukam tym razem sprawdzonych i pewnych wykonawców!
Napisano
To, co tam będzie to raczej znaczenia nie ma. (dojdziesz do tego wniosku sam za jaki czas!)
Ważniejsze jest JAK ten dom ma działać! (no i jeszcze PO CO go budujesz...)
Adam M.
Napisano
Cytat

To, co tam będzie to raczej znaczenia nie ma. (dojdziesz do tego wniosku sam za jaki czas!)
Ważniejsze jest JAK ten dom ma działać! (no i jeszcze PO CO go budujesz...)
Adam M.




nie rozumiem jak ma działać?

dom do mieszkania dla mojej rodziny!
Napisano (edytowany)
Zrozumiesz...
Budowanie bardzo rozwija ludzi.
Dopiero zaczynasz...

przykład?

Fundamenty jakieś trzeba będzie zrobić...
JAKIE?
Z CZEGO?
KIEDY?
ZA ILE?
- CZEMU TAK?

a potem jeszcze reszta...

Namiot to też dom...
No, pewien rodzaj domu.
Łatwiejszy w budowie...
Czemu nie namiot?

Adam M. Edytowano przez adam_mk (zobacz historię edycji)
Napisano
Wyczytałem takie coś , a nie pisał o tym adam mk , więc przy okazji wklejam - chodzi o rozszerzalność :
Dobre właściwości mają egzotyczne, bardzo twarde i odporne gatunki drewna jak jatoba, iroko, merbau czy doussie ale także gatunki krajowe, takie jak akacja czy dąb. Zdecydowanie nie polecane są kładzione na ogrzewanie podłogowe parkiety z grabu czy buku gdyż dosyć mocno się kurczą, przez co poluzowane, jasne lamelki są jeszcze bardziej widoczne a szczeliny między klepkami zbierają kurz skąd trudno go usunąć.
Koniec cytatu.
Myśle jednak że słabo albo wcale nie dotyczy to materiałów klejonych warstwowo .
Napisano
dziękuje za odpowiedź i informacje!

ale zastanawiam się czy by nagrzać samą podłogówką cały dom parterowy nie posiadający grzejników naściennych w przypadku gdy zastosujemy :

1. podłogę drewniana z ogrzewaniem podłogowym,
2. podłogę w płatkach z ogrzewaniem podłogowym,

to czy przy tym samym metrażu koszt nagrzania będzie taki sam?

osobiście uważam, że koszt nagrzania tego domu w powyższym dwóch przypadkach będzie różny i koszt nagrzania domu z płytkami będzie niższy niż z podłogą drewnianą? poprawcie mnie jeśli się mylę! jak to jest z tymi kosztami - jaka może być procentowo różnica?



Napisano (edytowany)
te ciepło nie wyparuje przecież....przy podłodze drewnianej która ma większy opór cieplny nagrzewanie może trwać trochę dłużej...ale ciepło puszczone w obieg nie wyparuje
koszt będzie taki sam Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
"Wyczytałem takie coś , a nie pisał o tym adam mk , więc przy okazji wklejam - chodzi o rozszerzalność :..."

Pisałem!
icon_lol.gif
Zmusił mnie ktoś do całego wykładu na ten temat!
icon_lol.gif
(Nie bardzo pamiętam gdzie - ale to jest! Trzeba by mądrze szukaczkę podręczyć)

Przy okazji...
TEMPERATUROWY współczynnik rozszerzalności drewna - NIEZALEŻNIE OD GATUNKU - jest STAŁY i dość NIKŁY!!!

Adam M.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli chodzi o drewno na pewno można montować na ogrzewaniu podłogi typu deska barlinecka. Specjalna konstrukcja położonych naprzemiennie warstw drewna zapobiega paczeniu się i łódkowaniu dech.
Napisano
Ty chcesz mi to sprzedać?

Odwalasz marketing aż gwiżdże!
Poczytałbyś trochę ze zrozumieniem tekstu...
CO wspólnego ma paczenie i łódkowanie się drewna z ogrzewaniem podłogowym?
Kompletnie nie rozumiesz tego mechanizmu.

Adam M.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...